Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Inżynieria w medycynie (S1)

Sylabus przedmiotu Laboratorium dyplomowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria w medycynie
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Laboratorium dyplomowe
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Materiałów Katalitycznych i Sorpcyjnych
Nauczyciel odpowiedzialny Beata Michalkiewicz <Beata.Michalkiewicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 6,0 ECTS (formy) 6,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL7 30 6,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wybór tematu pracy dyplomowej zgodnie z regulaminem studiów

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie umiejętności samodzielnego planowania pracy badawczej
C-2Nabycie umiejętności samodzielnej oraz zespołowej pracy w laboratorium
C-3Uświadomienie konieczności rzetelnej i terminowej realizacji zadań, opracowywania wyników prowadzonych badań
C-4Nabycie umiejętości wykorzystywania wiedzy do rozwiązywania problemów praktycznych i poznawczych
C-5Nabycie umiejętości korzystania z zasobów bibliograficznych do poszerzenia wiedzy

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Dyskusja z promotorem dotycząca opracowania harmonogramu realizacji poszczególnych prac laboratoryjnych w ramach pracy dyplomowej2
T-L-2Prace badawcze w laboratorium związane z tematem pracy dyplomowej20
T-L-3Dyskusja z promotorem dotycząca weryfikacji i omówienia otrzymanych wyników badań8
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach w ramach jednooosobowych grup laboratoryjnych30
A-L-2Opracowywanie i analiza uzyskanych wyników badań za pomocą odpowiednich programów do obróbki danych70
A-L-3Formułowanie wniosków w oparciu o wyniki badań własnych30
A-L-4Konsultacje z promotorem20
150

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Ciągła praca ze studentem w laboratorium
M-2Dyskusje z promotorem
M-3Asymilacja wiedzy na podstawie uzyskanych wyników badań i ich analizy
M-4Praca ze źródłem literaturowym

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Okresowa ocena przebiegu realizacji założonych badań w ramach pracy dyplomowej inżynierskiej, samodzielnej i zespołowej pracy w laboratorium
S-2Ocena formująca: Ocena poziomu dyskusji naukowej
S-3Ocena podsumowująca: Sprawozdanie

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IwM_1A_A09_U01
Projektuje stanowisko badawcze, wykorzystuje metody analityczne do kontroli operacji i procesów związanych z tematem pracy dyplomowej inżynierskiej, podejmuje realizację zaplanowanych badań indywidualnie i w zespole, opracowuje i interpretuje uzyskane wyniki
IwM_1A_U03, IwM_1A_U10C-1, C-2, C-3, C-4T-L-1, T-L-2, T-L-3M-1, M-2, M-3S-1, S-3
IwM_1A_A09_U02
Wykorzystuje zasoby bibliograficzne, w tym naukowe bazy danych do poszerzenia swojej wiedzy dotyczącej tematu pracy dyplomowej
IwM_1A_U14C-1, C-4, C-5T-L-1, T-L-3M-2, M-4S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IwM_1A_A09_K01
Student jest zorientowany na przestrzeganie zasad etyki zawodowej, wymaganie tego od innych, dbałość o dorobek i tradycje zawodu
IwM_1A_K04C-2, C-3T-L-2M-1S-1
IwM_1A_A09_K02
Student chętnie rozwiązuje problemy poznawcze i praktyczne wykorzystując własną wiedzę lub zasięgając opinii ekspertów
IwM_1A_K01, IwM_1A_K02C-1, C-4, C-5T-L-1, T-L-2, T-L-3M-1S-2

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IwM_1A_A09_U01
Projektuje stanowisko badawcze, wykorzystuje metody analityczne do kontroli operacji i procesów związanych z tematem pracy dyplomowej inżynierskiej, podejmuje realizację zaplanowanych badań indywidualnie i w zespole, opracowuje i interpretuje uzyskane wyniki
2,0
3,0Naprowadzany przez opiekuna potrafi zapropjektować stanowisko badawcze, wykorzystać metody analityczne do kontroli operacji i procesów jednostkowych związanych z tematem pracy dyplomowej inżynierskiej, podejmowac realizację zaplanowanych badań, opracować uzyskane wyniki
3,5
4,0
4,5
5,0
IwM_1A_A09_U02
Wykorzystuje zasoby bibliograficzne, w tym naukowe bazy danych do poszerzenia swojej wiedzy dotyczącej tematu pracy dyplomowej
2,0
3,0Student z dużą pomocą promotora wykorzystuje zasoby bibliograficzne, w tym naukowe bazy danych do poszerzenia swojej wiedzy dotyczącej tematu pracy dyplomowej
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IwM_1A_A09_K01
Student jest zorientowany na przestrzeganie zasad etyki zawodowej, wymaganie tego od innych, dbałość o dorobek i tradycje zawodu
2,0
3,0Student jest słabo zorientowany w problemach zasad etyki zawodowej, dorobku i tradycjach zawodu, słabo lub wcale jest chętny do wypełnianie zobowiązań społecznych, współorganizowanie działalności na rzecz środowiska społecznego, inicjowania działań na rzecz interesu publicznego
3,5
4,0
4,5
5,0
IwM_1A_A09_K02
Student chętnie rozwiązuje problemy poznawcze i praktyczne wykorzystując własną wiedzę lub zasięgając opinii ekspertów
2,0
3,0Student ponaglany przez promotora rozwiązuje z jego pomocą problemy poznawcze i praktyczne wykorzystując częściowo własną wiedzę
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Literatura związana z tematem pracy - publikacje, monografie, patenty
  2. praca zbiorowa, Kodeks etyki pracownika naukowego, 2011, wolny dostęp na: https://instytucja.pan.pl/index.php/kodeks-etyki-pracownikanaukowego

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Dyskusja z promotorem dotycząca opracowania harmonogramu realizacji poszczególnych prac laboratoryjnych w ramach pracy dyplomowej2
T-L-2Prace badawcze w laboratorium związane z tematem pracy dyplomowej20
T-L-3Dyskusja z promotorem dotycząca weryfikacji i omówienia otrzymanych wyników badań8
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach w ramach jednooosobowych grup laboratoryjnych30
A-L-2Opracowywanie i analiza uzyskanych wyników badań za pomocą odpowiednich programów do obróbki danych70
A-L-3Formułowanie wniosków w oparciu o wyniki badań własnych30
A-L-4Konsultacje z promotorem20
150
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIwM_1A_A09_U01Projektuje stanowisko badawcze, wykorzystuje metody analityczne do kontroli operacji i procesów związanych z tematem pracy dyplomowej inżynierskiej, podejmuje realizację zaplanowanych badań indywidualnie i w zespole, opracowuje i interpretuje uzyskane wyniki
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIwM_1A_U03Absolwent potrafi wykorzystać poznane zasady i metody chemii oraz fizyki w planowaniu, przeprowadzeniu i opisywaniu eksperymentów, potrafi interpretować i opracowywać uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
IwM_1A_U10Absolwent potrafi planować i organizować pracę – indywidualną oraz w zespole, współdziałać z innymi osobami w ramach prac zespołowych (także o charakterze interdyscyplinarnym)
Cel przedmiotuC-1Nabycie umiejętności samodzielnego planowania pracy badawczej
C-2Nabycie umiejętności samodzielnej oraz zespołowej pracy w laboratorium
C-3Uświadomienie konieczności rzetelnej i terminowej realizacji zadań, opracowywania wyników prowadzonych badań
C-4Nabycie umiejętości wykorzystywania wiedzy do rozwiązywania problemów praktycznych i poznawczych
Treści programoweT-L-1Dyskusja z promotorem dotycząca opracowania harmonogramu realizacji poszczególnych prac laboratoryjnych w ramach pracy dyplomowej
T-L-2Prace badawcze w laboratorium związane z tematem pracy dyplomowej
T-L-3Dyskusja z promotorem dotycząca weryfikacji i omówienia otrzymanych wyników badań
Metody nauczaniaM-1Ciągła praca ze studentem w laboratorium
M-2Dyskusje z promotorem
M-3Asymilacja wiedzy na podstawie uzyskanych wyników badań i ich analizy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Okresowa ocena przebiegu realizacji założonych badań w ramach pracy dyplomowej inżynierskiej, samodzielnej i zespołowej pracy w laboratorium
S-3Ocena podsumowująca: Sprawozdanie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Naprowadzany przez opiekuna potrafi zapropjektować stanowisko badawcze, wykorzystać metody analityczne do kontroli operacji i procesów jednostkowych związanych z tematem pracy dyplomowej inżynierskiej, podejmowac realizację zaplanowanych badań, opracować uzyskane wyniki
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIwM_1A_A09_U02Wykorzystuje zasoby bibliograficzne, w tym naukowe bazy danych do poszerzenia swojej wiedzy dotyczącej tematu pracy dyplomowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIwM_1A_U14Absolwent potrafi korzystać z zasobów bibliograficznych, w tym przy użyciu naukowych baz danych, tj. Scopus, Web of Science, Reaxys, SciFinder (Chemical Abstract) i innych.
Cel przedmiotuC-1Nabycie umiejętności samodzielnego planowania pracy badawczej
C-4Nabycie umiejętości wykorzystywania wiedzy do rozwiązywania problemów praktycznych i poznawczych
C-5Nabycie umiejętości korzystania z zasobów bibliograficznych do poszerzenia wiedzy
Treści programoweT-L-1Dyskusja z promotorem dotycząca opracowania harmonogramu realizacji poszczególnych prac laboratoryjnych w ramach pracy dyplomowej
T-L-3Dyskusja z promotorem dotycząca weryfikacji i omówienia otrzymanych wyników badań
Metody nauczaniaM-2Dyskusje z promotorem
M-4Praca ze źródłem literaturowym
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena poziomu dyskusji naukowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student z dużą pomocą promotora wykorzystuje zasoby bibliograficzne, w tym naukowe bazy danych do poszerzenia swojej wiedzy dotyczącej tematu pracy dyplomowej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIwM_1A_A09_K01Student jest zorientowany na przestrzeganie zasad etyki zawodowej, wymaganie tego od innych, dbałość o dorobek i tradycje zawodu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIwM_1A_K04Absolwent jest gotów do odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych, w tym: − przestrzegania zasad etyki zawodowej i wymagania tego od innych, − dbałości o dorobek i tradycje zawodu
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności samodzielnej oraz zespołowej pracy w laboratorium
C-3Uświadomienie konieczności rzetelnej i terminowej realizacji zadań, opracowywania wyników prowadzonych badań
Treści programoweT-L-2Prace badawcze w laboratorium związane z tematem pracy dyplomowej
Metody nauczaniaM-1Ciągła praca ze studentem w laboratorium
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Okresowa ocena przebiegu realizacji założonych badań w ramach pracy dyplomowej inżynierskiej, samodzielnej i zespołowej pracy w laboratorium
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student jest słabo zorientowany w problemach zasad etyki zawodowej, dorobku i tradycjach zawodu, słabo lub wcale jest chętny do wypełnianie zobowiązań społecznych, współorganizowanie działalności na rzecz środowiska społecznego, inicjowania działań na rzecz interesu publicznego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIwM_1A_A09_K02Student chętnie rozwiązuje problemy poznawcze i praktyczne wykorzystując własną wiedzę lub zasięgając opinii ekspertów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIwM_1A_K01Absolwent potrafi krytycznie ocenić posiadaną wiedzę i odbierane treści
IwM_1A_K02Absolwent uznaje znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz potrafi zasięgać opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu
Cel przedmiotuC-1Nabycie umiejętności samodzielnego planowania pracy badawczej
C-4Nabycie umiejętości wykorzystywania wiedzy do rozwiązywania problemów praktycznych i poznawczych
C-5Nabycie umiejętości korzystania z zasobów bibliograficznych do poszerzenia wiedzy
Treści programoweT-L-1Dyskusja z promotorem dotycząca opracowania harmonogramu realizacji poszczególnych prac laboratoryjnych w ramach pracy dyplomowej
T-L-2Prace badawcze w laboratorium związane z tematem pracy dyplomowej
T-L-3Dyskusja z promotorem dotycząca weryfikacji i omówienia otrzymanych wyników badań
Metody nauczaniaM-1Ciągła praca ze studentem w laboratorium
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena poziomu dyskusji naukowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ponaglany przez promotora rozwiązuje z jego pomocą problemy poznawcze i praktyczne wykorzystując częściowo własną wiedzę
3,5
4,0
4,5
5,0