Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Technologia żywności i żywienie człowieka (S1)

Sylabus przedmiotu Immunomodulujące składniki diety:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia żywności i żywienie człowieka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Immunomodulujące składniki diety
Specjalność żywienie człowieka i dietetyka
Jednostka prowadząca Katedra Towaroznawstwa, Oceny Jakości, Inżynierii Procesowej i Żywienia Człowieka
Nauczyciel odpowiedzialny Edyta Balejko <Edyta.Balejko@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 12 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 20 1,00,50zaliczenie
laboratoriaL4 15 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość zasad prawidłowego żywienia człowieka, podstaw chemii, biochemii, fizjologii człowieka, dietetyki i patofizjologii.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie wpływu składników żywnośc na reakcje układu immunologicznego

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Zajęcia wprowadzające, opanowanie obsługi programu dietetycznego2
T-L-2Układanie jadłospisów w niepożądanych reakcjach odpornościowych2
T-L-3Układanie jadłospisów uzupełniających w niedożywieniu ilościowym i jakościowym2
T-L-4Bioaktywne składniki mineralne. Układanie jadłospisów2
T-L-5Karotenoidy i tokoferole jako bioaktywne składniki diety. Układanie dekadowych jadłospisów2
T-L-6Udział bioflawonoidów w codziennych dietach2
T-L-7Rola pro i przeciwzapalna kwasów tłuszczowych w codziennych jadłospisach.2
T-L-8Zaliczenie przedmiotu1
15
wykłady
T-W-1Budowa układu immunologicznego4
T-W-2Tolerancja pokarmowa4
T-W-3Wpływ niedożywienia na funkcjonowanie układu immunologicznego2
T-W-4Immunomodulujące oddziaływanie skłądników mineralnych2
T-W-5Immunomodulujące oddziaływanie wybranych witamin3
T-W-6Bioflawonoidy i ich wpływ na odporność organizmu2
T-W-7Bioaktywne oddziaływanie kwasów tłuszczowych2
T-W-8Zaliczenie wykładów1
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Analiza wskazanej literatury3
A-L-3Konsultacje z nauczycielem1
A-L-4Przygotowanie do ćwiczeń6
25
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach20
A-W-2Studiowanie literatury2
A-W-3Konsultacje z nauczycielem1
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia2
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny, prezentacja multimedialna
M-2Dyskusja dydaktyczna związana z wykładem
M-3Układanie diet wzbogacanych w składniki immunobioaktywne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena praktycznego wykonywania ćwiczeń - ocena przygotowywanych diet
S-2Ocena formująca: Odpowiedź ustna lub pisemna sprawdzająca przygotowanie do zajęć.
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe przedmiotu

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_1A_P04-6zcid_W01
Student zna i rozumie w stopniu zaawansowanym wiedzę w zakresie interakcji pomiędzy składnikami żywności a lekami przyjmowanymi przez chorych. Zna i rozumie tematykę podstawowych suplementów diety jako potencjalnych czynnik mogący wejść w interakcje z przyjmowanymi lekami.
TZZ_1A_W03, TZZ_1A_W21C-1T-W-1, T-W-3, T-L-5, T-L-6, T-L-3, T-W-4, T-W-7, T-L-1, T-L-7, T-W-6, T-W-2, T-W-5, T-L-4, T-L-2M-1, M-2, M-3S-1, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_1A_P04-6zcid_U01
Student potrafi przewidywać interakcje pomiędzy składnikami żywności a lekami przyjmowanymi przez chorych. Potrafi zaprojektować i ocenić wartość odżywczą jadłospisów dla osób chorych z uwzględnieniem choroby podstawowej i przyjmowanych leków. Potrafi wykorzystać potrzebne informacje pochodzące z literatury. Potrafi dokonać interpretacji uzyskanych wyników, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie.
TZZ_1A_U11, TZZ_1A_U12C-1T-L-5, T-L-6, T-L-1, T-L-7, T-L-3, T-L-4, T-L-2M-1, M-2, M-3S-1, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_1A_P04-6zcid_K01
Jest gotów do zastosowania swojej wiedzy i umiejętności w żywieniu człowieka chorego z uwzględnieniem przyjmowanych leków, ze świadomością i odpowiedzialnością za pracę. Jest gotów do współpracy w grupie przyjmując różne role oraz popularyzacji nabytej wiedzy.
TZZ_1A_K01C-1T-L-1, T-L-4, T-W-7, T-W-3, T-L-5, T-W-1, T-L-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-L-7, T-L-2, T-L-6, T-W-2M-1, M-2, M-3S-1, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_1A_P04-6zcid_W01
Student zna i rozumie w stopniu zaawansowanym wiedzę w zakresie interakcji pomiędzy składnikami żywności a lekami przyjmowanymi przez chorych. Zna i rozumie tematykę podstawowych suplementów diety jako potencjalnych czynnik mogący wejść w interakcje z przyjmowanymi lekami.
2,0Student nie opanował podstawowych zagadnień z zakresu interakcji pomiędzy składnikami żywności a lekami przyjmowanymi przez chorych. Nie posiada podstawowej wiedzy z zakresu żywienia człowieka chorego.
3,0Student posiada dostateczną wiedzę z zakresu interakcji pomiędzy składnikami żywności a lekami przyjmowanymi przez chorych i poprawnie ją wykorzystuje.
3,5Student posiada częściową wiedzę z zakresu interakcji pomiędzy składnikami żywności a lekami przyjmowanymi przez chorych i poprawnie ją wykorzystuje.
4,0Student opanował prawie całą wiedzę z zakresu interakcji pomiędzy składnikami żywności a lekami przyjmowanymi przez chorych i poprawnie ją wykorzystuje.
4,5Student posiada całą wiedzę z zakresu interakcji pomiędzy składnikami żywności a lekami przyjmowanymi przez chorych. Prawidłowo identyfikuje jednostkę chorobową i układa właściwą dietę. Samodzielnie kojarzy i wyciąga wnioski.
5,0Student posiada całą wiedzę z zakresu interakcji pomiędzy składnikami żywności a lekami przyjmowanymi przez chorych. Prawidłowo identyfikuje jednostkę chorobową i układa właściwą dietę. Samodzielnie kojarzy i wyciąga wnioski. Potrafi znaleźć źródło błędów i wprowadzić korekty, z uzasadnieniem.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_1A_P04-6zcid_U01
Student potrafi przewidywać interakcje pomiędzy składnikami żywności a lekami przyjmowanymi przez chorych. Potrafi zaprojektować i ocenić wartość odżywczą jadłospisów dla osób chorych z uwzględnieniem choroby podstawowej i przyjmowanych leków. Potrafi wykorzystać potrzebne informacje pochodzące z literatury. Potrafi dokonać interpretacji uzyskanych wyników, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie.
2,0Student nie potrafi prawidłowo zaprojektować diety osób chorych i w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań.
3,0Student w znacznym stopniu poprawnie projektuje jadłospis osoby chorej, prawidłowo prezentuje wyniki swoich badań jednak bez analizy.
3,5Student w znacznym stopniu poprawnie projektuje jadłospis osoby chorej, prawidłowo prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy.
4,0Student poprawnie projektuje jadłospis osoby chorej, prawidłowo prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy. Potrafi prowadzić dyskusję uzyskanych wyników.
4,5Student poprawnie projektuje jadłospis osoby chorej, prawidłowo prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy. Potrafi prowadzić dyskusję uzyskanych wyników oraz wskazać błędy.
5,0Student poprawnie projektuje jadłospis osoby chorej, prawidłowo prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy. Potrafi prowadzić dyskusję uzyskanych wyników oraz wskazać błędy. Ponadto zaproponować korekty.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TZZ_1A_P04-6zcid_K01
Jest gotów do zastosowania swojej wiedzy i umiejętności w żywieniu człowieka chorego z uwzględnieniem przyjmowanych leków, ze świadomością i odpowiedzialnością za pracę. Jest gotów do współpracy w grupie przyjmując różne role oraz popularyzacji nabytej wiedzy.
2,0Nie posiada potrzeby dokształcania się.
3,0Posiada potrzebę dokształcania się.
3,5Ma świadomość potrzeby dokształcania się i poszerzania wiedzy.
4,0Ma świadomość potrzeby dokształcania się, poszerzania i aktualizowania wiedzy.
4,5Ma świadomość potrzeby dokształcania się, poszerzania i aktualizowania wiedzy. Ponadto ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszeniu odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie.
5,0Ma świadomość potrzeby ciągłego dokształcania się, poszerzania i aktualizowania wiedzy. Ponadto ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszeniu odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie.

Literatura podstawowa

  1. Świderski F., Żywność wygodna i żywność funkcjonalna, WNT wydanie III PWN, Warszawa, 2018, III
  2. Grochowicz J., Dominik P., Fabisiak A., Możliwości wykorzystania żywności naturalnej jako efekt odólnoświatowego trendu w zakresie zapotrzebowania na żywnośc prozdrowotną., ZNUV, 2017, 54 (3): 223-240
  3. Antoniewska A., Adamska A., Rutkowska J., Zielińska M., Olej z nasion dyni jako żródło cennych skłądników w diecie człowieka, Prob. Hig Epidemiol, W-wa, 2017, 98(1): 17-22
  4. Zalega J., Szostak-Węgierek D., Żywienie w profilaktyce nowotworowej. Diety o właściwościach przeciwnowotworowych, Prob. Hog. Epidemiol, 2013, 94(1): 59-70

Literatura dodatkowa

  1. czasopismo, Forum Zaburzeń Metabolicznych, https://journals.viamedica.pl/forum_zaburzen_metabolicznych/about
  2. czasopismo, Journal of Lifestyle Medicine, http://www.jlifestylemed.org/main.html

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Zajęcia wprowadzające, opanowanie obsługi programu dietetycznego2
T-L-2Układanie jadłospisów w niepożądanych reakcjach odpornościowych2
T-L-3Układanie jadłospisów uzupełniających w niedożywieniu ilościowym i jakościowym2
T-L-4Bioaktywne składniki mineralne. Układanie jadłospisów2
T-L-5Karotenoidy i tokoferole jako bioaktywne składniki diety. Układanie dekadowych jadłospisów2
T-L-6Udział bioflawonoidów w codziennych dietach2
T-L-7Rola pro i przeciwzapalna kwasów tłuszczowych w codziennych jadłospisach.2
T-L-8Zaliczenie przedmiotu1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Budowa układu immunologicznego4
T-W-2Tolerancja pokarmowa4
T-W-3Wpływ niedożywienia na funkcjonowanie układu immunologicznego2
T-W-4Immunomodulujące oddziaływanie skłądników mineralnych2
T-W-5Immunomodulujące oddziaływanie wybranych witamin3
T-W-6Bioflawonoidy i ich wpływ na odporność organizmu2
T-W-7Bioaktywne oddziaływanie kwasów tłuszczowych2
T-W-8Zaliczenie wykładów1
20

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Analiza wskazanej literatury3
A-L-3Konsultacje z nauczycielem1
A-L-4Przygotowanie do ćwiczeń6
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach20
A-W-2Studiowanie literatury2
A-W-3Konsultacje z nauczycielem1
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_1A_P04-6zcid_W01Student zna i rozumie w stopniu zaawansowanym wiedzę w zakresie interakcji pomiędzy składnikami żywności a lekami przyjmowanymi przez chorych. Zna i rozumie tematykę podstawowych suplementów diety jako potencjalnych czynnik mogący wejść w interakcje z przyjmowanymi lekami.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_1A_W03Zna i rozumie w stopniu zaawansowanym zagadnienia dotyczące składników żywności, przemian i oddziaływań między nimi. Zna i rozumie główne przemiany biochemiczne.
TZZ_1A_W21Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zagadnienia dotyczące racjonalnego żywienia człowieka zdrowego i chorego oraz oceny stanu odżywienia. Zna i rozumie zagrożenia wynikające z błędów żywieniowych oraz zasady tworzenia programów profilaktycznych.
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie wpływu składników żywnośc na reakcje układu immunologicznego
Treści programoweT-W-1Budowa układu immunologicznego
T-W-3Wpływ niedożywienia na funkcjonowanie układu immunologicznego
T-L-5Karotenoidy i tokoferole jako bioaktywne składniki diety. Układanie dekadowych jadłospisów
T-L-6Udział bioflawonoidów w codziennych dietach
T-L-3Układanie jadłospisów uzupełniających w niedożywieniu ilościowym i jakościowym
T-W-4Immunomodulujące oddziaływanie skłądników mineralnych
T-W-7Bioaktywne oddziaływanie kwasów tłuszczowych
T-L-1Zajęcia wprowadzające, opanowanie obsługi programu dietetycznego
T-L-7Rola pro i przeciwzapalna kwasów tłuszczowych w codziennych jadłospisach.
T-W-6Bioflawonoidy i ich wpływ na odporność organizmu
T-W-2Tolerancja pokarmowa
T-W-5Immunomodulujące oddziaływanie wybranych witamin
T-L-4Bioaktywne składniki mineralne. Układanie jadłospisów
T-L-2Układanie jadłospisów w niepożądanych reakcjach odpornościowych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny, prezentacja multimedialna
M-2Dyskusja dydaktyczna związana z wykładem
M-3Układanie diet wzbogacanych w składniki immunobioaktywne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena praktycznego wykonywania ćwiczeń - ocena przygotowywanych diet
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe przedmiotu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował podstawowych zagadnień z zakresu interakcji pomiędzy składnikami żywności a lekami przyjmowanymi przez chorych. Nie posiada podstawowej wiedzy z zakresu żywienia człowieka chorego.
3,0Student posiada dostateczną wiedzę z zakresu interakcji pomiędzy składnikami żywności a lekami przyjmowanymi przez chorych i poprawnie ją wykorzystuje.
3,5Student posiada częściową wiedzę z zakresu interakcji pomiędzy składnikami żywności a lekami przyjmowanymi przez chorych i poprawnie ją wykorzystuje.
4,0Student opanował prawie całą wiedzę z zakresu interakcji pomiędzy składnikami żywności a lekami przyjmowanymi przez chorych i poprawnie ją wykorzystuje.
4,5Student posiada całą wiedzę z zakresu interakcji pomiędzy składnikami żywności a lekami przyjmowanymi przez chorych. Prawidłowo identyfikuje jednostkę chorobową i układa właściwą dietę. Samodzielnie kojarzy i wyciąga wnioski.
5,0Student posiada całą wiedzę z zakresu interakcji pomiędzy składnikami żywności a lekami przyjmowanymi przez chorych. Prawidłowo identyfikuje jednostkę chorobową i układa właściwą dietę. Samodzielnie kojarzy i wyciąga wnioski. Potrafi znaleźć źródło błędów i wprowadzić korekty, z uzasadnieniem.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_1A_P04-6zcid_U01Student potrafi przewidywać interakcje pomiędzy składnikami żywności a lekami przyjmowanymi przez chorych. Potrafi zaprojektować i ocenić wartość odżywczą jadłospisów dla osób chorych z uwzględnieniem choroby podstawowej i przyjmowanych leków. Potrafi wykorzystać potrzebne informacje pochodzące z literatury. Potrafi dokonać interpretacji uzyskanych wyników, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_1A_U11Potrafi formułować i weryfikować hipotezy z zakresu przemian metabolicznych składników odżywczych w organizmie człowieka.
TZZ_1A_U12Potrafi zaprojektować, ocenić i skorygować jadłospis dla różnych grup ludności. Potrafi krytycznie ocenić dobór składników diety w celu zwiększenia jej efektów prozdrowotnych.
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie wpływu składników żywnośc na reakcje układu immunologicznego
Treści programoweT-L-5Karotenoidy i tokoferole jako bioaktywne składniki diety. Układanie dekadowych jadłospisów
T-L-6Udział bioflawonoidów w codziennych dietach
T-L-1Zajęcia wprowadzające, opanowanie obsługi programu dietetycznego
T-L-7Rola pro i przeciwzapalna kwasów tłuszczowych w codziennych jadłospisach.
T-L-3Układanie jadłospisów uzupełniających w niedożywieniu ilościowym i jakościowym
T-L-4Bioaktywne składniki mineralne. Układanie jadłospisów
T-L-2Układanie jadłospisów w niepożądanych reakcjach odpornościowych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny, prezentacja multimedialna
M-2Dyskusja dydaktyczna związana z wykładem
M-3Układanie diet wzbogacanych w składniki immunobioaktywne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena praktycznego wykonywania ćwiczeń - ocena przygotowywanych diet
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe przedmiotu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi prawidłowo zaprojektować diety osób chorych i w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań.
3,0Student w znacznym stopniu poprawnie projektuje jadłospis osoby chorej, prawidłowo prezentuje wyniki swoich badań jednak bez analizy.
3,5Student w znacznym stopniu poprawnie projektuje jadłospis osoby chorej, prawidłowo prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy.
4,0Student poprawnie projektuje jadłospis osoby chorej, prawidłowo prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy. Potrafi prowadzić dyskusję uzyskanych wyników.
4,5Student poprawnie projektuje jadłospis osoby chorej, prawidłowo prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy. Potrafi prowadzić dyskusję uzyskanych wyników oraz wskazać błędy.
5,0Student poprawnie projektuje jadłospis osoby chorej, prawidłowo prezentuje wyniki swoich badań, dokonując analizy. Potrafi prowadzić dyskusję uzyskanych wyników oraz wskazać błędy. Ponadto zaproponować korekty.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTZZ_1A_P04-6zcid_K01Jest gotów do zastosowania swojej wiedzy i umiejętności w żywieniu człowieka chorego z uwzględnieniem przyjmowanych leków, ze świadomością i odpowiedzialnością za pracę. Jest gotów do współpracy w grupie przyjmując różne role oraz popularyzacji nabytej wiedzy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_1A_K01Jest gotów do zastosowania zdobytej wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych.
Cel przedmiotuC-1Przekazanie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie wpływu składników żywnośc na reakcje układu immunologicznego
Treści programoweT-L-1Zajęcia wprowadzające, opanowanie obsługi programu dietetycznego
T-L-4Bioaktywne składniki mineralne. Układanie jadłospisów
T-W-7Bioaktywne oddziaływanie kwasów tłuszczowych
T-W-3Wpływ niedożywienia na funkcjonowanie układu immunologicznego
T-L-5Karotenoidy i tokoferole jako bioaktywne składniki diety. Układanie dekadowych jadłospisów
T-W-1Budowa układu immunologicznego
T-L-3Układanie jadłospisów uzupełniających w niedożywieniu ilościowym i jakościowym
T-W-4Immunomodulujące oddziaływanie skłądników mineralnych
T-W-5Immunomodulujące oddziaływanie wybranych witamin
T-W-6Bioflawonoidy i ich wpływ na odporność organizmu
T-L-7Rola pro i przeciwzapalna kwasów tłuszczowych w codziennych jadłospisach.
T-L-2Układanie jadłospisów w niepożądanych reakcjach odpornościowych
T-L-6Udział bioflawonoidów w codziennych dietach
T-W-2Tolerancja pokarmowa
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny, prezentacja multimedialna
M-2Dyskusja dydaktyczna związana z wykładem
M-3Układanie diet wzbogacanych w składniki immunobioaktywne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena praktycznego wykonywania ćwiczeń - ocena przygotowywanych diet
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe przedmiotu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada potrzeby dokształcania się.
3,0Posiada potrzebę dokształcania się.
3,5Ma świadomość potrzeby dokształcania się i poszerzania wiedzy.
4,0Ma świadomość potrzeby dokształcania się, poszerzania i aktualizowania wiedzy.
4,5Ma świadomość potrzeby dokształcania się, poszerzania i aktualizowania wiedzy. Ponadto ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszeniu odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie.
5,0Ma świadomość potrzeby ciągłego dokształcania się, poszerzania i aktualizowania wiedzy. Ponadto ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszeniu odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie.