Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (N2)
specjalność: Budownictwo Wodne
Sylabus przedmiotu Praca dyplomowa KBI:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praca dyplomowa KBI | ||
Specjalność | Konstrukcje Budowlane i Inżynierskie | ||
Jednostka prowadząca | Dziekanat | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Prodziekan SSB <Prodziekan.SSB@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 20,0 | ECTS (formy) | 20,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 6 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wybrany temat pracy z listy ogłoszonej przez dziekana wydziału |
W-2 | Zapoznanie się z podanym przez promotora zakresem pracy |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Opanowanie wiedzy z zakresu pisanej pracy dyplomowej magisterskiej |
C-2 | Wyrobienie umiejętności korzystania z technik informacyjnych, zachowania praw autorskich i etyki zawodowej |
C-3 | Opanowanie znajomości podstawowych reguł dotyczących wykorzystywania materiału źródłowego i formułowania własnych wniosków, opinii, które stanowią efekt uzyskany z realizowanej pracy magisterskiej |
C-4 | Opanowanie umiejętności prezentowania medialnego z zakresu opracowywanego tematu i studiowanej specjalności |
C-5 | Nabycie umiejętności formułowania zbiorczej analizy i wniosków z przygotowanej pracy dyplomowej magisterskiej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
T-PD-1 | Napisanie pracy magisterskiej i przygotowanie z opracowanej pracy prezentacji | 0 |
0 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praca dyplomowa | ||
A-PD-1 | Wykonanie przeglądu literatury i wybranie odpowiednich pozycji do danej pracy. Przygotowanie wstępnych założeń do wykonania pracy | 65 |
A-PD-2 | Wstępne konsultacje z promotorem | 10 |
A-PD-3 | Wstępne utworzenie spisu literatury po konsultacjach z promotorem | 3 |
A-PD-4 | Wykonanie podstawowych i szczegółowych badań, obliczeń, pomiarów, rysunków, analiz lub porównań itd. | 380 |
A-PD-5 | Konsultacje z promotorem | 40 |
A-PD-6 | Uzupełnienie spisu literatury, opisu w poszczególnych częściach pracy dyplomowej | 2 |
A-PD-7 | Przygotowanie spisu treści, rysunków i załączników. Podsumowanie pracy, napisanie zakończenia, wniosków końcowych | 8 |
A-PD-8 | Dyskusja z promotorem o kolejnych częściach pracy dyplomowej i jej podsumowaniu, uwagi końcowe promotora | 5 |
A-PD-9 | Korekta pracy po konsultacjach z promotorem | 17 |
A-PD-10 | Przygotowanie pracy do wydruku | 25 |
A-PD-11 | Opracowanie prezentacji końcowej z pracy do przedstawienia na obronie | 20 |
A-PD-12 | Dyskusja z promotorem o prezentacji pracy | 2 |
A-PD-13 | Wydrukowanie i złożenie pracy dyplomowej. Przygotowanie się do egzaminów dyplomowych | 23 |
600 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | metody aktywizujące |
M-2 | metody problemowe |
M-3 | dyskusja dydaktyczna |
M-4 | panel dyskusyjny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena końcowa z pracy dyplomowej magisterskiej |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_N2/D/19-3_W01 Dyplomant wykazuje się szczegółową, podbudowaną teoretycznie wiedzą z zakresu, związanego z wybranymi zagadnieniami z budownictwa i wybranej specjalności, do których realizacji wykorzystuje odpowiednie oprogramowanie komputerowe umożliwiające ciągłe doskonalenie się w wykonywaniu zawodu, z uwzględnieniem najnowszych osiągnięć techniki. Dyplomant jest świadomy przestrzegania praw autorskich i ochrony własności przemysłowej. | B_2A_W09, B_2A_W15, B_2A_W02, B_2A_W05, B_2A_W06 | — | — | C-3, C-4, C-2, C-1, C-5 | T-PD-1 | M-3, M-2, M-1, M-4 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_N2/D/19-3_U01 Dyplomant potrafi samodzielnie przygotować opracowanie dotyczące prac wykonywanych podczas przygotowania pracy dyplomowej, a także prezentację multimedialną, uwzględniając przy tym pozyskane informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł. Potrafi zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą również aspekty pozatechniczne, zaprojektować złożony obiekt budowlany lub proces technologiczny właściwy dla studiowanej specjalności i zaproponować sposób jego realizacji, oceniając przy tym przydatność właściwych metod, technik, specjalistycznego oprogramowania oraz narzędzi i ich odpowiednie wykorzystanie podczas wykonywania prac badawczych, analitycznych bądź projektowych. | B_2A_U03, B_2A_U12, B_2A_U18, B_2A_U27, B_2A_U01, B_2A_U02, B_2A_U22, B_2A_U07 | — | — | C-3, C-4, C-2, C-1, C-5 | T-PD-1 | M-3, M-2, M-1, M-4 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_N2/D/19-3_K01 Dyplomant jest gotowy do świadomej odpowiedzialności za pracę własną i zespołu, a także komunikatywnego przekazywania społeczeństwu posiadanej wiedzy. Jest gotów do świadomego podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych w przyszłym życiu zawodowym, samodzielnego uzupełniania i poszerzania wiedzy w zakresie studiowanej specjalności. | B_2A_K08, B_2A_K05 | — | — | C-3, C-4, C-2, C-1, C-5 | T-PD-1 | M-3, M-2, M-1, M-4 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_N2/D/19-3_W01 Dyplomant wykazuje się szczegółową, podbudowaną teoretycznie wiedzą z zakresu, związanego z wybranymi zagadnieniami z budownictwa i wybranej specjalności, do których realizacji wykorzystuje odpowiednie oprogramowanie komputerowe umożliwiające ciągłe doskonalenie się w wykonywaniu zawodu, z uwzględnieniem najnowszych osiągnięć techniki. Dyplomant jest świadomy przestrzegania praw autorskich i ochrony własności przemysłowej. | 2,0 | |
3,0 | Dyplomant wykazuje w słabym stopniu znajomość szczegółowej, podbudowanej teoretycznie wiedzy z zakresu, związanego z wybranymi zagadnieniami z budownictwa i wybranej specjalności; ma minimalną świadomość przestrzegania praw autorskich i ochrony własności przemysłowej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_N2/D/19-3_U01 Dyplomant potrafi samodzielnie przygotować opracowanie dotyczące prac wykonywanych podczas przygotowania pracy dyplomowej, a także prezentację multimedialną, uwzględniając przy tym pozyskane informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł. Potrafi zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą również aspekty pozatechniczne, zaprojektować złożony obiekt budowlany lub proces technologiczny właściwy dla studiowanej specjalności i zaproponować sposób jego realizacji, oceniając przy tym przydatność właściwych metod, technik, specjalistycznego oprogramowania oraz narzędzi i ich odpowiednie wykorzystanie podczas wykonywania prac badawczych, analitycznych bądź projektowych. | 2,0 | |
3,0 | Dyplomant słabo radzi sobie z samodzielnością wykorzystania różnych metod, technik, technologii, specjalistycznego oprogramowania i zasobów literaturowych, umie natomiast przy naprowadzeniu wybrać odpowiednie narzędzie przydatne rozwiązania postawionego zagadnienia z zakresu studiowanej specjalności | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_N2/D/19-3_K01 Dyplomant jest gotowy do świadomej odpowiedzialności za pracę własną i zespołu, a także komunikatywnego przekazywania społeczeństwu posiadanej wiedzy. Jest gotów do świadomego podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych w przyszłym życiu zawodowym, samodzielnego uzupełniania i poszerzania wiedzy w zakresie studiowanej specjalności. | 2,0 | |
3,0 | Dyplomant słabo radzi sobie z komunikatywnym wyrażaniem opinii lub formułowaniem wniosków, nie czuje potrzeby ponoszenia odpowiedzialności za wykonane zadania własne czy zespołu, ani nie czuje konieczności samodzielnego podnoszenia kompetencji zawodowych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Szablon pracy dyplomowej z wydziałowej strony internetowej, 2018, https://wbiis.zut.edu.pl/strona-dla-studentow/dyplomy.html
- Literatura zgodna z tematami prac dyplomowych
- Obowiązujące normy