Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Gospodarka turystyczna (S1)

Sylabus przedmiotu Hotelarstwo:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Gospodarka turystyczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Hotelarstwo
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Studiów Regionalnych i Europejskich
Nauczyciel odpowiedzialny Natalia Znamierowska <nznamierowska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 1 Grupa obieralna 3

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 25 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1znajomość podstawowych zagadnień z zakresu ekonomii i turystyki

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z zasadami funkcjonowania rynku hotelarskiego w Polsce i na świecie.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Stan hotelarstwa w Polsce na tle innych krajów europejskich3
T-A-2Klasyfikacja i kategoryzacja obiektów hotelowych w Polsce i za granicą4
T-A-3Sławni hotelarze i sławne hotele świata1
T-A-4Międzynarodowe systemy hotelarskie – typy, rodzaje, specyfika usług4
T-A-5Poziom jakości usług, standardy jakości w hotelarstwie3
T-A-6Analiza wybranych hoteli – prezentacja projektów8
T-A-7Zaliczenie2
25

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach25
A-A-2Przygotowanie do zaliczenia10
A-A-3Analiza literatury i materiałów źródłowych15
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny
M-2metoda przypadków
M-3dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: projekt
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie z ćwiczeń - kolokwium

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GT_1A_D02/3.2_W01
Student zna i rozumie system kategoryzacji obiektów hotelarskich w Polsce i na świecie.
GT_1A_W01C-1T-A-2, T-A-6, T-A-4, T-A-5, T-A-1M-1, M-2, M-3S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GT_1A_D02/3.2_U01
Student potrafi ocenić stan hotelarstwa w Polsce i na świecie.
GT_1A_U02C-1T-A-1, T-A-6, T-A-5, T-A-2M-3, M-2, M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GT_1A_D02/3.2_K01
Student jest gotów do dyskusji nad jakością usług hotelarskich, ich standardem i specyfiką, wykazując się kreatywnym myśleniem oraz znajomością terminologii z zakresu hotelarstwa i turystyki.
GT_1A_K01, GT_1A_K02C-1T-A-2, T-A-5, T-A-6, T-A-1, T-A-4, T-A-3M-2, M-1, M-3S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GT_1A_D02/3.2_W01
Student zna i rozumie system kategoryzacji obiektów hotelarskich w Polsce i na świecie.
2,0Student nie zna i nie rozumie systemu kategoryzacji obiektów hotelarskich w Polsce i na świecie.
3,0Student zna i rozumie system kategoryzacji obiektów hotelarskich w Polsce i na świecie na poziomie co najmniej 55%.
3,5Student zna i rozumie system kategoryzacji obiektów hotelarskich w Polsce i na świecie na poziomie co najmniej 65%.
4,0Student zna i rozumie system kategoryzacji obiektów hotelarskich w Polsce i na świecie na poziomie co najmniej 75%.
4,5Student zna i rozumie system kategoryzacji obiektów hotelarskich w Polsce i na świecie na poziomie co najmniej 85%.
5,0Student zna i rozumie system kategoryzacji obiektów hotelarskich w Polsce i na świecie na poziomie co najmniej 95%.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GT_1A_D02/3.2_U01
Student potrafi ocenić stan hotelarstwa w Polsce i na świecie.
2,0Student nie potrafi ocenić stanu hotelarstwa w Polsce i na świecie.
3,0Student potrafi ocenić stan hotelarstwa w Polsce i na świecie na poziomie co najmniej 55%.
3,5Student potrafi ocenić stan hotelarstwa w Polsce i na świecie na poziomie co najmniej 65%.
4,0Student potrafi ocenić stan hotelarstwa w Polsce i na świecie na poziomie co najmniej 75%.
4,5Student potrafi ocenić stan hotelarstwa w Polsce i na świecie na poziomie co najmniej 85%.
5,0Student potrafi ocenić stan hotelarstwa w Polsce i na świecie na poziomie co najmniej 95%.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GT_1A_D02/3.2_K01
Student jest gotów do dyskusji nad jakością usług hotelarskich, ich standardem i specyfiką, wykazując się kreatywnym myśleniem oraz znajomością terminologii z zakresu hotelarstwa i turystyki.
2,0Student nie jest gotów do dyskusji nad jakością usług hotelarskich, ich standardem i specyfiką, wykazując się kreatywnym myśleniem oraz znajomością terminologii z zakresu hotelarstwa i turystyki.
3,0Student jest gotów do dyskusji nad jakością usług hotelarskich, ich standardem i specyfiką, wykazując się kreatywnym myśleniem oraz znajomością terminologii z zakresu hotelarstwa i turystyki na poziomie co najmniej 55%.
3,5Student jest gotów do dyskusji nad jakością usług hotelarskich, ich standardem i specyfiką, wykazując się kreatywnym myśleniem oraz znajomością terminologii z zakresu hotelarstwa i turystyki na poziomie co najmniej 65%.
4,0Student jest gotów do dyskusji nad jakością usług hotelarskich, ich standardem i specyfiką, wykazując się kreatywnym myśleniem oraz znajomością terminologii z zakresu hotelarstwa i turystyki na poziomie co najmniej 75%.
4,5Student jest gotów do dyskusji nad jakością usług hotelarskich, ich standardem i specyfiką, wykazując się kreatywnym myśleniem oraz znajomością terminologii z zakresu hotelarstwa i turystyki na poziomie co najmniej 85%.
5,0Student jest gotów do dyskusji nad jakością usług hotelarskich, ich standardem i specyfiką, wykazując się kreatywnym myśleniem oraz znajomością terminologii z zakresu hotelarstwa i turystyki na poziomie co najmniej 95%.

Literatura podstawowa

  1. Sala Józef, Hotelarstwo: usługi, zarządzanie, procesy koncentracji, PWE, Warszawa, 2019
  2. Milewska Mariola, Hotelarstwo: podstawowe pojęcia, PWE, Warszawa, 2015

Literatura dodatkowa

  1. Dejan Đorđević, Marko Jankovic, Modern distribution and development of hotel industry in the world, 2015, Link do publikacji: https://www.researchgate.net/publication/283695562_Modern_distribution_and_development_of_hotel_industry_in_the_world#fullTextFileContent

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Stan hotelarstwa w Polsce na tle innych krajów europejskich3
T-A-2Klasyfikacja i kategoryzacja obiektów hotelowych w Polsce i za granicą4
T-A-3Sławni hotelarze i sławne hotele świata1
T-A-4Międzynarodowe systemy hotelarskie – typy, rodzaje, specyfika usług4
T-A-5Poziom jakości usług, standardy jakości w hotelarstwie3
T-A-6Analiza wybranych hoteli – prezentacja projektów8
T-A-7Zaliczenie2
25

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach25
A-A-2Przygotowanie do zaliczenia10
A-A-3Analiza literatury i materiałów źródłowych15
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGT_1A_D02/3.2_W01Student zna i rozumie system kategoryzacji obiektów hotelarskich w Polsce i na świecie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGT_1A_W01Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu fakty, obiekty i zjawiska z zakresu gospodarki turystycznej, a także metody i teorie wyjaśniające zależności występujące między nimi stanowiące podstawową wiedzę ogólną z ekonomii, finansów i zarządzania tworzących podstawy teoretyczne gospodarki turystycznej oraz wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami funkcjonowania rynku hotelarskiego w Polsce i na świecie.
Treści programoweT-A-2Klasyfikacja i kategoryzacja obiektów hotelowych w Polsce i za granicą
T-A-6Analiza wybranych hoteli – prezentacja projektów
T-A-4Międzynarodowe systemy hotelarskie – typy, rodzaje, specyfika usług
T-A-5Poziom jakości usług, standardy jakości w hotelarstwie
T-A-1Stan hotelarstwa w Polsce na tle innych krajów europejskich
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2metoda przypadków
M-3dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: zaliczenie z ćwiczeń - kolokwium
S-1Ocena formująca: projekt
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna i nie rozumie systemu kategoryzacji obiektów hotelarskich w Polsce i na świecie.
3,0Student zna i rozumie system kategoryzacji obiektów hotelarskich w Polsce i na świecie na poziomie co najmniej 55%.
3,5Student zna i rozumie system kategoryzacji obiektów hotelarskich w Polsce i na świecie na poziomie co najmniej 65%.
4,0Student zna i rozumie system kategoryzacji obiektów hotelarskich w Polsce i na świecie na poziomie co najmniej 75%.
4,5Student zna i rozumie system kategoryzacji obiektów hotelarskich w Polsce i na świecie na poziomie co najmniej 85%.
5,0Student zna i rozumie system kategoryzacji obiektów hotelarskich w Polsce i na świecie na poziomie co najmniej 95%.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGT_1A_D02/3.2_U01Student potrafi ocenić stan hotelarstwa w Polsce i na świecie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGT_1A_U02Potrafi weryfikować i dobierać źródła danych i pochodzące z nich informacje podejmując procesy oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji w celu rozwiązywania zadań i problemów z zakresu gospodarki turystycznej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami funkcjonowania rynku hotelarskiego w Polsce i na świecie.
Treści programoweT-A-1Stan hotelarstwa w Polsce na tle innych krajów europejskich
T-A-6Analiza wybranych hoteli – prezentacja projektów
T-A-5Poziom jakości usług, standardy jakości w hotelarstwie
T-A-2Klasyfikacja i kategoryzacja obiektów hotelowych w Polsce i za granicą
Metody nauczaniaM-3dyskusja dydaktyczna
M-2metoda przypadków
M-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: projekt
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie z ćwiczeń - kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi ocenić stanu hotelarstwa w Polsce i na świecie.
3,0Student potrafi ocenić stan hotelarstwa w Polsce i na świecie na poziomie co najmniej 55%.
3,5Student potrafi ocenić stan hotelarstwa w Polsce i na świecie na poziomie co najmniej 65%.
4,0Student potrafi ocenić stan hotelarstwa w Polsce i na świecie na poziomie co najmniej 75%.
4,5Student potrafi ocenić stan hotelarstwa w Polsce i na świecie na poziomie co najmniej 85%.
5,0Student potrafi ocenić stan hotelarstwa w Polsce i na świecie na poziomie co najmniej 95%.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGT_1A_D02/3.2_K01Student jest gotów do dyskusji nad jakością usług hotelarskich, ich standardem i specyfiką, wykazując się kreatywnym myśleniem oraz znajomością terminologii z zakresu hotelarstwa i turystyki.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGT_1A_K01Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i umiejętności, a także odbieranych treści
GT_1A_K02Jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz korzystania z wiedzy eksperckiej w przypadku trudności z samodzielną realizacją zadań
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami funkcjonowania rynku hotelarskiego w Polsce i na świecie.
Treści programoweT-A-2Klasyfikacja i kategoryzacja obiektów hotelowych w Polsce i za granicą
T-A-5Poziom jakości usług, standardy jakości w hotelarstwie
T-A-6Analiza wybranych hoteli – prezentacja projektów
T-A-1Stan hotelarstwa w Polsce na tle innych krajów europejskich
T-A-4Międzynarodowe systemy hotelarskie – typy, rodzaje, specyfika usług
T-A-3Sławni hotelarze i sławne hotele świata
Metody nauczaniaM-2metoda przypadków
M-1wykład informacyjny
M-3dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: projekt
S-2Ocena podsumowująca: zaliczenie z ćwiczeń - kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest gotów do dyskusji nad jakością usług hotelarskich, ich standardem i specyfiką, wykazując się kreatywnym myśleniem oraz znajomością terminologii z zakresu hotelarstwa i turystyki.
3,0Student jest gotów do dyskusji nad jakością usług hotelarskich, ich standardem i specyfiką, wykazując się kreatywnym myśleniem oraz znajomością terminologii z zakresu hotelarstwa i turystyki na poziomie co najmniej 55%.
3,5Student jest gotów do dyskusji nad jakością usług hotelarskich, ich standardem i specyfiką, wykazując się kreatywnym myśleniem oraz znajomością terminologii z zakresu hotelarstwa i turystyki na poziomie co najmniej 65%.
4,0Student jest gotów do dyskusji nad jakością usług hotelarskich, ich standardem i specyfiką, wykazując się kreatywnym myśleniem oraz znajomością terminologii z zakresu hotelarstwa i turystyki na poziomie co najmniej 75%.
4,5Student jest gotów do dyskusji nad jakością usług hotelarskich, ich standardem i specyfiką, wykazując się kreatywnym myśleniem oraz znajomością terminologii z zakresu hotelarstwa i turystyki na poziomie co najmniej 85%.
5,0Student jest gotów do dyskusji nad jakością usług hotelarskich, ich standardem i specyfiką, wykazując się kreatywnym myśleniem oraz znajomością terminologii z zakresu hotelarstwa i turystyki na poziomie co najmniej 95%.