Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S2)
specjalność: Technologia organiczna leków, kosmetyków i środków pomocniczych

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia chemiczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe
Specjalność Technologia polimerów syntetycznych i biomateriałów
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Polimerów i Biomateriałów
Nauczyciel odpowiedzialny Mirosława El Fray <Miroslawa.ElFray@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 10,0 ECTS (formy) 10,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminaria dyplomoweSD3 45 10,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza z zakresu planowania badań i interpretacji wyników z obszaru technologii materiałów polimerowych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przekazanie studentowi wymogów obowiązujących podczas realizacji pracy dyplomowej magisterskiej.
C-2Wskazanie studentowi dobrych praktyk pomagających w przygotowaniu pracy dyplomowej.
C-3Wskazanie studentowi dobrych praktyk pomagających w przygotowaniu pracy dyplomowej.
C-4Nabycie umiejętności prezentowania wyników badań własnych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria dyplomowe
T-SD-1Rola zajęć seminaryjnych i promotora w tworzeniu pracy. Etyka i warsztat naukowca.3
T-SD-2Istota i cele autoprezentacji. Techniki wystąpień i prezentacji wyników.3
T-SD-3Układ pracy dyplomowej zgodny z obowiązującymi na Wydziale zasadami pisania pracy dyplomowej magisterskiej: wymogi edytorskie, wymogi konstrukcyjne tworzenia ilustracji i wykresów.3
T-SD-4Harmonogram realizacji zadania naukowego. Dyskusja nad szczegółowością zadań i limitami czasowymi w realizacji etapów pracy magisterskiej.3
T-SD-5Tworzenie bibliografii i zasady przywoływania literatury (omówienie programów do tworzenia spisu literatury). Plagiat i autoplagiat3
T-SD-6Prowadzenie dziennika laboratoryjnego, zaznajomienie studenta z zasadami SOP i GLP.3
T-SD-7Prezentacja przez dyplomantów koncepcji oraz celu i zakresu pracy magisterskiej.6
T-SD-8Prezentacja przez dyplomantów części literaturowej pracy dyplomowej połączona z dyskusją.6
T-SD-9Prezentacja przez dyplmantów wyników pracy eksperymentalnej pracy dyplomowej połączona z dyskusją.15
45

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria dyplomowe
A-SD-1Udział w seminariach.45
A-SD-2Przygotowanie prezentacji dotyczącej koncepcji, celi i zakresu, części literaturowej oraz eksperymentalnej pracy dyplomowej .60
A-SD-3Analiza źródeł literaturowych dotyczących pracy dyplomowej65
A-SD-4Konsultacje80
250

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny.
M-2Dyskusja.
M-3Seminarium.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną ocen z prezentacji dotyczacej koncepcji, celi i zakresu, części literaturowej oraz eksperymentalnej pracy dyplomowej.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D02-14_W01
Potrafi korzystać z literatury dotyczącej tamatyki pracy dyplomowej magisterskiej
TCH_2A_W04C-1, C-2T-SD-1, T-SD-2, T-SD-3, T-SD-5, T-SD-4, T-SD-6M-1, M-2, M-3S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D02-14_U01
Absolwent potrafi komunikować się z użyciem specjalistycznej terminologii i znanych technik informacyjno-komunikacyjnych w pbszarze technologii chemicznej oraz potrafi brać udział w debacie - przedstawiać i oceniać rózne opinie i stanowiska oraz dyskutowac o nich
TCH_2A_U07C-3, C-4T-SD-7, T-SD-8, T-SD-9M-1, M-3S-1
TCH_2A_D02-14_U02
Absolwent potrafi korzystać zasobów bibliograficznych, w tym przy uzyciu naukowych baz danych, tj. Scopus, Web of Science, Reaxys, SciFinder (Chemical Abstracts) i innych.
TCH_2A_U06C-3, C-4T-SD-5, T-SD-7, T-SD-8M-2, M-3S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_2A_D02-14_K01
Absolwent potrafi krytycznie oceniać posiadaną wiedzę i odebrane treści, jest gotów do stałego poszerzania wiedzy, w tym do samodzielnego jej uzupełniania
TCH_2A_K01C-1T-SD-1, T-SD-7, T-SD-8, T-SD-9M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D02-14_W01
Potrafi korzystać z literatury dotyczącej tamatyki pracy dyplomowej magisterskiej
2,0
3,0Student poprawnie wykorzystuje narzędzia badawcze i analiztyczne
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D02-14_U01
Absolwent potrafi komunikować się z użyciem specjalistycznej terminologii i znanych technik informacyjno-komunikacyjnych w pbszarze technologii chemicznej oraz potrafi brać udział w debacie - przedstawiać i oceniać rózne opinie i stanowiska oraz dyskutowac o nich
2,0
3,0Student prezentuje "suche" wyniki bez umiejętności ich dogłębnej analizy.
3,5
4,0
4,5
5,0
TCH_2A_D02-14_U02
Absolwent potrafi korzystać zasobów bibliograficznych, w tym przy uzyciu naukowych baz danych, tj. Scopus, Web of Science, Reaxys, SciFinder (Chemical Abstracts) i innych.
2,0
3,0z prezentacji studenta nie wynika, że potrafi korzystać z różnych baz danych w celu zapoznania się z aktualnym stanem wiedzy; nie bierze udziału w dyskusji naukowej.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TCH_2A_D02-14_K01
Absolwent potrafi krytycznie oceniać posiadaną wiedzę i odebrane treści, jest gotów do stałego poszerzania wiedzy, w tym do samodzielnego jej uzupełniania
2,0
3,0Student zna zasady poprawnego wykorzystania narzędzi badawczych
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Stuart C., Sztuka przemawiania i prezentacji., Warszawa, 2006
  2. Kozłowski R., Praktyczny sposób pisania prac dyplomowych: z wykorzystaniem programu komputerowego i Internetu, Warszawa, 2009
  3. Zendrowski R., Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, Warszawa, 2020

Literatura dodatkowa

  1. Literatura z obszaru dotyczącego tematyki pracy dyplomowej magisterskiej

Treści programowe - seminaria dyplomowe

KODTreść programowaGodziny
T-SD-1Rola zajęć seminaryjnych i promotora w tworzeniu pracy. Etyka i warsztat naukowca.3
T-SD-2Istota i cele autoprezentacji. Techniki wystąpień i prezentacji wyników.3
T-SD-3Układ pracy dyplomowej zgodny z obowiązującymi na Wydziale zasadami pisania pracy dyplomowej magisterskiej: wymogi edytorskie, wymogi konstrukcyjne tworzenia ilustracji i wykresów.3
T-SD-4Harmonogram realizacji zadania naukowego. Dyskusja nad szczegółowością zadań i limitami czasowymi w realizacji etapów pracy magisterskiej.3
T-SD-5Tworzenie bibliografii i zasady przywoływania literatury (omówienie programów do tworzenia spisu literatury). Plagiat i autoplagiat3
T-SD-6Prowadzenie dziennika laboratoryjnego, zaznajomienie studenta z zasadami SOP i GLP.3
T-SD-7Prezentacja przez dyplomantów koncepcji oraz celu i zakresu pracy magisterskiej.6
T-SD-8Prezentacja przez dyplomantów części literaturowej pracy dyplomowej połączona z dyskusją.6
T-SD-9Prezentacja przez dyplmantów wyników pracy eksperymentalnej pracy dyplomowej połączona z dyskusją.15
45

Formy aktywności - seminaria dyplomowe

KODForma aktywnościGodziny
A-SD-1Udział w seminariach.45
A-SD-2Przygotowanie prezentacji dotyczącej koncepcji, celi i zakresu, części literaturowej oraz eksperymentalnej pracy dyplomowej .60
A-SD-3Analiza źródeł literaturowych dotyczących pracy dyplomowej65
A-SD-4Konsultacje80
250
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_2A_D02-14_W01Potrafi korzystać z literatury dotyczącej tamatyki pracy dyplomowej magisterskiej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_W04Absolwent posiada pogłębioną wiedzę o najnowszych technologiach chemicznych i materiałowych, zna aktualne trendy rozwoju technologii chemicznej i możliwości jej zastosowania w wybranych obszarach nauki i techniki
Cel przedmiotuC-1Przekazanie studentowi wymogów obowiązujących podczas realizacji pracy dyplomowej magisterskiej.
C-2Wskazanie studentowi dobrych praktyk pomagających w przygotowaniu pracy dyplomowej.
Treści programoweT-SD-1Rola zajęć seminaryjnych i promotora w tworzeniu pracy. Etyka i warsztat naukowca.
T-SD-2Istota i cele autoprezentacji. Techniki wystąpień i prezentacji wyników.
T-SD-3Układ pracy dyplomowej zgodny z obowiązującymi na Wydziale zasadami pisania pracy dyplomowej magisterskiej: wymogi edytorskie, wymogi konstrukcyjne tworzenia ilustracji i wykresów.
T-SD-5Tworzenie bibliografii i zasady przywoływania literatury (omówienie programów do tworzenia spisu literatury). Plagiat i autoplagiat
T-SD-4Harmonogram realizacji zadania naukowego. Dyskusja nad szczegółowością zadań i limitami czasowymi w realizacji etapów pracy magisterskiej.
T-SD-6Prowadzenie dziennika laboratoryjnego, zaznajomienie studenta z zasadami SOP i GLP.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
M-2Dyskusja.
M-3Seminarium.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną ocen z prezentacji dotyczacej koncepcji, celi i zakresu, części literaturowej oraz eksperymentalnej pracy dyplomowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student poprawnie wykorzystuje narzędzia badawcze i analiztyczne
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_2A_D02-14_U01Absolwent potrafi komunikować się z użyciem specjalistycznej terminologii i znanych technik informacyjno-komunikacyjnych w pbszarze technologii chemicznej oraz potrafi brać udział w debacie - przedstawiać i oceniać rózne opinie i stanowiska oraz dyskutowac o nich
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_U07Absolwent potrafi komunikować się z użyciem specjalistycznej terminologii i znanych technik informacyjno-komunikacyjnych w obszarze technologii chemicznej oraz potrafi prowadzić dyskusję naukową – przedstawiać i oceniać różne opinie i stanowiska
Cel przedmiotuC-3Wskazanie studentowi dobrych praktyk pomagających w przygotowaniu pracy dyplomowej.
C-4Nabycie umiejętności prezentowania wyników badań własnych.
Treści programoweT-SD-7Prezentacja przez dyplomantów koncepcji oraz celu i zakresu pracy magisterskiej.
T-SD-8Prezentacja przez dyplomantów części literaturowej pracy dyplomowej połączona z dyskusją.
T-SD-9Prezentacja przez dyplmantów wyników pracy eksperymentalnej pracy dyplomowej połączona z dyskusją.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
M-3Seminarium.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną ocen z prezentacji dotyczacej koncepcji, celi i zakresu, części literaturowej oraz eksperymentalnej pracy dyplomowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student prezentuje "suche" wyniki bez umiejętności ich dogłębnej analizy.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_2A_D02-14_U02Absolwent potrafi korzystać zasobów bibliograficznych, w tym przy uzyciu naukowych baz danych, tj. Scopus, Web of Science, Reaxys, SciFinder (Chemical Abstracts) i innych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_U06Absolwent w oparciu o właściwe źródła literaturowe potrafi rozwiązywać złożone i nietypowe problemy w obszarze wybranych zagadnień technologii chemicznej
Cel przedmiotuC-3Wskazanie studentowi dobrych praktyk pomagających w przygotowaniu pracy dyplomowej.
C-4Nabycie umiejętności prezentowania wyników badań własnych.
Treści programoweT-SD-5Tworzenie bibliografii i zasady przywoływania literatury (omówienie programów do tworzenia spisu literatury). Plagiat i autoplagiat
T-SD-7Prezentacja przez dyplomantów koncepcji oraz celu i zakresu pracy magisterskiej.
T-SD-8Prezentacja przez dyplomantów części literaturowej pracy dyplomowej połączona z dyskusją.
Metody nauczaniaM-2Dyskusja.
M-3Seminarium.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną ocen z prezentacji dotyczacej koncepcji, celi i zakresu, części literaturowej oraz eksperymentalnej pracy dyplomowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0z prezentacji studenta nie wynika, że potrafi korzystać z różnych baz danych w celu zapoznania się z aktualnym stanem wiedzy; nie bierze udziału w dyskusji naukowej.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTCH_2A_D02-14_K01Absolwent potrafi krytycznie oceniać posiadaną wiedzę i odebrane treści, jest gotów do stałego poszerzania wiedzy, w tym do samodzielnego jej uzupełniania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_2A_K01Absolwent jest gotowy do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści oraz do stałego poszerzania wiedzy, w tym do samodzielnego jej uzupełniania.
Cel przedmiotuC-1Przekazanie studentowi wymogów obowiązujących podczas realizacji pracy dyplomowej magisterskiej.
Treści programoweT-SD-1Rola zajęć seminaryjnych i promotora w tworzeniu pracy. Etyka i warsztat naukowca.
T-SD-7Prezentacja przez dyplomantów koncepcji oraz celu i zakresu pracy magisterskiej.
T-SD-8Prezentacja przez dyplomantów części literaturowej pracy dyplomowej połączona z dyskusją.
T-SD-9Prezentacja przez dyplmantów wyników pracy eksperymentalnej pracy dyplomowej połączona z dyskusją.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną ocen z prezentacji dotyczacej koncepcji, celi i zakresu, części literaturowej oraz eksperymentalnej pracy dyplomowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna zasady poprawnego wykorzystania narzędzi badawczych
3,5
4,0
4,5
5,0