Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N2)
specjalność: Rachunkowość i finanse w jednostkach gospodarczych

Sylabus przedmiotu Modele biznesowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Modele biznesowe
Specjalność Analityka gospodarcza
Jednostka prowadząca Katedra Studiów Regionalnych i Europejskich
Nauczyciel odpowiedzialny Milena Bera <Milena.Bera@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 8 1,00,50zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA4 8 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Opanowanie wiedzy z zakresu podstaw przedsiębiorczości, organizacji i funkcjonowania przedsiębiorstw.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zaznajomienie studentów ze strukturą oraz uwarunkowaniami modeli biznesowych w nowoczesnej gospodarce.
C-2Uzyskanie wiedzy i umiejętności niezbędnych dla rozumienia procesów tworzenia, działania i efektywności modelu biznesowego.
C-3Nabycie umiejętności praktycznego analizowania i diagnozowania potencjału rozwojowego firmy oraz procesów i zjawisk społecznych w ramach przedsiębiorczości.
C-4Zdobycie świadomości wagi i znaczenia innowacji w zakresie przedsiębiorczości.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Konstruowanie modelu biznesowego.2
T-A-2Klasyczne modele biznesu - analiza struktury, uwarunkowań oraz metody ochrony.2
T-A-3Modele biznesowe w e-handlu.2
T-A-4Modele biznesowe w e-usługach.1
T-A-5Ocena modeli rynkowych. Zaliczenie.1
8
wykłady
T-W-1Model biznesowy, pojęcia i podstawowe uwarunkowania.2
T-W-2Struktura modelu biznesowego. Klasyczne modele.1
T-W-3Dylematy konfiguracji modelu biznesowego, procesy podstawowe i wspierające.1
T-W-4Modele biznesowe w e-biznesie.1
T-W-5Modele biznesowe w ramach platform rynkowych.1
T-W-6Uwarunkowania oceny modeli biznesowych. Zaliczenie.2
8

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach8
A-A-2zapoznanie się z literaturą przedmiotu7
A-A-3przygotowanie prezentacji10
25
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach8
A-W-2zapoznanie się z literaturą przedmiotu8
A-W-3przygotowanie do zaliczenia9
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające (wykład informacyjny i wykład problemowy)
M-2Metody poszukujące (studium przypadku, burza mózgów, metoda ćwiczeniowa)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Test pisemny.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena z prezentacji.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D1/4.3_W01
Student zna i rozumie reguły i zasady tworzenia i rozwoju organizacji, uwarunkowania oraz przesłanki przedsiębiorczości oraz metody i techniki zarządzania rozwojem biznesu.
E_2A_W03, E_2A_W04, E_2A_W05, E_2A_W08, E_2A_W09, E_2A_W10, E_2A_W12, E_2A_W02, E_2A_W06, E_2A_W07, E_2A_W01C-1, C-2T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D1/4.3_U01
Student potrafi zrozumieć procesy i zjawiska społeczne w ramach przedsiębiorczości oraz praktycznie analizować i diagnozować potencjał rozwojowy firmy.
E_2A_U06, E_2A_U07, E_2A_U12, E_2A_U01C-3, C-4T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D1/4.3_K01
Student jest gotów do uzupełniania i doskonalenia nabytej wiedzy i umiejętności, jest otwarty na innowacje w zakresie przedsiębiorczości.
E_2A_K01, E_2A_K02, E_2A_K04, E_2A_K06, E_2A_K03, E_2A_K05C-1, C-4T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D1/4.3_W01
Student zna i rozumie reguły i zasady tworzenia i rozwoju organizacji, uwarunkowania oraz przesłanki przedsiębiorczości oraz metody i techniki zarządzania rozwojem biznesu.
2,0Student nie zna i nie rozumie zasad tworzenia i rozwoju organizacji, metod i technik zarządzania rozwojem biznesu i uwarunkowań przedsiębiorczości.
3,0Student zna i rozumie zasady tworzenia i rozwoju organizacji, metody i techniki zarządzania rozwojem biznesu i uwarunkowania przedsiębiorczości w stopniu dostatecznym (co najmniej 55%).
3,5Student zna i rozumie zasady tworzenia i rozwoju organizacji, metody i techniki zarządzania rozwojem biznesu i uwarunkowania przedsiębiorczości w stopniu dostatecznym plus (co najmniej 65%).
4,0Student zna i rozumie zasady tworzenia i rozwoju organizacji, metody i techniki zarządzania rozwojem biznesu i uwarunkowania przedsiębiorczości w stopniu dobrym (co najmniej 75%).
4,5Student zna i rozumie zasady tworzenia i rozwoju organizacji, metody i techniki zarządzania rozwojem biznesu i uwarunkowania przedsiębiorczości w stopniu dobrym plus (co najmniej 85%).
5,0Student zna i rozumie zasady tworzenia i rozwoju organizacji, metody i techniki zarządzania rozwojem biznesu i uwarunkowania przedsiębiorczości w stopniu bardzo dobrym (co najmniej 95%).

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D1/4.3_U01
Student potrafi zrozumieć procesy i zjawiska społeczne w ramach przedsiębiorczości oraz praktycznie analizować i diagnozować potencjał rozwojowy firmy.
2,0Student nie potrafi praktycznie analizować i diagnozować potencjału rozwojowego firmy oraz procesów i zjawisk społecznych w ramach przedsiębiorczości.
3,0Student potrafi praktycznie analizować i diagnozować potencjał rozwojowy firmy oraz procesy i zjawiska społeczne w ramach przedsiębiorczości w stopniu dostatecznym ( co najmniej 55%).
3,5Student potrafi praktycznie analizować i diagnozować potencjał rozwojowy firmy oraz procesy i zjawiska społeczne w ramach przedsiębiorczości w stopniu dostatecznym plus (co najmniej 65%).
4,0Student potrafi praktycznie analizować i diagnozować potencjał rozwojowy firmy oraz procesy i zjawiska społeczne w ramach przedsiębiorczości w stopniu dobrym ( co najmniej 75%).
4,5Student potrafi praktycznie analizować i diagnozować potencjał rozwojowy firmy oraz procesy i zjawiska społeczne w ramach przedsiębiorczości w stopniu dobrym plus (co najmniej 85%).
5,0Student potrafi praktycznie analizować i diagnozować potencjał rozwojowy firmy oraz procesy i zjawiska społeczne w ramach przedsiębiorczości w stopniu bardzo dobrym (co najmniej 95%).

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D1/4.3_K01
Student jest gotów do uzupełniania i doskonalenia nabytej wiedzy i umiejętności, jest otwarty na innowacje w zakresie przedsiębiorczości.
2,0Student nie jest gotów do uzupełniania i doskonalenia nabytej wiedzy i umiejętności, nie jest otwarty na innowacje w zakresie przedsiębiorczości.
3,0Student jest gotów do uzupełniania i doskonalenia nabytej wiedzy i umiejętności, jest otwarty na innowacje w zakresie przedsiębiorczości w stopniu dostatecznym (co najmniej 55%).
3,5Student jest gotów do uzupełniania i doskonalenia nabytej wiedzy i umiejętności, jest otwarty na innowacje w zakresie przedsiębiorczości w stopniu dostatecznym plus (co najmniej 65%).
4,0Student jest gotów do uzupełniania i doskonalenia nabytej wiedzy i umiejętności, jest otwarty na innowacje w zakresie przedsiębiorczości w stopniu dobrym (co najmniej 75%).
4,5Student jest gotów do uzupełniania i doskonalenia nabytej wiedzy i umiejętności, jest otwarty na innowacje w zakresie przedsiębiorczości w stopniu dobrym plus(co najmniej 85%).
5,0Student jest gotów do uzupełniania i doskonalenia nabytej wiedzy i umiejętności, jest otwarty na innowacje w zakresie przedsiębiorczości w stopniu bardzo dobrym (co najmniej 95%).

Literatura podstawowa

  1. Osterwalder A., Pigneur Y., Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera, Onepress, 2012
  2. Gołębiowski T., Dudzik T.M., Lewandowska M., Witek-Hajduk M., Modele biznesu polskich przedsiębiorstw, Wyd. SGH, Warszawa, 2008

Literatura dodatkowa

  1. Szpringer W., Innowacyjne modele e-biznesu. Aspekty instytucjonalne, Diffin, Warszawa, 2012
  2. Daden-Fuller Ch., Mangematin V., Business Models and Modeling, Advances in Strategic Managemnt, Emerald Publishing Limited, Howard House, London, 2015, vol 33, https://www.researchgate.net/publication/280953516_Business_Models_and_Modelling_Business_Models

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Konstruowanie modelu biznesowego.2
T-A-2Klasyczne modele biznesu - analiza struktury, uwarunkowań oraz metody ochrony.2
T-A-3Modele biznesowe w e-handlu.2
T-A-4Modele biznesowe w e-usługach.1
T-A-5Ocena modeli rynkowych. Zaliczenie.1
8

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Model biznesowy, pojęcia i podstawowe uwarunkowania.2
T-W-2Struktura modelu biznesowego. Klasyczne modele.1
T-W-3Dylematy konfiguracji modelu biznesowego, procesy podstawowe i wspierające.1
T-W-4Modele biznesowe w e-biznesie.1
T-W-5Modele biznesowe w ramach platform rynkowych.1
T-W-6Uwarunkowania oceny modeli biznesowych. Zaliczenie.2
8

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach8
A-A-2zapoznanie się z literaturą przedmiotu7
A-A-3przygotowanie prezentacji10
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach8
A-W-2zapoznanie się z literaturą przedmiotu8
A-W-3przygotowanie do zaliczenia9
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D1/4.3_W01Student zna i rozumie reguły i zasady tworzenia i rozwoju organizacji, uwarunkowania oraz przesłanki przedsiębiorczości oraz metody i techniki zarządzania rozwojem biznesu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W03Zna i rozumie w pogłębionym stopniu metodologię badań w zakresie dyscypliny ekonomia i finanse
E_2A_W04Zna i rozumie w pogłębionym stopniu struktury i instytucje społeczne, relacje między nimi, występujące w nich więzi i rządzące nimi prawidłowości
E_2A_W05Zna i rozumie w pogłębionym stopniu rolę człowieka jako podmiotu tworzącego i działającego w strukturach społeczno-gospodarczych oraz obszary jego aktywności społeczno-gospodarczej
E_2A_W08Zna i rozumie w pogłębionym stopniu system finansowy i jego wpływ na funkcjonowanie gospodarki
E_2A_W09Zna i rozumie fundamentalne dylematy i wyzwania ekonomiczne oraz społeczne współczesnej cywilizacji
E_2A_W10Zna i rozumie normy i reguły prawne, ekonomiczne, organizacyjne, etyczne i inne warunkujące funkcjonowanie gospodarki, w tym podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych
E_2A_W12Zna i rozumie podstawowe zasady tworzenia i rozwoju różnych form przedsiębiorczości
E_2A_W02Zna i rozumie w pogłębionym stopniu miejsce i znaczenie ekonomii i finansów w systemie nauk społecznych oraz powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi i kierunki jej rozwoju
E_2A_W06Zna i rozumie w pogłębionym stopniu metody gromadzenia, przetwarzania, interpretacji i prezentacji danych oraz modelowania zjawisk i procesów społeczno-gospodarczych, a w szczególności metody ilościowe (w tym wnioskowanie statystyczne, ekonometrię i prognozowanie procesów ekonomicznych) oraz metody analizy ekonomiczno-finansowej
E_2A_W07Zna i rozumie w pogłębionym stopniu koncepcje i metody gospodarowania, w tym kapitałem ludzkim oraz powiązania między obszarami i funkcjami gospodarowania w podmiotach społeczno-gospodarczych
E_2A_W01Zna i rozumie w pogłębionym stopniu fakty i zjawiska gospodarcze i społeczne oraz teorie wyjaśniające złożone zależności między nimi stanowiące zaawansowaną wiedzę ogólną z dyscypliny ekonomia i finanse oraz wybrane zagadnienia z zakresu zaawansowanej wiedzy szczegółowej
Cel przedmiotuC-1Zaznajomienie studentów ze strukturą oraz uwarunkowaniami modeli biznesowych w nowoczesnej gospodarce.
C-2Uzyskanie wiedzy i umiejętności niezbędnych dla rozumienia procesów tworzenia, działania i efektywności modelu biznesowego.
Treści programoweT-A-1Konstruowanie modelu biznesowego.
T-A-2Klasyczne modele biznesu - analiza struktury, uwarunkowań oraz metody ochrony.
T-A-3Modele biznesowe w e-handlu.
T-A-4Modele biznesowe w e-usługach.
T-A-5Ocena modeli rynkowych. Zaliczenie.
T-W-1Model biznesowy, pojęcia i podstawowe uwarunkowania.
T-W-2Struktura modelu biznesowego. Klasyczne modele.
T-W-3Dylematy konfiguracji modelu biznesowego, procesy podstawowe i wspierające.
T-W-4Modele biznesowe w e-biznesie.
T-W-5Modele biznesowe w ramach platform rynkowych.
T-W-6Uwarunkowania oceny modeli biznesowych. Zaliczenie.
Metody nauczaniaM-1Metody podające (wykład informacyjny i wykład problemowy)
M-2Metody poszukujące (studium przypadku, burza mózgów, metoda ćwiczeniowa)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test pisemny.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena z prezentacji.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna i nie rozumie zasad tworzenia i rozwoju organizacji, metod i technik zarządzania rozwojem biznesu i uwarunkowań przedsiębiorczości.
3,0Student zna i rozumie zasady tworzenia i rozwoju organizacji, metody i techniki zarządzania rozwojem biznesu i uwarunkowania przedsiębiorczości w stopniu dostatecznym (co najmniej 55%).
3,5Student zna i rozumie zasady tworzenia i rozwoju organizacji, metody i techniki zarządzania rozwojem biznesu i uwarunkowania przedsiębiorczości w stopniu dostatecznym plus (co najmniej 65%).
4,0Student zna i rozumie zasady tworzenia i rozwoju organizacji, metody i techniki zarządzania rozwojem biznesu i uwarunkowania przedsiębiorczości w stopniu dobrym (co najmniej 75%).
4,5Student zna i rozumie zasady tworzenia i rozwoju organizacji, metody i techniki zarządzania rozwojem biznesu i uwarunkowania przedsiębiorczości w stopniu dobrym plus (co najmniej 85%).
5,0Student zna i rozumie zasady tworzenia i rozwoju organizacji, metody i techniki zarządzania rozwojem biznesu i uwarunkowania przedsiębiorczości w stopniu bardzo dobrym (co najmniej 95%).
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D1/4.3_U01Student potrafi zrozumieć procesy i zjawiska społeczne w ramach przedsiębiorczości oraz praktycznie analizować i diagnozować potencjał rozwojowy firmy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U06Potrafi posługiwać się normami oraz regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązania konkretnego zadania oraz weryfikować swoje działania ze względu na ich skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne
E_2A_U07Potrafi analizować trendy w gospodarce (w tym oceniać efekty rozwoju zrównoważonego na poziomie globalnym, krajowym, regionalnym i lokalnym) oraz złożone problemy współczesnej gospodarki w świetle dorobku i poglądów autorytetów ekonomii i finansów
E_2A_U12Potrafi współdziałać z innymi osobami w ramach prac zespołowych przyjmując różne, w tym kierownicze role
E_2A_U01Potrafi wykorzystać wiedzę do formułowania i rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów dotyczących procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych oraz rozwiązywania zadań w nieprzewidywalnych warunkach w sposób innowacyjny
Cel przedmiotuC-3Nabycie umiejętności praktycznego analizowania i diagnozowania potencjału rozwojowego firmy oraz procesów i zjawisk społecznych w ramach przedsiębiorczości.
C-4Zdobycie świadomości wagi i znaczenia innowacji w zakresie przedsiębiorczości.
Treści programoweT-A-1Konstruowanie modelu biznesowego.
T-A-2Klasyczne modele biznesu - analiza struktury, uwarunkowań oraz metody ochrony.
T-A-3Modele biznesowe w e-handlu.
T-A-4Modele biznesowe w e-usługach.
T-A-5Ocena modeli rynkowych. Zaliczenie.
T-W-1Model biznesowy, pojęcia i podstawowe uwarunkowania.
T-W-2Struktura modelu biznesowego. Klasyczne modele.
T-W-3Dylematy konfiguracji modelu biznesowego, procesy podstawowe i wspierające.
T-W-4Modele biznesowe w e-biznesie.
T-W-5Modele biznesowe w ramach platform rynkowych.
T-W-6Uwarunkowania oceny modeli biznesowych. Zaliczenie.
Metody nauczaniaM-1Metody podające (wykład informacyjny i wykład problemowy)
M-2Metody poszukujące (studium przypadku, burza mózgów, metoda ćwiczeniowa)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test pisemny.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena z prezentacji.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi praktycznie analizować i diagnozować potencjału rozwojowego firmy oraz procesów i zjawisk społecznych w ramach przedsiębiorczości.
3,0Student potrafi praktycznie analizować i diagnozować potencjał rozwojowy firmy oraz procesy i zjawiska społeczne w ramach przedsiębiorczości w stopniu dostatecznym ( co najmniej 55%).
3,5Student potrafi praktycznie analizować i diagnozować potencjał rozwojowy firmy oraz procesy i zjawiska społeczne w ramach przedsiębiorczości w stopniu dostatecznym plus (co najmniej 65%).
4,0Student potrafi praktycznie analizować i diagnozować potencjał rozwojowy firmy oraz procesy i zjawiska społeczne w ramach przedsiębiorczości w stopniu dobrym ( co najmniej 75%).
4,5Student potrafi praktycznie analizować i diagnozować potencjał rozwojowy firmy oraz procesy i zjawiska społeczne w ramach przedsiębiorczości w stopniu dobrym plus (co najmniej 85%).
5,0Student potrafi praktycznie analizować i diagnozować potencjał rozwojowy firmy oraz procesy i zjawiska społeczne w ramach przedsiębiorczości w stopniu bardzo dobrym (co najmniej 95%).
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D1/4.3_K01Student jest gotów do uzupełniania i doskonalenia nabytej wiedzy i umiejętności, jest otwarty na innowacje w zakresie przedsiębiorczości.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K01Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy, umiejętności i odbieranych treści
E_2A_K02Jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy z zakresu ekonomii i finansów w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych, a w przypadku trudności z ich rozwiązaniem jest gotów do korzystania z opinii ekspertów
E_2A_K04Jest gotów do myślenia i rozwiązywania problemów w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
E_2A_K06Jest gotów do wykazywania tolerancji i otwartości wobec różnych poglądów, postaw i kultur
E_2A_K03Jest gotów do wypełniania zobowiązań społecznych uwzględniając aspekty prawne, ekonomiczne, etyczne i polityczne oraz inspirowania i organizowania działalności na rzecz środowiska społecznego i interesu publicznego
E_2A_K05Jest gotów do odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych z uwzględnieniem zmieniających się warunków i potrzeb społecznych przez identyfikację dylematów związanych z wykonywaniem zawodu, przestrzeganie i rozwijanie zasad etyki zawodowej, podtrzymywanie etosu zawodowego i rozwijanie dorobku zawodu
Cel przedmiotuC-1Zaznajomienie studentów ze strukturą oraz uwarunkowaniami modeli biznesowych w nowoczesnej gospodarce.
C-4Zdobycie świadomości wagi i znaczenia innowacji w zakresie przedsiębiorczości.
Treści programoweT-A-1Konstruowanie modelu biznesowego.
T-A-2Klasyczne modele biznesu - analiza struktury, uwarunkowań oraz metody ochrony.
T-A-3Modele biznesowe w e-handlu.
T-A-4Modele biznesowe w e-usługach.
T-A-5Ocena modeli rynkowych. Zaliczenie.
T-W-1Model biznesowy, pojęcia i podstawowe uwarunkowania.
T-W-2Struktura modelu biznesowego. Klasyczne modele.
T-W-3Dylematy konfiguracji modelu biznesowego, procesy podstawowe i wspierające.
T-W-4Modele biznesowe w e-biznesie.
T-W-5Modele biznesowe w ramach platform rynkowych.
T-W-6Uwarunkowania oceny modeli biznesowych. Zaliczenie.
Metody nauczaniaM-1Metody podające (wykład informacyjny i wykład problemowy)
M-2Metody poszukujące (studium przypadku, burza mózgów, metoda ćwiczeniowa)
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test pisemny.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena z prezentacji.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest gotów do uzupełniania i doskonalenia nabytej wiedzy i umiejętności, nie jest otwarty na innowacje w zakresie przedsiębiorczości.
3,0Student jest gotów do uzupełniania i doskonalenia nabytej wiedzy i umiejętności, jest otwarty na innowacje w zakresie przedsiębiorczości w stopniu dostatecznym (co najmniej 55%).
3,5Student jest gotów do uzupełniania i doskonalenia nabytej wiedzy i umiejętności, jest otwarty na innowacje w zakresie przedsiębiorczości w stopniu dostatecznym plus (co najmniej 65%).
4,0Student jest gotów do uzupełniania i doskonalenia nabytej wiedzy i umiejętności, jest otwarty na innowacje w zakresie przedsiębiorczości w stopniu dobrym (co najmniej 75%).
4,5Student jest gotów do uzupełniania i doskonalenia nabytej wiedzy i umiejętności, jest otwarty na innowacje w zakresie przedsiębiorczości w stopniu dobrym plus(co najmniej 85%).
5,0Student jest gotów do uzupełniania i doskonalenia nabytej wiedzy i umiejętności, jest otwarty na innowacje w zakresie przedsiębiorczości w stopniu bardzo dobrym (co najmniej 95%).