Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Agrobioinżynieria (S1)
Sylabus przedmiotu Zespołowy projekt inżynierski:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Agrobioinżynieria | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zespołowy projekt inżynierski | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Kształtowania Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Joanna Podlasińska <Joanna.Podlasinska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowe informacje o metodach badwczych w bioinżynierii |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem przedmiotu nauczenie studenta pracy zespołowej przy realizacj praktycznych projektów inżynierskich |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Ustalenie tematu projektu | 4 |
T-P-2 | Realizacja praktyczna projektu obejmująca następujące elementy wspólne dla wszystkich projektów: wybór metodyki zarządzania projektem, podział ról w zespole, ustalenie koncepcji oraz założeń projektu, przygotowanie dokumentacji oraz wybór metod analitycznych do otrzymania założonych celów. Projekty realizowane są w zespołach czteroosobowych. Tematyka projektów dotyczy obszarów wykorzystania narzędzi bioinżynieryjnych i analitycznych w produkcji rolniczej i ogrodniczej oraz zarządzaniu środowiskiem. | 36 |
T-P-3 | Prezentacje projektów | 5 |
45 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Udział w laboratorium | 45 |
A-P-2 | Konsultacje | 2 |
A-P-3 | Praca własna studentów | 22 |
A-P-4 | Opracowanie dokumentacji realizowanego projektu | 6 |
75 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Projekt zespołowy |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena merytoryczna projektu, dokumentacji projektowej, oraz prezentacji wykonanego projektu |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena przygotowania studenta do zadań projektowych |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ABI_1A_C16_W01 Ma wiedzę na temat projetowania inżynierskiego oraz metodyk zarządzania projektami | ABI_1A_W02, ABI_1A_W03, ABI_1A_W04 | — | — | C-1 | T-P-3, T-P-1, T-P-2 | M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ABI_1A_C16_U01 Umie zarządzać projektem oraz dobrać odpowiednie metody analityczne do uzyskania zakładanych celów | ABI_1A_U04, ABI_1A_U05 | — | — | C-1 | T-P-2, T-P-1, T-P-3 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ABI_1A_C16_K01 Student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy z zakresu wykorzystania metod bioinżynieryjnych w realizowanym projekcie | ABI_1A_K01, ABI_1A_K03 | — | — | C-1 | T-P-1, T-P-2, T-P-3 | M-1 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ABI_1A_C16_W01 Ma wiedzę na temat projetowania inżynierskiego oraz metodyk zarządzania projektami | 2,0 | |
3,0 | Student zna w stopniu elementarnym zasady realizacji projektu zespołowego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ABI_1A_C16_U01 Umie zarządzać projektem oraz dobrać odpowiednie metody analityczne do uzyskania zakładanych celów | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu elementarnym potrafi zrealizować projekt zespołowy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ABI_1A_C16_K01 Student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy z zakresu wykorzystania metod bioinżynieryjnych w realizowanym projekcie | 2,0 | |
3,0 | Studentw stopniu elementarnym jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy z zakresu wykorzystania metod bioinżynieryjnych w realizowanym projekcie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską, TAWPN Univesitates, Kraków, 2006