Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria transportu (N2)
Sylabus przedmiotu Wybrane zagadnienia technologii samochodów:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria transportu | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Wybrane zagadnienia technologii samochodów | ||
Specjalność | urządzenia mechatroniczne w transporcie samochodowym | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Eksploatacji Pojazdów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Krzysztof Danilecki <Krzysztof.Danilecki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 7 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza z zakresu budowy samochodów oraz technik wytwarzania |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przekazanie poszerzonej wiedzy z zakresu technologii wytwarzania części i podzespołów oraz nowoczesnych metod montażu w przemyśle motoryzacyjnym |
C-2 | Ukształtowanie umiejętności analizy i oceny technik wytwarzania ze względu na właściwości użytkowe, technologiczność oraz jakość konstrukcji, bezpieczeństwo i obciążenie środowiska naturalnego podczas produkcji samochodu |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Projekt oraz opracowanie wybranych zagadnień technologicznych i jakości konstrukcji wybranych elementów i zespołów samochodu. | 5 |
5 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Nowe materiały stosowane w produkcji samochodów | 1 |
T-W-2 | Technologie wytwarzanie wybranych elementów zespołów i układów samochodu | 2 |
T-W-3 | Technologie montażu silnika | 1 |
T-W-4 | Technologie montażu zespołów układu napędowego samochodu | 1 |
T-W-5 | Zagadnienia kontroli jakości w procesie produkcji siamochodu | 1 |
T-W-6 | Nowe kierunki w technologii budowy samonośnych nadwozi samochodowych | 1 |
T-W-7 | Pokrycia ochronne i dekoracyjne nadwozi | 1 |
T-W-8 | Technologia elementów z tworzyw sztucznych | 1 |
T-W-9 | Technologia opon samochodowych | 1 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 5 |
A-P-2 | Wykonywanie zadania projektowego i przygotowanie do zaliczenia. | 15 |
20 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-W-2 | Studiowanie literatury. | 18 |
A-W-3 | Konsultacje | 2 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Ćwiczenia projektowe polegające na zespołowym rozwiązywaniu zadań problemowych, wymagających analizy i oceny przebiegu procesu produkcji samochodu |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaprezentowanie i zaliczenie zadania projektowego sprawdzającego uzyskane efekty kształcenia. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów - zestaw pytań problemowych z zakresu tematycznego wykładów, sprawdzające uzyskane efekty kształcenia. Wymagana pozytywna ocena z każdego pytania; końcowa ocena na podstawie średniej z uzyskanych ocen cząstkowych. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena postępów oraz umiejętności pracy w grupie podczas rozwiązywania zadań problemowych - intuicyjna w formie aprobaty |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IT_2A_UMTS/07-1_W01 Student ma porzerzoną i usystematyzowaną wiedzę w zakresie procesów technologicznych przy wytwarzaniu pojazdów samochodowych róznych typów i przeznaczenia, ocenia wpływ tych procesów na środowisko naturalne, charakteryzuje systemy montazu oraz znaczenie czynnosci kontrolno-odbiorczych (zarzadzania jakoscia) we wszystkich etapach procesu technologicznego, zna nowoczesne materiały konstrukcyjne oraz ich zastosowanie w budowie pojazdów, | IT_2A_W03, IT_2A_W04 | — | — | C-1 | T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-8, T-W-9, T-W-1, T-W-5, T-W-7, T-W-2 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IT_2A_UMTS/07-1_U01 Student analizuje technologiczność konstrukcji samochodów oraz rozumie jej znaczenie w produkcji masowej, rozumie środowiskowe skutki technologii wytwarzania w procesie produkcji, użytkowania i złomowania pojazdu, posługuje się dokumentacją procesu technologicznego w systemie zarządzania jaklością, | IT_2A_U12, IT_2A_U10 | — | — | C-2 | T-P-1 | M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IT_2A_UMTS/07-1_K01 Student potrafi pracować w zespole prowadzącym analizę decyzyjną. | IT_2A_K02, IT_2A_K03 | — | — | C-2 | T-P-1 | M-2 | S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IT_2A_UMTS/07-1_W01 Student ma porzerzoną i usystematyzowaną wiedzę w zakresie procesów technologicznych przy wytwarzaniu pojazdów samochodowych róznych typów i przeznaczenia, ocenia wpływ tych procesów na środowisko naturalne, charakteryzuje systemy montazu oraz znaczenie czynnosci kontrolno-odbiorczych (zarzadzania jakoscia) we wszystkich etapach procesu technologicznego, zna nowoczesne materiały konstrukcyjne oraz ich zastosowanie w budowie pojazdów, | 2,0 | |
3,0 | Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Z trudem kojarzy elementy nabytej wiedzy. Czasem nie wie jak posiadaną wiedzę wykorzystać. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IT_2A_UMTS/07-1_U01 Student analizuje technologiczność konstrukcji samochodów oraz rozumie jej znaczenie w produkcji masowej, rozumie środowiskowe skutki technologii wytwarzania w procesie produkcji, użytkowania i złomowania pojazdu, posługuje się dokumentacją procesu technologicznego w systemie zarządzania jaklością, | 2,0 | |
3,0 | Zaprezentowane w terminie zadanie projektowe, zaliczone w zakresie podstawowym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IT_2A_UMTS/07-1_K01 Student potrafi pracować w zespole prowadzącym analizę decyzyjną. | 2,0 | |
3,0 | Student przejawia mierne zaangażowanie w pracę zespolu prowadzącym analizę decyzyjną podczas ćwiczeń laboratoryjnych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Adamiec P., Dziubiński J., Wybrane zagadnienia materiałów konstrukcyjnych i technologii wytwarzania pojazdów, Wyd. Pol. Śl., Gliwice, 1999
- Jezierski J., Technologia tłokowych silników wysokopręŜnych, WNT, Waeszawa, 1999
- Zieliński A., Konstrukcja nadwozi samochodów osobowych, WKŁ, Warszawa, 2003
- Karpiński S., Kształtowanie elementów nadwozi samochodów, WKŁ, Warszawa, 1996