Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Mechatronika (N2)
Sylabus przedmiotu Protokoły komunikacyjne w układach mechatronicznych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Mechatronika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Protokoły komunikacyjne w układach mechatronicznych | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Przetwarzania Sygnałów i Inżynierii Multimedialnej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Maciej Burak <Maciej.Burak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Paweł Herbin <Pawel.Herbin@zut.edu.pl>, Karol Miądlicki <Karol.Miadlicki@zut.edu.pl>, Kamil Stateczny <Kamil.Stateczny@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość podstaw matematyki, fizyki, informatyki. |
W-2 | Znajomość programowania układów automatyki, znajomość języków i sposobów programowania sterowników PLC i dowolnego języka programowania (C++/Python/Matalb/Java itp). |
W-3 | Zapoznanie z protokołami stosowanymi w automatyce |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie z systemami liczbowymi i systemami kodowania |
C-2 | Zapoznanie z architekturą sieci przemysłowych |
C-3 | Zapoznanie z metodami transferu w sieciach przemysłowych |
C-4 | Zapoznanie z protokołami stosowanymi w automatyce |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Wiadomości podstawowe | 2 |
T-L-2 | Implementacja wybranych protokołów komunikacyjnych | 2 |
T-L-3 | Integracja i programowanie protokołów komunikacyjnych w zastosowaniach przemysłowych - aplikacje | 5 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 9 |
A-L-2 | przygotowanie do zajęć | 3 |
A-L-3 | konsultacje | 3 |
A-L-4 | Przygotowanie do zaliczenia | 8 |
A-L-5 | Nauczanie zdalne | 2 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Ćwiczenia laboratoryjne z użyciem komputera |
M-2 | Zachęcenie do pogłębienia wiedzy i rozszerzenia umiejętności |
M-3 | Metody zdalne |
M-4 | Praca własna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Na podstawie zaangażowania w wykonywanie zadań na zajęciach |
S-2 | Ocena formująca: Na podstawie nieobowiązkowych zadań dla chętnych |
S-3 | Ocena podsumowująca: Na podstawie końcowego zaliczenia praktycznego i/lub pisemnego |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ME_2A_D05_W01 W rezultacie przeprowadzanych zajęć student powinien znać ogólną strukturę i zadania systemów komunikacyjne w układach mechatronicznych oraz poprawnie definiować pojęcia związane z protokołami komunikacyjnymi w układach mechatronicznych. | ME_2A_W03, ME_2A_W05, ME_2A_W07, ME_2A_W01 | — | — | C-1, C-4 | T-L-1 | M-1, M-3, M-4 | S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ME_2A_D05_U01 Potrafi zaimplementować funkcje wybranego protokołu komunikacyjnego oraz wybrać odpowiedni protokół do wymagań projektowych systemu mechatronicznego | ME_2A_U02, ME_2A_U07, ME_2A_U18 | — | — | C-2, C-3 | T-L-2, T-L-3 | M-1, M-4 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ME_2A_D05_K01 Student zna sposoby podnoszenia swoich kompetencji. | ME_2A_K03 | — | — | C-3 | T-L-3 | M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ME_2A_D05_W01 W rezultacie przeprowadzanych zajęć student powinien znać ogólną strukturę i zadania systemów komunikacyjne w układach mechatronicznych oraz poprawnie definiować pojęcia związane z protokołami komunikacyjnymi w układach mechatronicznych. | 2,0 | Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu. |
3,0 | Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Z trudem kojarzy elementy nabytej wiedzy. Czasem nie wie jak posiadaną wiedzę wykorzystać. | |
3,5 | Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 3,0 i 4,0. | |
4,0 | Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Zna ograniczenia i obszary i jej stosowania. | |
4,5 | Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 4,0 i 5,0. | |
5,0 | Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Rozumie ograniczenia i zna obszary i jej stosowania. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ME_2A_D05_U01 Potrafi zaimplementować funkcje wybranego protokołu komunikacyjnego oraz wybrać odpowiedni protokół do wymagań projektowych systemu mechatronicznego | 2,0 | Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu. |
3,0 | Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Z trudem kojarzy elementy nabytej wiedzy. Czasem nie wie jak posiadaną wiedzę wykorzystać. | |
3,5 | Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 3,0 i 4,0. | |
4,0 | Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Zna ograniczenia i obszary i jej stosowania. | |
4,5 | Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 4,0 i 5,0. | |
5,0 | Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Rozumie ograniczenia i zna obszary i jej stosowania. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ME_2A_D05_K01 Student zna sposoby podnoszenia swoich kompetencji. | 2,0 | Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu. |
3,0 | Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Z trudem kojarzy elementy nabytej wiedzy. Czasem nie wie jak posiadaną wiedzę wykorzystać. | |
3,5 | Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 3,0 i 4,0. | |
4,0 | Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Zna ograniczenia i obszary i jej stosowania. | |
4,5 | Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 4,0 i 5,0. | |
5,0 | Student opanował podstawową wiedzę z zakresu. |
Literatura podstawowa
- Roman Kwiecień, Komputerowe systemy automatyki przemysłowej
- Zbigniew Zajda, Sieci przemysłowe Profibus DP, ProfiNet, AS-i i EGD , Włodzimierz Solnik