Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu Designing in a Virtual Reality Environment:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Designing in a Virtual Reality Environment | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Architektury Współczesnej, Teorii i Metodologii Projektowania | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Wojciech Pawłowski <Wojciech.Pawlowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Wojciech Pawłowski <Wojciech.Pawlowski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Knowledge of basic CAD software (e.g. Archicad, Vectorworks, Revit, SketchUp) |
W-2 | Ability to model in a CAD environment |
W-3 | General knowledge of graphic programs |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | To familiarize students with the essence of using prepared solid models to navigate in Virtual Reality and Augmented Reality environments |
C-2 | Creating awareness of the selection of appropriate software for communication between the finished model and the VR and AR environment |
C-3 | Ability to move in a VR and AR environment |
C-4 | Ability to prepare animations based on the VR and ARR environment |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Model development in a selected CAD program for later use in a VR environment | 10 |
T-P-2 | Basic material processing in programs supporting VR visualization | 6 |
T-P-3 | Export of the complete 3d model to the VR environment | 2 |
T-P-4 | Settings of individual parameters for VR scenes | 4 |
T-P-5 | Preparation of the hardware for the VR presentation | 2 |
T-P-6 | Preparation of animations based on a VR model | 4 |
T-P-7 | Cooperation on the VR model | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Principles of preparing models for use in the VR and AR environment | 4 |
T-W-2 | Introduction to software for communication of the CAD model environment with the VR and AR environment. - Enscape, Lumion, Twinmotion, Iris | 4 |
T-W-3 | Preparation of light scenes in a VR environment | 1 |
T-W-4 | Preparation of animation paths based on known VR software | 2 |
T-W-5 | Implementation of animations based on known VR software | 1 |
T-W-6 | Preparation of the hardware for the VR presentation | 2 |
T-W-7 | The possibility of cooperation in a VR environment | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Participation in classes, design work | 30 |
A-P-2 | Preparation of input materials for the project | 10 |
A-P-3 | Visual development and preparation of final VR materials | 10 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Mandatory participation in classes | 15 |
A-W-2 | Preparation for classes | 34 |
A-W-3 | Preparation of presentations on a selected topic in the field of VR | 1 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture and introductory exercises |
M-2 | Problem lecture, conversation lecture, practical exercises |
M-3 | Lecture and exercises using specialized CAD and VR software |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Mandatory presence |
S-2 | Ocena podsumowująca: Completing a semester task based on the use of VR technology |
S-3 | Ocena podsumowująca: Preparation of presentations on a selected topic in the field of VR |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiA_2-_??_W01 The student has basic knowledge about the selection of VR software for the relevant project tasks and how to use them. | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2 | M-1, M-2 | S-1, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiA_2-_??_U02 The student can generate a model in a VR environment, create on this basis the animation and visualization screenshots | — | — | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5, T-P-6, T-P-7, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7 | M-2, M-3 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WBiA_2-_??_K03 The student is able to assess the quality and method of preparation of the model for the purposes of the VR environment. He can choose the right software according to the expected results. | — | — | C-1, C-2, C-3, C-4 | T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5, T-P-6, T-P-7, T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-2 | M-3 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiA_2-_??_W01 The student has basic knowledge about the selection of VR software for the relevant project tasks and how to use them. | 2,0 | |
3,0 | The student is able to present the basic VR software and their dependence on CAD software | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiA_2-_??_U02 The student can generate a model in a VR environment, create on this basis the animation and visualization screenshots | 2,0 | |
3,0 | The student can prepare a basic model in a VR environment | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WBiA_2-_??_K03 The student is able to assess the quality and method of preparation of the model for the purposes of the VR environment. He can choose the right software according to the expected results. | 2,0 | |
3,0 | The student is able to work in a VR environment | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Kelly S. Hale, Kay M.Stanney, Handbook of virtualmenvironments - second edition, CRC Press, USA, 2015
- Michael Secrist, Sarah Jones, Architectural Visualization: Its Relevance to the Unbuilt World: A resource for developers, architects, interior designers, home builders, and other industry professionals, ISBN: 1981944974, 2018
Literatura dodatkowa
- CAD and VR Software User's Manual, 2019