Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Ochrona środowiska (S2)
specjalność: Ocena stanu i zagrożeń środowiska
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ochrona środowiska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Kształtowania Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Renata Gamrat <Renata.Gamrat@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Renata Gamrat <Renata.Gamrat@zut.edu.pl>, Paweł Pieńkowski <Pawel.Pienkowski@zut.edu.pl>, Jacek Wróbel <Jacek.Wrobel@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student posiada wiadomości z zakresu nauk przyrodniczych |
W-2 | Student posiada wiadomości z zakresu statystyki i informatyki |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studenta z strukturą pracy dyplomowej |
C-2 | Zapoznanie studenta z zasadami cytowań oraz metodami stosowanymi w pracach eksperymentalnych |
C-3 | Zapoznanie studenta z metodami opracowania i prezentacji oraz interpretacji uzyskanych wyników |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Opracowanie, interpretacja i dyskusj wyników badań | 15 |
T-S-2 | Prezentacja wyników badań | 5 |
20 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Ogólne zasady pisania prac magisterskich, charakterystyka materiału badawczego i metod badań stosowanych w pracach magisterskich | 10 |
10 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Dobór fachowej literatury przy opracowywaniu pracy magisterskiej, zasady cytowań,zapisy źródłowe. Metody weryfikacji statystycznej uzyskanych wyników badań. | 20 |
20 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | Konsultacje dotyczące opracowania wyników badań | 2 |
A-S-2 | Uczestnictwo w zajęciach | 20 |
A-S-3 | Opracowanie wyników i redagowanie pracy magisterskiej. | 28 |
50 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | Konsultacje z promotorem związane z tematyka badań | 2 |
A-S-2 | Uczestnictwo w zajęciach | 20 |
A-S-3 | Studiowanie literatury związanej z tematyka pracy | 28 |
50 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-S-2 | Przygotowanie opisu metod badawczych i charakterystyki materiału badawczego w formie prezentacji | 13 |
A-S-3 | konsultacje | 2 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody problemowe - dyskusja dydaktyczna |
M-2 | Metody programowe z wykorzystaniem komputera |
M-3 | Metody praktyczne - prezentacja |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Prezentacja multimedialna pracy |
S-2 | Ocena podsumowująca: Sprawdzenie poprawności wykonania pracy dyplomowej |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OS_2A_A03_W01 Student ma wiedzę na temat struktury pracy, układu, metod badawczych | OS_2A_W01, OS_2A_W02, OS_2A_W03, OS_2A_W04, OS_2A_W05, OS_2A_W06, OS_2A_W07, OS_2A_W08, OS_2A_W09, OS_2A_W10, OS_2A_W11 | — | — | C-1, C-3, C-2 | T-S-1, T-S-2 | M-3, M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OS_2A_A03_U01 Student posiada umiejetność pisania pracy dyplomowej i korzystania z literatury | OS_2A_U02, OS_2A_U04, OS_2A_U05, OS_2A_U01 | — | — | C-1, C-3, C-2 | T-S-1, T-S-2 | M-2, M-3, M-1 | S-2 |
OS_2A_A03_U02 Student posiada umiejetność prezentacji swojej pracy | OS_2A_U03 | — | — | C-1, C-3, C-2 | T-S-2 | M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OS_2A_A03_K01 Student opracowując pracę dyplomową ma świadomość konieczności pogłębiania wiedzy | OS_2A_K02, OS_2A_K03, OS_2A_K04, OS_2A_K01 | — | — | C-1, C-3, C-2 | T-S-1 | M-1 | S-2 |
OS_2A_A03_K02 Student prezentując wyniki badań bierze udział w dyskusji i jest otwarty na krytykę | OS_2A_K06 | — | — | C-1, C-3, C-2 | T-S-1, T-S-2 | M-1 | S-2 |
OS_2A_A03_K03 Student aktrywnie dąży do rozwiazania problemów badawczych | OS_2A_K05 | — | — | C-1, C-3, C-2 | T-S-1, T-S-2 | M-2, M-3, M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OS_2A_A03_W01 Student ma wiedzę na temat struktury pracy, układu, metod badawczych | 2,0 | student nie opanował wiedzy w stopniu podstawowym |
3,0 | student opanował wiedzę w stopniu podstawowym | |
3,5 | student posiada podstawową wiedze na temat struktury pracy, zna metody badań stosowane we własnej pracy | |
4,0 | student dobrze opanował wiedze na temat układu i struktury własnej pracy, wie jak korzystac z literatury | |
4,5 | student zna różne metody badawcze stosowane nie tylko we własnej pracy | |
5,0 | student bardzo dobrze opanował wiedzę na temat struktury pracy inż, zna dobrze różne metodyt badawcze, właściwie je ocenia |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OS_2A_A03_U01 Student posiada umiejetność pisania pracy dyplomowej i korzystania z literatury | 2,0 | student nie posiada umiejętnosci pisania pracy dyplomowej |
3,0 | student w stopniu podstawowym opanował umiejetność pisania pracy | |
3,5 | student poprawnie cytuje literaturę krajową i zagraniczną | |
4,0 | student dobrze opanował umiejetność pisania pracy i dobrze opracował przegląd literatury | |
4,5 | student umie przedstawić wyniki badań i odnosi je do literatury fachowej | |
5,0 | student posiada bardzo dobra umiejetność interpretacji wyników i dyskusji, prawidłowo wyciaga wnioski | |
OS_2A_A03_U02 Student posiada umiejetność prezentacji swojej pracy | 2,0 | student nie posiada umiejetności prezentacji pracu dyplomowej |
3,0 | student posiada umiejetnośc prezentzcji części pracy | |
3,5 | student posiada umiejetność prezentowania wyników badań | |
4,0 | student posiada umiejetność prezentacji wyników w oparciu o różne programy komputerowe | |
4,5 | student prowadzi rezentacje swoich wyników na tle wyników innych badaczy | |
5,0 | student bardzo dobrze prowadzi prezentacje z oceną i dyskusją wyników badań |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OS_2A_A03_K01 Student opracowując pracę dyplomową ma świadomość konieczności pogłębiania wiedzy | 2,0 | student nie pogłębia wiedzy |
3,0 | student ma świadomość konieczności pogłębiania wiedzy | |
3,5 | student podłębia wiedzę lecz w stopniu niewystarczajacym | |
4,0 | student pogłębia wiedzę w stopniu wystarczającym dla napisania pracy | |
4,5 | student pogłębia wiedzę w oparciu o literaturę zagraniczną | |
5,0 | student ma bardzo dobrze pogłębioną wiedzę i ciągle ją uzupełnia | |
OS_2A_A03_K02 Student prezentując wyniki badań bierze udział w dyskusji i jest otwarty na krytykę | 2,0 | student jest bierny w dyskusji |
3,0 | student bierze udział w dyskusji | |
3,5 | student bierze udział w dyskusji i jest otwarty na krytykę | |
4,0 | student twórczo ustosunkowuje sie do krytyki | |
4,5 | student analizuje wyniki wprowadzając do treści uwagi z dyskusji | |
5,0 | student bardzo aktywnie uczestniczy w dyskusji i jest otwarty na krytykę | |
OS_2A_A03_K03 Student aktrywnie dąży do rozwiazania problemów badawczych | 2,0 | student jest bierny w rozwiazywaniu problemów badawczych |
3,0 | student uwzględnia uwagi lecz bez własnej inicjatywy | |
3,5 | student wykazuje inicjatywę w rozwiązywaniu problemów badawczych | |
4,0 | student sam podejmuje problematykę związana z problemem badawczym | |
4,5 | student wyszukuje nowe metodw dla rozwiązania ptroblemu | |
5,0 | student bardzo dobrze, sam rozwiązuje problemy badawcze |
Literatura podstawowa
- Węglińska N., Jak pisać pracę magisterska . Poradnik dla studentów., Oficyna Wydawnicza IMPULS, 2010
Literatura dodatkowa
- Kowalkowska Agnieszka, Esej naukowy jako trening przed pisaniem pracy dyplomowej, Tutoring Gedanensis, Wydział Oceanografii i Geografii Uniwersytetu Gdańskiego, vol. 7, no. 3, pp. 5-13, Gdańsk, 2022, -, -