Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Ochrona środowiska (S2)
specjalność: Rekultywacja i zagospodarowanie gruntów
Sylabus przedmiotu Prawo administracyjne w ochronie środowiska:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ochrona środowiska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Prawo administracyjne w ochronie środowiska | ||
Specjalność | Ocena stanu i zagrożeń środowiska | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Kształtowania Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Elżbieta Dusza-Zwolińska <Elzbieta.Dusza@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Anna Kiepas-Kokot <Anna.Kiepas-Kokot@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa znajmość prawa ochrony środowiska |
W-2 | student powinien posiadać podstawowa wiedzę w zakresie proawoznawstwa |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studenta z procedurami administracyjnymi w ochronie środowiska |
C-2 | Nauka prawidłowej konstrukcji dokumentów |
C-3 | zapoznanie studentów z zasadmi prawa ochrony środowiska |
C-4 | ukształtowanie umiejętności studenta w zakresie poszukiwania rozwiązań proawnych dla zidentyfikowanych problemów środowiskowych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Analiza kompetencji organów ochrony środowiska | 4 |
T-A-2 | Analiza procedur administracyjnych w zakresie ochrony środowiska | 6 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Podstawy organizacji i zarządzania w administracji publicznej | 3 |
T-W-2 | Prawo administracyjne | 5 |
T-W-3 | Podstawy prawa cywilnego z umowami w administracji | 2 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 10 |
10 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-W-2 | praca na platformie e-learningowej | 3 |
A-W-3 | konsultacje | 2 |
15 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | wykład konwersatoryjny |
M-3 | metoda przypadków |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena formująca - okresowa ocena osiagnięć studenta |
S-2 | Ocena formująca: ocena oparta o wyniki samodzielnej pracy studentów na podstawie rozwiązywania konkretnych problemów środowiskowych |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena oparta o test wiedzy wykładowej obejmujący zagadnienia prawne ochrony środowiska |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OS_2A_D08-oz_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: poprawnie używać prawnych definicji związanych z procedurami administaracyjnymi w ochronie środowiska. ędzie umiał formułować pisma urzędowe oraz prawidłowo konstruować decyzje administracyjne. | OS_2A_W04, OS_2A_W10 | — | — | C-1, C-3 | T-W-3, T-W-2, T-W-1, T-A-1, T-A-2 | M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OS_2A_D08-oz_U01 Student będzie miał zdolność do stosowania wiedzy i korzystania z niej w celu wykonywania zadań administracyjnych i rozwiązywania problemów z zakresu procedór administracyjnych stosowanych w ochronie środowiska. Student powinien umieć: analizować, decydować, dobierać, formułować i tworzyć poprawne pisma administracyjne. | OS_2A_U04, OS_2A_U08, OS_2A_U01 | — | — | C-4 | T-W-3, T-W-2, T-W-1, T-A-1, T-A-2 | M-2, M-3 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OS_2A_D08-oz_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: postępowanie zgodne z obowiązującymi przepisami prawa administracyjnego, postrzeganie relacji między rozstrzyganym problemem środowiskowym a możliwościami administracyjnymi, pozna procedury administracyjne oraz uzyska zdolność samodzielnego opracowywania pism i decyzji administracyjnych. | OS_2A_K02, OS_2A_K05, OS_2A_K06 | — | — | C-1, C-3 | T-W-3, T-W-2, T-W-1, T-A-1, T-A-2 | M-3 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OS_2A_D08-oz_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: poprawnie używać prawnych definicji związanych z procedurami administaracyjnymi w ochronie środowiska. ędzie umiał formułować pisma urzędowe oraz prawidłowo konstruować decyzje administracyjne. | 2,0 | |
3,0 | W stopniu dostatecznym student poprawnie używa definicji związanych z procedurami administracyjnymi w ochronie środowiska, w dostatecznym stopniu potrafi formułowac urzędowe pisma i wnioski. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OS_2A_D08-oz_U01 Student będzie miał zdolność do stosowania wiedzy i korzystania z niej w celu wykonywania zadań administracyjnych i rozwiązywania problemów z zakresu procedór administracyjnych stosowanych w ochronie środowiska. Student powinien umieć: analizować, decydować, dobierać, formułować i tworzyć poprawne pisma administracyjne. | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym ma zdolność do stosowania wiedzy i korzystania z niej w celu wykonywania zadań administracyjnych. Student w stopniu dostatecznym potrafi formułować i tworzyć pisma administracyjne. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OS_2A_D08-oz_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: postępowanie zgodne z obowiązującymi przepisami prawa administracyjnego, postrzeganie relacji między rozstrzyganym problemem środowiskowym a możliwościami administracyjnymi, pozna procedury administracyjne oraz uzyska zdolność samodzielnego opracowywania pism i decyzji administracyjnych. | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym potrafi postępowac zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa administracyjnego. W stopniu wystarczającym zna procedury administracyjne. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Marek Górski, Prawo w Ochronie Środowiska, PWN, 2021
- Kodeks postępowania administracyjnego, isap.gov.pl, 2015
- redakcja naukowa Małgorzata Stahl, Piotr Korzeniowski Aneta Kaźmierska-Patrzyczna, problemy pogranicza prawa administracyjnego i prawa ochrony środowiska, Wolters Kluwer, 2017
Literatura dodatkowa
- Małgorzata Czuryk, ZADANIA ORGANÓW ADMINISTRACJI PUBLICZNEJ W ZAKRESIE OCHRONY ŚRODOWISKA, ROCZNIK NAUKOWY WYDZIAŁU ZARZĄDZANIA W CIECHANOWIE 3-4 (III) 2009, 2015
- Sługocki Janusz, Prawo administracyjne Zagadnienia ustrojowe, Wolters Kluwer, Warszawa, 2012
- Joanna Brylak, Wstęp do nauki o państwie i prawie, Difin Edukacja, Warszawa, 2014