Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)

Sylabus przedmiotu Quality Management Systems:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Quality Management Systems
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Budowlanej i Komunikacyjnej
Nauczyciel odpowiedzialny Magdalena Bochenek <Magdalena.Bochenek@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Magdalena Bochenek <Magdalena.Bochenek@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA1 30 2,00,41zaliczenie
wykładyW1 30 3,00,59zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Completion of Comprehensive Building course
W-2Completion of company organization course

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Student to be familiar with quality procedures according to ISO 9001
C-2Student to be able for working-out of Quality Planning

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Family of standards ISO-90002
T-A-2Developing of Quality Policy - examples of different organisations,2
T-A-3Quality procedures in accordance with standard ISO 90008
T-A-4Quality procedures structure in construction company - examples,2
T-A-5Construction works Quality Plan2
T-A-6Operational Instructions,2
T-A-7Quality records,2
T-A-8Pareto analysis,2
T-A-9Ishikawa diagram2
T-A-10Improving of quality - brain storm, comparison in couples,2
T-A-11Basic statistic calculations for Quality system - examples2
T-A-12Passing test2
30
wykłady
T-W-1History and evolution of quality concepts - quality standards and their basic description,4
T-W-2Classic approach to quality by W.E. Deming,2
T-W-3Changes to the approach of quality problems affected by market processes,2
T-W-4Quality costs vs. business efficiency of the company,4
T-W-58 quality principles as the base of management system,2
T-W-6Basic tools of quality management – Fishbone diagram, Pareto analysis, statistic methods,4
T-W-7Basic principles of total quality management (TQM) in construction,2
T-W-8Definitions and principles of standards ISO 90002
T-W-9Process approach in development of quality system in construction company,2
T-W-10Fundamentals of quality assurance system QAS documentation according to ISO 9001 : 2008. Quality Policy of construction company. Procedures and instructions of QAS. Quality records.4
T-W-11Lecture test2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Participation in tutorials30
A-A-2Literature study13
A-A-3Preparation for getting the pass5
A-A-4Final pass2
50
wykłady
A-W-1Participation in lectures28
A-W-2Self-analysis of lectures content and reading of ISO 9001 standard15
A-W-3Preparation for the test30
A-W-4Pass-out2
75

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Informative lectures
M-2case studies

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: testing of knowledge
S-2Ocena podsumowująca: Tutorials pass

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM_1-_null_W01
Zna procedury systemu zarządzania jakością robót budowlanych orza plany jakości dla różnych rodzajów robót budowlanych.
C-1, C-2T-W-1, T-W-5, T-W-6, T-W-8, T-W-9M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM_1-_null_U01
Potrafi opracować dokumenty systemu zapewnienia jakości w firmie budowlanej
C-1, C-2T-A-5, T-A-7, T-A-8, T-A-9, T-W-10M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM_1-_null_K01
Jest odpowiedzialny za pracę własną i wspólnie realizowane zadania, ma świadomość profesjonalnego zachowania i przestrzegania etyki zawodowej
C-2T-A-6, T-W-4M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM_1-_null_W01
Zna procedury systemu zarządzania jakością robót budowlanych orza plany jakości dla różnych rodzajów robót budowlanych.
2,0
3,0Zaliczyć test w 60% oraz znać ogólne wymagania normy ISO 9001
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM_1-_null_U01
Potrafi opracować dokumenty systemu zapewnienia jakości w firmie budowlanej
2,0
3,0Potrafi opracować procedury systemowe
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM_1-_null_K01
Jest odpowiedzialny za pracę własną i wspólnie realizowane zadania, ma świadomość profesjonalnego zachowania i przestrzegania etyki zawodowej
2,0
3,0Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną i całego zespołu
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Flood Robert L., Beyond TQM, John Wiley & Sons, 1994
  2. Georg Stephen, Weimerskirch Arnold, Total Quality Management, John Wiley & Sons, 1994
  3. joint publication, English for construction managers and engineering. Part 8: Quality management in construction, Poltext, Warszawa, 2009
  4. joint publication, ISO 9000:2005 Quality management systems - Fundamentals and vocabulary, 2005
  5. joint publication, ISO 9001:2015 Quality management systems - Requirements, 2015
  6. joint publication, ISO 9004:2000 Quality management systems- Guidelines for performance improvements, 2004
  7. joint publication, ISO 19011:2018 Guidelines for auditing of Quality Management Systems, 2018

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Family of standards ISO-90002
T-A-2Developing of Quality Policy - examples of different organisations,2
T-A-3Quality procedures in accordance with standard ISO 90008
T-A-4Quality procedures structure in construction company - examples,2
T-A-5Construction works Quality Plan2
T-A-6Operational Instructions,2
T-A-7Quality records,2
T-A-8Pareto analysis,2
T-A-9Ishikawa diagram2
T-A-10Improving of quality - brain storm, comparison in couples,2
T-A-11Basic statistic calculations for Quality system - examples2
T-A-12Passing test2
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1History and evolution of quality concepts - quality standards and their basic description,4
T-W-2Classic approach to quality by W.E. Deming,2
T-W-3Changes to the approach of quality problems affected by market processes,2
T-W-4Quality costs vs. business efficiency of the company,4
T-W-58 quality principles as the base of management system,2
T-W-6Basic tools of quality management – Fishbone diagram, Pareto analysis, statistic methods,4
T-W-7Basic principles of total quality management (TQM) in construction,2
T-W-8Definitions and principles of standards ISO 90002
T-W-9Process approach in development of quality system in construction company,2
T-W-10Fundamentals of quality assurance system QAS documentation according to ISO 9001 : 2008. Quality Policy of construction company. Procedures and instructions of QAS. Quality records.4
T-W-11Lecture test2
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Participation in tutorials30
A-A-2Literature study13
A-A-3Preparation for getting the pass5
A-A-4Final pass2
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Participation in lectures28
A-W-2Self-analysis of lectures content and reading of ISO 9001 standard15
A-W-3Preparation for the test30
A-W-4Pass-out2
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM_1-_null_W01Zna procedury systemu zarządzania jakością robót budowlanych orza plany jakości dla różnych rodzajów robót budowlanych.
Cel przedmiotuC-1Student to be familiar with quality procedures according to ISO 9001
C-2Student to be able for working-out of Quality Planning
Treści programoweT-W-1History and evolution of quality concepts - quality standards and their basic description,
T-W-58 quality principles as the base of management system,
T-W-6Basic tools of quality management – Fishbone diagram, Pareto analysis, statistic methods,
T-W-8Definitions and principles of standards ISO 9000
T-W-9Process approach in development of quality system in construction company,
Metody nauczaniaM-1Informative lectures
M-2case studies
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: testing of knowledge
S-2Ocena podsumowująca: Tutorials pass
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Zaliczyć test w 60% oraz znać ogólne wymagania normy ISO 9001
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM_1-_null_U01Potrafi opracować dokumenty systemu zapewnienia jakości w firmie budowlanej
Cel przedmiotuC-1Student to be familiar with quality procedures according to ISO 9001
C-2Student to be able for working-out of Quality Planning
Treści programoweT-A-5Construction works Quality Plan
T-A-7Quality records,
T-A-8Pareto analysis,
T-A-9Ishikawa diagram
T-W-10Fundamentals of quality assurance system QAS documentation according to ISO 9001 : 2008. Quality Policy of construction company. Procedures and instructions of QAS. Quality records.
Metody nauczaniaM-1Informative lectures
M-2case studies
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: testing of knowledge
S-2Ocena podsumowująca: Tutorials pass
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi opracować procedury systemowe
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM_1-_null_K01Jest odpowiedzialny za pracę własną i wspólnie realizowane zadania, ma świadomość profesjonalnego zachowania i przestrzegania etyki zawodowej
Cel przedmiotuC-2Student to be able for working-out of Quality Planning
Treści programoweT-A-6Operational Instructions,
T-W-4Quality costs vs. business efficiency of the company,
Metody nauczaniaM-1Informative lectures
M-2case studies
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: testing of knowledge
S-2Ocena podsumowująca: Tutorials pass
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną i całego zespołu
3,5
4,0
4,5
5,0