Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Agrobioinżynieria (S1)

Sylabus przedmiotu Pracownia dyplomowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Agrobioinżynieria
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Pracownia dyplomowa
Specjalność Zarządzanie środowiskiem
Jednostka prowadząca Katedra Kształtowania Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Joanna Podlasińska <Joanna.Podlasinska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminaria dyplomoweSD7 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student posiada podstawowe wiadomości z zakresu nauk przyrodniczych.
W-2Student posiada podstawowe wiadomości z zakresu statystyki i informatyki.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie z metodami planowania pracy badawczej z wybranego tematu oraz opracowania uzyskanych wyników badań i ich interpretacją , redagowaniem pracy dyplomowej oraz sposobami prezentacji.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria dyplomowe
T-SD-1Praca koncepcyjna dotycząca realizacji pracy inżynierskiej- wybór metodyki, ustalenie zakresu pracy oraz założeń (hipotez roboczych), przygotowanie dokumentacji, sposób poboru i przygotowania próbek, wybór metod analitycznych do otrzymania założonych celów.8
T-SD-2Część praktyczna - realizacja pracy inżynierskiej.18
T-SD-3Przygotowanie prezentacji multimedialnej, podsumowującej wykonaną pracę.4
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria dyplomowe
A-SD-1uczestnictwo w zajęciach30
A-SD-2Opracowanie wyników do pracy inżynierskiej10
A-SD-3Przygotowanie prezentacji multimedialnej8
A-SD-4Konsultacje z promotorem2
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody problemowe - dyskusja dydaktyczna
M-2Metody programowe z wykorzystaniem komputera
M-3Metody praktyczne - prezentacja

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Prezentacja multimedialna pracy
S-2Ocena formująca: Sprawdzenie poprawności wykonania kolejnych etapów pracy inżynierskiej
S-3Ocena podsumowująca: Sprawdzenie wykonania pracy inżynierskiej

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ABI_1A_OS07_W01
Student ma wiedzę z zakresu układu pracy, doboru literatury, metod prowadzenia badań, zestawiania i opisu wyników oraz wnioskowania.
ABI_1A_W02, ABI_1A_W03, ABI_1A_W04C-1T-SD-1, T-SD-2, T-SD-3M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ABI_1A_OS07_U01
Student wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego zadanie badawcze dotyczące agroekoinżynierii oraz prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski. Potrafi prezentować swoje wyniki w formie werbalnej, pisemnej i graficznej.
ABI_1A_U03, ABI_1A_U04, ABI_1A_U05, ABI_1A_U06C-1T-SD-1, T-SD-2, T-SD-3M-3, M-1, M-2S-1, S-3, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ABI_1A_OS07_K01
Student potrafi prawidłowo identyfikować i rozstrzygać dylematy oraz określać priorytety związane z wykonywaniem zawodu rozumiejąc znaczenie samodoskonalenia poprzez uzupełnianie i poszerzanie swojej wiedzy.
ABI_1A_K01, ABI_1A_K02, ABI_1A_K03C-1T-SD-1, T-SD-3, T-SD-2M-3, M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ABI_1A_OS07_W01
Student ma wiedzę z zakresu układu pracy, doboru literatury, metod prowadzenia badań, zestawiania i opisu wyników oraz wnioskowania.
2,0
3,0Student wie jaki jest formalny układ pracy inzynierskiej, zna podstawowe metody prowadzenia badań, wię że należy zestawić i opracować je statystycznie.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ABI_1A_OS07_U01
Student wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego zadanie badawcze dotyczące agroekoinżynierii oraz prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski. Potrafi prezentować swoje wyniki w formie werbalnej, pisemnej i graficznej.
2,0
3,0Student wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze i interpretuje rezultaty.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ABI_1A_OS07_K01
Student potrafi prawidłowo identyfikować i rozstrzygać dylematy oraz określać priorytety związane z wykonywaniem zawodu rozumiejąc znaczenie samodoskonalenia poprzez uzupełnianie i poszerzanie swojej wiedzy.
2,0
3,0Student potrafi zidentyfikować i określić priorytety związane z wykonywaniem zawodu
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską, TAWPN Univesitates, Kraków, 2006
  2. Kaszyńska A., Jak napisać, przepisać i z sukcesem obronić pracę dyplomową, Wyd. Złote myśli, 2006
  3. Węglińska N., Jak pisać pracę magisterską. Poradnik dla studentów, Oficyna Wydawnicza IMPULS, 2010

Literatura dodatkowa

  1. Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską, TAWPN Universitates, Kraków, 2006

Treści programowe - seminaria dyplomowe

KODTreść programowaGodziny
T-SD-1Praca koncepcyjna dotycząca realizacji pracy inżynierskiej- wybór metodyki, ustalenie zakresu pracy oraz założeń (hipotez roboczych), przygotowanie dokumentacji, sposób poboru i przygotowania próbek, wybór metod analitycznych do otrzymania założonych celów.8
T-SD-2Część praktyczna - realizacja pracy inżynierskiej.18
T-SD-3Przygotowanie prezentacji multimedialnej, podsumowującej wykonaną pracę.4
30

Formy aktywności - seminaria dyplomowe

KODForma aktywnościGodziny
A-SD-1uczestnictwo w zajęciach30
A-SD-2Opracowanie wyników do pracy inżynierskiej10
A-SD-3Przygotowanie prezentacji multimedialnej8
A-SD-4Konsultacje z promotorem2
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięABI_1A_OS07_W01Student ma wiedzę z zakresu układu pracy, doboru literatury, metod prowadzenia badań, zestawiania i opisu wyników oraz wnioskowania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówABI_1A_W02Ma poszerzoną wiedzę z zakresu metod bioinżynieryjnych, a także zna i rozumie podstawowe relacje ekologiczne w odniesieniu do biosystemów oraz produkcji rolniczej i ogrodniczej
ABI_1A_W03Ma poszerzoną wiedzę z zakresu produkcji rolniczej i ogrodniczej, możliwości stosowania w niej narzędzi genetycznych w aspekcie ich oddziaływana na środowisko
ABI_1A_W04Zna i rozumie dylematy współczesnej cywilizacji, ma wiedzę z zakresu ekonomii, zarządzania i prawa, w tym podstawowych pojęć i zasad z zakresu ochrony własności przemysłowej i praw autorskich
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z metodami planowania pracy badawczej z wybranego tematu oraz opracowania uzyskanych wyników badań i ich interpretacją , redagowaniem pracy dyplomowej oraz sposobami prezentacji.
Treści programoweT-SD-1Praca koncepcyjna dotycząca realizacji pracy inżynierskiej- wybór metodyki, ustalenie zakresu pracy oraz założeń (hipotez roboczych), przygotowanie dokumentacji, sposób poboru i przygotowania próbek, wybór metod analitycznych do otrzymania założonych celów.
T-SD-2Część praktyczna - realizacja pracy inżynierskiej.
T-SD-3Przygotowanie prezentacji multimedialnej, podsumowującej wykonaną pracę.
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe - dyskusja dydaktyczna
M-2Metody programowe z wykorzystaniem komputera
M-3Metody praktyczne - prezentacja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Prezentacja multimedialna pracy
S-2Ocena formująca: Sprawdzenie poprawności wykonania kolejnych etapów pracy inżynierskiej
S-3Ocena podsumowująca: Sprawdzenie wykonania pracy inżynierskiej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student wie jaki jest formalny układ pracy inzynierskiej, zna podstawowe metody prowadzenia badań, wię że należy zestawić i opracować je statystycznie.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięABI_1A_OS07_U01Student wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego zadanie badawcze dotyczące agroekoinżynierii oraz prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski. Potrafi prezentować swoje wyniki w formie werbalnej, pisemnej i graficznej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówABI_1A_U03Potrafi samodzielnie planować i realizować proces uczenia się przez cale życie, a także motywować innych do stałego samodoskonalenia
ABI_1A_U04Potrafi wykrywać związki i zależności w procesach zachodzących w systemach rzeczywistych i na tej podstawie tworzyć modele komputerowe i przeprowadzać ich symulacje
ABI_1A_U05Potrafi zaplanować i zrealizować eksperymenty w zakresie oceny wydajności, złożoności, efektywności metod bioinżynieryjnych w produkcji rolniczej i ogrodniczej oraz ich oddziaływania na środowisko
ABI_1A_U06Potrafi pozyskiwać, przesyłać, przetwarzać dane, podsumowywać wyniki eksperymentów empirycznych, dokonywać interpretacji uzyskanych wyników i formułować wynikające z nich wnioski
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z metodami planowania pracy badawczej z wybranego tematu oraz opracowania uzyskanych wyników badań i ich interpretacją , redagowaniem pracy dyplomowej oraz sposobami prezentacji.
Treści programoweT-SD-1Praca koncepcyjna dotycząca realizacji pracy inżynierskiej- wybór metodyki, ustalenie zakresu pracy oraz założeń (hipotez roboczych), przygotowanie dokumentacji, sposób poboru i przygotowania próbek, wybór metod analitycznych do otrzymania założonych celów.
T-SD-2Część praktyczna - realizacja pracy inżynierskiej.
T-SD-3Przygotowanie prezentacji multimedialnej, podsumowującej wykonaną pracę.
Metody nauczaniaM-3Metody praktyczne - prezentacja
M-1Metody problemowe - dyskusja dydaktyczna
M-2Metody programowe z wykorzystaniem komputera
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Prezentacja multimedialna pracy
S-3Ocena podsumowująca: Sprawdzenie wykonania pracy inżynierskiej
S-2Ocena formująca: Sprawdzenie poprawności wykonania kolejnych etapów pracy inżynierskiej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze i interpretuje rezultaty.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięABI_1A_OS07_K01Student potrafi prawidłowo identyfikować i rozstrzygać dylematy oraz określać priorytety związane z wykonywaniem zawodu rozumiejąc znaczenie samodoskonalenia poprzez uzupełnianie i poszerzanie swojej wiedzy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówABI_1A_K01Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy oraz ma świadomość jej znaczenia w procesie rozwiązywania szeregu problemów inżynierskich i technicznych
ABI_1A_K02Jest gotów do kształtowania i stosowania postaw prospołecznych: humanizmu, patriotyzmu, tolerancji, otwartości i współpracy oraz efektywnego komunikowania się, inicjowania działań i uczestnictwa w działalności na rzecz środowiska społecznego, a także do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
ABI_1A_K03Jest gotów do podjęcia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za pełnione role zawodowe i wymagania tego do innych oraz dbałości o dorobek i tradycje zawodu
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z metodami planowania pracy badawczej z wybranego tematu oraz opracowania uzyskanych wyników badań i ich interpretacją , redagowaniem pracy dyplomowej oraz sposobami prezentacji.
Treści programoweT-SD-1Praca koncepcyjna dotycząca realizacji pracy inżynierskiej- wybór metodyki, ustalenie zakresu pracy oraz założeń (hipotez roboczych), przygotowanie dokumentacji, sposób poboru i przygotowania próbek, wybór metod analitycznych do otrzymania założonych celów.
T-SD-3Przygotowanie prezentacji multimedialnej, podsumowującej wykonaną pracę.
T-SD-2Część praktyczna - realizacja pracy inżynierskiej.
Metody nauczaniaM-3Metody praktyczne - prezentacja
M-1Metody problemowe - dyskusja dydaktyczna
M-2Metody programowe z wykorzystaniem komputera
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Prezentacja multimedialna pracy
S-2Ocena formująca: Sprawdzenie poprawności wykonania kolejnych etapów pracy inżynierskiej
S-3Ocena podsumowująca: Sprawdzenie wykonania pracy inżynierskiej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi zidentyfikować i określić priorytety związane z wykonywaniem zawodu
3,5
4,0
4,5
5,0