Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Energetyka (N2)
Sylabus przedmiotu Planowanie w energetyce:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Energetyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Planowanie w energetyce | ||
Specjalność | zarządzanie energią i środowiskiem | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technologii Energetycznych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jacek Eliasz <Jacek.Eliasz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy zarządzania środowiskiem i energią |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z metodami prognozowania zapotrzebowania na energię i ich znaczenia dla gospodarki |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Realizacja przykładowych ćwiczeń związanych z treściami prezentowanymi w ramach wykładów. Zaliczenie. | 10 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Polityka energetyczna Państwa, Regulacje prawne, Metody modelowania stosowanie w prognozach energetycznych Zintegrowane planowanie w systemie elektroenergetycznym, Charakterystyka strony podaży i popytu energii elektrycznej, Gospodarcze znaczenie planowania rozwoju systemu elektroenergetycznego. Zaliczenie. | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 10 |
A-A-2 | Praca własna studenta. | 13 |
A-A-3 | Konsultacje. | 2 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Konsultacje | 2 |
A-W-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 8 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie wykładu |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ENE_2A_ZEiŚ/01_W01 W wyniku przeprowadzony zajęć student powinien objaśnić sposób wykonania prognozy w systemach elektroenergetycznych, opisać stosowane metody, wytłumaczyć sens ich istnienia oraz scharakteryzować gospodarcze znaczenie planowania rozwoju systemu elektroenergetycznego. | ENE_2A_W09, ENE_2A_W11 | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ENE_2A_ZEiŚ/01_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć oceniać trafność sosowanych metod planowania oraz dobierać najwłaściwsze z nich | ENE_2A_U10, ENE_2A_U12 | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ENE_2A_ZEiŚ/01_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie świadomość wagi planowania w energetyce dla rozwoju gospodarki | ENE_2A_K02 | — | — | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ENE_2A_ZEiŚ/01_W01 W wyniku przeprowadzony zajęć student powinien objaśnić sposób wykonania prognozy w systemach elektroenergetycznych, opisać stosowane metody, wytłumaczyć sens ich istnienia oraz scharakteryzować gospodarcze znaczenie planowania rozwoju systemu elektroenergetycznego. | 2,0 | |
3,0 | Student poprawienie dobiera metody rozwiązywania jedynie wybranych problemów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ENE_2A_ZEiŚ/01_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć oceniać trafność sosowanych metod planowania oraz dobierać najwłaściwsze z nich | 2,0 | |
3,0 | Student poprawienie dobiera metody rozwiązywania jedynie wybranych problemów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ENE_2A_ZEiŚ/01_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie świadomość wagi planowania w energetyce dla rozwoju gospodarki | 2,0 | |
3,0 | Student poprawienie dobiera metody rozwiązywania jedynie wybranych problemów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- The Tellus Institute Boston, Massachusetts, Best Practices Guide: Integrated Resource Planning For Electricity, US Agency for International Development Global Center for Environment Office of Energy, Environment, and Technology 1300 Pennsylvania Ave, NW Washington, DC 20523-3800 USA
- Swisher J.N., Jannuzzi R.M., Redlinger R.Y., Tools and Methods for Integrated Resource Planning, Roskilde, RisoNational Laboratory, 1997
- Chochowski A., Krawiec F., Zarządzanie w energetyce, Difin, Warszawa, 2008
Literatura dodatkowa
- Ziębik A., Szargut J., Podstawy gospodarki energetycznej, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice, 1997