Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (S1)

Sylabus przedmiotu Byliny parkowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura krajobrazu
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Byliny parkowe
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Ogrodnictwa
Nauczyciel odpowiedzialny Agnieszka Zawadzińska <Agnieszka.Zawadzinska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Piotr Salachna <Piotr.Salachna@zut.edu.pl>, Piotr Żurawik <Piotr.Zurawik@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 9 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 20 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1znajomość podstawowego asortymentu bylin, ich wyglądu, terminu dekoracyjności oraz wymagań
W-2znajomość podstaw botaniki i fitosocjologii

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1zwiększenie świadomości znaczenia i możliwości zastosowania roślin zielnych w parkach
C-2zapoznanie studentów z szerokim asortymentem gatunków rodzimych i obcego pochodzenia o zróżnicowanych walorach dekoracyjnych, które mogą stanowić cenne uzupełnienie kompozycji roślinnej w parkach
C-3wyrobienie umiejętności doboru roślin na tereny o różnych warunkach siedliskowych, a także komponowania, zakładania i pielęgnowania rabat parkowych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Warunki panujące w parkach, cechy bylin przydatnych do nasadzeń parkowych3
T-W-2Byliny w zastępstwie trawnika, rola roślin okrywowych, dobór gatunków4
T-W-3Rodzime byliny stosowane do nasadzeń parkowych3
T-W-4Grupy parkowe, gatunki bylin stosowane do tworzenia grup parkowych3
T-W-5Byliny obcego pochodzenia stosowane do nasadzeń parkowych3
T-W-6Dobór bylin parkowych do różnych stanowisk2
T-W-7Byliny parkowe o ozdobnych kwiatach i liściach2
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1uczestniczenie w wykładach20
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia5
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1metoda podająca - wykład informacyjny
M-2metody problemowe - wykład problemowy, wykład konwersatoryjny

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: sprawdzian pisemny

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_O10.1_W01
student zna podstawowy asortyment bylin stosowanych do nasadzeń parkowych, charakteryzuje typy rabat, wie jak je zaprojektować, a także zna odpowiednie techniki i narzędzia do ich uprawy i pielęgnacji
AK_1A_W18, AK_1A_W08C-1, C-2, C-3T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_O10.1_U01
student potrafi dobrać odpowiedni materiał roślinny do miejsc o różnych warunkach siedliskowych, zaprojektować rabatę bylinową i dobrać odpowiednie metody i narzędzia do jej założenia i pielęgnacji
AK_1A_U18, AK_1A_U13C-1, C-2, C-3T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_O10.1_K01
potrafi zauważać związki i zależności występujące w otoczeniu, jest zdolny do twórczego myślenia, ma swiadomość zwiększania bioróżnorodności w parkach uwzględniając panujące tam warunki siedliskowe, rozumie podstawowe relacje między potrzebami użtkowników oraz cechami przestrzeni
AK_1A_K06C-1, C-2, C-3T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AK_1A_O10.1_W01
student zna podstawowy asortyment bylin stosowanych do nasadzeń parkowych, charakteryzuje typy rabat, wie jak je zaprojektować, a także zna odpowiednie techniki i narzędzia do ich uprawy i pielęgnacji
2,0student nie zna podstawowego asortymentu bylin stosowanych do nasadzeń parkowych, nie zna ich wymagań ani możliwości zastosowania, nie posiada wiedzy na temat typów rabat, ich projektowania, nie zna odpowiednich technik i narzędzi do ich zakładania, uprawy i pielęgnacji
3,0student zna niektóre gatunki z podstawowego asortymentu roślin stosowanych do nasadzeń w parkach oraz możliwość ich zastosowania, posiada niewielką wiedzę na temat typów rabat, ich projektowania, zna niektóre techniki i narzędzia do ich zakładania, uprawy i pielęgnacji
3,5student zna większość gatunków z podstawowego asortymentu roślin stosowanych do nasadzeń w parkach, ich wymagania oraz możliwość zastosowania, posiada wiedzę na temat typów rabat, ich projektowania, zna niektóre techniki i narzędzia do ich zakładania, uprawy i pielęgnacji
4,0student zna wszystkie gatunki z podstawowego asortymentu roślin stosowanych do nasadzeń w parkach, ich wymagania oraz możliwość zastosowania, posiada wiedzę na temat typów rabat, ich projektowania, zna wszystkie proponowane techniki i narzędzia do ich zakładania, uprawy i pielęgnacji
4,5student zna asortyment roślin stosowanych do nasadzeń w parkach wraz z ich wymaganiami i zastosowaniem, potrafi dokonywać oceny ich wartości dekoracyjnej, posiada wiedzę na temat typów rabat, ich projektowania, zna wszystkie techniki i narzędzia do ich zakładania, uprawy i pielęgnacji, potrafi porównać ich efektywność
5,0student zna asortyment roślin stosowanych do nasadzeń w parkach wraz z ich wymaganiami i zastosowaniem, potrafi dokonywać oceny ich wartości dekoracyjnej, a także tworzyć najbardziej korzystne ich zestawienia, posiada wiedzę na temat typu rabat ich projektowania, potrafi zaproponować efektywne rozwiązania projektowe, zna wszystkie proponowane techniki i narzędzia do ich zakładania, uprawy i pielęgnacji, potrafi porównać ich efektywność, dobrać odpowiednio do zaistniałego problemu i uzasadnić swój wybór

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AK_1A_O10.1_U01
student potrafi dobrać odpowiedni materiał roślinny do miejsc o różnych warunkach siedliskowych, zaprojektować rabatę bylinową i dobrać odpowiednie metody i narzędzia do jej założenia i pielęgnacji
2,0student nie potrafi w najprostszy sposób dobrać roślin do proponowanych miejsc, nie potrafi zaprojektować prostej rabaty bylinowej ani dobrać odpowiednich metod i narzędzi do ich założenia i pielęgnacji
3,0student potrafi dobrać niewiele roślin do wybranych miejsc różniących się warunkami siedliskowymi, potrafi zaprojektować prostą rabatę bylinową, dobrać niektóre z metod i narzędzi niezbędnych do ich założenia i pielęgnacji
3,5student potrafi, kierując się wymaganiami roślin oraz ich walorami dekoracyjnymi, dobrać odpowiednie taksony do wybranych miejsc różniących sie warunkami siedliskowymi, potrafi zaprojektować rabatę bylinową i dobrać metody i narzędzia niezbędne do jej założenia, uprawy i pielęgnacji
4,0student potrafi, kierując się wymaganiami roślin oraz ich walorami dekoracyjnymi, dobrać odpowiednie taksony do wielu miejsc różniących sie warunkami siedliskowymi oraz uzasadnić swój wybór, potrafi zaprojektować rabatę bylinową dobierając rośliny pod kątem ich wymagań i cech plastycznych, potrafi dobrać metody i narzędzia niezbędne do jej założenia i pielęgnacji
4,5student potrafi, kierując się wymaganiami roślin oraz ich walorami dekoracyjnymi, dobrać odpowiednie taksony do wszystkich proponowanych miejsc różniących sie warunkami siedliskowymi oraz uzasadnić swój wybór, potrafi zaprojektować rabatę bylinową dobierając rośliny pod kątem ich wymagań i cech plastycznych wykorzystując wszystkie poznane metody oraz narzędzia niezbędne do jej założenia i pielęgnacji, potrafi uzasadnić swój wybór
5,0student potrafi, kierując się wymaganiami roślin oraz ich walorami dekoracyjnymi, dobrać odpowiednie taksony do wszystkich proponowanych miejsc różniących sie warunkami siedliskowymi oraz uzasadnić swój wybór, potrafi proponować modyfikacje oraz dyskutować na temat proponowanych zmian, potrafi zaprojektować rabatę bylinową dobierając rośliny pod kątem ich wymagań i cech plastycznych wykorzystując wszystkie poznane metody oraz narzędzia niezbędne do jej założenia i pielęgnacji, potrafi zaproponować alternatywne rozwiązania jednocześnie uzasadniając swój wybór

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AK_1A_O10.1_K01
potrafi zauważać związki i zależności występujące w otoczeniu, jest zdolny do twórczego myślenia, ma swiadomość zwiększania bioróżnorodności w parkach uwzględniając panujące tam warunki siedliskowe, rozumie podstawowe relacje między potrzebami użtkowników oraz cechami przestrzeni
2,0student nie potrafi zauważać związków i zależności występujących w otoczeniu, nie ma świadomości zwiększania bioróżnorodności roślinności w parkach, nie jest zdolny do twórczego myślenia, nie rozumie podstawowych relacji między potrzebami użtkowników a cechami przestrzeni
3,0student zauważa niektóre związki i zależności występujące w otoczeniu, ma małą świadomość zwiększania bioróżnorodności roślinności w parkach, jest zdolny do twórczego myślenia, rozumie niektóre z podstawowych relacji między potrzebami użtkowników a cechami przestrzeni
3,5student zauważa wiele związków i zależności występujących w otoczeniu, ma świadomość zwiększania bioróżnorodności roślinności w parkach, jest zdolny do twórczego myślenia, rozumie podstawowe relacji między potrzebami użtkowników a cechami przestrzeni
4,0student zauważa związki i zależności występujących w otoczeniu, potrafi o nich dyskutować, ma świadomość zwiększania bioróżnorodności roślinności w parkach, jest zdolny do twórczego myślenia, rozumie podstawowe relacji między potrzebami użtkowników a cechami przestrzeni, potrafi o nich dyskutować
4,5student zauważa związki i zależności występujących w otoczeniu, potrafi o nich dyskutować, uzasadnia w sposób logiczny i rzeczowy swoje wypowiedzi, ma świadomość zwiększania bioróżnorodności roślinności w parkach, jest zdolny do twórczego myślenia, rozumie podstawowe relacji między potrzebami użtkowników a cechami przestrzeni, potrafi o nich dyskutować, w sposób logiczny i rzeczowy potrafi argumentować swoje wypowiedzi
5,0student zauważa związki i zależności występujących w otoczeniu, potrafi o nich dyskutować, uzasadnia w sposób logiczny i rzeczowy swoje wypowiedzi, ma świadomość zwiększania bioróżnorodności roślinności w parkach, jest zdolny do twórczego myślenia i wykorzystuje tę zdolność w swoich pracach i projektach, rozumie podstawowe relacji między potrzebami użtkowników a cechami przestrzeni, potrafi o nich dyskutować, w sposób logiczny i rzeczowy potrafi argumentować swoje wypowiedzi, potrafi je zastosować w swoich pracach i projektach

Literatura podstawowa

  1. A. Łukasiewicz, Rośliny okrywowe, PWRiL, Poznań, 2003
  2. Marcinkowski Jacek, Byliny, Multico, Warszawa, 2015

Literatura dodatkowa

  1. K. Jacobi, Kwitnące rośliny cebulowe i bulwiaste, MULTICO Oficyna Wydawnicza, Warszawa, 1999
  2. J. Marcinkowski, Byliny ogrodowe, PWRiL, Warszawa, 2002
  3. Filipczak Joanna (red.), Rośliny do każdego ogrodu, Agencja Promocji zZeleni, Warszawa, 2014

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Warunki panujące w parkach, cechy bylin przydatnych do nasadzeń parkowych3
T-W-2Byliny w zastępstwie trawnika, rola roślin okrywowych, dobór gatunków4
T-W-3Rodzime byliny stosowane do nasadzeń parkowych3
T-W-4Grupy parkowe, gatunki bylin stosowane do tworzenia grup parkowych3
T-W-5Byliny obcego pochodzenia stosowane do nasadzeń parkowych3
T-W-6Dobór bylin parkowych do różnych stanowisk2
T-W-7Byliny parkowe o ozdobnych kwiatach i liściach2
20

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestniczenie w wykładach20
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia5
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_1A_O10.1_W01student zna podstawowy asortyment bylin stosowanych do nasadzeń parkowych, charakteryzuje typy rabat, wie jak je zaprojektować, a także zna odpowiednie techniki i narzędzia do ich uprawy i pielęgnacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_W18ma elementarną wiedzę w zakresie uprawy i ochrony roślin
AK_1A_W08zna systematykę i nomenklaturę roślin; charakteryzuje rośliny pod względem ich podstawowych cech budowy, wymagań siedliskowych i możliwości zastosowania w projektowaniu obiektów zieleni
Cel przedmiotuC-1zwiększenie świadomości znaczenia i możliwości zastosowania roślin zielnych w parkach
C-2zapoznanie studentów z szerokim asortymentem gatunków rodzimych i obcego pochodzenia o zróżnicowanych walorach dekoracyjnych, które mogą stanowić cenne uzupełnienie kompozycji roślinnej w parkach
C-3wyrobienie umiejętności doboru roślin na tereny o różnych warunkach siedliskowych, a także komponowania, zakładania i pielęgnowania rabat parkowych
Treści programoweT-W-3Rodzime byliny stosowane do nasadzeń parkowych
T-W-1Warunki panujące w parkach, cechy bylin przydatnych do nasadzeń parkowych
T-W-2Byliny w zastępstwie trawnika, rola roślin okrywowych, dobór gatunków
T-W-4Grupy parkowe, gatunki bylin stosowane do tworzenia grup parkowych
T-W-5Byliny obcego pochodzenia stosowane do nasadzeń parkowych
T-W-6Dobór bylin parkowych do różnych stanowisk
T-W-7Byliny parkowe o ozdobnych kwiatach i liściach
Metody nauczaniaM-1metoda podająca - wykład informacyjny
M-2metody problemowe - wykład problemowy, wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: sprawdzian pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie zna podstawowego asortymentu bylin stosowanych do nasadzeń parkowych, nie zna ich wymagań ani możliwości zastosowania, nie posiada wiedzy na temat typów rabat, ich projektowania, nie zna odpowiednich technik i narzędzi do ich zakładania, uprawy i pielęgnacji
3,0student zna niektóre gatunki z podstawowego asortymentu roślin stosowanych do nasadzeń w parkach oraz możliwość ich zastosowania, posiada niewielką wiedzę na temat typów rabat, ich projektowania, zna niektóre techniki i narzędzia do ich zakładania, uprawy i pielęgnacji
3,5student zna większość gatunków z podstawowego asortymentu roślin stosowanych do nasadzeń w parkach, ich wymagania oraz możliwość zastosowania, posiada wiedzę na temat typów rabat, ich projektowania, zna niektóre techniki i narzędzia do ich zakładania, uprawy i pielęgnacji
4,0student zna wszystkie gatunki z podstawowego asortymentu roślin stosowanych do nasadzeń w parkach, ich wymagania oraz możliwość zastosowania, posiada wiedzę na temat typów rabat, ich projektowania, zna wszystkie proponowane techniki i narzędzia do ich zakładania, uprawy i pielęgnacji
4,5student zna asortyment roślin stosowanych do nasadzeń w parkach wraz z ich wymaganiami i zastosowaniem, potrafi dokonywać oceny ich wartości dekoracyjnej, posiada wiedzę na temat typów rabat, ich projektowania, zna wszystkie techniki i narzędzia do ich zakładania, uprawy i pielęgnacji, potrafi porównać ich efektywność
5,0student zna asortyment roślin stosowanych do nasadzeń w parkach wraz z ich wymaganiami i zastosowaniem, potrafi dokonywać oceny ich wartości dekoracyjnej, a także tworzyć najbardziej korzystne ich zestawienia, posiada wiedzę na temat typu rabat ich projektowania, potrafi zaproponować efektywne rozwiązania projektowe, zna wszystkie proponowane techniki i narzędzia do ich zakładania, uprawy i pielęgnacji, potrafi porównać ich efektywność, dobrać odpowiednio do zaistniałego problemu i uzasadnić swój wybór
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_1A_O10.1_U01student potrafi dobrać odpowiedni materiał roślinny do miejsc o różnych warunkach siedliskowych, zaprojektować rabatę bylinową i dobrać odpowiednie metody i narzędzia do jej założenia i pielęgnacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_U18praktycznie stosuje zasady uprawy oraz ochrony roślin
AK_1A_U13potrafi praktycznie zastosować wiedzę z zakresu doboru, wymagań i pielęgnacji roślin do różnych obiektów architektury krajobrazu
Cel przedmiotuC-1zwiększenie świadomości znaczenia i możliwości zastosowania roślin zielnych w parkach
C-2zapoznanie studentów z szerokim asortymentem gatunków rodzimych i obcego pochodzenia o zróżnicowanych walorach dekoracyjnych, które mogą stanowić cenne uzupełnienie kompozycji roślinnej w parkach
C-3wyrobienie umiejętności doboru roślin na tereny o różnych warunkach siedliskowych, a także komponowania, zakładania i pielęgnowania rabat parkowych
Treści programoweT-W-3Rodzime byliny stosowane do nasadzeń parkowych
T-W-1Warunki panujące w parkach, cechy bylin przydatnych do nasadzeń parkowych
T-W-2Byliny w zastępstwie trawnika, rola roślin okrywowych, dobór gatunków
T-W-4Grupy parkowe, gatunki bylin stosowane do tworzenia grup parkowych
T-W-5Byliny obcego pochodzenia stosowane do nasadzeń parkowych
T-W-6Dobór bylin parkowych do różnych stanowisk
T-W-7Byliny parkowe o ozdobnych kwiatach i liściach
Metody nauczaniaM-1metoda podająca - wykład informacyjny
M-2metody problemowe - wykład problemowy, wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: sprawdzian pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie potrafi w najprostszy sposób dobrać roślin do proponowanych miejsc, nie potrafi zaprojektować prostej rabaty bylinowej ani dobrać odpowiednich metod i narzędzi do ich założenia i pielęgnacji
3,0student potrafi dobrać niewiele roślin do wybranych miejsc różniących się warunkami siedliskowymi, potrafi zaprojektować prostą rabatę bylinową, dobrać niektóre z metod i narzędzi niezbędnych do ich założenia i pielęgnacji
3,5student potrafi, kierując się wymaganiami roślin oraz ich walorami dekoracyjnymi, dobrać odpowiednie taksony do wybranych miejsc różniących sie warunkami siedliskowymi, potrafi zaprojektować rabatę bylinową i dobrać metody i narzędzia niezbędne do jej założenia, uprawy i pielęgnacji
4,0student potrafi, kierując się wymaganiami roślin oraz ich walorami dekoracyjnymi, dobrać odpowiednie taksony do wielu miejsc różniących sie warunkami siedliskowymi oraz uzasadnić swój wybór, potrafi zaprojektować rabatę bylinową dobierając rośliny pod kątem ich wymagań i cech plastycznych, potrafi dobrać metody i narzędzia niezbędne do jej założenia i pielęgnacji
4,5student potrafi, kierując się wymaganiami roślin oraz ich walorami dekoracyjnymi, dobrać odpowiednie taksony do wszystkich proponowanych miejsc różniących sie warunkami siedliskowymi oraz uzasadnić swój wybór, potrafi zaprojektować rabatę bylinową dobierając rośliny pod kątem ich wymagań i cech plastycznych wykorzystując wszystkie poznane metody oraz narzędzia niezbędne do jej założenia i pielęgnacji, potrafi uzasadnić swój wybór
5,0student potrafi, kierując się wymaganiami roślin oraz ich walorami dekoracyjnymi, dobrać odpowiednie taksony do wszystkich proponowanych miejsc różniących sie warunkami siedliskowymi oraz uzasadnić swój wybór, potrafi proponować modyfikacje oraz dyskutować na temat proponowanych zmian, potrafi zaprojektować rabatę bylinową dobierając rośliny pod kątem ich wymagań i cech plastycznych wykorzystując wszystkie poznane metody oraz narzędzia niezbędne do jej założenia i pielęgnacji, potrafi zaproponować alternatywne rozwiązania jednocześnie uzasadniając swój wybór
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_1A_O10.1_K01potrafi zauważać związki i zależności występujące w otoczeniu, jest zdolny do twórczego myślenia, ma swiadomość zwiększania bioróżnorodności w parkach uwzględniając panujące tam warunki siedliskowe, rozumie podstawowe relacje między potrzebami użtkowników oraz cechami przestrzeni
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_K06rozumie podstawowe relacje między potrzebami użytkowników i cechami przestrzeni
Cel przedmiotuC-1zwiększenie świadomości znaczenia i możliwości zastosowania roślin zielnych w parkach
C-2zapoznanie studentów z szerokim asortymentem gatunków rodzimych i obcego pochodzenia o zróżnicowanych walorach dekoracyjnych, które mogą stanowić cenne uzupełnienie kompozycji roślinnej w parkach
C-3wyrobienie umiejętności doboru roślin na tereny o różnych warunkach siedliskowych, a także komponowania, zakładania i pielęgnowania rabat parkowych
Treści programoweT-W-3Rodzime byliny stosowane do nasadzeń parkowych
T-W-1Warunki panujące w parkach, cechy bylin przydatnych do nasadzeń parkowych
T-W-2Byliny w zastępstwie trawnika, rola roślin okrywowych, dobór gatunków
T-W-4Grupy parkowe, gatunki bylin stosowane do tworzenia grup parkowych
T-W-5Byliny obcego pochodzenia stosowane do nasadzeń parkowych
T-W-6Dobór bylin parkowych do różnych stanowisk
T-W-7Byliny parkowe o ozdobnych kwiatach i liściach
Metody nauczaniaM-2metody problemowe - wykład problemowy, wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: sprawdzian pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie potrafi zauważać związków i zależności występujących w otoczeniu, nie ma świadomości zwiększania bioróżnorodności roślinności w parkach, nie jest zdolny do twórczego myślenia, nie rozumie podstawowych relacji między potrzebami użtkowników a cechami przestrzeni
3,0student zauważa niektóre związki i zależności występujące w otoczeniu, ma małą świadomość zwiększania bioróżnorodności roślinności w parkach, jest zdolny do twórczego myślenia, rozumie niektóre z podstawowych relacji między potrzebami użtkowników a cechami przestrzeni
3,5student zauważa wiele związków i zależności występujących w otoczeniu, ma świadomość zwiększania bioróżnorodności roślinności w parkach, jest zdolny do twórczego myślenia, rozumie podstawowe relacji między potrzebami użtkowników a cechami przestrzeni
4,0student zauważa związki i zależności występujących w otoczeniu, potrafi o nich dyskutować, ma świadomość zwiększania bioróżnorodności roślinności w parkach, jest zdolny do twórczego myślenia, rozumie podstawowe relacji między potrzebami użtkowników a cechami przestrzeni, potrafi o nich dyskutować
4,5student zauważa związki i zależności występujących w otoczeniu, potrafi o nich dyskutować, uzasadnia w sposób logiczny i rzeczowy swoje wypowiedzi, ma świadomość zwiększania bioróżnorodności roślinności w parkach, jest zdolny do twórczego myślenia, rozumie podstawowe relacji między potrzebami użtkowników a cechami przestrzeni, potrafi o nich dyskutować, w sposób logiczny i rzeczowy potrafi argumentować swoje wypowiedzi
5,0student zauważa związki i zależności występujących w otoczeniu, potrafi o nich dyskutować, uzasadnia w sposób logiczny i rzeczowy swoje wypowiedzi, ma świadomość zwiększania bioróżnorodności roślinności w parkach, jest zdolny do twórczego myślenia i wykorzystuje tę zdolność w swoich pracach i projektach, rozumie podstawowe relacji między potrzebami użtkowników a cechami przestrzeni, potrafi o nich dyskutować, w sposób logiczny i rzeczowy potrafi argumentować swoje wypowiedzi, potrafi je zastosować w swoich pracach i projektach