Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Energetyka (N2)
Sylabus przedmiotu Zajęcia terenowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Energetyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zajęcia terenowe | ||
Specjalność | technologie jądrowe i wodorowe | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technologii Energetycznych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Monika Lewandowska <Monika.Lewandowska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy fizyki jądrowej. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poznanie zakresu prac i nawiązanie kontaktów z firmami i instytucjami badawczymi w kraju i w regionie prowadzącymi prace powiązane z energetyką jądrową i wodorową. |
C-2 | Poznanie podstawowych metod radiometrycznych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
zajęcia terenowe | ||
T-T-1 | Wizyty i zajęcia praktyczne we współpracujących firmach oraz ośrodkach prowadzących prace badawcze, badawczo-rozwojowe tematycznie powiązane z energetyką jądrową, np. -hale General Electric (Wrocław) prowadzące prace serwisowe turbogeneratorów, turbin parowych używanych w elektrowniach jądrowych - Instytut Fizyki Plazmy i Laserowej Mikrosyntezy (Warszawa) - zwiedzanie laboratoriów prowadzących badania dotyczące fuzji jądrowej - Instytut Fizyki Jądrowej PAN (Kraków) - pokazy i zajęcia praktyczne w laboratoriach - Instytut Badań Jądrowych (Świerk) - prezentacja reaktora Maria - Max Planck Institute for Plasma Physics (Greifswald) - prezentacja stelleratora Wendelstein 7X | 10 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
zajęcia terenowe | ||
A-T-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-T-2 | Przygotowanie sprawozdania z odbytych zajęć i zrealizowanych zadań | 15 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wizyty i zajęcia praktyczne we współpracujących instytucjach prowadzących badania lub prace w powiązane tematycznie z energetyką jadrową i wodorową |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Aktywność na zajęciach |
S-2 | Ocena podsumowująca: Sprawozdanie z odbytych zajęć i zrealizowanych zadań. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ENE_2A_TJiW/09_W01 Student ma wiedzę dotyczącą zakresu działań firm oraz instytucji badawczych w kraju i w regionie zajmujących się pracami powiązanymi z energetyką jądrową lub wodorową. | ENE_2A_W10 | — | — | C-1, C-2 | T-T-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ENE_2A_TJiW/09_U01 Student potrafi przeprowadzić podstawowe pomiary dozymetryczne. Student potrafi pracując w zespole przygotować sprawozdanie z odbytych zajęć i zrealizowanych zadań. | ENE_2A_U02, ENE_2A_U03, ENE_2A_U11 | — | — | C-1, C-2 | T-T-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ENE_2A_TJiW/09_K01 Student rozumie potrzebę ciągłego dokształacania się i podnoszenia kompetencji. | ENE_2A_K04 | — | — | C-1, C-2 | T-T-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ENE_2A_TJiW/09_W01 Student ma wiedzę dotyczącą zakresu działań firm oraz instytucji badawczych w kraju i w regionie zajmujących się pracami powiązanymi z energetyką jądrową lub wodorową. | 2,0 | |
3,0 | Student umiarkowanie aktywny podczas zajęć. Student przygotowuje poprawne sprawozdanie z odbytych zajęć i zrealizowanych zadań. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ENE_2A_TJiW/09_U01 Student potrafi przeprowadzić podstawowe pomiary dozymetryczne. Student potrafi pracując w zespole przygotować sprawozdanie z odbytych zajęć i zrealizowanych zadań. | 2,0 | |
3,0 | Student umiarkowanie aktywny podczas zajęć. Student przedstawia poprawne sprawozdanie z odbytych zajęć i zrealizowanego zadania. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ENE_2A_TJiW/09_K01 Student rozumie potrzebę ciągłego dokształacania się i podnoszenia kompetencji. | 2,0 | |
3,0 | Student umiarkowanie aktywny na zajęciach. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Jerzy Kubowski, Elektrownie jądrowe, WNT, Warszawa, 2013
- red. K. Jeleń i Z. Rau, Energetyka jądrowa w Polsce, Wolters Kluwer Polska, 2012, rozdz. Andrzej Gałkowski: Energetyka termojądrowa: stan obecny badań i perspektywy wdrożenia, str. 152-185
- Grzegorz Jezierski, Energia jądrowa wczoraj i dziś, WNT, Warszawa, 2005
- red. T. J. Dolan, Magnetic fusion technology, Springer
- Celiński Zdzisław, Energetyka jądrowa, PWN, Warszawa, 1991
- Praca zbiorowa, Wszystko o energetyce jądrowej, AREVA, 2008
Literatura dodatkowa
- Maciej Pawlik, Franciszek Strzelczyk, Elektrownie, WNT, Warszawa, 2016
- R.G. Sharma, Superconductivity. Basics and Applications to Magnets, Springer
- Y. Iwasa, Case studies in superconducting magnets, Springer