Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Odnawialne źródła energii (S1)
Sylabus przedmiotu Energetyczne wykorzystanie mórz i oceanów:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Odnawialne źródła energii | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Energetyczne wykorzystanie mórz i oceanów | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Odnawialnych Źródeł Energii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Małgorzata Hawrot-Paw <Malgorzata.Hawrot-Paw@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 9 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza z geografii i matematyki. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabycie wiedzy z zakresu wykorzystania energii mórz i oceanów. |
C-2 | Nabycie umiejętności wykorzystania metod obliczania podstawowych systemów konwersji energii mórz i oceanów |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Obliczenia głównych elementów układu konwersji energii fal. | 6 |
T-A-2 | Obliczenia głównych elementów układu konwersji energii pływów. | 2 |
T-A-3 | Obliczenia głównych elementów układu konwersji energii prądów morskich. | 2 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Potencjał surowcowy i ogólne zagadnienia energii fal. Przegląd rynku światowego i polskiego. | 2 |
T-W-2 | Opis technologii konwerterów energii fal. Obliczenia głównych elementów układu konwersji energii fal. | 6 |
T-W-3 | Potencjał zasobów i ogólne zagadnienia związane z energią pływów. Przegląd rynku światowego i polskiego. | 2 |
T-W-4 | Opis technologii konwerterów energii pływów. Obliczenia głównych elementów układu konwersji energii pływów. | 2 |
T-W-5 | Potencjał zasobów i ogólne zagadnienia związane z energią prądów morskich. Przegląd rynku światowego i polskiego. | 2 |
T-W-6 | Opis technologii konwerterów energii prądów morskich. Obliczenia głównych elementów układu konwersji energii prądów morskich. | 2 |
T-W-7 | Potencjał zasobów i ogólne zagadnienia związane z energią z rużnic w zasoleniu wody. Przegląd rynku światowego i polskiego. | 2 |
T-W-8 | Potencjał zasobów i ogólne zagadnienia związane z konwersją energii teermicznej oceanów. Przegląd rynku światowego i polskiego. | 2 |
20 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-A-2 | Przygotowanie do zajęć i zaliczenia | 8 |
A-A-3 | Konsultacje | 2 |
20 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 20 |
A-W-2 | Przygotowanie do zaliczenia | 8 |
A-W-3 | Konsultacje | 2 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Ćwiczenia przedmiotowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne/ustne |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OZE_1A_C12aa_W01 Student posiada wiedzę pozwalającą przedstawić i omówić podstawowe sposoby wykorzystania energii mórz i oceanów. Potrafi określić znaczenie wykorzystania energii mórz i oceanów w kontekscie narastających problemów energetycznych i środowiskowych oraz omówić systemy pozyskania tej energii. | OZE_1A_W12 | — | — | C-1, C-2 | T-W-3, T-W-5, T-W-1, T-W-6, T-W-2, T-W-4, T-W-8, T-W-7 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OZE_1A_C12aa_U01 Student potrafi wykonać obliczenia głównych elementów urządzeń do pozyskiwania energii z mórz i oceanów, zna zasadę ich działania, potrafi wyznaczyć bilans energetyczny wybranych urządzeń do pozyskania energii z mórz i oceanów. | OZE_1A_U14 | — | — | C-2 | T-A-2, T-A-1, T-A-3 | M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
OZE_1A_C12aa_K01 Student ma zdolność stosowania zdobytej wiedzy i nabytych umiejętności w dalszych etapach kształcenia się oraz w przyszłej pracy zawodowej. | OZE_1A_K01 | — | — | C-1, C-2 | T-W-7, T-A-2, T-W-8, T-W-1, T-W-5, T-W-2, T-W-3, T-W-6, T-A-1, T-W-4, T-A-3 | M-2, M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OZE_1A_C12aa_W01 Student posiada wiedzę pozwalającą przedstawić i omówić podstawowe sposoby wykorzystania energii mórz i oceanów. Potrafi określić znaczenie wykorzystania energii mórz i oceanów w kontekscie narastających problemów energetycznych i środowiskowych oraz omówić systemy pozyskania tej energii. | 2,0 | |
3,0 | W stopniu podstawowym definiuje pojęcia związane z wykorzystaniem energii mórz i oceanów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OZE_1A_C12aa_U01 Student potrafi wykonać obliczenia głównych elementów urządzeń do pozyskiwania energii z mórz i oceanów, zna zasadę ich działania, potrafi wyznaczyć bilans energetyczny wybranych urządzeń do pozyskania energii z mórz i oceanów. | 2,0 | |
3,0 | W stopniu podstawowym student potrafi wykonać obliczenia wybranej instalacji wykorzystującej energię mórz i oceanów. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
OZE_1A_C12aa_K01 Student ma zdolność stosowania zdobytej wiedzy i nabytych umiejętności w dalszych etapach kształcenia się oraz w przyszłej pracy zawodowej. | 2,0 | |
3,0 | W stopniu podstawowym student ma zdolność stosowania zdobytej wiedzy i nabytej umiejętności. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Grażyna Jastrzębska, Energia ze żródeł odnowialnych i jej wykorzystnie, Komunikacji i Łączności, Warszawa, 2017
- Bartłomiej Igliński, Roman Buczkowski, Marcin Cichosz, Paweł Rzymyszkiewicz, Technologie Hydroenergetyczne, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń, 2017