Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu Metal and ceramic composites:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Metal and ceramic composites | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technologii Materiałowych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Agnieszka Kochmańska <Agnieszka.Kochmanska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Jerzy Nowacki <Jerzy.Nowacki@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Foundamentals of phisics, chemistry, and materials science |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Acquisition of knowledge on the structure and properties of metal and ceramic composites for their production techniques. Shaping the skills of selection of ceramic materials to given conditions. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Basics of metal and ceramic matrix composites | 3 |
T-W-2 | Matrices of metal and ceramic matrix composites. | 2 |
T-W-3 | Characteristics of the reinforcing fibers, and their effect on composite mechanical properties. | 3 |
T-W-4 | Properties of metal matrix composites dispersion-strengthened composites. | 2 |
T-W-5 | Manufacturing of metal and ceramic matrix composites. | 2 |
T-W-6 | Reactive consolidation. | 2 |
T-W-7 | Predicting of metal matrix and ceramic-matrix composites properties. | 2 |
T-W-8 | Mechanism of strengthening. | 2 |
T-W-9 | Mechanism of reiforcement | 2 |
T-W-10 | Metal and ceramic-matrix nanocomposites. | 2 |
T-W-11 | Advanced applications of metal and ceramic matrix composites. | 3 |
T-W-12 | Concrete | 3 |
T-W-13 | Sandwich structures. | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 30 |
A-W-2 | Czytanie wskazanej literatury | 25 |
A-W-3 | Przygotowanie sie do zaliczenia wykładów | 20 |
75 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Information lecture |
M-2 | Problem lecture |
M-3 | Didactic film |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Homework in the middle of semester |
S-2 | Ocena podsumowująca: Written exam or essey - to be chosen by students |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WIMiM_1-_null_W01 Ma wiedzę w zakresie zjawisk zwiazanych z właściwościami materiałów konstrukcyjnych. | — | — | C-1 | T-W-9, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-12, T-W-10, T-W-11, T-W-13, T-W-1, T-W-8, T-W-2, T-W-7, T-W-3 | M-2, M-1, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WIMiM_1-_null_U01 potrafi na podstawie teorii budowy materii rozwiązywac proste zadania dotyczące problemów materiałowo technologicznych | — | — | C-1 | T-W-9, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-12, T-W-10, T-W-11, T-W-13, T-W-1, T-W-8, T-W-2, T-W-7, T-W-3 | M-2, M-1, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WIMiM_1-_null_K01 potrafi określić priorytety dotyczące wyboru właściwego rozwiązania problemu technologiczno - materiałałowego dla zadanych warunków eksploatacji i uwarunkowań produkcyjnych | — | — | C-1 | T-W-9, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-12, T-W-10, T-W-11, T-W-13, T-W-8, T-W-2, T-W-7, T-W-3 | M-2, M-1, M-3 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WIMiM_1-_null_W01 Ma wiedzę w zakresie zjawisk zwiazanych z właściwościami materiałów konstrukcyjnych. | 2,0 | student nie spełnia wymagań uzyskania oceny 3 |
3,0 | student prezentuje schematyczną i podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu | |
3,5 | student przezentuje ogólną wiedzę z zakresu przedmiotu | |
4,0 | student wykazuje dobrą wiedzę z zakresu przedmiotu i potrafi analizować podstawowe związki czynników wyjściowych ze skutkami | |
4,5 | student wykazuje ponad dobrą wiedze z zakresu przedmiotu i wyciaga wnioski z prostej analizy związków przyczyn ze skutkami | |
5,0 | student wykazuje bardzo dobrą wiedzę z zakresu przedmiotu oraz umiejetność interpretacji zwiążków przyczyn ze skutkami |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WIMiM_1-_null_U01 potrafi na podstawie teorii budowy materii rozwiązywac proste zadania dotyczące problemów materiałowo technologicznych | 2,0 | student nie spełnia wymagań uzyskania oceny 3 |
3,0 | student wykazuje podstawową orietacje w problematyce zastosowania wiedzy z zakresu przedmiotu | |
3,5 | student wykazuje ogólną orientacje w problematyce zastosowania wiedzy z zakresu przedmiotu | |
4,0 | student potrafi formułować i testować proste problemy z zakresu przedmiotu | |
4,5 | student potrafi formułować i testować średnio trudne problemy z zakresu przedmiotu | |
5,0 | student potrafi sprawnie rozwiązywać problemy w oparciu o zdobyta wiedzę w ramach przedmiotu |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WIMiM_1-_null_K01 potrafi określić priorytety dotyczące wyboru właściwego rozwiązania problemu technologiczno - materiałałowego dla zadanych warunków eksploatacji i uwarunkowań produkcyjnych | 2,0 | student nie spełnia wymagań uzyskania oceny 3 |
3,0 | student prezentuje schematyczną i podstawową wiedzę i kompetencje z zakresu przedmiotu | |
3,5 | student prezentuje ogólną wiedzę i kompetencje z zakresu przedmiotu | |
4,0 | student wykazuje dobrą wiedzę i kompetencje z zakresu przedmiotu umożliwiającą przeprowadzenia podstawowej analizy związków czynników wyjściowych i skutków | |
4,5 | student wykazuje ponad dobrą wiedzę i kompetencje z zakresu przedmiotu umożliwiającą przeprowadzenia średnio trudnej analizy związków czynników wyjściowych i skutków | |
5,0 | student wykazuje bardzo dobrą wiedzę i kompetencje z zakresu przedmiotu umożliwiającą interpretację związków czynników wyjściowych i skutków |
Literatura podstawowa
- Barbero Ever, J., Introduction to composite materials design, CRC Press/Taylor & Francis Group, 2011
- Decolon Christian, Analysis of composite structures, Kogan Page Science, London, 2004
- Tsai Stephen W. , Red, Strength & life of composite, 3. Tsai Stephen W. , Red Strength &Composites Design Group. Department of Aeronautics & Astronautics, Stanford University, cop., Stanford, 2008
- Kamal K.Kar Editor, Composite Materials, Springer-Verlag, 2017
Literatura dodatkowa
- Chung Deborah D.L., Composite materials functional materials for modern technologies, Springer-Verl., 2009
- Sobczak Jerzy, Atlas of cast metal-matrix composite structures. Pt. 1, Qualitative analysis, Motor Transport Institute and Foundry Research Institute, 2010