Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N2)

Sylabus przedmiotu Innowacyjne modele biznesowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Innowacyjne modele biznesowe
Specjalność Innowacje w gospodarce
Jednostka prowadząca Katedra Studiów Regionalnych i Europejskich
Nauczyciel odpowiedzialny Wojciech Lewicki <Wojciech.Lewicki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA1 20 2,40,50zaliczenie
wykładyW1 20 2,60,50egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza w zakresu mikroekonomii oraz makroekonomii ( ewentualnie podstaw ekonomii)

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z wiedzą z zakresu innowacyjnych modeli biznesowych i roli kryptowalut
C-2Zapoznanie studentów z uwarunkowaniami innowacji i modeli biznesowych i roli krytpowalut gospodarce
C-3Wyjaśnienie znaczenia innowacji i innowacyjności biznesowej dla rynku kryptowalut

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Waluty wirtualne: geneza i rozwój2
T-A-2Jak działa Bitcoin, model biznesowy2
T-A-3Ekosystem kryptowalut2
T-A-4Posługiwanie się kryptowalutami: przelewy, koszty transakcyjne, portfele2
T-A-5Kryptowaluty – ich rodzaje rozwój rynku w Polsce2
T-A-6Podstawowe techniki inwestowania na giełdach krypto walutowych2
T-A-7Wpływ kryptowalut na rynki finansowe i produkty finansowe2
T-A-8Cyberbezpieczeństwo i przestępczość krytowalutowa1
T-A-9Kursy kryptowalut - analiza przypadku2
T-A-10Ekonomiczne aspekty kryptowalut2
T-A-11Zaliczenie audytorów pisemne ( pytania problemowe)1
20
wykłady
T-W-1Model biznesowy, pojęcie i podstawowe uwarunkowania2
T-W-2Struktura modelu biznesowego. Klasyczne modele2
T-W-3Modele biznesowe w e- biznesie2
T-W-4Modele biznesowe w ramach platform rynkowych2
T-W-5Uwarunkowania oceny modeli biznesowych2
T-W-6Konstruowanie modelu biznesowego2
T-W-7Klasyczne modele biznesu- analiza struktury, uwarunkowań oraz metody ochrony2
T-W-8Modele biznesowe w e-handlu2
T-W-9Modele biznesowe w e-usługach.1
T-W-10Analiza uwarunkowań wpływających na rozwój modeli biznesowych1
T-W-11Ocena modeli rynkowych1
T-W-12egzamin pisemny1
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach20
A-A-2przygotowanie do zaliczenia25
A-A-3Wyszukiwanie i analizowanie wskazanej literatury15
60
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach20
A-W-2przygotowanie do egzaminu23
A-W-3Wyszukiwanie i analizowanie wskazanej literatury20
A-W-4egzamin2
65

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem technik multimedialnych
M-2Wykład problemowy z prezentacją multimedialną
M-3Dyskusja
M-4Prezentacja studiów przypadków- audytoria

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena z egzaminu pisemnego wykładów
S-2Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia pisemnego z audytoriów

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D3/1.2_W01
Student zna i rozumie pojęcia innowacyjnych modeli biznesowych i roli kryptowalut, ich klasyfikacje, uwarunkowania ich tworzenia i dyfuzji
E_2A_W03, E_2A_W02, E_2A_W01C-1, C-2, C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2
E_2A_D3/1.2_W02
Student zna i rozumie znaczenie innowacyjnych modeli biznesowych dla gospodarki i jej podmiotów oraz rolę kryptowalut w procesach innowacyjnych
E_2A_W04, E_2A_W05, E_2A_W06C-1, C-2, C-3T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-A-7, T-A-8, T-A-9, T-A-10M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D3/1.2_U01
Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę ekonomiczną do określenia warunków i przydatności innowacyjnych modeli biznesowych i kryptowalut
E_2A_U03, E_2A_U01, E_2A_U02C-1, C-2, C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2
E_2A_D3/1.2_U02
Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę ekonomiczną do innowacyjnych modeli biznesowych stanowiących wsparcie procesów rozwoju kryptowalut
E_2A_U04, E_2A_U05, E_2A_U06C-1, C-2, C-3T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-A-7, T-A-8, T-A-9, T-A-10, T-A-11M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D3/1.2_K01
Student jest gotów kreować kulturę innowacyjnych modeli biznesowych i rolę kryptowalut
E_2A_K01, E_2A_K02, E_2A_K04, E_2A_K03C-1, C-2, C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D3/1.2_W01
Student zna i rozumie pojęcia innowacyjnych modeli biznesowych i roli kryptowalut, ich klasyfikacje, uwarunkowania ich tworzenia i dyfuzji
2,0Student nie zna i rozumie pojęcia innowacyjnych modeli biznesowych i roli kryptowalut, ich klasyfikacje, uwarunkowania ich tworzenia i dyfuzji
3,0Student nie zna i rozumie pojęcia innowacyjnych modeli biznesowych i roli kryptowalut, ich klasyfikacje, uwarunkowania ich tworzenia i dyfuzji w co najmniej 55%
3,5Student zna i rozumie pojęcia innowacyjnych modeli biznesowych i roli kryptowalut, ich klasyfikacje, uwarunkowania ich tworzenia i dyfuzji w co najmniej 65%
4,0Student zna i rozumie pojęcia innowacyjnych modeli biznesowych i roli kryptowalut, ich klasyfikacje, uwarunkowania ich tworzenia i dyfuzji w co najmniej 75%
4,5Student zna i rozumie pojęcia innowacyjnych modeli biznesowych i roli kryptowalut, ich klasyfikacje, uwarunkowania ich tworzenia i dyfuzji w co najmniej 85%
5,0Student zna i rozumie pojęcia innowacyjnych modeli biznesowych i roli kryptowalut, ich klasyfikacje, uwarunkowania ich tworzenia i dyfuzji w co najmniej 95%
E_2A_D3/1.2_W02
Student zna i rozumie znaczenie innowacyjnych modeli biznesowych dla gospodarki i jej podmiotów oraz rolę kryptowalut w procesach innowacyjnych
2,0Student nie zna i rozumie znaczenie innowacyjnych modeli biznesowych dla gospodarki i jej podmiotów oraz rolę kryptowalut w procesach innowacyjnych
3,0Student nie zna i rozumie znaczenie innowacyjnych modeli biznesowych dla gospodarki i jej podmiotów oraz rolę kryptowalut w procesach innowacyjnych w co najmniej 55%
3,5Student nie zna i rozumie znaczenie innowacyjnych modeli biznesowych dla gospodarki i jej podmiotów oraz rolę kryptowalut w procesach innowacyjnych w co najmniej 65%
4,0Student nie zna i rozumie znaczenie innowacyjnych modeli biznesowych dla gospodarki i jej podmiotów oraz rolę kryptowalut w procesach innowacyjnych w co najmniej 75%
4,5Student nie zna i rozumie znaczenie innowacyjnych modeli biznesowych dla gospodarki i jej podmiotów oraz rolę kryptowalut w procesach innowacyjnych w co najmniej 85%
5,0Student nie zna i rozumie znaczenie innowacyjnych modeli biznesowych dla gospodarki i jej podmiotów oraz rolę kryptowalut w procesach innowacyjnych w co najmniej 95%

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D3/1.2_U01
Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę ekonomiczną do określenia warunków i przydatności innowacyjnych modeli biznesowych i kryptowalut
2,0Student nie potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę ekonomiczną do określenia warunków i przydatności innowacyjnych modeli biznesowych i kryptowalut
3,0Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę ekonomiczną do określenia warunków i przydatności innowacyjnych modeli biznesowych i kryptowalut w co najmniej 55%
3,5Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę ekonomiczną do określenia warunków i przydatności innowacyjnych modeli biznesowych i kryptowalut w co najmniej 65%
4,0Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę ekonomiczną do określenia warunków i przydatności innowacyjnych modeli biznesowych i kryptowalut w co najmniej 75%
4,5Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę ekonomiczną do określenia warunków i przydatności innowacyjnych modeli biznesowych i kryptowalut w co najmniej 85%
5,0Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę ekonomiczną do określenia warunków i przydatności innowacyjnych modeli biznesowych i kryptowalut w co najmniej 95%
E_2A_D3/1.2_U02
Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę ekonomiczną do innowacyjnych modeli biznesowych stanowiących wsparcie procesów rozwoju kryptowalut
2,0Student nie potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę ekonomiczną do innowacyjnych modeli biznesowych stanowiących wsparcie procesów rozwoju kryptowalut
3,0Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę ekonomiczną do innowacyjnych modeli biznesowych stanowiących wsparcie procesów rozwoju kryptowalut co najmniej w 55%
3,5Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę ekonomiczną do innowacyjnych modeli biznesowych stanowiących wsparcie procesów rozwoju kryptowalut co najmniej w 65%
4,0Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę ekonomiczną do innowacyjnych modeli biznesowych stanowiących wsparcie procesów rozwoju kryptowalut co najmniej w 75%
4,5Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę ekonomiczną do innowacyjnych modeli biznesowych stanowiących wsparcie procesów rozwoju kryptowalut co najmniej w 85%
5,0Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę ekonomiczną do innowacyjnych modeli biznesowych stanowiących wsparcie procesów rozwoju kryptowalut co najmniej w 95%

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
E_2A_D3/1.2_K01
Student jest gotów kreować kulturę innowacyjnych modeli biznesowych i rolę kryptowalut
2,0Student nie jest gotów kreować kulturę innowacyjnych modeli biznesowych i rolę kryptowalut
3,0Student jest gotów kreować kulturę innowacyjnych modeli biznesowych i rolę kryptowalut co najmniej 55%
3,5Student jest gotów kreować kulturę innowacyjnych modeli biznesowych i rolę kryptowalut co najmniej 65%
4,0Student jest gotów kreować kulturę innowacyjnych modeli biznesowych i rolę kryptowalut co najmniej 75%
4,5Student jest gotów kreować kulturę innowacyjnych modeli biznesowych i rolę kryptowalut co najmniej 85%
5,0Student jest gotów kreować kulturę innowacyjnych modeli biznesowych i rolę kryptowalut co najmniej 95%

Literatura podstawowa

  1. Duczkowska-Piasecka M., Poniatowska-Jaksch M., Duczkowska-Małysz K., (red.), Model biznesu. Nowe myślenie strategiczne, Difin., Warszawa, 2013
  2. Osterwalder A., Pigneur Y, Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera, Onepress, Warszawa, 2012
  3. Piotrowska Anna Iwona, Bitcoin : płatnicze i inwestycyjne zastosowania kryptowaluty, CeDeWu, Warszawa, 2018
  4. Melanie Swan, Melanie Swan Blockchain : fundament nowej gospodarki, Helion SA, Gliwice, 2020

Literatura dodatkowa

  1. Gołębiowski T., Dudzik T.M., Lewandowska M., Witek-Hajduk M, Modele biznesu polskich przedsiębiorstw, SGH, Warszawa, 2008
  2. Szpringer W., Innowacyjne modele e-biznesu, Difin, Warszawa, 2012
  3. Paździor A, Kryzys finansowy i jego skutki dla gospodarki Polski i świata, Difin, Warszawa, 2013
  4. Banafa Ahmed, In: Blockchain Technology and Applications, River Publishers, 2020

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Waluty wirtualne: geneza i rozwój2
T-A-2Jak działa Bitcoin, model biznesowy2
T-A-3Ekosystem kryptowalut2
T-A-4Posługiwanie się kryptowalutami: przelewy, koszty transakcyjne, portfele2
T-A-5Kryptowaluty – ich rodzaje rozwój rynku w Polsce2
T-A-6Podstawowe techniki inwestowania na giełdach krypto walutowych2
T-A-7Wpływ kryptowalut na rynki finansowe i produkty finansowe2
T-A-8Cyberbezpieczeństwo i przestępczość krytowalutowa1
T-A-9Kursy kryptowalut - analiza przypadku2
T-A-10Ekonomiczne aspekty kryptowalut2
T-A-11Zaliczenie audytorów pisemne ( pytania problemowe)1
20

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Model biznesowy, pojęcie i podstawowe uwarunkowania2
T-W-2Struktura modelu biznesowego. Klasyczne modele2
T-W-3Modele biznesowe w e- biznesie2
T-W-4Modele biznesowe w ramach platform rynkowych2
T-W-5Uwarunkowania oceny modeli biznesowych2
T-W-6Konstruowanie modelu biznesowego2
T-W-7Klasyczne modele biznesu- analiza struktury, uwarunkowań oraz metody ochrony2
T-W-8Modele biznesowe w e-handlu2
T-W-9Modele biznesowe w e-usługach.1
T-W-10Analiza uwarunkowań wpływających na rozwój modeli biznesowych1
T-W-11Ocena modeli rynkowych1
T-W-12egzamin pisemny1
20

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach20
A-A-2przygotowanie do zaliczenia25
A-A-3Wyszukiwanie i analizowanie wskazanej literatury15
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach20
A-W-2przygotowanie do egzaminu23
A-W-3Wyszukiwanie i analizowanie wskazanej literatury20
A-W-4egzamin2
65
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D3/1.2_W01Student zna i rozumie pojęcia innowacyjnych modeli biznesowych i roli kryptowalut, ich klasyfikacje, uwarunkowania ich tworzenia i dyfuzji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W03Zna i rozumie w pogłębionym stopniu metodologię badań w zakresie dyscypliny ekonomia i finanse
E_2A_W02Zna i rozumie w pogłębionym stopniu miejsce i znaczenie ekonomii i finansów w systemie nauk społecznych oraz powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi i kierunki jej rozwoju
E_2A_W01Zna i rozumie w pogłębionym stopniu fakty i zjawiska gospodarcze i społeczne oraz teorie wyjaśniające złożone zależności między nimi stanowiące zaawansowaną wiedzę ogólną z dyscypliny ekonomia i finanse oraz wybrane zagadnienia z zakresu zaawansowanej wiedzy szczegółowej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z wiedzą z zakresu innowacyjnych modeli biznesowych i roli kryptowalut
C-2Zapoznanie studentów z uwarunkowaniami innowacji i modeli biznesowych i roli krytpowalut gospodarce
C-3Wyjaśnienie znaczenia innowacji i innowacyjności biznesowej dla rynku kryptowalut
Treści programoweT-W-1Model biznesowy, pojęcie i podstawowe uwarunkowania
T-W-2Struktura modelu biznesowego. Klasyczne modele
T-W-3Modele biznesowe w e- biznesie
T-W-4Modele biznesowe w ramach platform rynkowych
T-W-5Uwarunkowania oceny modeli biznesowych
T-A-1Waluty wirtualne: geneza i rozwój
T-A-2Jak działa Bitcoin, model biznesowy
T-A-3Ekosystem kryptowalut
T-A-4Posługiwanie się kryptowalutami: przelewy, koszty transakcyjne, portfele
T-A-5Kryptowaluty – ich rodzaje rozwój rynku w Polsce
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem technik multimedialnych
M-2Wykład problemowy z prezentacją multimedialną
M-3Dyskusja
M-4Prezentacja studiów przypadków- audytoria
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena z egzaminu pisemnego wykładów
S-2Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia pisemnego z audytoriów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna i rozumie pojęcia innowacyjnych modeli biznesowych i roli kryptowalut, ich klasyfikacje, uwarunkowania ich tworzenia i dyfuzji
3,0Student nie zna i rozumie pojęcia innowacyjnych modeli biznesowych i roli kryptowalut, ich klasyfikacje, uwarunkowania ich tworzenia i dyfuzji w co najmniej 55%
3,5Student zna i rozumie pojęcia innowacyjnych modeli biznesowych i roli kryptowalut, ich klasyfikacje, uwarunkowania ich tworzenia i dyfuzji w co najmniej 65%
4,0Student zna i rozumie pojęcia innowacyjnych modeli biznesowych i roli kryptowalut, ich klasyfikacje, uwarunkowania ich tworzenia i dyfuzji w co najmniej 75%
4,5Student zna i rozumie pojęcia innowacyjnych modeli biznesowych i roli kryptowalut, ich klasyfikacje, uwarunkowania ich tworzenia i dyfuzji w co najmniej 85%
5,0Student zna i rozumie pojęcia innowacyjnych modeli biznesowych i roli kryptowalut, ich klasyfikacje, uwarunkowania ich tworzenia i dyfuzji w co najmniej 95%
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D3/1.2_W02Student zna i rozumie znaczenie innowacyjnych modeli biznesowych dla gospodarki i jej podmiotów oraz rolę kryptowalut w procesach innowacyjnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W04Zna i rozumie w pogłębionym stopniu struktury i instytucje społeczne, relacje między nimi, występujące w nich więzi i rządzące nimi prawidłowości
E_2A_W05Zna i rozumie w pogłębionym stopniu rolę człowieka jako podmiotu tworzącego i działającego w strukturach społeczno-gospodarczych oraz obszary jego aktywności społeczno-gospodarczej
E_2A_W06Zna i rozumie w pogłębionym stopniu metody gromadzenia, przetwarzania, interpretacji i prezentacji danych oraz modelowania zjawisk i procesów społeczno-gospodarczych, a w szczególności metody ilościowe (w tym wnioskowanie statystyczne, ekonometrię i prognozowanie procesów ekonomicznych) oraz metody analizy ekonomiczno-finansowej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z wiedzą z zakresu innowacyjnych modeli biznesowych i roli kryptowalut
C-2Zapoznanie studentów z uwarunkowaniami innowacji i modeli biznesowych i roli krytpowalut gospodarce
C-3Wyjaśnienie znaczenia innowacji i innowacyjności biznesowej dla rynku kryptowalut
Treści programoweT-W-7Klasyczne modele biznesu- analiza struktury, uwarunkowań oraz metody ochrony
T-W-8Modele biznesowe w e-handlu
T-W-9Modele biznesowe w e-usługach.
T-W-10Analiza uwarunkowań wpływających na rozwój modeli biznesowych
T-W-11Ocena modeli rynkowych
T-A-7Wpływ kryptowalut na rynki finansowe i produkty finansowe
T-A-8Cyberbezpieczeństwo i przestępczość krytowalutowa
T-A-9Kursy kryptowalut - analiza przypadku
T-A-10Ekonomiczne aspekty kryptowalut
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem technik multimedialnych
M-2Wykład problemowy z prezentacją multimedialną
M-3Dyskusja
M-4Prezentacja studiów przypadków- audytoria
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena z egzaminu pisemnego wykładów
S-2Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia pisemnego z audytoriów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna i rozumie znaczenie innowacyjnych modeli biznesowych dla gospodarki i jej podmiotów oraz rolę kryptowalut w procesach innowacyjnych
3,0Student nie zna i rozumie znaczenie innowacyjnych modeli biznesowych dla gospodarki i jej podmiotów oraz rolę kryptowalut w procesach innowacyjnych w co najmniej 55%
3,5Student nie zna i rozumie znaczenie innowacyjnych modeli biznesowych dla gospodarki i jej podmiotów oraz rolę kryptowalut w procesach innowacyjnych w co najmniej 65%
4,0Student nie zna i rozumie znaczenie innowacyjnych modeli biznesowych dla gospodarki i jej podmiotów oraz rolę kryptowalut w procesach innowacyjnych w co najmniej 75%
4,5Student nie zna i rozumie znaczenie innowacyjnych modeli biznesowych dla gospodarki i jej podmiotów oraz rolę kryptowalut w procesach innowacyjnych w co najmniej 85%
5,0Student nie zna i rozumie znaczenie innowacyjnych modeli biznesowych dla gospodarki i jej podmiotów oraz rolę kryptowalut w procesach innowacyjnych w co najmniej 95%
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D3/1.2_U01Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę ekonomiczną do określenia warunków i przydatności innowacyjnych modeli biznesowych i kryptowalut
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U03Potrafi dobrać i stosować właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne do analizowania, prognozowania i modelowania procesów i zjawisk ekonomicznych oraz rozwiązywania problemów gospodarczych
E_2A_U01Potrafi wykorzystać wiedzę do formułowania i rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów dotyczących procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych oraz rozwiązywania zadań w nieprzewidywalnych warunkach w sposób innowacyjny
E_2A_U02Potrafi wykorzystać wiedzę do identyfikacji, wyjaśniania oraz prognozowania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz relacji między nimi, stosując właściwy dobór źródeł i informacji poprzez ich ocenę, krytyczną analizę, syntezę i twórczą interpretację
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z wiedzą z zakresu innowacyjnych modeli biznesowych i roli kryptowalut
C-2Zapoznanie studentów z uwarunkowaniami innowacji i modeli biznesowych i roli krytpowalut gospodarce
C-3Wyjaśnienie znaczenia innowacji i innowacyjności biznesowej dla rynku kryptowalut
Treści programoweT-W-1Model biznesowy, pojęcie i podstawowe uwarunkowania
T-W-2Struktura modelu biznesowego. Klasyczne modele
T-W-3Modele biznesowe w e- biznesie
T-W-4Modele biznesowe w ramach platform rynkowych
T-W-5Uwarunkowania oceny modeli biznesowych
T-W-6Konstruowanie modelu biznesowego
T-A-1Waluty wirtualne: geneza i rozwój
T-A-2Jak działa Bitcoin, model biznesowy
T-A-3Ekosystem kryptowalut
T-A-4Posługiwanie się kryptowalutami: przelewy, koszty transakcyjne, portfele
T-A-5Kryptowaluty – ich rodzaje rozwój rynku w Polsce
T-A-6Podstawowe techniki inwestowania na giełdach krypto walutowych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem technik multimedialnych
M-2Wykład problemowy z prezentacją multimedialną
M-3Dyskusja
M-4Prezentacja studiów przypadków- audytoria
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena z egzaminu pisemnego wykładów
S-2Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia pisemnego z audytoriów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę ekonomiczną do określenia warunków i przydatności innowacyjnych modeli biznesowych i kryptowalut
3,0Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę ekonomiczną do określenia warunków i przydatności innowacyjnych modeli biznesowych i kryptowalut w co najmniej 55%
3,5Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę ekonomiczną do określenia warunków i przydatności innowacyjnych modeli biznesowych i kryptowalut w co najmniej 65%
4,0Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę ekonomiczną do określenia warunków i przydatności innowacyjnych modeli biznesowych i kryptowalut w co najmniej 75%
4,5Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę ekonomiczną do określenia warunków i przydatności innowacyjnych modeli biznesowych i kryptowalut w co najmniej 85%
5,0Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę ekonomiczną do określenia warunków i przydatności innowacyjnych modeli biznesowych i kryptowalut w co najmniej 95%
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D3/1.2_U02Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę ekonomiczną do innowacyjnych modeli biznesowych stanowiących wsparcie procesów rozwoju kryptowalut
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U04Potrafi formułować i testować hipotezy związane z prostymi problemami badawczymi z zakresu ekonomii i finansów
E_2A_U05Potrafi dobierać źródła finansowania przedsięwzięć gospodarczych i wykorzystać wiedzę z zakresu rachunkowości w procesach gospodarowania
E_2A_U06Potrafi posługiwać się normami oraz regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązania konkretnego zadania oraz weryfikować swoje działania ze względu na ich skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z wiedzą z zakresu innowacyjnych modeli biznesowych i roli kryptowalut
C-2Zapoznanie studentów z uwarunkowaniami innowacji i modeli biznesowych i roli krytpowalut gospodarce
C-3Wyjaśnienie znaczenia innowacji i innowacyjności biznesowej dla rynku kryptowalut
Treści programoweT-W-6Konstruowanie modelu biznesowego
T-W-7Klasyczne modele biznesu- analiza struktury, uwarunkowań oraz metody ochrony
T-W-8Modele biznesowe w e-handlu
T-W-9Modele biznesowe w e-usługach.
T-W-10Analiza uwarunkowań wpływających na rozwój modeli biznesowych
T-W-11Ocena modeli rynkowych
T-A-7Wpływ kryptowalut na rynki finansowe i produkty finansowe
T-A-8Cyberbezpieczeństwo i przestępczość krytowalutowa
T-A-9Kursy kryptowalut - analiza przypadku
T-A-10Ekonomiczne aspekty kryptowalut
T-A-11Zaliczenie audytorów pisemne ( pytania problemowe)
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem technik multimedialnych
M-2Wykład problemowy z prezentacją multimedialną
M-3Dyskusja
M-4Prezentacja studiów przypadków- audytoria
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena z egzaminu pisemnego wykładów
S-2Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia pisemnego z audytoriów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę ekonomiczną do innowacyjnych modeli biznesowych stanowiących wsparcie procesów rozwoju kryptowalut
3,0Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę ekonomiczną do innowacyjnych modeli biznesowych stanowiących wsparcie procesów rozwoju kryptowalut co najmniej w 55%
3,5Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę ekonomiczną do innowacyjnych modeli biznesowych stanowiących wsparcie procesów rozwoju kryptowalut co najmniej w 65%
4,0Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę ekonomiczną do innowacyjnych modeli biznesowych stanowiących wsparcie procesów rozwoju kryptowalut co najmniej w 75%
4,5Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę ekonomiczną do innowacyjnych modeli biznesowych stanowiących wsparcie procesów rozwoju kryptowalut co najmniej w 85%
5,0Student potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę ekonomiczną do innowacyjnych modeli biznesowych stanowiących wsparcie procesów rozwoju kryptowalut co najmniej w 95%
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięE_2A_D3/1.2_K01Student jest gotów kreować kulturę innowacyjnych modeli biznesowych i rolę kryptowalut
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K01Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy, umiejętności i odbieranych treści
E_2A_K02Jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy z zakresu ekonomii i finansów w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych, a w przypadku trudności z ich rozwiązaniem jest gotów do korzystania z opinii ekspertów
E_2A_K04Jest gotów do myślenia i rozwiązywania problemów w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
E_2A_K03Jest gotów do wypełniania zobowiązań społecznych uwzględniając aspekty prawne, ekonomiczne, etyczne i polityczne oraz inspirowania i organizowania działalności na rzecz środowiska społecznego i interesu publicznego
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z wiedzą z zakresu innowacyjnych modeli biznesowych i roli kryptowalut
C-2Zapoznanie studentów z uwarunkowaniami innowacji i modeli biznesowych i roli krytpowalut gospodarce
C-3Wyjaśnienie znaczenia innowacji i innowacyjności biznesowej dla rynku kryptowalut
Treści programoweT-W-1Model biznesowy, pojęcie i podstawowe uwarunkowania
T-W-2Struktura modelu biznesowego. Klasyczne modele
T-W-3Modele biznesowe w e- biznesie
T-W-4Modele biznesowe w ramach platform rynkowych
T-W-5Uwarunkowania oceny modeli biznesowych
T-W-6Konstruowanie modelu biznesowego
T-W-7Klasyczne modele biznesu- analiza struktury, uwarunkowań oraz metody ochrony
T-W-8Modele biznesowe w e-handlu
T-W-9Modele biznesowe w e-usługach.
T-W-10Analiza uwarunkowań wpływających na rozwój modeli biznesowych
T-W-11Ocena modeli rynkowych
T-W-12egzamin pisemny
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z wykorzystaniem technik multimedialnych
M-2Wykład problemowy z prezentacją multimedialną
M-3Dyskusja
M-4Prezentacja studiów przypadków- audytoria
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena z egzaminu pisemnego wykładów
S-2Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia pisemnego z audytoriów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest gotów kreować kulturę innowacyjnych modeli biznesowych i rolę kryptowalut
3,0Student jest gotów kreować kulturę innowacyjnych modeli biznesowych i rolę kryptowalut co najmniej 55%
3,5Student jest gotów kreować kulturę innowacyjnych modeli biznesowych i rolę kryptowalut co najmniej 65%
4,0Student jest gotów kreować kulturę innowacyjnych modeli biznesowych i rolę kryptowalut co najmniej 75%
4,5Student jest gotów kreować kulturę innowacyjnych modeli biznesowych i rolę kryptowalut co najmniej 85%
5,0Student jest gotów kreować kulturę innowacyjnych modeli biznesowych i rolę kryptowalut co najmniej 95%