Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Agrobioinżynieria (S1)

Sylabus przedmiotu Zespołowy projekt inżynierski:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Agrobioinżynieria
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zespołowy projekt inżynierski
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Kształtowania Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Joanna Podlasińska <Joanna.Podlasinska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP6 45 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowe informacje o metodach badwczych w bioinżynierii

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem przedmiotu nauczenie studenta pracy zespołowej przy realizacj praktycznych projektów inżynierskich

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Ustalenie tematu projektu4
T-P-2Realizacja praktyczna projektu obejmująca następujące elementy wspólne dla wszystkich projektów: wybór metodyki zarządzania projektem, podział ról w zespole, ustalenie koncepcji oraz założeń projektu, przygotowanie dokumentacji oraz wybór metod analitycznych do otrzymania założonych celów. Projekty realizowane są w zespołach czteroosobowych. Tematyka projektów dotyczy obszarów wykorzystania narzędzi bioinżynieryjnych i analitycznych w produkcji rolniczej i ogrodniczej oraz zarządzaniu środowiskiem.36
T-P-3Prezentacje projektów5
45

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Udział w laboratorium45
A-P-2Konsultacje2
A-P-3Praca własna studentów22
A-P-4Opracowanie dokumentacji realizowanego projektu6
75

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Projekt zespołowy

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena merytoryczna projektu, dokumentacji projektowej, oraz prezentacji wykonanego projektu
S-2Ocena podsumowująca: Ocena przygotowania studenta do zadań projektowych

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ABI_1A_C16_W01
Ma wiedzę na temat projetowania inżynierskiego oraz metodyk zarządzania projektami
ABI_1A_W02, ABI_1A_W03, ABI_1A_W04C-1T-P-3, T-P-1, T-P-2M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ABI_1A_C16_U01
Umie zarządzać projektem oraz dobrać odpowiednie metody analityczne do uzyskania zakładanych celów
ABI_1A_U04, ABI_1A_U05C-1T-P-2, T-P-1, T-P-3M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ABI_1A_C16_K01
Student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy z zakresu wykorzystania metod bioinżynieryjnych w realizowanym projekcie
ABI_1A_K01, ABI_1A_K03C-1T-P-1, T-P-2, T-P-3M-1S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ABI_1A_C16_W01
Ma wiedzę na temat projetowania inżynierskiego oraz metodyk zarządzania projektami
2,0
3,0Student zna w stopniu elementarnym zasady realizacji projektu zespołowego
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ABI_1A_C16_U01
Umie zarządzać projektem oraz dobrać odpowiednie metody analityczne do uzyskania zakładanych celów
2,0
3,0Student w stopniu elementarnym potrafi zrealizować projekt zespołowy
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ABI_1A_C16_K01
Student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy z zakresu wykorzystania metod bioinżynieryjnych w realizowanym projekcie
2,0
3,0Studentw stopniu elementarnym jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy z zakresu wykorzystania metod bioinżynieryjnych w realizowanym projekcie
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską, TAWPN Univesitates, Kraków, 2006

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Ustalenie tematu projektu4
T-P-2Realizacja praktyczna projektu obejmująca następujące elementy wspólne dla wszystkich projektów: wybór metodyki zarządzania projektem, podział ról w zespole, ustalenie koncepcji oraz założeń projektu, przygotowanie dokumentacji oraz wybór metod analitycznych do otrzymania założonych celów. Projekty realizowane są w zespołach czteroosobowych. Tematyka projektów dotyczy obszarów wykorzystania narzędzi bioinżynieryjnych i analitycznych w produkcji rolniczej i ogrodniczej oraz zarządzaniu środowiskiem.36
T-P-3Prezentacje projektów5
45

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Udział w laboratorium45
A-P-2Konsultacje2
A-P-3Praca własna studentów22
A-P-4Opracowanie dokumentacji realizowanego projektu6
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięABI_1A_C16_W01Ma wiedzę na temat projetowania inżynierskiego oraz metodyk zarządzania projektami
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówABI_1A_W02Ma poszerzoną wiedzę z zakresu metod bioinżynieryjnych, a także zna i rozumie podstawowe relacje ekologiczne w odniesieniu do biosystemów oraz produkcji rolniczej i ogrodniczej
ABI_1A_W03Ma poszerzoną wiedzę z zakresu produkcji rolniczej i ogrodniczej, możliwości stosowania w niej narzędzi genetycznych w aspekcie ich oddziaływana na środowisko
ABI_1A_W04Zna i rozumie dylematy współczesnej cywilizacji, ma wiedzę z zakresu ekonomii, zarządzania i prawa, w tym podstawowych pojęć i zasad z zakresu ochrony własności przemysłowej i praw autorskich
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu nauczenie studenta pracy zespołowej przy realizacj praktycznych projektów inżynierskich
Treści programoweT-P-3Prezentacje projektów
T-P-1Ustalenie tematu projektu
T-P-2Realizacja praktyczna projektu obejmująca następujące elementy wspólne dla wszystkich projektów: wybór metodyki zarządzania projektem, podział ról w zespole, ustalenie koncepcji oraz założeń projektu, przygotowanie dokumentacji oraz wybór metod analitycznych do otrzymania założonych celów. Projekty realizowane są w zespołach czteroosobowych. Tematyka projektów dotyczy obszarów wykorzystania narzędzi bioinżynieryjnych i analitycznych w produkcji rolniczej i ogrodniczej oraz zarządzaniu środowiskiem.
Metody nauczaniaM-1Projekt zespołowy
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena przygotowania studenta do zadań projektowych
S-1Ocena formująca: Ocena merytoryczna projektu, dokumentacji projektowej, oraz prezentacji wykonanego projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna w stopniu elementarnym zasady realizacji projektu zespołowego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięABI_1A_C16_U01Umie zarządzać projektem oraz dobrać odpowiednie metody analityczne do uzyskania zakładanych celów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówABI_1A_U04Potrafi wykrywać związki i zależności w procesach zachodzących w systemach rzeczywistych i na tej podstawie tworzyć modele komputerowe i przeprowadzać ich symulacje
ABI_1A_U05Potrafi zaplanować i zrealizować eksperymenty w zakresie oceny wydajności, złożoności, efektywności metod bioinżynieryjnych w produkcji rolniczej i ogrodniczej oraz ich oddziaływania na środowisko
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu nauczenie studenta pracy zespołowej przy realizacj praktycznych projektów inżynierskich
Treści programoweT-P-2Realizacja praktyczna projektu obejmująca następujące elementy wspólne dla wszystkich projektów: wybór metodyki zarządzania projektem, podział ról w zespole, ustalenie koncepcji oraz założeń projektu, przygotowanie dokumentacji oraz wybór metod analitycznych do otrzymania założonych celów. Projekty realizowane są w zespołach czteroosobowych. Tematyka projektów dotyczy obszarów wykorzystania narzędzi bioinżynieryjnych i analitycznych w produkcji rolniczej i ogrodniczej oraz zarządzaniu środowiskiem.
T-P-1Ustalenie tematu projektu
T-P-3Prezentacje projektów
Metody nauczaniaM-1Projekt zespołowy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena merytoryczna projektu, dokumentacji projektowej, oraz prezentacji wykonanego projektu
S-2Ocena podsumowująca: Ocena przygotowania studenta do zadań projektowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu elementarnym potrafi zrealizować projekt zespołowy
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięABI_1A_C16_K01Student jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy z zakresu wykorzystania metod bioinżynieryjnych w realizowanym projekcie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówABI_1A_K01Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy oraz ma świadomość jej znaczenia w procesie rozwiązywania szeregu problemów inżynierskich i technicznych
ABI_1A_K03Jest gotów do podjęcia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za pełnione role zawodowe i wymagania tego do innych oraz dbałości o dorobek i tradycje zawodu
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu nauczenie studenta pracy zespołowej przy realizacj praktycznych projektów inżynierskich
Treści programoweT-P-1Ustalenie tematu projektu
T-P-2Realizacja praktyczna projektu obejmująca następujące elementy wspólne dla wszystkich projektów: wybór metodyki zarządzania projektem, podział ról w zespole, ustalenie koncepcji oraz założeń projektu, przygotowanie dokumentacji oraz wybór metod analitycznych do otrzymania założonych celów. Projekty realizowane są w zespołach czteroosobowych. Tematyka projektów dotyczy obszarów wykorzystania narzędzi bioinżynieryjnych i analitycznych w produkcji rolniczej i ogrodniczej oraz zarządzaniu środowiskiem.
T-P-3Prezentacje projektów
Metody nauczaniaM-1Projekt zespołowy
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena przygotowania studenta do zadań projektowych
S-1Ocena formująca: Ocena merytoryczna projektu, dokumentacji projektowej, oraz prezentacji wykonanego projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Studentw stopniu elementarnym jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy z zakresu wykorzystania metod bioinżynieryjnych w realizowanym projekcie
3,5
4,0
4,5
5,0