Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Odnawialne źródła energii (S1)
Sylabus przedmiotu Systemy przetwarzania i magazynowania energii:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Odnawialne źródła energii | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Systemy przetwarzania i magazynowania energii | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Odnawialnych Źródeł Energii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Małgorzata Hawrot-Paw <Malgorzata.Hawrot-Paw@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 8 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza z termodynamikш i matematyki. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem jest poznanie zasady działania magazynów energii i systemów jej przetwarzania wraz z ich obsługą na poziomie podstawowym |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Obliczanie i badanie akumulatorów jako magazynu energii do systemów fotowoltaicznych. | 4 |
T-L-2 | Badanie substancji zmiennofazowych jako magazynu ciepła w solarnych instalacjach grzewczych. | 4 |
T-L-3 | Badanie superkondensatora jako magazynu energii. | 3 |
T-L-4 | Badanie wodnego magazynu energii. | 4 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Rola magazynowania energii. Podstawowe metody magazynowania ciepła. Długoterminowe magazynowanie ciepła. | 2 |
T-W-2 | Magazynowanie ciepła przy wykorystaniu materialów zmiennofazowych (PCM). Magazynowanie chłodu. | 2 |
T-W-3 | Magazynowanie ciepła w słonecznych instalacjach grzewczych. | 2 |
T-W-4 | Pompy ciepła. | 3 |
T-W-5 | Magazynowanie ciepła w elementach budynku i systemu ogrzewania. | 2 |
T-W-6 | Gruntowe magazyny ciepła. | 2 |
T-W-7 | Magazynowanie wodoru, ogniwa paliwowe. | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-L-2 | Przygotowanie do zajęć i zaliczenia | 23 |
A-L-3 | Konsultacje | 2 |
40 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Przygotowanie do zaliczenia | 18 |
A-W-3 | Konsultacje | 2 |
35 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne/ustne |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OZE_1A_C11zz_W01 Student zna metody i urządzenia do przetwarzania i magazynowania energii | OZE_1A_W12 | — | — | C-1 | T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-2, T-W-7, T-W-3, T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OZE_1A_C11zz_U01 Student potrafi przetwarzać i magazynować energię wykorzystując znane i dostępne systemy | OZE_1A_U14 | — | — | C-1 | T-L-2, T-L-4, T-L-3, T-L-1 | M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OZE_1A_C11zz_K01 Student ma zdolność stosowania zdobytej wiedzy i nabytych umiejętności w dalszych etapach kształcenia się oraz przyszłych skutków ich stosowania dla społeczeństwa. | OZE_1A_K01 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-4, T-W-1, T-L-4, T-L-2, T-W-7, T-W-3, T-L-3, T-L-1, T-W-6, T-W-5 | M-2, M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OZE_1A_C11zz_W01 Student zna metody i urządzenia do przetwarzania i magazynowania energii | 2,0 | |
3,0 | Student ma dostateczną wiedzę o metodach i urządzeniach do przetwarzania i magazynowania energii | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OZE_1A_C11zz_U01 Student potrafi przetwarzać i magazynować energię wykorzystując znane i dostępne systemy | 2,0 | |
3,0 | Student ma dostateczne umiejętności w zakresie obsługi urządzeń do przetwarzania i magazynowania energii | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OZE_1A_C11zz_K01 Student ma zdolność stosowania zdobytej wiedzy i nabytych umiejętności w dalszych etapach kształcenia się oraz przyszłych skutków ich stosowania dla społeczeństwa. | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu dostecznym wykazuje zdolność zastosowania zdobytej wiedzy i umiejętności. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Dorota Chwieduk, Maciej Jaworski, Energetyka odnowialna w budownictwie. Magazynowanie enegrii, Naukowe PWN SA, Warszawa, 2018
- Grażyna Jastrzębska, Energia ze żródeł odnowialnych i jej wykorzystnie, Komunikacji i Łączności, Warszawa, 2017