Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Rolnictwo (S1)
specjalność: Rolnictwo integrowane i ekologiczne
Sylabus przedmiotu Podstawy zarządzania:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Rolnictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Podstawy zarządzania | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Genetyki, Hodowli i Biotechnologii Roślin | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Paweł Milczarski <Pawel.Milczarski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Paweł Milczarski <Pawel.Milczarski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ogólna wiedza o działalności gospodarczej |
W-2 | Podstawy ekonomii, w szczególności mikroekonomii. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przygotowanie do podejmowania decyzji według wielokryterialnej oceny otoczenia stanowiska pracy |
C-2 | Zrozumienie istoty złożoności organizacji i sposobów zarządzania organizacjami. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Organizacja i jej zasoby. Wprowadzenie do zarządzania organizacjami. | 2 |
T-W-2 | Klasyczne i neoklasyczne szkoły zarządzania. Nurt administracyjny, humanizacyjny, systemowy w zarządzaniu. | 2 |
T-W-3 | Zarządzanie strategiczne i procesowe organizacjami. | 2 |
T-W-4 | Zarządzanie zasobami ludzkimi. Style kierowania organizacjami. | 2 |
T-W-5 | Zarządzanie zmianą. Nowoczesne koncepcje zarządzania: Benchmarking, Outsourcing, Kaizen, 5S, TQM, Reenginiering, Lean management | 2 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-W-2 | Przygotowanie karty i mapy procesów na wybranym przykładzie. | 5 |
A-W-3 | przygotowanie do zaliczenia | 8 |
A-W-4 | Konsultacje | 2 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny. |
M-2 | Dyskusja dyadktyczna panelowa. |
M-3 | Metoda projektów. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca - zaliczenie pisemne obejmujące zagadnienia z całego cyklu wykładów |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena formująca - ocena przygotowania studium przypadku na przykładzie wybranego procesu. |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ROL_1A_A07_W01 Ma podstawową wiedzę w zakresie zarządzania, obejmującą funkcje zarządzania oraz elementy zarządzania majątkiem przedsiębiorstwa, personelem, finansami, produkcją i usługami, produktem i jego jakością, przydatną do uruchomienia i prowadzenia działalności gospodarczej. | ROL_1A_W02 | — | — | C-1, C-2 | T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-5 | M-3, M-2, M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ROL_1A_A07_U01 Potrafi zaprojektować proste systemy zarządzania podmiotem gospodarczym w obszarze produkcji rolniczej. Posiada zdolność do uruchomienia działalności w obszarze produkcji rolniczej. | ROL_1A_U19 | — | — | C-1, C-2 | T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-5 | M-3, M-1, M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ROL_1A_A07_K01 potrafi samodzielnie myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy | ROL_1A_K07 | — | — | C-1, C-2 | T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-5 | M-3, M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_1A_A07_W01 Ma podstawową wiedzę w zakresie zarządzania, obejmującą funkcje zarządzania oraz elementy zarządzania majątkiem przedsiębiorstwa, personelem, finansami, produkcją i usługami, produktem i jego jakością, przydatną do uruchomienia i prowadzenia działalności gospodarczej. | 2,0 | |
3,0 | Student poprawnie definiuje tylko część zagadnień. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_1A_A07_U01 Potrafi zaprojektować proste systemy zarządzania podmiotem gospodarczym w obszarze produkcji rolniczej. Posiada zdolność do uruchomienia działalności w obszarze produkcji rolniczej. | 2,0 | Student nie potrafi projektować |
3,0 | Student potrafi zdefiniować założenia do przygotowanego projektu. | |
3,5 | Student potrafi zdefiniować założenia, wykonać schemat kolejności realizacji projektu. | |
4,0 | Student potrafi zdefiniować założenia, wykonać projekt. | |
4,5 | Student potrafi zdefiniować założenia, wykonać projekt, poprowadzić dyskusję o projekcie. | |
5,0 | Student potrafi wykonać projekt oraz dokonać weryfikacji po dyskusji. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ROL_1A_A07_K01 potrafi samodzielnie myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy | 2,0 | Student nie potrafi samodzielnie łączyć omawianych zagadnień. |
3,0 | Student potrafi samodzielnie rozpoznawać procesy regulujące obszar zarządzania przedsiębiorstwem. | |
3,5 | Student potrafi rozpoznawać i systematyzować działania w obszarze zarządzania przedsiębiorstwem. | |
4,0 | Student potrafi rozpoznawać, systematyzować i wskazywać przyszłościowe kierunki działania w obszarze zarządzania przedsiębiorstwem. | |
4,5 | Student potrafi rozpoznawać, systematyzować i projektować działania w obszarze zarządzania przedsiębiorstwem. | |
5,0 | Student potrafi rozpoznawać, systematyzować, projektować i oceniać podejmowane decyzje w obszarze zarządzania przedsiębiorstwem. |
Literatura podstawowa
- Griffin R.W., Podstawy zarządzania organizacjami, PWN, Warszawa, 2022
- Agnieszka Zakrzewska-Bielawska, Podstawy zarządzania, Nieoczywiste, 2022
- Czerska M., Szpitter A.A., Koncepcje zarządzania, C.H. Beck, Warszawa, 2010
Literatura dodatkowa
- Błaszczyk W. (red), Metody organizacji przedsiębiorstwa, PWN, Warszawa, 2005
- Robbins S.P., DeCenzo D.A., Podstawy zarządzania, PWE, Warszawa, 2002