Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Wycena nieruchomości

Sylabus przedmiotu Podstawy statystyki i ekonometrii:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wycena nieruchomości
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom podyplomowe
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil
Moduł
Przedmiot Podstawy statystyki i ekonometrii
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Zastosowań Matematyki w Ekonomii
Nauczyciel odpowiedzialny Iwona Bąk <Iwona.Bak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 5 0,40,50zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA1 5 0,60,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wymagania w zakresie wiedzy: student posiada wiadomości z zakresu podstaw analizy matematycznej oraz ogólną wiedzę ekonomiczną.
W-2Wymagania w zakresie umiejetości: student potrafi wykonywać operacje matematyczne oraz posługiwać się arkuszem kalkulacyjnym.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Uzyskanie podstawowej wiedzy o: sposobach pozyskiwania i prezentacji danych statystycznych oraz statystycznych metodach badania prawidłowości w zakresie struktury, współzależności i dynamiki zjawisk społeczno-gospodarczych.
C-2Zdobycie praktycznych umiejętności zastosowania metod statystycznych i ekonometrycznych z wykorzystaniem Excela i pakietu Statistica.
C-3Przygotowanie do: aktywnego uczestniczenia w zespole, formułowania problemu badawczego, doboru odpowiedniej metodologii oraz wykonania, opracowania i interpretacji wyników badań.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Wyznaczanie i interpretacja podstawowych parametrow opisowych w analizie struktury, dynamiki i współzależności.2
T-A-2Estymacja przedzialowa i weryfikacja hipotez statystycznych dla wybranych parametrów.2
T-A-3Weryfikacja i interpretacja wyników modelowania ekonometrycznego i zaliczenie1
5
wykłady
T-W-1Badania statystyczne. Podstawowe charakterystki opisowe w badaniach struktury, dynamiki i współzależności1
T-W-2Podstawy wnioskowania statystycznego (rozkłady prawdopodobieństwa zmiennych losowych, przedziały ufności dla średniej i wariancji, weryfikacja hipotez statystycznych)2
T-W-3Podstawy ekonometrycznego modelowania (model ekonometryczny i jego struktura, postać analityczna modelu, szacowanie i weryfikacja modelu)2
5

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach.5
A-A-2Studia literaturowe3
A-A-3Konsultacje3
A-A-4Przygotowanie do zaliczenia4
15
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykladach5
A-W-2Studia literaturowe.5
10

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjno-problemowy z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej.
M-2Ćwiczenia audytoryjne z użyciem komputera oraz dyskusja dydaktyczna związana z wykładem.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie z wykładu w formie pisemnej (test) zawierający zagadnienia teoretyczne oraz interpretacje dla wybranych zagadnień.
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń audytoryjnych na podstawie samodzielnie wykonanego zadania.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WNR_10-_12_W01
Zna i rozumie podstawowe pojęci ze statystyki opisowej, matematycznej i ekonometrycznego modelowania.
WNR_10-_W05, WNR_10-_W01C-1M-1, M-2S-1, S-2
WNR_10-_12_W02
Zna i rozumie metody statystyczne i ekonometryczne do rozwiązywania zadań o problematyce społeczno-ekonomicznej.
WNR_10-_W05, WNR_10-_W01C-1M-2, M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WNR_10-_12_U01
Potrafi zastosować odpowiednie metody oraz narzędzia statystyczne i ekonometryczne oraz interpretować wyniki przeprowadzonych badań.
WNR_10-_U06, WNR_10-_U08C-2M-2, M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WNR_10-_12_K01
Jest gotów myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
WNR_10-_K02C-3M-2, M-1S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WNR_10-_12_W01
Zna i rozumie podstawowe pojęci ze statystyki opisowej, matematycznej i ekonometrycznego modelowania.
2,0Student nie ma wiedzy na temat podstawowych pojęć ze statystyki opisowej, matematycznej i ekonometrycznego modelowania.
3,0Student ma wiedzę na temat niektorych pojęć ze statystyki opisowej, matematycznej i ekonometrycznego modelowania.
3,5Student ma wiedzę na temat wiekszości pojęć ze statystyki opisowej, matematycznej i ekonometrycznego modelowania.
4,0Student ma wiedzę na temat pojęć ze statystyki opisowej, matematycznej i ekonometrycznego modelowania. Potrafi dobrać odpowiednie metody i je zinterpretować.
4,5Student ma wiedzę na temat pojęć ze statystyki opisowej, matematycznej i ekonometrycznego modelowania. Potrafi dobrać odpowiednie metody, uzasadnić ich wybór oraz dokonać interpretacji.
5,0Student ma wiedzę na temat pojęć ze statystyki opisowej, matematycznej i ekonometrycznego modelowania. Potrafi samodzielnie dobrać odpowiednie metody, uzasadnić ich wybór oraz dokonać wszechstronnej interpretacji.
WNR_10-_12_W02
Zna i rozumie metody statystyczne i ekonometryczne do rozwiązywania zadań o problematyce społeczno-ekonomicznej.
2,0Student nie wie jak wykorzystać posiadaną wiedzę statystyczną i ekonometryczną do rozwiązywania zadań o problematyce społeczno-ekonomicznej.
3,0Student w podstawowym zakresie przy pomocy prowadzącego wie jak wykorzystać posiadaną wiedzę statystyczną i ekonometryczną do rozwiązywania zadań o problematyce społeczno-ekonomicznej.
3,5Student z pomocą prowadzącego zajęcia wie jak wykorzystać posiadaną wiedzę statystyczną i ekonometryczną do rozwiązywania zadań o problematyce społeczno-ekonomicznej.
4,0Student samodzielnie wie jak wykorzystać posiadaną wiedzę statystyczną i ekonometryczną do rozwiązywania zadań o problematyce społeczno-ekonomicznej.
4,5Student samodzielnie wie jak wykorzystać posiadaną wiedzę statystyczną i ekonometryczną do rozwiązywania zadań o problematyce społeczno-ekonomicznej. Potrafi samodzielnie dobrać odpowiednie metody do badania.
5,0Student samodzielnie wie jak wykorzystać posiadaną wiedzę statystyczną i ekonometryczną do rozwiązywania zadań o problematyce społeczno-ekonomicznej. Potrafi samodzielnie dobrać odpowiednie metody do badania i ocenić ich przydatność.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WNR_10-_12_U01
Potrafi zastosować odpowiednie metody oraz narzędzia statystyczne i ekonometryczne oraz interpretować wyniki przeprowadzonych badań.
2,0Student nie potrafi zastosować odpowiednich metod oraz narzędzi statystycznych i ekonometrycznych. Nie potrafi interpretować wyników przeprowadzonych badań.
3,0Student przy pomocy prowadzącego potrafi zastosować tylko podstawowe metody oraz narzędzia statystyczne i ekonometryczne. Potrafi interpretować podstawowe wyniki przeprowadzonych badań.
3,5Student przy pomocy prowadzącego potrafi zastosować odpowiednie metody oraz narzędzia statystyczne i ekonometryczne. Potrafi interpretować wyniki przeprowadzonych badań.
4,0Student potrafi zastosować odpowiednie metody oraz narzędzia statystyczne i ekonometryczne. Potrafi interpretować wyniki przeprowadzonych badań.
4,5Student potrafi wybrać i zastosować odpowiednie metody oraz narzędzia statystyczne i ekonometryczne. Potrafi interpretować wyniki przeprowadzonych badań.
5,0Student potrafi wybrać i zastosować odpowiednie metody oraz narzędzia statystyczne i ekonometryczne. Potrafi interpretować wyniki przeprowadzonych badań orac ocenić ich przydatność.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WNR_10-_12_K01
Jest gotów myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
2,0Student nie opanował zasad pracy indywidualnej oraz zespołowej
3,0Student potrafi przeprowadzić samodzielnie indywidualne badanie z wykorzystaniem niektorych metod ilościowych, a z pomocą nauczyciela zorganizować pracę w grupie
3,5Student potrafi przeprowadzić samodzielnie indywidualne badanie z wykorzystaniem niektorych metod ilościowych i zorganizować pracę w grupie
4,0Student opanował zasady pracy indywidualnej oraz zespołowej, potrafi samodzielnie zorganizować i przeprowadzić indywidualny lub grupowy projekt badawczy, z pomocą nauczyciela identyfikować metody i narzędzia potrzebne do rozwiązania zdefiniowanego problemu i dokonać wstępnej analizy uzyskanych wyników
4,5Student opanował zasady pracy indywidualnej oraz zespołowej, potrafi samodzielnie zorganizować i przeprowadzić indywidualny lub grupowy projekt badawczy, identyfikować metody i narzędzia potrzebne do rozwiązania zdefiniowanego problemu, a także dokonać wszechstronnej analizy uzyskanych wyników
5,0Student opanował zasady pracy indywidualnej oraz zespołowej, potrafi samodzielnie zorganizować i przeprowadzić indywidualny lub grupowy projekt badawczy, identyfikować metody i narzędzia potrzebne do rozwiązania zdefiniowanego problemu, dokonać wszechstronnej analizy uzyskanych wyników, wykorzystać poznane moduły pakietu statystycznego

Literatura podstawowa

  1. Sobczyk M., Statystyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2021
  2. Luszniewicz A., Słaby T., Statystyka z pakietem komputerowym STATISTICA PL. Teoria i zastosowania, C.H. Beck, Warszawa, 2008
  3. Kukuła K. (red.), Wprowadzenie do ekonometrii, PWN, Warszawa, 2017
  4. Bąk I., Markowicz I., Mojsiewicz M., Wawrzyniak K., Statystyka opisowa. Przykłady i zadania, CeDeWu, Warszawa, 2020, III
  5. Bąk I., Markowicz I., Mojsiewicz M., Wawrzyniak K., Statystyka matematyczna. Przyklady i zadania., CedeWu, Warszawa, 2020
  6. Bąk I., Markowicz I., Mojsiewicz M., Wawrzyniak K., Wzory i tablice. Metody statystyczne i ekonometryczne, CeDeWu, Warszawa, 2019, II

Literatura dodatkowa

  1. Kukuła K., Elementy statystyki w zadaniach, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2011
  2. Kukuła K. (red.), Wprowadzenie do ekonometrii w przykladach i zadaniach, PWN, Warszawa, 2008

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Wyznaczanie i interpretacja podstawowych parametrow opisowych w analizie struktury, dynamiki i współzależności.2
T-A-2Estymacja przedzialowa i weryfikacja hipotez statystycznych dla wybranych parametrów.2
T-A-3Weryfikacja i interpretacja wyników modelowania ekonometrycznego i zaliczenie1
5

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Badania statystyczne. Podstawowe charakterystki opisowe w badaniach struktury, dynamiki i współzależności1
T-W-2Podstawy wnioskowania statystycznego (rozkłady prawdopodobieństwa zmiennych losowych, przedziały ufności dla średniej i wariancji, weryfikacja hipotez statystycznych)2
T-W-3Podstawy ekonometrycznego modelowania (model ekonometryczny i jego struktura, postać analityczna modelu, szacowanie i weryfikacja modelu)2
5

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach.5
A-A-2Studia literaturowe3
A-A-3Konsultacje3
A-A-4Przygotowanie do zaliczenia4
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykladach5
A-W-2Studia literaturowe.5
10
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWNR_10-_12_W01Zna i rozumie podstawowe pojęci ze statystyki opisowej, matematycznej i ekonometrycznego modelowania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWNR_10-_W05Zna i rozumie pojęcia i metody matematyczne, statystyczne, ekonometryczne i finansowe wykorzystywane do rozwiązywania zadań o problematyce społeczno-ekonomicznej ze szczególnym uwzględnieniem rynku nieruchomości
WNR_10-_W01Zna i rozumie teorię dotyczącą wybranych obszarów wiedzy właściwych dla rzeczoznawstwa majątkowego
Cel przedmiotuC-1Uzyskanie podstawowej wiedzy o: sposobach pozyskiwania i prezentacji danych statystycznych oraz statystycznych metodach badania prawidłowości w zakresie struktury, współzależności i dynamiki zjawisk społeczno-gospodarczych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjno-problemowy z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej.
M-2Ćwiczenia audytoryjne z użyciem komputera oraz dyskusja dydaktyczna związana z wykładem.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie z wykładu w formie pisemnej (test) zawierający zagadnienia teoretyczne oraz interpretacje dla wybranych zagadnień.
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń audytoryjnych na podstawie samodzielnie wykonanego zadania.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma wiedzy na temat podstawowych pojęć ze statystyki opisowej, matematycznej i ekonometrycznego modelowania.
3,0Student ma wiedzę na temat niektorych pojęć ze statystyki opisowej, matematycznej i ekonometrycznego modelowania.
3,5Student ma wiedzę na temat wiekszości pojęć ze statystyki opisowej, matematycznej i ekonometrycznego modelowania.
4,0Student ma wiedzę na temat pojęć ze statystyki opisowej, matematycznej i ekonometrycznego modelowania. Potrafi dobrać odpowiednie metody i je zinterpretować.
4,5Student ma wiedzę na temat pojęć ze statystyki opisowej, matematycznej i ekonometrycznego modelowania. Potrafi dobrać odpowiednie metody, uzasadnić ich wybór oraz dokonać interpretacji.
5,0Student ma wiedzę na temat pojęć ze statystyki opisowej, matematycznej i ekonometrycznego modelowania. Potrafi samodzielnie dobrać odpowiednie metody, uzasadnić ich wybór oraz dokonać wszechstronnej interpretacji.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWNR_10-_12_W02Zna i rozumie metody statystyczne i ekonometryczne do rozwiązywania zadań o problematyce społeczno-ekonomicznej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWNR_10-_W05Zna i rozumie pojęcia i metody matematyczne, statystyczne, ekonometryczne i finansowe wykorzystywane do rozwiązywania zadań o problematyce społeczno-ekonomicznej ze szczególnym uwzględnieniem rynku nieruchomości
WNR_10-_W01Zna i rozumie teorię dotyczącą wybranych obszarów wiedzy właściwych dla rzeczoznawstwa majątkowego
Cel przedmiotuC-1Uzyskanie podstawowej wiedzy o: sposobach pozyskiwania i prezentacji danych statystycznych oraz statystycznych metodach badania prawidłowości w zakresie struktury, współzależności i dynamiki zjawisk społeczno-gospodarczych.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia audytoryjne z użyciem komputera oraz dyskusja dydaktyczna związana z wykładem.
M-1Wykład informacyjno-problemowy z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń audytoryjnych na podstawie samodzielnie wykonanego zadania.
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie z wykładu w formie pisemnej (test) zawierający zagadnienia teoretyczne oraz interpretacje dla wybranych zagadnień.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wie jak wykorzystać posiadaną wiedzę statystyczną i ekonometryczną do rozwiązywania zadań o problematyce społeczno-ekonomicznej.
3,0Student w podstawowym zakresie przy pomocy prowadzącego wie jak wykorzystać posiadaną wiedzę statystyczną i ekonometryczną do rozwiązywania zadań o problematyce społeczno-ekonomicznej.
3,5Student z pomocą prowadzącego zajęcia wie jak wykorzystać posiadaną wiedzę statystyczną i ekonometryczną do rozwiązywania zadań o problematyce społeczno-ekonomicznej.
4,0Student samodzielnie wie jak wykorzystać posiadaną wiedzę statystyczną i ekonometryczną do rozwiązywania zadań o problematyce społeczno-ekonomicznej.
4,5Student samodzielnie wie jak wykorzystać posiadaną wiedzę statystyczną i ekonometryczną do rozwiązywania zadań o problematyce społeczno-ekonomicznej. Potrafi samodzielnie dobrać odpowiednie metody do badania.
5,0Student samodzielnie wie jak wykorzystać posiadaną wiedzę statystyczną i ekonometryczną do rozwiązywania zadań o problematyce społeczno-ekonomicznej. Potrafi samodzielnie dobrać odpowiednie metody do badania i ocenić ich przydatność.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWNR_10-_12_U01Potrafi zastosować odpowiednie metody oraz narzędzia statystyczne i ekonometryczne oraz interpretować wyniki przeprowadzonych badań.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWNR_10-_U06Potrafi identyfikować i analizować mechanizmy rynku nieruchomości oraz prognozować ich wpływ na zachowania inwestycyjne podmiotów gospodarczych
WNR_10-_U08Potrafi stosować i interpretować odpowiednie metody oraz narzędzia matematyczne, statystyczne, ekonometryczne i finansowe w badaniu procesów gospodarczych
Cel przedmiotuC-2Zdobycie praktycznych umiejętności zastosowania metod statystycznych i ekonometrycznych z wykorzystaniem Excela i pakietu Statistica.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia audytoryjne z użyciem komputera oraz dyskusja dydaktyczna związana z wykładem.
M-1Wykład informacyjno-problemowy z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń audytoryjnych na podstawie samodzielnie wykonanego zadania.
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie z wykładu w formie pisemnej (test) zawierający zagadnienia teoretyczne oraz interpretacje dla wybranych zagadnień.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi zastosować odpowiednich metod oraz narzędzi statystycznych i ekonometrycznych. Nie potrafi interpretować wyników przeprowadzonych badań.
3,0Student przy pomocy prowadzącego potrafi zastosować tylko podstawowe metody oraz narzędzia statystyczne i ekonometryczne. Potrafi interpretować podstawowe wyniki przeprowadzonych badań.
3,5Student przy pomocy prowadzącego potrafi zastosować odpowiednie metody oraz narzędzia statystyczne i ekonometryczne. Potrafi interpretować wyniki przeprowadzonych badań.
4,0Student potrafi zastosować odpowiednie metody oraz narzędzia statystyczne i ekonometryczne. Potrafi interpretować wyniki przeprowadzonych badań.
4,5Student potrafi wybrać i zastosować odpowiednie metody oraz narzędzia statystyczne i ekonometryczne. Potrafi interpretować wyniki przeprowadzonych badań.
5,0Student potrafi wybrać i zastosować odpowiednie metody oraz narzędzia statystyczne i ekonometryczne. Potrafi interpretować wyniki przeprowadzonych badań orac ocenić ich przydatność.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWNR_10-_12_K01Jest gotów myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWNR_10-_K02Jest gotów myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-3Przygotowanie do: aktywnego uczestniczenia w zespole, formułowania problemu badawczego, doboru odpowiedniej metodologii oraz wykonania, opracowania i interpretacji wyników badań.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia audytoryjne z użyciem komputera oraz dyskusja dydaktyczna związana z wykładem.
M-1Wykład informacyjno-problemowy z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń audytoryjnych na podstawie samodzielnie wykonanego zadania.
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie z wykładu w formie pisemnej (test) zawierający zagadnienia teoretyczne oraz interpretacje dla wybranych zagadnień.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował zasad pracy indywidualnej oraz zespołowej
3,0Student potrafi przeprowadzić samodzielnie indywidualne badanie z wykorzystaniem niektorych metod ilościowych, a z pomocą nauczyciela zorganizować pracę w grupie
3,5Student potrafi przeprowadzić samodzielnie indywidualne badanie z wykorzystaniem niektorych metod ilościowych i zorganizować pracę w grupie
4,0Student opanował zasady pracy indywidualnej oraz zespołowej, potrafi samodzielnie zorganizować i przeprowadzić indywidualny lub grupowy projekt badawczy, z pomocą nauczyciela identyfikować metody i narzędzia potrzebne do rozwiązania zdefiniowanego problemu i dokonać wstępnej analizy uzyskanych wyników
4,5Student opanował zasady pracy indywidualnej oraz zespołowej, potrafi samodzielnie zorganizować i przeprowadzić indywidualny lub grupowy projekt badawczy, identyfikować metody i narzędzia potrzebne do rozwiązania zdefiniowanego problemu, a także dokonać wszechstronnej analizy uzyskanych wyników
5,0Student opanował zasady pracy indywidualnej oraz zespołowej, potrafi samodzielnie zorganizować i przeprowadzić indywidualny lub grupowy projekt badawczy, identyfikować metody i narzędzia potrzebne do rozwiązania zdefiniowanego problemu, dokonać wszechstronnej analizy uzyskanych wyników, wykorzystać poznane moduły pakietu statystycznego