Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)
Sylabus przedmiotu LIFE CYCLE ASSESMENT:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | LIFE CYCLE ASSESMENT | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Bioinżynierii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Małgorzata Gałczyńska <Malgorzata.Galczynska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basic knowledge of general chemistry |
W-2 | Basic knowledge of environmental chemistry |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The goals of the course are: 1) to introduce students to the fundamental concepts related to interaction of industrial and environmental/ecological systems, sustainability challenges facing the current generation, and systems-based approaches required to create sustainable solutions for society, 2) to understanding the concepts and the scientific method as it applies to a systems-based, trans-disciplinary approach to sustainability, 3) to preparation to identify problems in sustainability and formulate appropriate solutions based on scientific research, applied science, social and economic issues |
C-2 | The workshop will focus on use basic analyst’s competence in Life Cycle Assessment (LCA). |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | LCA software tools and databases. | 8 |
T-A-2 | Critical review of an LCA study. | 4 |
T-A-3 | Application areas of LCA and limitations. | 6 |
T-A-4 | Presentation - LCA in relation to other environmental systems analysis tools for the selected example. | 2 |
20 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | LCA in relation to other environmental systems analysis tools. | 3 |
T-W-2 | Methodology for the different phases of an LCA (goal definition and scoping, inventory analysis, impact assessment and interpretation). | 3 |
T-W-3 | Methodology for simplified LCA. | 3 |
T-W-4 | Multiple choice test | 1 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Participation in workshops | 20 |
A-A-2 | Participation in consultations | 2 |
A-A-3 | Preparation the multimedia presentation | 2 |
A-A-4 | Completing homework | 2 |
26 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in lectures | 10 |
A-W-2 | Reading course literature | 6 |
A-W-3 | Completing homework | 2 |
A-W-4 | Participation in consultations | 2 |
A-W-5 | Preparation for multichoice test | 5 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Multimedia presentations |
M-2 | Discuss possible applications and limitiations of LCA |
M-3 | Computer labs |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Reports of LCA analysis |
S-2 | Ocena podsumowująca: Presentation - LCA in relation to other environmental systems analysis tools for the selected example. |
S-3 | Ocena formująca: Assessment of the homework assignments |
S-4 | Ocena podsumowująca: Multiple choice test |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_W01 Student gains theoretical and practical knowledge related to LCA in relation to other environmental systems analysis tools and related to the different phases of an LCA | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3 | M-1, M-2 | S-3, S-4 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_U01 Student gains skills self-assessment of LCA method and describes LCA in relation to other environmental systems analysis tools for the selected example. | — | — | C-2 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_K01 Student demonstrates understanding of LCA method. Student sees the need of self-development and further education. Furthermore, every student organizes and leads researches in a team. | — | — | C-2 | T-W-2, T-A-2, T-A-4 | M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_W01 Student gains theoretical and practical knowledge related to LCA in relation to other environmental systems analysis tools and related to the different phases of an LCA | 2,0 | |
3,0 | Student has basic knowledge of LCA method | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_U01 Student gains skills self-assessment of LCA method and describes LCA in relation to other environmental systems analysis tools for the selected example. | 2,0 | |
3,0 | Student gains skills self-assessment of LCA method for the selected example. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WKSiR_2-_null_K01 Student demonstrates understanding of LCA method. Student sees the need of self-development and further education. Furthermore, every student organizes and leads researches in a team. | 2,0 | |
3,0 | Student sees the need of self-development and further education. Furthermore, every student organizes and leads researches in a team. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Curran, M. A., Life Cycle Assessment Student Handbook, 2015
Literatura dodatkowa
- Hauschild, M., Goedkoop, M., Guinée, J., Heijungs, R., Huijbregts, M., Jolliet, O., Margni, M., De Schryver, A., Humbert, S., Laurent, A., Sala, S., and Pant, R., Identifying best existing practice for characterization modeling in life cycle impact assessment., International Journal of Life Cycle Assessment, 18:683–697., 2013
- Hellweg, S. and i Canals, L. M., Emerging approaches, challenges and opportunities in life cycle assessment., Science, 344, 1109-1113., 2014
- Gałczyńska M. Wybrane techniki niezbędne w zarządzaniu środowiskiem., Selected techniques needed in environmental management., Przegląd Leśniczy 6-7: 10-11., 2016, Abstract in English