Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Chemical Engineering (S2)
specjalność: Modern and Green Chemical Engineering
Sylabus przedmiotu Nanomaterials For Chemical Engineering:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Chemical Engineering | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Nanomaterials For Chemical Engineering | ||
Specjalność | Modern and Green Chemical Engineering | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Fizykochemii Nanomateriałów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ewa Mijowska <Ewa.Borowiak-Palen@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | angielski |
Blok obieralny | 4 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Knowledge of the basic course in physics, chemistry and materials science at the elementary level |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | The aim of the course is to develop students' knowledge of various kinds of nanomaterials, their properties, synthesis routes and applications in Chemical Engineering and allied fields and overall, the students will be skilled to design materials and their performance to increase life quality. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Synthesis of nanomaterials for phtocatalytic water purification | 5 |
T-L-2 | Microscopic analysis and spectroscopic characterization nanomaterials for phtocatalytic water purification. | 5 |
T-L-3 | Study o phtocatalytic water purification in the presence of nanomaterials. | 5 |
T-L-4 | Synthesis of nanomaterials for electrocatalytic water splitting. | 5 |
T-L-5 | Microscopic analysis and spectroscopic characterization of nanomaterials for electrocatalytic water splitting. | 5 |
T-L-6 | Study on electrocatalytic water splitting. | 5 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Introduction to nanomaterials and nanotechnology. | 3 |
T-W-2 | Synthesis and characterization of nanomaterials. | 3 |
T-W-3 | Characterization of nanomaterials. | 3 |
T-W-4 | Application of nanomaterials for chemical engineering – case studies | 4 |
T-W-5 | Participation in passing test | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | participation in laboratory exercises | 30 |
A-L-2 | preparation of lab reports | 8 |
A-L-3 | preparation for laboratory exercises | 3 |
A-L-4 | preparing for tests | 7 |
A-L-5 | Consultations | 2 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | participation in lectures | 15 |
A-W-2 | self-study of the literature | 3 |
A-W-3 | preparing for tests | 6 |
A-W-4 | Consultations | 1 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | lectures |
M-2 | laboratory work |
M-3 | self-studies |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Written passing test |
S-2 | Ocena podsumowująca: assessment of lab reports |
S-3 | Ocena formująca: Continuous assessment during research conducting |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ChEn_2A_C11b_W01 knowledge in the area of various kinds of nanomaterials, their properties, synthesis routes and applications in Chemical Engineering | ChEn_2A_W04 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ChEn_2A_C11b_U01 abilities to design nanomaterials and their application in chemical engineering and allied fields. | ChEn_2A_U03, ChEn_2A_U08 | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6 | M-2, M-3 | S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChEn_2A_C11b_W01 knowledge in the area of various kinds of nanomaterials, their properties, synthesis routes and applications in Chemical Engineering | 2,0 | |
3,0 | from 50 to 55% of percentage points | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ChEn_2A_C11b_U01 abilities to design nanomaterials and their application in chemical engineering and allied fields. | 2,0 | |
3,0 | from 50 to 55% of percentage points | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Suneel Kumar Srivastava and Vikas Mittal, Hybrid nanomaterials : advances in energy, environment and polymer nanocomposites, John Wiley & Sons, 2017
- Kenneth I. Ozoemena, Shaowei Chen, Nanomaterials for fuel cell catalysis, Springer, 2016