Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu INTRODUCTION TO SEPARATION PROCESSES:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | INTRODUCTION TO SEPARATION PROCESSES | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Halina Murasiewicz <Halina.Murasiewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Bogdan Ambrożek <Bogdan.Ambrozek@zut.edu.pl>, Halina Murasiewicz <Halina.Murasiewicz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Fundamentals of chemical engineering |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The student will be able to: 1. Demonstrate basic knowledge of separation of chemical mixtures by industrial processes, including bioprocesses. 2. Describe the scientific principles associated with separation equipments. 3. Demonstrate basic knowledge of making mass balances and specifying component recovery and product purity. 4. Demonstrate basic knowledge of modeling and simulation of separation processes using POLYMATH, ASPEN PLUS and HYSYS. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Thermodynamic analysis of selected separation processes. | 4 |
T-A-2 | Single equilibrium stages calculations. | 4 |
T-A-3 | Flash calculations. | 4 |
T-A-4 | Calculation of selected separation processes: distillation, liquid–liquid extraction, supercritical extraction, membrane separations, adsorption, ion exchange, chromatography, electrophoresis, mechanical phase separations. | 11 |
T-A-5 | Modeling and simulation of separation processes using POLYMATH, ASPEN PLUS and HYSYS. | 7 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Introduction to separation processes | 2 |
T-W-2 | Fundamental concepts. | 2 |
T-W-3 | Thermodynamics of separation processes. | 2 |
T-W-4 | Mass transfer and diffusion. | 2 |
T-W-5 | Flash calculations. | 2 |
T-W-6 | Absorption. Stripping of dilute mixtures. | 4 |
T-W-7 | Distillation. | 4 |
T-W-8 | Liquid–liquid Extraction. | 2 |
T-W-9 | Membrane separations. | 2 |
T-W-10 | Adsorption. Ion exchange. Chromatography. | 3 |
T-W-11 | Modeling and simulation of separation processes using POLYMATH, ASPEN PLUS and HYSYS. | 5 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Class participation | 30 |
A-A-2 | Solving computational problems | 15 |
A-A-3 | Preparation to written test | 5 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Class participation | 30 |
A-W-2 | Tutorial | 10 |
A-W-3 | Individual work | 10 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture illustrated by Power Point presentation and computer simulation |
M-2 | Classis illustrated by computer and manual calculations |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Periodic assessment of student achievement |
S-2 | Ocena podsumowująca: Lecture: exam at the end of the semester Classis: written test |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_W01 The student will be able to demonstrate basic knowledge of separation of chemical mixtures by industrial processes, including bioprocesses. | — | — | C-1 | T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-3, T-W-4 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_U01 The student will be able to describe the scientific principles associated with separation equipments. | — | — | C-1 | T-A-1, T-A-5, T-A-4, T-W-11, T-W-3, T-W-4 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_K01 The student will be able to demonstrate basic knowledge of modeling and simulation of separation processes using POLYMATH, ASPEN PLUS and HYSYS. | — | — | C-1 | T-A-5, T-A-4, T-W-11 | M-1, M-2 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_W01 The student will be able to demonstrate basic knowledge of separation of chemical mixtures by industrial processes, including bioprocesses. | 2,0 | |
3,0 | The student is able to demonstrate basic knowledge of separation of chemical mixtures by industrial processes, including bioprocesses. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_U01 The student will be able to describe the scientific principles associated with separation equipments. | 2,0 | |
3,0 | The student is able to describe the scientific principles associated with separation equipments. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-WTiICh_1-_??_K01 The student will be able to demonstrate basic knowledge of modeling and simulation of separation processes using POLYMATH, ASPEN PLUS and HYSYS. | 2,0 | |
3,0 | The student is able to demonstrate basic knowledge of modeling and simulation of separation processes using POLYMATH, ASPEN PLUS and HYSYS. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Seader J.D., Henley E.J., Separation process principles, Wiley, New York, 2006
- Seader J. D., Henley E.J., Roper D.K., Martin R.E., Separation process principles. Chemical and biochemical operations, Wiley, New York, 2011
- Wankat P.C., Separation Process Engineering, Prentice Hall, New Jersey, 2012
- Noble R.D., Terry P.A., Principles of chemical separations with environmental applications, Cambridge University Press, New York, 2004