Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Bezpieczeństwo techniczne (S1)

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Bezpieczeństwo techniczne
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe
Specjalność Bezpieczeństwo systemów
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Bezpieczeństwa i Energetyki
Nauczyciel odpowiedzialny Agnieszka Ubowska <Agnieszka.Ubowska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminaria dyplomoweSD7 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wydany temat pracy dyplomowej i ustalona tematyka badań do pracy dyplomowej.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Ukształtowania u studenta umiejętności poszukiwania i znajdowania informacji na zadany temat; nabycie umiejętności opracowania i porządkowania zbiorów danych.
C-2Ukształtowania u studenta umiejętności opracowania planu pracy dyplomowej, sporządzenia pisemnego sprawozdania z wykonanych badań.
C-3Ukształtowania u studenta umiejętności przygotowania prezentacji, prowadzenia dyskusji oraz wystąpienia publicznego.
C-4Ukształtowanie umiejętności studenta w zakresie zastosowania wiedzy teoretycznej w czasie wykonanie pracy dyplomowej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria dyplomowe
T-SD-1Przedstawienie programu i zasad zaliczenia seminarium dyplomowego. Zapoznanie z zasadami dyplomowania na uczelni, wydziale i kierunku studiów.2
T-SD-2Sposoby zbierania i gromadzenia informacji do pracy dyplomowej; bazy literatury i bazy danych dostępne w ZUT, instytucjach i bibliotekach publicznych. Sposoby przeszukiwania baz danych z pomocą wyszukiwarek, w tym w Internecie.4
T-SD-3Normy i wymagania dotyczące pisania opracowań naukowych; zasady korzystania z opracowań i wyników badań innych autorów.2
T-SD-4Przygotowanie studenta do prowadzenia badań naukowych. Określenie celów naukowych i utylitarnych wyników badań. Sposoby prowadzenia badań naukowych i charakterystyka podstawowych metod badawczych. Badania doświadczalne, pomiary i opracowanie wyników pomiarów i badań. Analiza wyników badań i sposoby formułowania wniosków z badań.4
T-SD-5Ogólne zasady i technika pisania opracowania naukowego na przykładzie pracy dyplomowej; Układ treści pracy dyplomowej; plan pracy, spis treści i kolejność rozdziałów; cel i tezy pracy (naukowej, magisterskiej); cel pracy dyplomowej inżynierskiej; język pracy i sposób formułowania treści rozdziałów.2
T-SD-6Sposób zamieszczania ilustracji w pracy; ilustracje własne oraz ilustracje z innych źródeł; sposób umieszczania odwołań do źródeł wykorzystanych w pracy; przedstawianie wyników badań i danych liczbowych w formie zestawień tabelarycznych i wykresów; zasady umieszczania i cytowania danych liczbowych i treści z innych prac i innych autorów.2
T-SD-7Edytory tekstu i arkusze kalkulacyjne oraz programy baz danych i sposób ich wykorzystania do edycji tekstu i danych liczbowych w pracy.3
T-SD-8Zasady przygotowania i prezentacji wyników pracy dyplomowej w czasie seminarium. Multimedialne pomoce dla prezentacji pracy dyplomowej i zasady ich stosowania.2
T-SD-9Prezentacje tematów i wybranych zagadnień (rozdziałów) z prowadzonych badań naukowych lub przygotowywanej pracy dyplomowej, opracowanych i referowanych przez studentów.8
T-SD-10Podsumowanie seminarium i zaliczenie.1
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria dyplomowe
A-SD-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-SD-2Przygotowanie roboczej wersji planu pracy dyplomowej.2
A-SD-3Poszukiwanie literatury, przegląd baz danych literatury, zbieranie danych do opracowania rozdziałów pracy i referatu z prezentacją jednego z rozdziałów.6
A-SD-4Praktyczne ćwiczenie umiejętności tworzenia bazy danych literatury i sporządzenie bazy literatury do pracy dyplomowej.6
A-SD-5Przygotowanie prezentacji multimedialnej jednego z rozdziałów pracy dyplomowej w programie PowerPoint.4
A-SD-6Ćwiczenie praktyczne stosowania edytora WORD do tworzenia automatycznie spisów bibliografii, spisów treści, rysunków i tabel.2
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-3Seminarium
M-4Objaśnienie, wyjaśnienie
M-5Dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie bieżących postępów studenta i jego osiągnięć dotyczących stopnia opanowania założonych umiejętności jakie powinien uzyskać po zakończeniu seminarium.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie wyniku zaawansowania pracy dyplomowej oraz poziomu jakości prezentacji.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BTE_1A_D2-16_W01
Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę z zakresu ogólnych zagadnień dotyczących bezpieczeństwa technicznego.
BTE_1A_W14, BTE_1A_W23, BTE_1A_W03C-4, C-1T-SD-4, T-SD-9, T-SD-8M-3, M-2, M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BTE_1A_D2-16_U01
Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie bezpieczeństwa technicznego; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie.
BTE_1A_U02, BTE_1A_U01, BTE_1A_U03C-3, C-2, C-4, C-1T-SD-5, T-SD-7, T-SD-6, T-SD-2, T-SD-3, T-SD-9M-5, M-4, M-3, M-2, M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BTE_1A_D2-16_K01
Student rozumie społeczne aspekty praktycznego stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności oraz związaną z tym odpowiedzialność.
BTE_1A_K01, BTE_1A_K04C-4, C-1T-SD-9, T-SD-10, T-SD-1M-5, M-4, M-3, M-2, M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BTE_1A_D2-16_W01
Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę z zakresu ogólnych zagadnień dotyczących bezpieczeństwa technicznego.
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wiedzy w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawową wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełną wiedzę i wykorzystuje ją do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełną wiedzę i wykorzystuje ją do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BTE_1A_D2-16_U01
Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie bezpieczeństwa technicznego; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie.
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BTE_1A_D2-16_K01
Student rozumie społeczne aspekty praktycznego stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności oraz związaną z tym odpowiedzialność.
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych.
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia.
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość.
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli.

Literatura podstawowa

  1. Creswell John W., Projektowanie badań naukowych. Metody jakościowe, ilościowe i mieszane, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków, 2013
  2. Honczarenko J., Zygmunt M., Poradnik dyplomanta, Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Szczecińskiej, Szczecin, 2000
  3. Kozłowski R., Praktyczny sposób pisania prac dyplomowych z wykorzystaniem programu komputerowego i Internetu, Warszawa, 2009
  4. Opoka E., Uwagi o pisaniu i redagowaniu prac dyplomowych na studiach technicznych., Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice, 2003
  5. Pułło A., Prace magisterskie i licencjackie. Wskazówki dla studentów, Wydawnictwo Lexis Nexis, Warszawa, 2006

Literatura dodatkowa

  1. Kolman Romuald, Zdobywanie wiedzy: poradnik podnoszenia kalifikacji (magisteria, doktoraty, habilitacje), Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz - Gdańsk, 2004
  2. PN-ISO 690:2012, Informacja i dokumentacja. Wytyczne opracowania przypisów bibliograficznych i powołań na zasoby informacji, PKN, Warszawa, 2012

Treści programowe - seminaria dyplomowe

KODTreść programowaGodziny
T-SD-1Przedstawienie programu i zasad zaliczenia seminarium dyplomowego. Zapoznanie z zasadami dyplomowania na uczelni, wydziale i kierunku studiów.2
T-SD-2Sposoby zbierania i gromadzenia informacji do pracy dyplomowej; bazy literatury i bazy danych dostępne w ZUT, instytucjach i bibliotekach publicznych. Sposoby przeszukiwania baz danych z pomocą wyszukiwarek, w tym w Internecie.4
T-SD-3Normy i wymagania dotyczące pisania opracowań naukowych; zasady korzystania z opracowań i wyników badań innych autorów.2
T-SD-4Przygotowanie studenta do prowadzenia badań naukowych. Określenie celów naukowych i utylitarnych wyników badań. Sposoby prowadzenia badań naukowych i charakterystyka podstawowych metod badawczych. Badania doświadczalne, pomiary i opracowanie wyników pomiarów i badań. Analiza wyników badań i sposoby formułowania wniosków z badań.4
T-SD-5Ogólne zasady i technika pisania opracowania naukowego na przykładzie pracy dyplomowej; Układ treści pracy dyplomowej; plan pracy, spis treści i kolejność rozdziałów; cel i tezy pracy (naukowej, magisterskiej); cel pracy dyplomowej inżynierskiej; język pracy i sposób formułowania treści rozdziałów.2
T-SD-6Sposób zamieszczania ilustracji w pracy; ilustracje własne oraz ilustracje z innych źródeł; sposób umieszczania odwołań do źródeł wykorzystanych w pracy; przedstawianie wyników badań i danych liczbowych w formie zestawień tabelarycznych i wykresów; zasady umieszczania i cytowania danych liczbowych i treści z innych prac i innych autorów.2
T-SD-7Edytory tekstu i arkusze kalkulacyjne oraz programy baz danych i sposób ich wykorzystania do edycji tekstu i danych liczbowych w pracy.3
T-SD-8Zasady przygotowania i prezentacji wyników pracy dyplomowej w czasie seminarium. Multimedialne pomoce dla prezentacji pracy dyplomowej i zasady ich stosowania.2
T-SD-9Prezentacje tematów i wybranych zagadnień (rozdziałów) z prowadzonych badań naukowych lub przygotowywanej pracy dyplomowej, opracowanych i referowanych przez studentów.8
T-SD-10Podsumowanie seminarium i zaliczenie.1
30

Formy aktywności - seminaria dyplomowe

KODForma aktywnościGodziny
A-SD-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-SD-2Przygotowanie roboczej wersji planu pracy dyplomowej.2
A-SD-3Poszukiwanie literatury, przegląd baz danych literatury, zbieranie danych do opracowania rozdziałów pracy i referatu z prezentacją jednego z rozdziałów.6
A-SD-4Praktyczne ćwiczenie umiejętności tworzenia bazy danych literatury i sporządzenie bazy literatury do pracy dyplomowej.6
A-SD-5Przygotowanie prezentacji multimedialnej jednego z rozdziałów pracy dyplomowej w programie PowerPoint.4
A-SD-6Ćwiczenie praktyczne stosowania edytora WORD do tworzenia automatycznie spisów bibliografii, spisów treści, rysunków i tabel.2
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBTE_1A_D2-16_W01Student ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę z zakresu ogólnych zagadnień dotyczących bezpieczeństwa technicznego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBTE_1A_W14ma wiedzę z zakresu zagrożeń występujących w obiektach technicznych, potrafi wykorzystując narzędzia techniczne i organizacyjne zapobiegać im lub zminimalizować ich negatywny wpływ na człowieka i konstrukcje
BTE_1A_W23ma pogłębioną wiedzę dotyczącą zasad analizy jakości funkcjonowania systemu, zna metody i techniki doskonalenia jakości eksploatacji systemów technicznych
BTE_1A_W03ma wiedzę z zakresu procesów zachodzących w cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych oraz z zakresu metrologii
Cel przedmiotuC-4Ukształtowanie umiejętności studenta w zakresie zastosowania wiedzy teoretycznej w czasie wykonanie pracy dyplomowej.
C-1Ukształtowania u studenta umiejętności poszukiwania i znajdowania informacji na zadany temat; nabycie umiejętności opracowania i porządkowania zbiorów danych.
Treści programoweT-SD-4Przygotowanie studenta do prowadzenia badań naukowych. Określenie celów naukowych i utylitarnych wyników badań. Sposoby prowadzenia badań naukowych i charakterystyka podstawowych metod badawczych. Badania doświadczalne, pomiary i opracowanie wyników pomiarów i badań. Analiza wyników badań i sposoby formułowania wniosków z badań.
T-SD-9Prezentacje tematów i wybranych zagadnień (rozdziałów) z prowadzonych badań naukowych lub przygotowywanej pracy dyplomowej, opracowanych i referowanych przez studentów.
T-SD-8Zasady przygotowania i prezentacji wyników pracy dyplomowej w czasie seminarium. Multimedialne pomoce dla prezentacji pracy dyplomowej i zasady ich stosowania.
Metody nauczaniaM-3Seminarium
M-2Wykład problemowy
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie bieżących postępów studenta i jego osiągnięć dotyczących stopnia opanowania założonych umiejętności jakie powinien uzyskać po zakończeniu seminarium.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie wyniku zaawansowania pracy dyplomowej oraz poziomu jakości prezentacji.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wiedzy w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawową wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełną wiedzę w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student prezentuje pełną wiedzę i wykorzystuje ją do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
5,0Student prezentuje pełną wiedzę i wykorzystuje ją do rozwiązywania problemu w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBTE_1A_D2-16_U01Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie bezpieczeństwa technicznego; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBTE_1A_U02posługuje się językiem obcym zgodnie z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia językowego, w stopniu wystarczającym do porozumiewania się, a także do czytania ze zrozumieniem publikacji oraz dokumentacji z zakresu bezpieczeństwa technicznego
BTE_1A_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji; potrafi uzyskane informacje analizować i oceniać, interpretować, syntezować i wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie związane z działalnością inżynierską w zakresie bezpieczeństwa technicznego
BTE_1A_U03potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego i przygotować tekst zawierający omówienie wyników realizacji tego zadania oraz przedstawić w formie werbalnej (prezentacji) w języku polskim, angielskim lub innym języku obcym
Cel przedmiotuC-3Ukształtowania u studenta umiejętności przygotowania prezentacji, prowadzenia dyskusji oraz wystąpienia publicznego.
C-2Ukształtowania u studenta umiejętności opracowania planu pracy dyplomowej, sporządzenia pisemnego sprawozdania z wykonanych badań.
C-4Ukształtowanie umiejętności studenta w zakresie zastosowania wiedzy teoretycznej w czasie wykonanie pracy dyplomowej.
C-1Ukształtowania u studenta umiejętności poszukiwania i znajdowania informacji na zadany temat; nabycie umiejętności opracowania i porządkowania zbiorów danych.
Treści programoweT-SD-5Ogólne zasady i technika pisania opracowania naukowego na przykładzie pracy dyplomowej; Układ treści pracy dyplomowej; plan pracy, spis treści i kolejność rozdziałów; cel i tezy pracy (naukowej, magisterskiej); cel pracy dyplomowej inżynierskiej; język pracy i sposób formułowania treści rozdziałów.
T-SD-7Edytory tekstu i arkusze kalkulacyjne oraz programy baz danych i sposób ich wykorzystania do edycji tekstu i danych liczbowych w pracy.
T-SD-6Sposób zamieszczania ilustracji w pracy; ilustracje własne oraz ilustracje z innych źródeł; sposób umieszczania odwołań do źródeł wykorzystanych w pracy; przedstawianie wyników badań i danych liczbowych w formie zestawień tabelarycznych i wykresów; zasady umieszczania i cytowania danych liczbowych i treści z innych prac i innych autorów.
T-SD-2Sposoby zbierania i gromadzenia informacji do pracy dyplomowej; bazy literatury i bazy danych dostępne w ZUT, instytucjach i bibliotekach publicznych. Sposoby przeszukiwania baz danych z pomocą wyszukiwarek, w tym w Internecie.
T-SD-3Normy i wymagania dotyczące pisania opracowań naukowych; zasady korzystania z opracowań i wyników badań innych autorów.
T-SD-9Prezentacje tematów i wybranych zagadnień (rozdziałów) z prowadzonych badań naukowych lub przygotowywanej pracy dyplomowej, opracowanych i referowanych przez studentów.
Metody nauczaniaM-5Dyskusja dydaktyczna
M-4Objaśnienie, wyjaśnienie
M-3Seminarium
M-2Wykład problemowy
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie bieżących postępów studenta i jego osiągnięć dotyczących stopnia opanowania założonych umiejętności jakie powinien uzyskać po zakończeniu seminarium.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,0Student prezentuje elementarne umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student prezentuje pełnię umiejętności w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
4,5Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia.
5,0Student prezentuje pełnię umiejętności i wykorzystuje je do rozwiązywania problemu w wymaganym zakresie efektu kształcenia, a także proponuje modyfikacje rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBTE_1A_D2-16_K01Student rozumie społeczne aspekty praktycznego stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności oraz związaną z tym odpowiedzialność.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBTE_1A_K01ma świadomość swojej wiedzy i umiejętności, potrzebnej do rozwiązywania problemów poznawczych i praktycznych powstających w pracy zawodowej, rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się i samodoskonalenia.
BTE_1A_K04ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni, a zwłaszcza rozumie potrzebę popularyzacji nabytej wiedzy, inicjowania i współorganizowania działalności na rzecz środowiska społecznego i interesu publicznego
Cel przedmiotuC-4Ukształtowanie umiejętności studenta w zakresie zastosowania wiedzy teoretycznej w czasie wykonanie pracy dyplomowej.
C-1Ukształtowania u studenta umiejętności poszukiwania i znajdowania informacji na zadany temat; nabycie umiejętności opracowania i porządkowania zbiorów danych.
Treści programoweT-SD-9Prezentacje tematów i wybranych zagadnień (rozdziałów) z prowadzonych badań naukowych lub przygotowywanej pracy dyplomowej, opracowanych i referowanych przez studentów.
T-SD-10Podsumowanie seminarium i zaliczenie.
T-SD-1Przedstawienie programu i zasad zaliczenia seminarium dyplomowego. Zapoznanie z zasadami dyplomowania na uczelni, wydziale i kierunku studiów.
Metody nauczaniaM-5Dyskusja dydaktyczna
M-4Objaśnienie, wyjaśnienie
M-3Seminarium
M-2Wykład problemowy
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie bieżących postępów studenta i jego osiągnięć dotyczących stopnia opanowania założonych umiejętności jakie powinien uzyskać po zakończeniu seminarium.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie wyniku zaawansowania pracy dyplomowej oraz poziomu jakości prezentacji.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych.
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia.
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie.
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje przedsiębiorczość.
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, wykazuje przedsiębiorczość i ma świadomość swojej roli.