Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (S1)

Sylabus przedmiotu Projektowanie instalacji wodnych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura krajobrazu
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projektowanie instalacji wodnych
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Agroinżynierii
Nauczyciel odpowiedzialny Cezary Podsiadło <Cezary.Podsiadlo@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP4 15 1,00,50zaliczenie
wykładyW4 30 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowe wiadomości z zakresu,botaniki, fizjologii, roślin,gleboznawstwa i chemii srodowiska

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie ze stanem zasobów wodnych Polski oraz z ich zrównoważonym zagospodarowaniem.
C-2Charakterystyka, podział oraz eksploatacja systemow nawadniających stosowanych w architekturze krajobrazu.
C-3Poznanie zasad nawadniania roślin w terenach zieleni miejskiej i wiejskiej.
C-4Opracowanie założeń i wykonanie projektu instalacji nawadniającej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Projektowanie systemu nawadniania (założenia wstępne i wymiarowanie terenu, wybór źródła wody, dobór roślinności i rozplanowanie urządzeń dla danego obszaru).4
T-P-2Obliczenia dotyczące wydajności wody, zapotrzebowania wody do nawadniania. Dobór i rozmieszczenie zraszaczy. Układy zraszaczy, elementy systemu nawadniania. Wyliczanie stó p opadów. Podział na sekcje nawodnienieniowe. Obliczanie strat cisnienia w danej sekcji. Wyliczanie dawki nawadniania.8
T-P-3Montaż, eksploatacja i konserwacja instalacji nawadniającej na wybranym terenie urbanistycznym lub wiejskim. Założenia inwestycyjno-eksploatacyjne.3
15
wykłady
T-W-1Historia nawodnień w Polsce i Świecie.4
T-W-2Uwarunkowania prawne gospodarki wodnej i stosowania nawodnień.4
T-W-3Wybrane zagadnienia z gospodarki wodnej gleby i rośliny.4
T-W-4Zasoby wodne i potrzeby nawadniania w Polsce.3
T-W-5Źródła wody możliwości ich użycia do nawadnień2
T-W-6Charakterystyka systemów nawadniania i kryteria ich wyboru.4
T-W-7Metody sterowania nawadnianiem.3
T-W-8Budowa i eksploatacja systemów nawadniających stosowanych w architekturze krajobrazu.2
T-W-9Charakterystyka potrzeb wodnych i zasady nawadniania roślin w terenach zieleni.3
T-W-10Zaliczenie1
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2Przygotowanie do zaliczeń treści ćwiczeniowych8
A-P-3Konsultacje2
25
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Przygotowanie i zaliczenie projektu10
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia treści wykładowych10
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające/Wykład informacyjny
M-2Metody praktyczne/Metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Sprawdziań pisemny-całościowy
S-2Ocena formująca: Projekt

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_C17_W01
Zna w zakresie podstawowym stan zasobów wodnych, wie na czym polega zrównoważone gospodarowanie zasobami wodnym w środowisku naturalnym i zurbanizowanym. Ma wiedze dotyczacą zasad nawadniania w wybranych obiektach architektury krajobrazu.
AK_1A_W16, AK_1A_W17C-2, C-1, C-3, C-4T-P-1, T-W-1M-1, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_C17_U01
Sporządza uproszczoną dokumentacje projektową zgodnie z wymogami formalnymi i przedstawia ją w formie rysunkowej i opisowej
AK_1A_U08, AK_1A_U04C-2, C-1, C-3, C-4T-P-1, T-P-3, T-W-8M-1, M-2S-2, S-1
AK_1A_C17_U02
Praktycznie określa potrzeby i wytyczne w zakresie prac projektowych i wykonawczych różnych branż przy obiektach architektury krajobrazu
AK_1A_U13C-2, C-1, C-3, C-4T-P-1, T-P-2, T-W-7, T-W-6, T-W-9, T-W-5, T-W-8M-1, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_C17_K01
Jest zdolny do zauważania związków i zależności występujących w otoczeniu i do twórczego myślenia w przestrzeni, budujących ją bryłach i ich kompozycji
AK_1A_K02C-2, C-1, C-3, C-4T-P-1, T-W-1M-1, M-2S-2, S-1
AK_1A_C17_K02
Ma świadomość funkcjonowania ograniczeń formalno-prawnych i odpowiedzialności projektanta za decyzje podjęte w procesie projektowym i wykonawstwie
AK_1A_K09C-2, C-1, C-3, C-4T-P-1, T-W-2, T-W-3, T-W-6M-1, M-2S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AK_1A_C17_W01
Zna w zakresie podstawowym stan zasobów wodnych, wie na czym polega zrównoważone gospodarowanie zasobami wodnym w środowisku naturalnym i zurbanizowanym. Ma wiedze dotyczacą zasad nawadniania w wybranych obiektach architektury krajobrazu.
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi.
3,0Student poprawnie wykorzystuje zaledwie kilka narzędzi związanych z projektowaniem instalacji wodnych
3,5Student poprawnie wykorzystuje wszystkie narzędzia związane z projektowaniem instalacji wodnych
4,0Student nie tylko poprawnie wykorzystuje narzędzia, ale również potrafi w analityczny sposób je porównywać
4,5Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także przy ich pomocy identyfikować poszczególne elementy związane z projektowaniem instalacji wodnych
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AK_1A_C17_U01
Sporządza uproszczoną dokumentacje projektową zgodnie z wymogami formalnymi i przedstawia ją w formie rysunkowej i opisowej
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań
3,0Student potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyniki swoich badań
3,5Student prezentuje wyniki z umiejętnością ich efektywnej analizy
4,0Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach.
4,5Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy.
5,0Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy .Potrafi również prowadzić dyskusje o osiągniętych wynikach.
AK_1A_C17_U02
Praktycznie określa potrzeby i wytyczne w zakresie prac projektowych i wykonawczych różnych branż przy obiektach architektury krajobrazu
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań
3,0Student potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyniki swoich badań
3,5Student prezentuje wyniki z umiejętnością ich efektywnej analizy
4,0Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach.
4,5Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy.
5,0Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy .Potrafi również prowadzić dyskusje o osiągniętych wynikach.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AK_1A_C17_K01
Jest zdolny do zauważania związków i zależności występujących w otoczeniu i do twórczego myślenia w przestrzeni, budujących ją bryłach i ich kompozycji
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi.
3,0Student poprawnie wykorzystuje zaledwie kilka narzędzi związanych z projektowaniem instalacji wodnych
3,5Student poprawnie wykorzystuje wszystkie narzędzia związane z projektowaniem instalacji wodnych
4,0Student nie tylko poprawnie wykorzystuje narzędzia, ale również potrafi w analityczny sposób je porównywać
4,5Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także przy ich pomocy identyfikować poszczególne elementy związane z projektowaniem instalacji wodnych
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru
AK_1A_C17_K02
Ma świadomość funkcjonowania ograniczeń formalno-prawnych i odpowiedzialności projektanta za decyzje podjęte w procesie projektowym i wykonawstwie
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi.
3,0Student poprawnie wykorzystuje zaledwie kilka narzędzi związanych z projektowaniem instalacji wodnych
3,5Student poprawnie wykorzystuje wszystkie narzędzia związane z projektowaniem instalacji wodnych
4,0Student nie tylko poprawnie wykorzystuje narzędzia, ale również potrafi w analityczny sposób je porównywać
4,5Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także przy ich pomocy identyfikować poszczególne elementy związane z projektowaniem instalacji wodnych
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru

Literatura podstawowa

  1. S.Karczmarczyk., L.Nowak, Nawadnianie roślin, PWRiL, Poznań, 2006
  2. S.Marcilonek., Eksploatacja urządzeń melioracyjnych, AR Wrocław, Wrocław, 1994

Literatura dodatkowa

  1. Ustawa z dnia 20 lipca 2017 -Prawo Wodne, 2017
  2. Dane katalogowe firm nawodnieniowych-internet oraz materiały instruktarzowe, 2016

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Projektowanie systemu nawadniania (założenia wstępne i wymiarowanie terenu, wybór źródła wody, dobór roślinności i rozplanowanie urządzeń dla danego obszaru).4
T-P-2Obliczenia dotyczące wydajności wody, zapotrzebowania wody do nawadniania. Dobór i rozmieszczenie zraszaczy. Układy zraszaczy, elementy systemu nawadniania. Wyliczanie stó p opadów. Podział na sekcje nawodnienieniowe. Obliczanie strat cisnienia w danej sekcji. Wyliczanie dawki nawadniania.8
T-P-3Montaż, eksploatacja i konserwacja instalacji nawadniającej na wybranym terenie urbanistycznym lub wiejskim. Założenia inwestycyjno-eksploatacyjne.3
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Historia nawodnień w Polsce i Świecie.4
T-W-2Uwarunkowania prawne gospodarki wodnej i stosowania nawodnień.4
T-W-3Wybrane zagadnienia z gospodarki wodnej gleby i rośliny.4
T-W-4Zasoby wodne i potrzeby nawadniania w Polsce.3
T-W-5Źródła wody możliwości ich użycia do nawadnień2
T-W-6Charakterystyka systemów nawadniania i kryteria ich wyboru.4
T-W-7Metody sterowania nawadnianiem.3
T-W-8Budowa i eksploatacja systemów nawadniających stosowanych w architekturze krajobrazu.2
T-W-9Charakterystyka potrzeb wodnych i zasady nawadniania roślin w terenach zieleni.3
T-W-10Zaliczenie1
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2Przygotowanie do zaliczeń treści ćwiczeniowych8
A-P-3Konsultacje2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Przygotowanie i zaliczenie projektu10
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia treści wykładowych10
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_1A_C17_W01Zna w zakresie podstawowym stan zasobów wodnych, wie na czym polega zrównoważone gospodarowanie zasobami wodnym w środowisku naturalnym i zurbanizowanym. Ma wiedze dotyczacą zasad nawadniania w wybranych obiektach architektury krajobrazu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_W16zna urządzenia techniczne stosowane w wykonawstwie i pielęgnacji obiektów architektury krajobrazu
AK_1A_W17zna i identyfikuje przyczyny degradacji środowiska oraz zasady i sposoby jego zapobiegania
Cel przedmiotuC-2Charakterystyka, podział oraz eksploatacja systemow nawadniających stosowanych w architekturze krajobrazu.
C-1Zapoznanie ze stanem zasobów wodnych Polski oraz z ich zrównoważonym zagospodarowaniem.
C-3Poznanie zasad nawadniania roślin w terenach zieleni miejskiej i wiejskiej.
C-4Opracowanie założeń i wykonanie projektu instalacji nawadniającej
Treści programoweT-P-1Projektowanie systemu nawadniania (założenia wstępne i wymiarowanie terenu, wybór źródła wody, dobór roślinności i rozplanowanie urządzeń dla danego obszaru).
T-W-1Historia nawodnień w Polsce i Świecie.
Metody nauczaniaM-1Metody podające/Wykład informacyjny
M-2Metody praktyczne/Metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Projekt
S-1Ocena podsumowująca: Sprawdziań pisemny-całościowy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi.
3,0Student poprawnie wykorzystuje zaledwie kilka narzędzi związanych z projektowaniem instalacji wodnych
3,5Student poprawnie wykorzystuje wszystkie narzędzia związane z projektowaniem instalacji wodnych
4,0Student nie tylko poprawnie wykorzystuje narzędzia, ale również potrafi w analityczny sposób je porównywać
4,5Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także przy ich pomocy identyfikować poszczególne elementy związane z projektowaniem instalacji wodnych
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_1A_C17_U01Sporządza uproszczoną dokumentacje projektową zgodnie z wymogami formalnymi i przedstawia ją w formie rysunkowej i opisowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_U08pozyskuje podstawowe informacje właściwe do zadania projektowego z różnych źródeł
AK_1A_U04wykorzystuje powszechnie znane narzędzia i metody do sporządzania i prezentacji projektów; ma świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem
Cel przedmiotuC-2Charakterystyka, podział oraz eksploatacja systemow nawadniających stosowanych w architekturze krajobrazu.
C-1Zapoznanie ze stanem zasobów wodnych Polski oraz z ich zrównoważonym zagospodarowaniem.
C-3Poznanie zasad nawadniania roślin w terenach zieleni miejskiej i wiejskiej.
C-4Opracowanie założeń i wykonanie projektu instalacji nawadniającej
Treści programoweT-P-1Projektowanie systemu nawadniania (założenia wstępne i wymiarowanie terenu, wybór źródła wody, dobór roślinności i rozplanowanie urządzeń dla danego obszaru).
T-P-3Montaż, eksploatacja i konserwacja instalacji nawadniającej na wybranym terenie urbanistycznym lub wiejskim. Założenia inwestycyjno-eksploatacyjne.
T-W-8Budowa i eksploatacja systemów nawadniających stosowanych w architekturze krajobrazu.
Metody nauczaniaM-1Metody podające/Wykład informacyjny
M-2Metody praktyczne/Metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Projekt
S-1Ocena podsumowująca: Sprawdziań pisemny-całościowy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań
3,0Student potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyniki swoich badań
3,5Student prezentuje wyniki z umiejętnością ich efektywnej analizy
4,0Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach.
4,5Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy.
5,0Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy .Potrafi również prowadzić dyskusje o osiągniętych wynikach.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_1A_C17_U02Praktycznie określa potrzeby i wytyczne w zakresie prac projektowych i wykonawczych różnych branż przy obiektach architektury krajobrazu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_U13potrafi praktycznie zastosować wiedzę z zakresu doboru, wymagań i pielęgnacji roślin do różnych obiektów architektury krajobrazu
Cel przedmiotuC-2Charakterystyka, podział oraz eksploatacja systemow nawadniających stosowanych w architekturze krajobrazu.
C-1Zapoznanie ze stanem zasobów wodnych Polski oraz z ich zrównoważonym zagospodarowaniem.
C-3Poznanie zasad nawadniania roślin w terenach zieleni miejskiej i wiejskiej.
C-4Opracowanie założeń i wykonanie projektu instalacji nawadniającej
Treści programoweT-P-1Projektowanie systemu nawadniania (założenia wstępne i wymiarowanie terenu, wybór źródła wody, dobór roślinności i rozplanowanie urządzeń dla danego obszaru).
T-P-2Obliczenia dotyczące wydajności wody, zapotrzebowania wody do nawadniania. Dobór i rozmieszczenie zraszaczy. Układy zraszaczy, elementy systemu nawadniania. Wyliczanie stó p opadów. Podział na sekcje nawodnienieniowe. Obliczanie strat cisnienia w danej sekcji. Wyliczanie dawki nawadniania.
T-W-7Metody sterowania nawadnianiem.
T-W-6Charakterystyka systemów nawadniania i kryteria ich wyboru.
T-W-9Charakterystyka potrzeb wodnych i zasady nawadniania roślin w terenach zieleni.
T-W-5Źródła wody możliwości ich użycia do nawadnień
T-W-8Budowa i eksploatacja systemów nawadniających stosowanych w architekturze krajobrazu.
Metody nauczaniaM-1Metody podające/Wykład informacyjny
M-2Metody praktyczne/Metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Projekt
S-1Ocena podsumowująca: Sprawdziań pisemny-całościowy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań
3,0Student potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyniki swoich badań
3,5Student prezentuje wyniki z umiejętnością ich efektywnej analizy
4,0Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach.
4,5Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy.
5,0Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy .Potrafi również prowadzić dyskusje o osiągniętych wynikach.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_1A_C17_K01Jest zdolny do zauważania związków i zależności występujących w otoczeniu i do twórczego myślenia w przestrzeni, budujących ją bryłach i ich kompozycji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_K02jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej
Cel przedmiotuC-2Charakterystyka, podział oraz eksploatacja systemow nawadniających stosowanych w architekturze krajobrazu.
C-1Zapoznanie ze stanem zasobów wodnych Polski oraz z ich zrównoważonym zagospodarowaniem.
C-3Poznanie zasad nawadniania roślin w terenach zieleni miejskiej i wiejskiej.
C-4Opracowanie założeń i wykonanie projektu instalacji nawadniającej
Treści programoweT-P-1Projektowanie systemu nawadniania (założenia wstępne i wymiarowanie terenu, wybór źródła wody, dobór roślinności i rozplanowanie urządzeń dla danego obszaru).
T-W-1Historia nawodnień w Polsce i Świecie.
Metody nauczaniaM-1Metody podające/Wykład informacyjny
M-2Metody praktyczne/Metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Projekt
S-1Ocena podsumowująca: Sprawdziań pisemny-całościowy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi.
3,0Student poprawnie wykorzystuje zaledwie kilka narzędzi związanych z projektowaniem instalacji wodnych
3,5Student poprawnie wykorzystuje wszystkie narzędzia związane z projektowaniem instalacji wodnych
4,0Student nie tylko poprawnie wykorzystuje narzędzia, ale również potrafi w analityczny sposób je porównywać
4,5Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także przy ich pomocy identyfikować poszczególne elementy związane z projektowaniem instalacji wodnych
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_1A_C17_K02Ma świadomość funkcjonowania ograniczeń formalno-prawnych i odpowiedzialności projektanta za decyzje podjęte w procesie projektowym i wykonawstwie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_K09jest przygotowany do pracy w zespole i współpracy z osobami mającymi wpływ na treść, funkcję i formę krajobrazu
Cel przedmiotuC-2Charakterystyka, podział oraz eksploatacja systemow nawadniających stosowanych w architekturze krajobrazu.
C-1Zapoznanie ze stanem zasobów wodnych Polski oraz z ich zrównoważonym zagospodarowaniem.
C-3Poznanie zasad nawadniania roślin w terenach zieleni miejskiej i wiejskiej.
C-4Opracowanie założeń i wykonanie projektu instalacji nawadniającej
Treści programoweT-P-1Projektowanie systemu nawadniania (założenia wstępne i wymiarowanie terenu, wybór źródła wody, dobór roślinności i rozplanowanie urządzeń dla danego obszaru).
T-W-2Uwarunkowania prawne gospodarki wodnej i stosowania nawodnień.
T-W-3Wybrane zagadnienia z gospodarki wodnej gleby i rośliny.
T-W-6Charakterystyka systemów nawadniania i kryteria ich wyboru.
Metody nauczaniaM-1Metody podające/Wykład informacyjny
M-2Metody praktyczne/Metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Projekt
S-1Ocena podsumowująca: Sprawdziań pisemny-całościowy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi.
3,0Student poprawnie wykorzystuje zaledwie kilka narzędzi związanych z projektowaniem instalacji wodnych
3,5Student poprawnie wykorzystuje wszystkie narzędzia związane z projektowaniem instalacji wodnych
4,0Student nie tylko poprawnie wykorzystuje narzędzia, ale również potrafi w analityczny sposób je porównywać
4,5Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także przy ich pomocy identyfikować poszczególne elementy związane z projektowaniem instalacji wodnych
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru