Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu ECOLOGY:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | ECOLOGY | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ekologii, Ochrony i Kształtowania Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Joanna Podlasińska <Joanna.Podlasinska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | No prior knowledge. Just the desire to learn. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Provide a comprehensive theoretical and practical knowledge of ecology and agroecology. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Plant occurance. Releve as a basic element for plant communities description Synthetical and analythical analysis of plant communities | 15 |
15 | ||
zajęcia terenowe | ||
T-T-1 | Comparison of different ecosystems. Releve in practise | 5 |
5 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Adaptation to the environment. Environmental conditions influencing life (climate, water, temperature, radiation, nutrients). Population ecology. Interactions. Behavioral ecology. Ecosystem processes. Communities. Biomes. | 30 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Class attendance | 15 |
A-A-2 | Preparation for course passing | 5 |
A-A-3 | Reading recomended literature. | 2 |
A-A-4 | Participation in consultation | 3 |
25 | ||
zajęcia terenowe | ||
A-T-1 | participation | 5 |
A-T-2 | Preparation of a report. | 2 |
A-T-3 | studying literature | 3 |
10 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Performance in lectures | 30 |
A-W-2 | Reading recomended literature. | 10 |
A-W-3 | Preparation for conversational lecture | 14 |
A-W-4 | Preparation for the course evaluation. | 10 |
64 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture / multi-media presentation |
M-2 | Discussion |
M-3 | Laboratory exercises |
M-4 | Interpretative analysis of the results |
M-5 | Project method / report |
M-6 | Conversational lecture |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Performance in lectures and laboratories |
S-2 | Ocena formująca: Assessment of the participation in discusion |
S-3 | Ocena formująca: Assesment of the work during couse |
S-4 | Ocena podsumowująca: Exam |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_W01 Student has knowledge about relationships occurring between organisms and organisms and the environment. | — | — | C-1 | T-W-1, T-A-1 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-5, M-6 | S-1, S-2, S-3, S-4 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_U01 Students understands that processes occurring in environment are observe as changes in biota condition. Studen is able to apply the proper method for observing the relationships occurring between organisms and organisms and the environment. | — | — | C-1 | T-W-1, T-A-1 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-6 | S-1, S-2, S-3, S-4 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_K01 Student demonstrates understanding the important role of relationships occurring between organisms and organisms and the environment. Sees the need of self-development and further education. | — | — | C-1 | T-W-1, T-A-1 | M-2, M-3, M-4, M-6 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_W01 Student has knowledge about relationships occurring between organisms and organisms and the environment. | 2,0 | |
3,0 | Student has basic knowledge of the ecology, knows basic laws and relationships occurring between living organizms as well as abiotic environment components. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_U01 Students understands that processes occurring in environment are observe as changes in biota condition. Studen is able to apply the proper method for observing the relationships occurring between organisms and organisms and the environment. | 2,0 | |
3,0 | Student has basic knowledge of the ecology, knows basic laws and relationships occurring between living organizms as well as abiotic environment components. Her/she is able to apply the proper method for investigating mentioned above relationships. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_K01 Student demonstrates understanding the important role of relationships occurring between organisms and organisms and the environment. Sees the need of self-development and further education. | 2,0 | |
3,0 | Student has basic knowledge of the ecology, knows basic laws and relationships occurring between living organizms as well as abiotic environment components. Her/she is able to apply the proper method for investigating mentioned above relationships. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Mackenzie A., Ball A.S., Virdee S.R., Instant notes in ecology., Bios Scientific Publishers, 1988
- Moss B., Ecology of Fresh Waters., Blackwell Scientific Publications, Oxford, 1983
- Odum E.P., Basic ecology, W.B. Saunders, Philadelphia, 1983
Literatura dodatkowa
- Any scientific papers dealing with ecology