Wydział Ekonomiczny - Gospodarka turystyczna (S1)
Sylabus przedmiotu Hotelarstwo:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Gospodarka turystyczna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Hotelarstwo | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Studiów Regionalnych i Europejskich | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Natalia Znamierowska <nznamierowska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 1 | Grupa obieralna | 3 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | znajomość podstawowych zagadnień z zakresu ekonomii i turystyki |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z zasadami funkcjonowania rynku hotelarskiego w Polsce i na świecie. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Stan hotelarstwa w Polsce na tle innych krajów europejskich | 3 |
T-A-2 | Klasyfikacja i kategoryzacja obiektów hotelowych w Polsce i za granicą | 4 |
T-A-3 | Sławni hotelarze i sławne hotele świata | 1 |
T-A-4 | Międzynarodowe systemy hotelarskie – typy, rodzaje, specyfika usług | 4 |
T-A-5 | Poziom jakości usług, standardy jakości w hotelarstwie | 3 |
T-A-6 | Analiza wybranych hoteli – prezentacja projektów | 8 |
T-A-7 | Zaliczenie | 2 |
25 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 25 |
A-A-2 | Przygotowanie do zaliczenia | 10 |
A-A-3 | Analiza literatury i materiałów źródłowych | 15 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | metoda przypadków |
M-3 | dyskusja dydaktyczna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: projekt |
S-2 | Ocena podsumowująca: zaliczenie z ćwiczeń - kolokwium |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
GT_1A_D02/3.2_W01 Student zna i rozumie system kategoryzacji obiektów hotelarskich w Polsce i na świecie. | GT_1A_W01 | — | C-1 | T-A-2, T-A-6, T-A-4, T-A-5, T-A-1 | M-1, M-2, M-3 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
GT_1A_D02/3.2_U01 Student potrafi ocenić stan hotelarstwa w Polsce i na świecie. | GT_1A_U02 | — | C-1 | T-A-1, T-A-6, T-A-5, T-A-2 | M-3, M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
GT_1A_D02/3.2_K01 Student jest gotów do dyskusji nad jakością usług hotelarskich, ich standardem i specyfiką, wykazując się kreatywnym myśleniem oraz znajomością terminologii z zakresu hotelarstwa i turystyki. | GT_1A_K01, GT_1A_K02 | — | C-1 | T-A-2, T-A-5, T-A-6, T-A-1, T-A-4, T-A-3 | M-2, M-1, M-3 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GT_1A_D02/3.2_W01 Student zna i rozumie system kategoryzacji obiektów hotelarskich w Polsce i na świecie. | 2,0 | Student nie zna i nie rozumie systemu kategoryzacji obiektów hotelarskich w Polsce i na świecie. |
3,0 | Student zna i rozumie system kategoryzacji obiektów hotelarskich w Polsce i na świecie na poziomie co najmniej 55%. | |
3,5 | Student zna i rozumie system kategoryzacji obiektów hotelarskich w Polsce i na świecie na poziomie co najmniej 65%. | |
4,0 | Student zna i rozumie system kategoryzacji obiektów hotelarskich w Polsce i na świecie na poziomie co najmniej 75%. | |
4,5 | Student zna i rozumie system kategoryzacji obiektów hotelarskich w Polsce i na świecie na poziomie co najmniej 85%. | |
5,0 | Student zna i rozumie system kategoryzacji obiektów hotelarskich w Polsce i na świecie na poziomie co najmniej 95%. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GT_1A_D02/3.2_U01 Student potrafi ocenić stan hotelarstwa w Polsce i na świecie. | 2,0 | Student nie potrafi ocenić stanu hotelarstwa w Polsce i na świecie. |
3,0 | Student potrafi ocenić stan hotelarstwa w Polsce i na świecie na poziomie co najmniej 55%. | |
3,5 | Student potrafi ocenić stan hotelarstwa w Polsce i na świecie na poziomie co najmniej 65%. | |
4,0 | Student potrafi ocenić stan hotelarstwa w Polsce i na świecie na poziomie co najmniej 75%. | |
4,5 | Student potrafi ocenić stan hotelarstwa w Polsce i na świecie na poziomie co najmniej 85%. | |
5,0 | Student potrafi ocenić stan hotelarstwa w Polsce i na świecie na poziomie co najmniej 95%. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GT_1A_D02/3.2_K01 Student jest gotów do dyskusji nad jakością usług hotelarskich, ich standardem i specyfiką, wykazując się kreatywnym myśleniem oraz znajomością terminologii z zakresu hotelarstwa i turystyki. | 2,0 | Student nie jest gotów do dyskusji nad jakością usług hotelarskich, ich standardem i specyfiką, wykazując się kreatywnym myśleniem oraz znajomością terminologii z zakresu hotelarstwa i turystyki. |
3,0 | Student jest gotów do dyskusji nad jakością usług hotelarskich, ich standardem i specyfiką, wykazując się kreatywnym myśleniem oraz znajomością terminologii z zakresu hotelarstwa i turystyki na poziomie co najmniej 55%. | |
3,5 | Student jest gotów do dyskusji nad jakością usług hotelarskich, ich standardem i specyfiką, wykazując się kreatywnym myśleniem oraz znajomością terminologii z zakresu hotelarstwa i turystyki na poziomie co najmniej 65%. | |
4,0 | Student jest gotów do dyskusji nad jakością usług hotelarskich, ich standardem i specyfiką, wykazując się kreatywnym myśleniem oraz znajomością terminologii z zakresu hotelarstwa i turystyki na poziomie co najmniej 75%. | |
4,5 | Student jest gotów do dyskusji nad jakością usług hotelarskich, ich standardem i specyfiką, wykazując się kreatywnym myśleniem oraz znajomością terminologii z zakresu hotelarstwa i turystyki na poziomie co najmniej 85%. | |
5,0 | Student jest gotów do dyskusji nad jakością usług hotelarskich, ich standardem i specyfiką, wykazując się kreatywnym myśleniem oraz znajomością terminologii z zakresu hotelarstwa i turystyki na poziomie co najmniej 95%. |
Literatura podstawowa
- Sala Józef, Hotelarstwo: usługi, zarządzanie, procesy koncentracji, PWE, Warszawa, 2019
- Milewska Mariola, Hotelarstwo: podstawowe pojęcia, PWE, Warszawa, 2015
Literatura dodatkowa
- Dejan Đorđević, Marko Jankovic, Modern distribution and development of hotel industry in the world, 2015, Link do publikacji: https://www.researchgate.net/publication/283695562_Modern_distribution_and_development_of_hotel_industry_in_the_world#fullTextFileContent