Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria transportu (N1)
specjalność: organizacja transportu

Sylabus przedmiotu Tendencje rozwojowe pojazdów:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria transportu
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Tendencje rozwojowe pojazdów
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Eksploatacji Pojazdów
Nauczyciel odpowiedzialny Konrad Prajwowski <Konrad.Prajwowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 8 1,00,34egzamin
ćwiczenia audytoryjneA2 8 1,00,33zaliczenie
laboratoriaL2 8 1,00,33zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student powinien posiadać podstawowe wiadomości na temat historii rozwoju motoryzacji ,budowy pojazdów

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Student uzyskuje wiedzę na temat tendencji obowiazujących w budowie i konstrukcji pojazdów

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Analiza elektroniki w pojazdach samochodowych Analizaj silników z zapłonem iskrowym Analiza silników z zapłonem samoczynnym Analiza pojazdów z napędem hybrydowym Analiza tendencji rozwojowych w budowie nadwozi autobusowych Analiza alternatywnych źródeł zasilania silników Zaliczenie8
8
laboratoria
T-L-1Rozwój elektroniki w pojazdach samochodowych Rozwój silników z zapłonem iskrowym Rozwój silników z zapłonem samoczynnym Rozwój pojazdów z napędem hybrydowym Rozwój tendencji rozwojowych w budowie nadwozi autobusowych Rozwój alternatywnych źródeł zasilania silników Zaliczenie8
8
wykłady
T-W-1Historia samochodów-od pierwszych konstrukcji do czasów obecnych.1
T-W-2Adaptacja rozwiazań z Formuły 1 ,militarnych kosmicznych i innych do samochodów osobowych i użytkowych.2
T-W-3Aspekty ekologiczne budowy nowych pojazdów i recyglingu tych po zakończonym okresie eksploatacji.2
T-W-4Wpływ parametrów jakościowych i użytkowych materiałów uzytych do budowy na eksploatacje i tworzenie substancji toksycznych.1
T-W-5Napędy i podzespoły niekonwencjonalne, silniki wielopaliwowe,rozwiazania studyjne i futurustyczne.2
8

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach8
A-A-2Przygotowanie i wygłoszenie prezentacji multimedialnej na zadany temat dotyczący tendencji rozwojowych pojazdów6
A-A-3Bieżące porządkowanie notatek i powtarzanie materiału6
A-A-4Przygotowanie do zaliczenia6
26
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach8
A-L-2Przygotowanie do laboratoriumj na zadany temat dotyczący tendencji rozwojowych pojazdów6
A-L-3Bieżące porządkowanie notatek i powtarzanie materiału6
A-L-4Przygotowanie do zaliczenia6
26
wykłady
A-W-1Przygotowanie do wykładów-Informacje z biblioteki i internetu3
A-W-2Udział w zajeciach8
A-W-3Bieżące porządkowanie notatek i powtarzanie materiału4
A-W-4Przygotowanie i wygłoszenie prezentacji multimedialnej na zadany temat dotyczący tendencji rozwojowych pojazdów6
A-W-5Powtórzenie materiału przed końcowym zaliczeniem4
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-11Metody podające 2.Metody problemowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: 1.Aktywny udział w zajęciach,2 przygotowanie i wygłoszenie opracowania o wybranym zagadnieniu w formie prezentacji ,3 pozytywna ocena z kolokwium

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IT_1A_C17_W01
Historia samochodów-od pierwszych konstrukcji do czasów obecnych.Tendencje rozwojowe w budowie pojazdów - nowoczesne,proekologiczne technologie i materiały.Inne spojżenie na funkcjonalność i przeznaczenie pojazdu dla konkretnej grupy użytkowników.Adaptacja rozwiazań z Formuły 1 ,militarnych kosmicznych i innych do samochodów osobowych i użytkowych. Aspekty ekologiczne budowy nowych pojazdów i recyglingu tych po zakończonym okresie eksploatacji. Wpływ parametrów jakościowych i użytkowych materiałów uzytych do budowy na eksploatacje i tworzenie substancji toksycznych. . Napędy i podzespoły niekonwencjonalne, silniki wielopaliwowe,rozwiazania studyjne i futurustyczne.Przewidywane kierunki rozwoju w powiązaniu z sytuacja ekonomiczna w kraju i na świecie
IT_1A_W08, IT_1A_W14, IT_1A_W05C-1T-W-5, T-W-3, T-W-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IT_1A_C17_U01
Historia samochodów-od pierwszych konstrukcji do czasów obecnych.Tendencje rozwojowe w budowie pojazdów - nowoczesne,proekologiczne technologie i materiały.Inne spojżenie na funkcjonalność i przeznaczenie pojazdu dla konkretnej grupy użytkowników.Adaptacja rozwiazań z Formuły 1 ,militarnych kosmicznych i innych do samochodów osobowych i użytkowych. Aspekty ekologiczne budowy nowych pojazdów i recyglingu tych po zakończonym okresie eksploatacji. Wpływ parametrów jakościowych i użytkowych materiałów uzytych do budowy na eksploatacje i tworzenie substancji toksycznych. . Napędy i podzespoły niekonwencjonalne, silniki wielopaliwowe,rozwiazania studyjne i futurustyczne.Przewidywane kierunki rozwoju w powiązaniu z sytuacja ekonomiczna w kraju i na świecie
IT_1A_U06, IT_1A_U04, IT_1A_U10C-1T-W-5, T-W-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IT_1A_C17_K01
Historia samochodów-od pierwszych konstrukcji do czasów obecnych.Tendencje rozwojowe w budowie pojazdów - nowoczesne,proekologiczne technologie i materiały.Inne spojżenie na funkcjonalność i przeznaczenie pojazdu dla konkretnej grupy użytkowników.Adaptacja rozwiazań z Formuły 1 ,militarnych kosmicznych i innych do samochodów osobowych i użytkowych. Aspekty ekologiczne budowy nowych pojazdów i recyglingu tych po zakończonym okresie eksploatacji. Wpływ parametrów jakościowych i użytkowych materiałów uzytych do budowy na eksploatacje i tworzenie substancji toksycznych. . Napędy i podzespoły niekonwencjonalne, silniki wielopaliwowe,rozwiazania studyjne i futurustyczne.Przewidywane kierunki rozwoju w powiązaniu z sytuacja ekonomiczna w kraju i na świecie
IT_1A_K01, IT_1A_K02, IT_1A_K05C-1T-W-5, T-W-3, T-W-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IT_1A_C17_W01
Historia samochodów-od pierwszych konstrukcji do czasów obecnych.Tendencje rozwojowe w budowie pojazdów - nowoczesne,proekologiczne technologie i materiały.Inne spojżenie na funkcjonalność i przeznaczenie pojazdu dla konkretnej grupy użytkowników.Adaptacja rozwiazań z Formuły 1 ,militarnych kosmicznych i innych do samochodów osobowych i użytkowych. Aspekty ekologiczne budowy nowych pojazdów i recyglingu tych po zakończonym okresie eksploatacji. Wpływ parametrów jakościowych i użytkowych materiałów uzytych do budowy na eksploatacje i tworzenie substancji toksycznych. . Napędy i podzespoły niekonwencjonalne, silniki wielopaliwowe,rozwiazania studyjne i futurustyczne.Przewidywane kierunki rozwoju w powiązaniu z sytuacja ekonomiczna w kraju i na świecie
2,0Student uczestniczył w zajęciach , ale nie opanował podstawowch pojęć i zagadnienia, uzyskał negatywną ocenę z zaliczenia ,nie przedstawił prezentacji poziomie, nie był aktywny na zajęciach
3,0Student uczestniczył w zajęciach , opanował podstawowe pojęcia i zagadnienia, uzyskał dostateczną ocenę z zaliczenia ,przedstawił prezentacje na niskim poziomie, był mało aktywny na zajęciach
3,5Student uczestniczył w zajęciach , opanował podstawowe pojęcia i zagadnienia, uzyskał dostateczną ocenę z zaliczenia ,przedstawił prezentacje na niezłym poziomie, był aktywny na zajęciach
4,0Student uczestniczył w zajęciach , opanował podstawowe pojęcia i zagadnienia, uzyskał dobrą ocenę z zaliczenia ,przedstawił ciekawą prezentacje na dobrym poziomie, był aktywny na zajęciach
4,5Student uczestniczył w zajęciach , opanował podstawowe pojęcia i zagadnienia, uzyskał dobrą lub wyższą ocenę z zaliczenia ,przedstawił ciekawą prezentacje na dobrym poziomie, był bardzo aktywny na zajęciach
5,0Student uczestniczył w zajęciach , opanował podstawowe pojęcia i zagadnienia, uzyskał bardzo dobrą ocenę z zaliczenia ,przedstawił ciekawą prezentacje na bardzo dobrym poziomie, był bardzo aktywny na zajęciach

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IT_1A_C17_U01
Historia samochodów-od pierwszych konstrukcji do czasów obecnych.Tendencje rozwojowe w budowie pojazdów - nowoczesne,proekologiczne technologie i materiały.Inne spojżenie na funkcjonalność i przeznaczenie pojazdu dla konkretnej grupy użytkowników.Adaptacja rozwiazań z Formuły 1 ,militarnych kosmicznych i innych do samochodów osobowych i użytkowych. Aspekty ekologiczne budowy nowych pojazdów i recyglingu tych po zakończonym okresie eksploatacji. Wpływ parametrów jakościowych i użytkowych materiałów uzytych do budowy na eksploatacje i tworzenie substancji toksycznych. . Napędy i podzespoły niekonwencjonalne, silniki wielopaliwowe,rozwiazania studyjne i futurustyczne.Przewidywane kierunki rozwoju w powiązaniu z sytuacja ekonomiczna w kraju i na świecie
2,0Student uczestniczył w zajęciach ,nie opanował podstawowych umiejetności,nie interesował sie prezentowanymi zagadnieniami
3,0Student uczestniczył w zajęciach , opanował podstawowe umiejętności, nie był aktywny na zajęciach
3,5Student uczestniczył w zajęciach , opanował podstawowe umiejętności, był mało aktywny na zajęciach
4,0Student uczestniczył w zajęciach , opanował umiejętności w wyższym stopniu, był aktywny na zajęciach,przejawiał zainteresowanie przedmiotem
4,5Student uczestniczył w zajęciach , opanował umiejętności w wyższym stopniu, był aktywny na zajęciach,przejawiał zainteresowanie przedmiotem,zgłosił własna inicjatywe lub rozwiniecie tematu
5,0Student uczestniczył w zajęciach , opanował umiejętności w wyższym stopniu, był aktywny na zajęciach,przejawiał zainteresowanie przedmiotem,zgłosił własną inicjatywe lub rozwiniecie tematu,opanował informacje wykraczające poza ramy przedmiotu

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IT_1A_C17_K01
Historia samochodów-od pierwszych konstrukcji do czasów obecnych.Tendencje rozwojowe w budowie pojazdów - nowoczesne,proekologiczne technologie i materiały.Inne spojżenie na funkcjonalność i przeznaczenie pojazdu dla konkretnej grupy użytkowników.Adaptacja rozwiazań z Formuły 1 ,militarnych kosmicznych i innych do samochodów osobowych i użytkowych. Aspekty ekologiczne budowy nowych pojazdów i recyglingu tych po zakończonym okresie eksploatacji. Wpływ parametrów jakościowych i użytkowych materiałów uzytych do budowy na eksploatacje i tworzenie substancji toksycznych. . Napędy i podzespoły niekonwencjonalne, silniki wielopaliwowe,rozwiazania studyjne i futurustyczne.Przewidywane kierunki rozwoju w powiązaniu z sytuacja ekonomiczna w kraju i na świecie
2,0Student uczestniczył w zajęciach , nie opanował przewidywanych umiejętności
3,0Student uczestniczył w zajęciach , opanował przewidywane umiejętności ,rozumie potrzebę samokształcenia ale brak mu motywacji .
3,5Student uczestniczył w zajęciach , opanował przewidywane umiejętności w wyższym stopniu, rozumie potrzebę samokształcenia , ma motywacje ale brak mu sumienności .
4,0Student uczestniczył w zajęciach , opanował przewidywane umiejętności w dobrym stopniu, rozumie potrzebę samokształcenia , ma motywacje i sumienne podejście do nauki .
4,5Student uczestniczył w zajęciach , opanował przewidywane umiejętności w dobrym stopniu, rozumie potrzebę samokształcenia , ma motywacje i sumienne podejście do nauki .Wykazuje własna inicjatywe i zainteresowanie przedmiotem
5,0Student uczestniczył w zajęciach , opanował przewidywane umiejętności w bardzo dobrym stopniu, rozumie potrzebę samokształcenia , ma motywacje i sumienne podejście do nauki .Wykazuje własna inicjatywe ,zainteresowanie przedmiotem i jest liderem w grupie

Literatura podstawowa

  1. A.W Feliński ,J.Ogrodniczak, Pojazdy w zbiorach Muzeum Techniki i Komunikacji, Muzeum Techniki i Komunikacji, Szczecin, 2010
  2. Witold Lesniak, Samochody od A do Z, Wydawnictwa komunikacyjne, Warszawa, 1960

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Analiza elektroniki w pojazdach samochodowych Analizaj silników z zapłonem iskrowym Analiza silników z zapłonem samoczynnym Analiza pojazdów z napędem hybrydowym Analiza tendencji rozwojowych w budowie nadwozi autobusowych Analiza alternatywnych źródeł zasilania silników Zaliczenie8
8

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Rozwój elektroniki w pojazdach samochodowych Rozwój silników z zapłonem iskrowym Rozwój silników z zapłonem samoczynnym Rozwój pojazdów z napędem hybrydowym Rozwój tendencji rozwojowych w budowie nadwozi autobusowych Rozwój alternatywnych źródeł zasilania silników Zaliczenie8
8

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Historia samochodów-od pierwszych konstrukcji do czasów obecnych.1
T-W-2Adaptacja rozwiazań z Formuły 1 ,militarnych kosmicznych i innych do samochodów osobowych i użytkowych.2
T-W-3Aspekty ekologiczne budowy nowych pojazdów i recyglingu tych po zakończonym okresie eksploatacji.2
T-W-4Wpływ parametrów jakościowych i użytkowych materiałów uzytych do budowy na eksploatacje i tworzenie substancji toksycznych.1
T-W-5Napędy i podzespoły niekonwencjonalne, silniki wielopaliwowe,rozwiazania studyjne i futurustyczne.2
8

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach8
A-A-2Przygotowanie i wygłoszenie prezentacji multimedialnej na zadany temat dotyczący tendencji rozwojowych pojazdów6
A-A-3Bieżące porządkowanie notatek i powtarzanie materiału6
A-A-4Przygotowanie do zaliczenia6
26
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach8
A-L-2Przygotowanie do laboratoriumj na zadany temat dotyczący tendencji rozwojowych pojazdów6
A-L-3Bieżące porządkowanie notatek i powtarzanie materiału6
A-L-4Przygotowanie do zaliczenia6
26
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Przygotowanie do wykładów-Informacje z biblioteki i internetu3
A-W-2Udział w zajeciach8
A-W-3Bieżące porządkowanie notatek i powtarzanie materiału4
A-W-4Przygotowanie i wygłoszenie prezentacji multimedialnej na zadany temat dotyczący tendencji rozwojowych pojazdów6
A-W-5Powtórzenie materiału przed końcowym zaliczeniem4
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIT_1A_C17_W01Historia samochodów-od pierwszych konstrukcji do czasów obecnych.Tendencje rozwojowe w budowie pojazdów - nowoczesne,proekologiczne technologie i materiały.Inne spojżenie na funkcjonalność i przeznaczenie pojazdu dla konkretnej grupy użytkowników.Adaptacja rozwiazań z Formuły 1 ,militarnych kosmicznych i innych do samochodów osobowych i użytkowych. Aspekty ekologiczne budowy nowych pojazdów i recyglingu tych po zakończonym okresie eksploatacji. Wpływ parametrów jakościowych i użytkowych materiałów uzytych do budowy na eksploatacje i tworzenie substancji toksycznych. . Napędy i podzespoły niekonwencjonalne, silniki wielopaliwowe,rozwiazania studyjne i futurustyczne.Przewidywane kierunki rozwoju w powiązaniu z sytuacja ekonomiczna w kraju i na świecie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIT_1A_W08ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie zasad działania silników i elementów mechanicznych pojazdów samochodowych
IT_1A_W14orientuje się w obecnym stanie wiedzy i najnowszych tendencjach rozwojowych pojazdów i ich zespołów
IT_1A_W05ma uporządkowaną wiedzę w zakresie budowy środków transportu
Cel przedmiotuC-1Student uzyskuje wiedzę na temat tendencji obowiazujących w budowie i konstrukcji pojazdów
Treści programoweT-W-5Napędy i podzespoły niekonwencjonalne, silniki wielopaliwowe,rozwiazania studyjne i futurustyczne.
T-W-3Aspekty ekologiczne budowy nowych pojazdów i recyglingu tych po zakończonym okresie eksploatacji.
T-W-1Historia samochodów-od pierwszych konstrukcji do czasów obecnych.
Metody nauczaniaM-11Metody podające 2.Metody problemowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: 1.Aktywny udział w zajęciach,2 przygotowanie i wygłoszenie opracowania o wybranym zagadnieniu w formie prezentacji ,3 pozytywna ocena z kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uczestniczył w zajęciach , ale nie opanował podstawowch pojęć i zagadnienia, uzyskał negatywną ocenę z zaliczenia ,nie przedstawił prezentacji poziomie, nie był aktywny na zajęciach
3,0Student uczestniczył w zajęciach , opanował podstawowe pojęcia i zagadnienia, uzyskał dostateczną ocenę z zaliczenia ,przedstawił prezentacje na niskim poziomie, był mało aktywny na zajęciach
3,5Student uczestniczył w zajęciach , opanował podstawowe pojęcia i zagadnienia, uzyskał dostateczną ocenę z zaliczenia ,przedstawił prezentacje na niezłym poziomie, był aktywny na zajęciach
4,0Student uczestniczył w zajęciach , opanował podstawowe pojęcia i zagadnienia, uzyskał dobrą ocenę z zaliczenia ,przedstawił ciekawą prezentacje na dobrym poziomie, był aktywny na zajęciach
4,5Student uczestniczył w zajęciach , opanował podstawowe pojęcia i zagadnienia, uzyskał dobrą lub wyższą ocenę z zaliczenia ,przedstawił ciekawą prezentacje na dobrym poziomie, był bardzo aktywny na zajęciach
5,0Student uczestniczył w zajęciach , opanował podstawowe pojęcia i zagadnienia, uzyskał bardzo dobrą ocenę z zaliczenia ,przedstawił ciekawą prezentacje na bardzo dobrym poziomie, był bardzo aktywny na zajęciach
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIT_1A_C17_U01Historia samochodów-od pierwszych konstrukcji do czasów obecnych.Tendencje rozwojowe w budowie pojazdów - nowoczesne,proekologiczne technologie i materiały.Inne spojżenie na funkcjonalność i przeznaczenie pojazdu dla konkretnej grupy użytkowników.Adaptacja rozwiazań z Formuły 1 ,militarnych kosmicznych i innych do samochodów osobowych i użytkowych. Aspekty ekologiczne budowy nowych pojazdów i recyglingu tych po zakończonym okresie eksploatacji. Wpływ parametrów jakościowych i użytkowych materiałów uzytych do budowy na eksploatacje i tworzenie substancji toksycznych. . Napędy i podzespoły niekonwencjonalne, silniki wielopaliwowe,rozwiazania studyjne i futurustyczne.Przewidywane kierunki rozwoju w powiązaniu z sytuacja ekonomiczna w kraju i na świecie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIT_1A_U06potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
IT_1A_U04ma umiejętność samokształcenia się, między innymi w celu podnoszenia kompetencji zawodowych
IT_1A_U10potrafi porównać rozwiązania projektowe pojazdów i ich elementów ze względu na zadane kryteria użytkowe i ekonomiczne (moc, zużycie paliwa, emisja spalin itp.)
Cel przedmiotuC-1Student uzyskuje wiedzę na temat tendencji obowiazujących w budowie i konstrukcji pojazdów
Treści programoweT-W-5Napędy i podzespoły niekonwencjonalne, silniki wielopaliwowe,rozwiazania studyjne i futurustyczne.
T-W-1Historia samochodów-od pierwszych konstrukcji do czasów obecnych.
Metody nauczaniaM-11Metody podające 2.Metody problemowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: 1.Aktywny udział w zajęciach,2 przygotowanie i wygłoszenie opracowania o wybranym zagadnieniu w formie prezentacji ,3 pozytywna ocena z kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uczestniczył w zajęciach ,nie opanował podstawowych umiejetności,nie interesował sie prezentowanymi zagadnieniami
3,0Student uczestniczył w zajęciach , opanował podstawowe umiejętności, nie był aktywny na zajęciach
3,5Student uczestniczył w zajęciach , opanował podstawowe umiejętności, był mało aktywny na zajęciach
4,0Student uczestniczył w zajęciach , opanował umiejętności w wyższym stopniu, był aktywny na zajęciach,przejawiał zainteresowanie przedmiotem
4,5Student uczestniczył w zajęciach , opanował umiejętności w wyższym stopniu, był aktywny na zajęciach,przejawiał zainteresowanie przedmiotem,zgłosił własna inicjatywe lub rozwiniecie tematu
5,0Student uczestniczył w zajęciach , opanował umiejętności w wyższym stopniu, był aktywny na zajęciach,przejawiał zainteresowanie przedmiotem,zgłosił własną inicjatywe lub rozwiniecie tematu,opanował informacje wykraczające poza ramy przedmiotu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIT_1A_C17_K01Historia samochodów-od pierwszych konstrukcji do czasów obecnych.Tendencje rozwojowe w budowie pojazdów - nowoczesne,proekologiczne technologie i materiały.Inne spojżenie na funkcjonalność i przeznaczenie pojazdu dla konkretnej grupy użytkowników.Adaptacja rozwiazań z Formuły 1 ,militarnych kosmicznych i innych do samochodów osobowych i użytkowych. Aspekty ekologiczne budowy nowych pojazdów i recyglingu tych po zakończonym okresie eksploatacji. Wpływ parametrów jakościowych i użytkowych materiałów uzytych do budowy na eksploatacje i tworzenie substancji toksycznych. . Napędy i podzespoły niekonwencjonalne, silniki wielopaliwowe,rozwiazania studyjne i futurustyczne.Przewidywane kierunki rozwoju w powiązaniu z sytuacja ekonomiczna w kraju i na świecie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIT_1A_K01rozumie potrzebę i zna możliwości dokształcania się i podnoszenia kompetencji zawodowych, osobistych i społecznych
IT_1A_K02ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżyniera transportu, w tym jej wpływ na środowisko, i związaną z tym odpowiedzialność za podejmowane decyzje
IT_1A_K05potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Student uzyskuje wiedzę na temat tendencji obowiazujących w budowie i konstrukcji pojazdów
Treści programoweT-W-5Napędy i podzespoły niekonwencjonalne, silniki wielopaliwowe,rozwiazania studyjne i futurustyczne.
T-W-3Aspekty ekologiczne budowy nowych pojazdów i recyglingu tych po zakończonym okresie eksploatacji.
T-W-1Historia samochodów-od pierwszych konstrukcji do czasów obecnych.
Metody nauczaniaM-11Metody podające 2.Metody problemowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: 1.Aktywny udział w zajęciach,2 przygotowanie i wygłoszenie opracowania o wybranym zagadnieniu w formie prezentacji ,3 pozytywna ocena z kolokwium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uczestniczył w zajęciach , nie opanował przewidywanych umiejętności
3,0Student uczestniczył w zajęciach , opanował przewidywane umiejętności ,rozumie potrzebę samokształcenia ale brak mu motywacji .
3,5Student uczestniczył w zajęciach , opanował przewidywane umiejętności w wyższym stopniu, rozumie potrzebę samokształcenia , ma motywacje ale brak mu sumienności .
4,0Student uczestniczył w zajęciach , opanował przewidywane umiejętności w dobrym stopniu, rozumie potrzebę samokształcenia , ma motywacje i sumienne podejście do nauki .
4,5Student uczestniczył w zajęciach , opanował przewidywane umiejętności w dobrym stopniu, rozumie potrzebę samokształcenia , ma motywacje i sumienne podejście do nauki .Wykazuje własna inicjatywe i zainteresowanie przedmiotem
5,0Student uczestniczył w zajęciach , opanował przewidywane umiejętności w bardzo dobrym stopniu, rozumie potrzebę samokształcenia , ma motywacje i sumienne podejście do nauki .Wykazuje własna inicjatywe ,zainteresowanie przedmiotem i jest liderem w grupie