Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (S2)

Sylabus przedmiotu Zagadnienia prawne w planowaniu przestrzennym:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura krajobrazu
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, dziedzina sztuki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zagadnienia prawne w planowaniu przestrzennym
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Krajobrazu
Nauczyciel odpowiedzialny Eliza Sochacka-Sutkowska <Eliza.Sochacka-Sutkowska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Marta Kościńska <Marta.Koscinska@zut.edu.pl>, Paweł Nowak <pawel.nowak@zut.edu.pl>, Magdalena Rzeszotarska-Pałka <Magdalena.Rzeszotarska-Palka@zut.edu.pl>, Eliza Sochacka-Sutkowska <Eliza.Sochacka-Sutkowska@zut.edu.pl>, Adam Szymski <szymski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 30 2,00,70zaliczenie
projektyP2 15 1,00,30zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowe wiadomości z planowania przestrzennego

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Wykonanie prawidłowo projektu zgodnie z obowiązujacymi przepisami.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Sporządzenie na podstawie opracowań planistycznych MPZP wraz z symulacją przeprowadzenia całościowej procedury prawnej.15
15
wykłady
T-W-1Kształtowanie struktury funkcjonalno- przestrzennej złozonej jednostki osadniczej (gmina lub część regionu). Tworzenie optymalnych warunków rozwoju przestrzennych typów działalnosci form zabudowy i zagospodarowania w ramach jednostki. Planowanie rozwoju układów transportowych, kształtowanie kompozycji urbanistycznej i krajobrazu.15
T-W-2Tryb odwolawczy w procedurze uchwalania planu. Ogólne zasady stosowania KPA. Aspekty prawne w kon tekście oceny skutków ekonomicznych uchwalenia planu w makro i mikroskali potencjalnych i perspektywicznych realizacji inwestycji na terenach objętych uchwalonym planem. Procedury wywłaszczeniowe i odszkodowawcze w przypadku zmian przeznaczenia terenu w planie w świetle przepisów prawnych.10
T-W-3Uchwała krajobrazowa i skutki jej wprowadzenia w planowaniu przestrzennym.5
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2Przygotowanie pracy semestralnej8
A-P-3Konsultacje2
25
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Czytanie wskazanej literatury8
A-W-3Przygotowanie pracy semestralnej10
A-W-4konsultacje2
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody problemowe/wykład informacyjny
M-2Metody aktywizujące/ metoda sytuacyjna
M-3Metody praktyczne/ metoda projektów
M-4Metody problemowe/ wykład informacyjny/objaśnienie, wyjaśnienie/ Metody problemowe/ wykład problemowy/ Metody aktywizujące/ metoda sytuacyjna/ Metody praktyczne/metoda projektów/

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: F. ocena aktywności
S-2Ocena formująca: F. kolokwium przejściowe
S-3Ocena formująca: P. ocena wykonanego projektu
S-4Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_2A_C15_W07
W wyniku przeprowadzonych zajec student posiada rozszerzona wiedze z zakresu przepisów prawnych i procedur stosowanych planowaniu przestrzennym
AK_2A_W07C-1T-P-1, T-W-1, T-W-2M-1, M-2, M-3, M-4S-3, S-1, S-2
AK_2A_C15_W08
W wyniku przeprowadzonych zajęć student posiada rozszerzoną wiedzę w zakresie urbanistyki i planowania przestrzennego.
AK_2A_W07C-1T-W-1M-4S-3, S-1, S-2
AK_2A_C15_W11
W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna metody i procedury stosowane w planowaniu przestrzennym
AK_2A_W11C-1T-P-1, T-W-2M-4S-3, S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_2A_C15_U005
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi projektować stosując się do wymaganych procedur i przepisow prawnych
AK_2A_U05C-1T-P-1, T-W-2M-4S-3, S-1, S-2
AK_2A_C15_U02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student posiada umiejetności wykorzystania stosownych przepisów prawnych w opracowaniach planistycznych
AK_2A_U02C-1T-P-1, T-W-2M-4S-3, S-1, S-2
AK_2A_C15_U07
W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma pogłębioną umiejętność przygotowania opracowań z zakresu planowania przestrzennego
AK_2A_U07C-1T-W-1M-4S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_2A_C15_K02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student wykazuje gotowość do analizy realizowanego zadania pod kątem określenia właściwych priorytetów z uwzględnieniem roli poszczególnych jego wykonawców.
AK_2A_K02C-1T-P-1, T-W-1, T-W-2M-4S-3, S-1, S-2
AK_2A_C15_K05
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi kreatywnie pracować w zespole w charakterze osoby odpowiedzialnej za końcowy wynik pracy oraz jego wykonawca części powierzonego zadania.
AK_2A_K05C-1T-P-1, T-W-1, T-W-2M-4S-3, S-1, S-2
AK_2A_C15_K06
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi myśleć i dzałać w sposób przedsiębiorczy i kreatywny w zakresie planowania i realizacji obiektów architektury krajobrazu.
AK_2A_K06C-1T-P-1, T-W-1, T-W-2M-4S-3, S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AK_2A_C15_W07
W wyniku przeprowadzonych zajec student posiada rozszerzona wiedze z zakresu przepisów prawnych i procedur stosowanych planowaniu przestrzennym
2,0
3,0Zna zagadnienie
3,5
4,0
4,5
5,0
AK_2A_C15_W08
W wyniku przeprowadzonych zajęć student posiada rozszerzoną wiedzę w zakresie urbanistyki i planowania przestrzennego.
2,0Nie rozumie zagadnienia
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błedy, wyciąga wnioski
AK_2A_C15_W11
W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna metody i procedury stosowane w planowaniu przestrzennym
2,0Nie rozumie zagadnienia.
3,0Zna zagadnienie.
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu orientuje sie w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błedy, wyciąga wnioski.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AK_2A_C15_U005
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi projektować stosując się do wymaganych procedur i przepisow prawnych
2,0Nie ma pojęcia o zagadnieniu.
3,0Zna zagadnienie.
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu , dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
AK_2A_C15_U02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student posiada umiejetności wykorzystania stosownych przepisów prawnych w opracowaniach planistycznych
2,0Nie rozumie zagadnienia
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnienu orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
AK_2A_C15_U07
W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma pogłębioną umiejętność przygotowania opracowań z zakresu planowania przestrzennego
2,0Nie rozumie zagadnienia
3,0Zna zagadnienie.
3,5Ma pojęcie o zagadnienu orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AK_2A_C15_K02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student wykazuje gotowość do analizy realizowanego zadania pod kątem określenia właściwych priorytetów z uwzględnieniem roli poszczególnych jego wykonawców.
2,0Nie rozumie tematu.
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojecie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojecie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błedy, wyciaga wnioski.
AK_2A_C15_K05
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi kreatywnie pracować w zespole w charakterze osoby odpowiedzialnej za końcowy wynik pracy oraz jego wykonawca części powierzonego zadania.
2,0Nie rozumie zagadnienia.
3,0Zna zagadnienie.
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojecie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
AK_2A_C15_K06
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi myśleć i dzałać w sposób przedsiębiorczy i kreatywny w zakresie planowania i realizacji obiektów architektury krajobrazu.
2,0Nie zna zagadnienia.
3,0Zna zagadnienie.
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojecie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błedy, wyciąga wnioski.

Literatura podstawowa

  1. K. Wejchert, Elementy kompozycji urbanistycznej, Arkady, 1984
  2. E. Szelewska, Słupsk- podstawy ksztautowania ładu przestrzennego, Pomorskiej Akad. Pedagogicznej., Szczecin, 2002
  3. Zbiorowa, Plan Zagospodarowania Przestrzennego Eoj. Zachodniopomorskiego, RBGiP Woj. Zachodniopomorskie, Szczecin, 2002
  4. T. Bojarowski, Podstawy teoretuczne gospodarki przestrzennej i zarządzania przestrzenią, Uniw. Warminńsko-Mazurski, 2011
  5. E.Borsa i inni, Ustawa o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, Warszawa, 20031, omówienia, komentarze.
  6. Ustawa o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym z dnia 27.03.2003r. DzUnr 80 poz. 717, 2011
  7. K. Pawłowski, Architektura krajobrazu a planowanie przestrzenne, Pol. Krakowska, Kraków, 2001, podręcznik dla studentów wyższych szkół technicznych
  8. R. Domański, Gospodarka przestrzenna, Warszawa, 2002
  9. P.Kwaśniak, Plan miejscowy w systemie zagospodarowania przestrzennego, Warszawa, 2009
  10. Z. Niewiadomski, Planowanie przestrzenne, zarys systemu, Warszawa, 2004

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Sporządzenie na podstawie opracowań planistycznych MPZP wraz z symulacją przeprowadzenia całościowej procedury prawnej.15
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Kształtowanie struktury funkcjonalno- przestrzennej złozonej jednostki osadniczej (gmina lub część regionu). Tworzenie optymalnych warunków rozwoju przestrzennych typów działalnosci form zabudowy i zagospodarowania w ramach jednostki. Planowanie rozwoju układów transportowych, kształtowanie kompozycji urbanistycznej i krajobrazu.15
T-W-2Tryb odwolawczy w procedurze uchwalania planu. Ogólne zasady stosowania KPA. Aspekty prawne w kon tekście oceny skutków ekonomicznych uchwalenia planu w makro i mikroskali potencjalnych i perspektywicznych realizacji inwestycji na terenach objętych uchwalonym planem. Procedury wywłaszczeniowe i odszkodowawcze w przypadku zmian przeznaczenia terenu w planie w świetle przepisów prawnych.10
T-W-3Uchwała krajobrazowa i skutki jej wprowadzenia w planowaniu przestrzennym.5
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2Przygotowanie pracy semestralnej8
A-P-3Konsultacje2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Czytanie wskazanej literatury8
A-W-3Przygotowanie pracy semestralnej10
A-W-4konsultacje2
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_2A_C15_W07W wyniku przeprowadzonych zajec student posiada rozszerzona wiedze z zakresu przepisów prawnych i procedur stosowanych planowaniu przestrzennym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_W07posiada rozszerzoną wiedzę w zakresie urbanistyki i planowania przestrzennego
Cel przedmiotuC-1Wykonanie prawidłowo projektu zgodnie z obowiązujacymi przepisami.
Treści programoweT-P-1Sporządzenie na podstawie opracowań planistycznych MPZP wraz z symulacją przeprowadzenia całościowej procedury prawnej.
T-W-1Kształtowanie struktury funkcjonalno- przestrzennej złozonej jednostki osadniczej (gmina lub część regionu). Tworzenie optymalnych warunków rozwoju przestrzennych typów działalnosci form zabudowy i zagospodarowania w ramach jednostki. Planowanie rozwoju układów transportowych, kształtowanie kompozycji urbanistycznej i krajobrazu.
T-W-2Tryb odwolawczy w procedurze uchwalania planu. Ogólne zasady stosowania KPA. Aspekty prawne w kon tekście oceny skutków ekonomicznych uchwalenia planu w makro i mikroskali potencjalnych i perspektywicznych realizacji inwestycji na terenach objętych uchwalonym planem. Procedury wywłaszczeniowe i odszkodowawcze w przypadku zmian przeznaczenia terenu w planie w świetle przepisów prawnych.
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe/wykład informacyjny
M-2Metody aktywizujące/ metoda sytuacyjna
M-3Metody praktyczne/ metoda projektów
M-4Metody problemowe/ wykład informacyjny/objaśnienie, wyjaśnienie/ Metody problemowe/ wykład problemowy/ Metody aktywizujące/ metoda sytuacyjna/ Metody praktyczne/metoda projektów/
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: P. ocena wykonanego projektu
S-1Ocena formująca: F. ocena aktywności
S-2Ocena formująca: F. kolokwium przejściowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Zna zagadnienie
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_2A_C15_W08W wyniku przeprowadzonych zajęć student posiada rozszerzoną wiedzę w zakresie urbanistyki i planowania przestrzennego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_W07posiada rozszerzoną wiedzę w zakresie urbanistyki i planowania przestrzennego
Cel przedmiotuC-1Wykonanie prawidłowo projektu zgodnie z obowiązujacymi przepisami.
Treści programoweT-W-1Kształtowanie struktury funkcjonalno- przestrzennej złozonej jednostki osadniczej (gmina lub część regionu). Tworzenie optymalnych warunków rozwoju przestrzennych typów działalnosci form zabudowy i zagospodarowania w ramach jednostki. Planowanie rozwoju układów transportowych, kształtowanie kompozycji urbanistycznej i krajobrazu.
Metody nauczaniaM-4Metody problemowe/ wykład informacyjny/objaśnienie, wyjaśnienie/ Metody problemowe/ wykład problemowy/ Metody aktywizujące/ metoda sytuacyjna/ Metody praktyczne/metoda projektów/
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: P. ocena wykonanego projektu
S-1Ocena formująca: F. ocena aktywności
S-2Ocena formująca: F. kolokwium przejściowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie rozumie zagadnienia
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błedy, wyciąga wnioski
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_2A_C15_W11W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna metody i procedury stosowane w planowaniu przestrzennym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_W11zna szczegółowe metody i techniki studiów i analiz właściwych dla określenia wytycznych do projektów obiektów architektury krajobrazu
Cel przedmiotuC-1Wykonanie prawidłowo projektu zgodnie z obowiązujacymi przepisami.
Treści programoweT-P-1Sporządzenie na podstawie opracowań planistycznych MPZP wraz z symulacją przeprowadzenia całościowej procedury prawnej.
T-W-2Tryb odwolawczy w procedurze uchwalania planu. Ogólne zasady stosowania KPA. Aspekty prawne w kon tekście oceny skutków ekonomicznych uchwalenia planu w makro i mikroskali potencjalnych i perspektywicznych realizacji inwestycji na terenach objętych uchwalonym planem. Procedury wywłaszczeniowe i odszkodowawcze w przypadku zmian przeznaczenia terenu w planie w świetle przepisów prawnych.
Metody nauczaniaM-4Metody problemowe/ wykład informacyjny/objaśnienie, wyjaśnienie/ Metody problemowe/ wykład problemowy/ Metody aktywizujące/ metoda sytuacyjna/ Metody praktyczne/metoda projektów/
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: P. ocena wykonanego projektu
S-1Ocena formująca: F. ocena aktywności
S-2Ocena formująca: F. kolokwium przejściowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie rozumie zagadnienia.
3,0Zna zagadnienie.
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu orientuje sie w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błedy, wyciąga wnioski.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_2A_C15_U005W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi projektować stosując się do wymaganych procedur i przepisow prawnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_U05potrafi projektować różnorodne złożone obiekty architektury krajobrazu oraz przedstawić projekt w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
Cel przedmiotuC-1Wykonanie prawidłowo projektu zgodnie z obowiązujacymi przepisami.
Treści programoweT-P-1Sporządzenie na podstawie opracowań planistycznych MPZP wraz z symulacją przeprowadzenia całościowej procedury prawnej.
T-W-2Tryb odwolawczy w procedurze uchwalania planu. Ogólne zasady stosowania KPA. Aspekty prawne w kon tekście oceny skutków ekonomicznych uchwalenia planu w makro i mikroskali potencjalnych i perspektywicznych realizacji inwestycji na terenach objętych uchwalonym planem. Procedury wywłaszczeniowe i odszkodowawcze w przypadku zmian przeznaczenia terenu w planie w świetle przepisów prawnych.
Metody nauczaniaM-4Metody problemowe/ wykład informacyjny/objaśnienie, wyjaśnienie/ Metody problemowe/ wykład problemowy/ Metody aktywizujące/ metoda sytuacyjna/ Metody praktyczne/metoda projektów/
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: P. ocena wykonanego projektu
S-1Ocena formująca: F. ocena aktywności
S-2Ocena formująca: F. kolokwium przejściowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie ma pojęcia o zagadnieniu.
3,0Zna zagadnienie.
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu , dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_2A_C15_U02W wyniku przeprowadzonych zajęć student posiada umiejetności wykorzystania stosownych przepisów prawnych w opracowaniach planistycznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_U02posiada umiejętność wyszukiwania, formułowania, zrozumienia, analizy i wykorzystania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł w celu sporządzenia opracowania projektowego i badawczego z zakresu architektury krajobrazu
Cel przedmiotuC-1Wykonanie prawidłowo projektu zgodnie z obowiązujacymi przepisami.
Treści programoweT-P-1Sporządzenie na podstawie opracowań planistycznych MPZP wraz z symulacją przeprowadzenia całościowej procedury prawnej.
T-W-2Tryb odwolawczy w procedurze uchwalania planu. Ogólne zasady stosowania KPA. Aspekty prawne w kon tekście oceny skutków ekonomicznych uchwalenia planu w makro i mikroskali potencjalnych i perspektywicznych realizacji inwestycji na terenach objętych uchwalonym planem. Procedury wywłaszczeniowe i odszkodowawcze w przypadku zmian przeznaczenia terenu w planie w świetle przepisów prawnych.
Metody nauczaniaM-4Metody problemowe/ wykład informacyjny/objaśnienie, wyjaśnienie/ Metody problemowe/ wykład problemowy/ Metody aktywizujące/ metoda sytuacyjna/ Metody praktyczne/metoda projektów/
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: P. ocena wykonanego projektu
S-1Ocena formująca: F. ocena aktywności
S-2Ocena formująca: F. kolokwium przejściowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie rozumie zagadnienia
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnienu orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_2A_C15_U07W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma pogłębioną umiejętność przygotowania opracowań z zakresu planowania przestrzennego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_U07posiada pogłębioną umiejętność przygotowania wystąpień ustnych oraz prac pisemnych w celu zaprezentowania wykonanych analiz, uzyskanych wyników oraz formułowania wniosków z przeprowadzonych badań i analiz w ramach wykonywanych prac badawczych, projektowych i pracy dyplomowej z zakresu architektury krajobrazu
Cel przedmiotuC-1Wykonanie prawidłowo projektu zgodnie z obowiązujacymi przepisami.
Treści programoweT-W-1Kształtowanie struktury funkcjonalno- przestrzennej złozonej jednostki osadniczej (gmina lub część regionu). Tworzenie optymalnych warunków rozwoju przestrzennych typów działalnosci form zabudowy i zagospodarowania w ramach jednostki. Planowanie rozwoju układów transportowych, kształtowanie kompozycji urbanistycznej i krajobrazu.
Metody nauczaniaM-4Metody problemowe/ wykład informacyjny/objaśnienie, wyjaśnienie/ Metody problemowe/ wykład problemowy/ Metody aktywizujące/ metoda sytuacyjna/ Metody praktyczne/metoda projektów/
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: P. ocena wykonanego projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie rozumie zagadnienia
3,0Zna zagadnienie.
3,5Ma pojęcie o zagadnienu orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_2A_C15_K02W wyniku przeprowadzonych zajęć student wykazuje gotowość do analizy realizowanego zadania pod kątem określenia właściwych priorytetów z uwzględnieniem roli poszczególnych jego wykonawców.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_K02wykazuje gotowość do analizy realizowanego zadania pod kątem określenia właściwych priorytetów z uwzględnieniem roli poszczególnych jego wykonawców
Cel przedmiotuC-1Wykonanie prawidłowo projektu zgodnie z obowiązujacymi przepisami.
Treści programoweT-P-1Sporządzenie na podstawie opracowań planistycznych MPZP wraz z symulacją przeprowadzenia całościowej procedury prawnej.
T-W-1Kształtowanie struktury funkcjonalno- przestrzennej złozonej jednostki osadniczej (gmina lub część regionu). Tworzenie optymalnych warunków rozwoju przestrzennych typów działalnosci form zabudowy i zagospodarowania w ramach jednostki. Planowanie rozwoju układów transportowych, kształtowanie kompozycji urbanistycznej i krajobrazu.
T-W-2Tryb odwolawczy w procedurze uchwalania planu. Ogólne zasady stosowania KPA. Aspekty prawne w kon tekście oceny skutków ekonomicznych uchwalenia planu w makro i mikroskali potencjalnych i perspektywicznych realizacji inwestycji na terenach objętych uchwalonym planem. Procedury wywłaszczeniowe i odszkodowawcze w przypadku zmian przeznaczenia terenu w planie w świetle przepisów prawnych.
Metody nauczaniaM-4Metody problemowe/ wykład informacyjny/objaśnienie, wyjaśnienie/ Metody problemowe/ wykład problemowy/ Metody aktywizujące/ metoda sytuacyjna/ Metody praktyczne/metoda projektów/
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: P. ocena wykonanego projektu
S-1Ocena formująca: F. ocena aktywności
S-2Ocena formująca: F. kolokwium przejściowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie rozumie tematu.
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojecie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojecie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błedy, wyciaga wnioski.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_2A_C15_K05W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi kreatywnie pracować w zespole w charakterze osoby odpowiedzialnej za końcowy wynik pracy oraz jego wykonawca części powierzonego zadania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_K05potrafi kreatywnie pracować w zespole w charakterze osoby odpowiedzialnej za końcowy wynik pracy oraz jako wykonawca części powierzonego zadania
Cel przedmiotuC-1Wykonanie prawidłowo projektu zgodnie z obowiązujacymi przepisami.
Treści programoweT-P-1Sporządzenie na podstawie opracowań planistycznych MPZP wraz z symulacją przeprowadzenia całościowej procedury prawnej.
T-W-1Kształtowanie struktury funkcjonalno- przestrzennej złozonej jednostki osadniczej (gmina lub część regionu). Tworzenie optymalnych warunków rozwoju przestrzennych typów działalnosci form zabudowy i zagospodarowania w ramach jednostki. Planowanie rozwoju układów transportowych, kształtowanie kompozycji urbanistycznej i krajobrazu.
T-W-2Tryb odwolawczy w procedurze uchwalania planu. Ogólne zasady stosowania KPA. Aspekty prawne w kon tekście oceny skutków ekonomicznych uchwalenia planu w makro i mikroskali potencjalnych i perspektywicznych realizacji inwestycji na terenach objętych uchwalonym planem. Procedury wywłaszczeniowe i odszkodowawcze w przypadku zmian przeznaczenia terenu w planie w świetle przepisów prawnych.
Metody nauczaniaM-4Metody problemowe/ wykład informacyjny/objaśnienie, wyjaśnienie/ Metody problemowe/ wykład problemowy/ Metody aktywizujące/ metoda sytuacyjna/ Metody praktyczne/metoda projektów/
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: P. ocena wykonanego projektu
S-1Ocena formująca: F. ocena aktywności
S-2Ocena formująca: F. kolokwium przejściowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie rozumie zagadnienia.
3,0Zna zagadnienie.
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojecie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAK_2A_C15_K06W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi myśleć i dzałać w sposób przedsiębiorczy i kreatywny w zakresie planowania i realizacji obiektów architektury krajobrazu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy i kreatywny w zakresie planowania i realizacji obiektów architektury krajobrazu
Cel przedmiotuC-1Wykonanie prawidłowo projektu zgodnie z obowiązujacymi przepisami.
Treści programoweT-P-1Sporządzenie na podstawie opracowań planistycznych MPZP wraz z symulacją przeprowadzenia całościowej procedury prawnej.
T-W-1Kształtowanie struktury funkcjonalno- przestrzennej złozonej jednostki osadniczej (gmina lub część regionu). Tworzenie optymalnych warunków rozwoju przestrzennych typów działalnosci form zabudowy i zagospodarowania w ramach jednostki. Planowanie rozwoju układów transportowych, kształtowanie kompozycji urbanistycznej i krajobrazu.
T-W-2Tryb odwolawczy w procedurze uchwalania planu. Ogólne zasady stosowania KPA. Aspekty prawne w kon tekście oceny skutków ekonomicznych uchwalenia planu w makro i mikroskali potencjalnych i perspektywicznych realizacji inwestycji na terenach objętych uchwalonym planem. Procedury wywłaszczeniowe i odszkodowawcze w przypadku zmian przeznaczenia terenu w planie w świetle przepisów prawnych.
Metody nauczaniaM-4Metody problemowe/ wykład informacyjny/objaśnienie, wyjaśnienie/ Metody problemowe/ wykład problemowy/ Metody aktywizujące/ metoda sytuacyjna/ Metody praktyczne/metoda projektów/
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: P. ocena wykonanego projektu
S-1Ocena formująca: F. ocena aktywności
S-2Ocena formująca: F. kolokwium przejściowe
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna zagadnienia.
3,0Zna zagadnienie.
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojecie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błedy, wyciąga wnioski.