Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)
Sylabus przedmiotu Polish language and culture 1:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wymiana międzynarodowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Polish language and culture 1 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Języków Obcych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Krzysztof Potyrała <Krzysztof.Potyrala@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Dorota Karelus <Dorota.Karelus@zut.edu.pl>, Anna Maziarz <Anna.Maziarz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | 1 | Grupa obieralna | 1 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | None |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Student will be able to understand and use familiar everyday expressions and very basic phrases aimed at the satisfaction of needs of a concrete type. |
C-2 | Student will be able to introduce him/herself and others and ask and answer questions about personal details such as where he/she lives, people he/she knows and things he/she has. |
C-3 | Student will be able to interact in a simple way provided the other person talks slowly and clearly and is prepared to help |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
T-LK-1 | PRONUNCIATION Vocabulary: important phrases | 2 |
T-LK-2 | FIRST MEETINGS Vocabulary: greetings, introducing yourself, asking and answering: How are you?; countries; numbers 0-10, asking and answering: What is your phone number? Grammar: personal pronouns, verbs: być (to be), nazywać się (your name), mieszkać (to live), mieć (to have) | 6 |
T-LK-3 | THE POLISH ALPHABET Vocabulary: spelling and pronunciation | 2 |
T-LK-4 | ABOUT TYPICAL THINGS Vocabulary: essential words, food and drinks (part 1), adjectives describing physical appearance and personality, colours, numbers 11-20 Grammar: nouns and adjectives in the nominative singular, question word czy; the conjunction i, ale; the –m, -sz conjugation | 10 |
T-LK-5 | ABOUT PEOPLE Vocabulary: languages and nationalities, professions and occupations, hobbies and interests (part 1) Grammar: nouns and adjectives in the instrumental case, the –ę –isz/ -ysz conjugation | 10 |
T-LK-6 | THE FAMILY Vocabulary: family members, numbers 20-100, telling the age, Grammar: possessive pronouns in nominative singular, nouns and adjectives in the accusative case | 10 |
T-LK-7 | INTERESTS AND LEISURE Vocabulary: hobbies and interests (part 2), sport disciplines, areas of study, places of entertainment, Grammar: the conjunction bo , żeby; personal pronouns in the accusative case; the –ę –esz/ -ysz conjugation, verbs ending in –ować; adverbs of frequency | 10 |
T-LK-8 | POLISH CULTURE Polish festivals, traditions | 6 |
T-LK-9 | REVISION AND FINAL TESTS | 4 |
60 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
A-LK-1 | Participation in classes | 60 |
A-LK-2 | Individual student work | 36 |
A-LK-3 | Consultations | 4 |
100 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | zajęcia praktyczne |
M-2 | praca w grupach |
M-3 | praca z tekstem |
M-4 | słuchanie ze zrozumieniem |
M-5 | dialogi |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: continuous assessment |
S-2 | Ocena formująca: written exam |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-SPNJO_1-_P1_W01 student posiada wiedzę dotyczącą fonetyki, podstawowego słownictwa i gramatyki na poziomie A1 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-LK-9, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8 | M-3, M-4, M-5, M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-SPNJO_1-_P1_U01 student posiada umiejętność porozumiewania się na poziomie A1 z różnymi podmiotami na tematy z życia codziennego | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-LK-9, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8 | M-3, M-4, M-5, M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
WM-SPNJO_1-_P1_K01 student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i rozwijania kompetencji językowych | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-LK-9, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8 | M-3, M-4, M-5, M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-SPNJO_1-_P1_W01 student posiada wiedzę dotyczącą fonetyki, podstawowego słownictwa i gramatyki na poziomie A1 | 2,0 | |
3,0 | Student posiada ograniczoną wiedzę dotyczącą gramatyki, słownictwa oraz fonetyki języka polskiego na poziomie A1. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-SPNJO_1-_P1_U01 student posiada umiejętność porozumiewania się na poziomie A1 z różnymi podmiotami na tematy z życia codziennego | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi w niewielkim stopniu porozumiewać się z różnymi podmiotami. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
WM-SPNJO_1-_P1_K01 student rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i rozwijania kompetencji językowych | 2,0 | |
3,0 | Student dostrzega potrzebę uczenia się i rozwijania swoich kompetencji językowych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- M. Małolepsza, A. Szymkiewicz, Hurra!!! Po polsku 1, Prolog, Kraków, 2006
- I. Stempek, A. Stelmach, S. Dawidek, A. Szymkiewicz, Polski - Krok po kroku, Glossa, Kraków, 2013