Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)

Sylabus przedmiotu Dimensional analysis, scaling and modeling for engineers:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Dimensional analysis, scaling and modeling for engineers
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Fizyki Technicznej
Nauczyciel odpowiedzialny Janusz Typek <Janusz.Typek@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 30 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1General knowledge of physics and mathematics.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1To gain knowledgeabout dimensional analysis, scaling and modelling.
C-2To be able to use dimensional analysis, scalling and modelling in engineering applications.
C-3To be able to work in a group.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Basic and derived units of measurements. Scales of units and conversion between different systems of units.4
T-W-2Dimensions and dimensional consistency of equations. Dimensionless quantities, equations and relationships. Buckingham's Pi Theorem. Forming dimensionless relationships, writing governing equations in terms of dimensionless variables.10
T-W-3Similarity and model testing6
T-W-4Use of Dimensional Analysis to design experiments and present experimental data.6
T-W-5Projects and final test4
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Lecture attendence30
A-W-2Preparation of a project25
A-W-3Preparation for final test20
75

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Lecture
M-2Discussion
M-3Seminar

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Final test
S-2Ocena formująca: Continuoes assessment
S-3Ocena formująca: Project work

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WIMiM_1-_null_W01
The student will have the knowlegde about dimensional analysis and modelling in simple experimental situations
C-1T-W-2, T-W-3, T-W-1M-1, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WIMiM_1-_null_U01
Student will be able to apply the obtained knowledge in simple experimental situations and use it in simple modelling.
C-2T-W-4M-2, M-3S-2, S-1, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WIMiM_1-_null_K01
Student will be able to work in a group to prepare presentation or project work.
C-3T-W-5M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WIMiM_1-_null_W01
The student will have the knowlegde about dimensional analysis and modelling in simple experimental situations
2,0
3,0Student will gain at least 40% in final test
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WIMiM_1-_null_U01
Student will be able to apply the obtained knowledge in simple experimental situations and use it in simple modelling.
2,0
3,0Student project will be accepted.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WIMiM_1-_null_K01
Student will be able to work in a group to prepare presentation or project work.
2,0
3,0The presentation will be accepted.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. T. Szirtes, Dimensional analysis and modelling, Elsevier, 2007
  2. J. Kunes, Similarity and modelling in science and engineering, Springer, 2012

Literatura dodatkowa

  1. Q.-M. Tan, Dimensional analysis, Springer, 2011

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Basic and derived units of measurements. Scales of units and conversion between different systems of units.4
T-W-2Dimensions and dimensional consistency of equations. Dimensionless quantities, equations and relationships. Buckingham's Pi Theorem. Forming dimensionless relationships, writing governing equations in terms of dimensionless variables.10
T-W-3Similarity and model testing6
T-W-4Use of Dimensional Analysis to design experiments and present experimental data.6
T-W-5Projects and final test4
30

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Lecture attendence30
A-W-2Preparation of a project25
A-W-3Preparation for final test20
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WIMiM_1-_null_W01The student will have the knowlegde about dimensional analysis and modelling in simple experimental situations
Cel przedmiotuC-1To gain knowledgeabout dimensional analysis, scaling and modelling.
Treści programoweT-W-2Dimensions and dimensional consistency of equations. Dimensionless quantities, equations and relationships. Buckingham's Pi Theorem. Forming dimensionless relationships, writing governing equations in terms of dimensionless variables.
T-W-3Similarity and model testing
T-W-1Basic and derived units of measurements. Scales of units and conversion between different systems of units.
Metody nauczaniaM-1Lecture
M-2Discussion
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Continuoes assessment
S-1Ocena podsumowująca: Final test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student will gain at least 40% in final test
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WIMiM_1-_null_U01Student will be able to apply the obtained knowledge in simple experimental situations and use it in simple modelling.
Cel przedmiotuC-2To be able to use dimensional analysis, scalling and modelling in engineering applications.
Treści programoweT-W-4Use of Dimensional Analysis to design experiments and present experimental data.
Metody nauczaniaM-2Discussion
M-3Seminar
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Continuoes assessment
S-1Ocena podsumowująca: Final test
S-3Ocena formująca: Project work
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student project will be accepted.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WIMiM_1-_null_K01Student will be able to work in a group to prepare presentation or project work.
Cel przedmiotuC-3To be able to work in a group.
Treści programoweT-W-5Projects and final test
Metody nauczaniaM-2Discussion
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Continuoes assessment
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0The presentation will be accepted.
3,5
4,0
4,5
5,0