Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)

Sylabus przedmiotu Project Management 1:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Project Management 1
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Budowlanej i Komunikacyjnej
Nauczyciel odpowiedzialny Magdalena Bochenek <Magdalena.Bochenek@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Magdalena Bochenek <Magdalena.Bochenek@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA1 30 2,20,41zaliczenie
wykładyW1 30 1,80,59zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Completed course of company organization
W-2Completed course of building Economics and works technology

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Student to be familiar with methodologies and principles of decision making by Employer
C-2Student to be able to assess a project risk

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Identification and analysis of different projects stakeholders,4
T-A-2Initial phase - technical and financial analysis of Project,4
T-A-3Project selection by the Owner - SWOT and PEST analysis5
T-A-4Project brief and objectives,4
T-A-5Log-frame matrix in PCM methods of Project Management,4
T-A-6Milestone schedulling,3
T-A-7Work Breakdown Structure (WBS) of the whole project life cycle,4
T-A-8Passing test2
30
wykłady
T-W-1Basic pronciples and definitions of Project Management,2
T-W-2Project Life Cycle - examples of different discyplines,2
T-W-3Identification of Project stakeholders and analysis of their influence on Project outcome,2
T-W-4Basic conditions and constraints in Management of the Project,2
T-W-5Planning of Project strategy - main objectives and Project priorities,2
T-W-6SWOT and PEST analysis as the base for Project selection by the Owner,2
T-W-7Various models of Project Management - optimization of methodology2
T-W-8Methodology of process management by Project Management Institute - PMBOK4
T-W-9Project scope management by PMI standards,2
T-W-10Project life cycle management according to European Commission standards,2
T-W-11Structure and principles of Project log-frame procurement,2
T-W-12Indicators of Project objectives achievement - SMART test,2
T-W-13The other standards of Project Management - ISO 10 006, BS 6079, Prince 2, AGILE2
T-W-14Work Breakdown Structure of the whole project life cycle (WBS),2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Class Participation30
A-A-2Independent analysis of exercises and lecture content and literature recognition14
A-A-3Preparation for the exam10
A-A-4Exam2
56
wykłady
A-W-1Class Participation30
A-W-2Independent analysis of lecture content and literature recognition4
A-W-3Preparation for the exam10
A-W-4Final Exam1
45

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1lecture
M-2exercises

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: written exam
S-2Ocena formująca: case study

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM_1-_null_W01
Rozróżnienia cykl życia projektu inwstycyjnego z podziałem na poszczególne fazy, charaktetyzuje mocne i słabe strony projektu, rozpoznaje główne założenia projektu i metody zrządzania
C-1T-A-4, T-A-6, T-A-7, T-W-14, T-W-1, T-W-2, T-W-5M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM_1-_null_U01
Dobiera modele zarządzania projektem na podstawie kryteriów i wymogów zamawiającego,analizuje ryzyko inwestycji i wykonalność techniczną i finansową.
C-1T-A-1, T-A-4, T-A-3, T-A-2, T-A-6, T-A-7, T-W-4, T-W-5, T-W-7, T-W-9M-1S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM_1-_null_K01
Jest świadomy zachowań zgodnych z etyką zawodową oraz jest zorientowanyw działaniach dotyczących przedsiębiorczości.
C-1T-A-1, T-A-4, T-A-3, T-A-2, T-A-7, T-W-1M-1S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM_1-_null_W01
Rozróżnienia cykl życia projektu inwstycyjnego z podziałem na poszczególne fazy, charaktetyzuje mocne i słabe strony projektu, rozpoznaje główne założenia projektu i metody zrządzania
2,0
3,0Knowledge of the basic stages of the project life cycle and the main objectives of the project.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM_1-_null_U01
Dobiera modele zarządzania projektem na podstawie kryteriów i wymogów zamawiającego,analizuje ryzyko inwestycji i wykonalność techniczną i finansową.
2,0
3,0The student is able to assess the proposed project management model.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM_1-_null_K01
Jest świadomy zachowań zgodnych z etyką zawodową oraz jest zorientowanyw działaniach dotyczących przedsiębiorczości.
2,0
3,0The student is aware of his knowledge but does not use it sufficiently.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Kerzner Harold, Project Management - A system approach to planning, scheduling and control, John Wiley &Sons, 2003
  2. Project Management Institute, A guide to the Project Management Body of Knowledge", 2000
  3. Halpin D.W., Woodhead R.W., “ Construction Management”, John Wiley & Sons, 2011
  4. Kerzner Harold, Advanced Project Management, John Wiley &Sons, 2004
  5. The Chartered Institute of Building, Code Of Practice For Project Management For Construction and Development, Wiley-Blackwell, 2010
  6. Rory Burke, Poject Management, Planning and Control, John Wiley&Sons, 1992
  7. Nicholas J.M., Steyn H., Projekt management for business, engineering, and technology. Principles and practice., Elsevier Butterworth Heinemann, 2008

Literatura dodatkowa

  1. Kerzner H., Projekt Management. A system approach to planning, scheduling and controlling., John Wiley Sons, New Jersey, 2003

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Identification and analysis of different projects stakeholders,4
T-A-2Initial phase - technical and financial analysis of Project,4
T-A-3Project selection by the Owner - SWOT and PEST analysis5
T-A-4Project brief and objectives,4
T-A-5Log-frame matrix in PCM methods of Project Management,4
T-A-6Milestone schedulling,3
T-A-7Work Breakdown Structure (WBS) of the whole project life cycle,4
T-A-8Passing test2
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Basic pronciples and definitions of Project Management,2
T-W-2Project Life Cycle - examples of different discyplines,2
T-W-3Identification of Project stakeholders and analysis of their influence on Project outcome,2
T-W-4Basic conditions and constraints in Management of the Project,2
T-W-5Planning of Project strategy - main objectives and Project priorities,2
T-W-6SWOT and PEST analysis as the base for Project selection by the Owner,2
T-W-7Various models of Project Management - optimization of methodology2
T-W-8Methodology of process management by Project Management Institute - PMBOK4
T-W-9Project scope management by PMI standards,2
T-W-10Project life cycle management according to European Commission standards,2
T-W-11Structure and principles of Project log-frame procurement,2
T-W-12Indicators of Project objectives achievement - SMART test,2
T-W-13The other standards of Project Management - ISO 10 006, BS 6079, Prince 2, AGILE2
T-W-14Work Breakdown Structure of the whole project life cycle (WBS),2
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Class Participation30
A-A-2Independent analysis of exercises and lecture content and literature recognition14
A-A-3Preparation for the exam10
A-A-4Exam2
56
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Class Participation30
A-W-2Independent analysis of lecture content and literature recognition4
A-W-3Preparation for the exam10
A-W-4Final Exam1
45
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM_1-_null_W01Rozróżnienia cykl życia projektu inwstycyjnego z podziałem na poszczególne fazy, charaktetyzuje mocne i słabe strony projektu, rozpoznaje główne założenia projektu i metody zrządzania
Cel przedmiotuC-1Student to be familiar with methodologies and principles of decision making by Employer
Treści programoweT-A-4Project brief and objectives,
T-A-6Milestone schedulling,
T-A-7Work Breakdown Structure (WBS) of the whole project life cycle,
T-W-14Work Breakdown Structure of the whole project life cycle (WBS),
T-W-1Basic pronciples and definitions of Project Management,
T-W-2Project Life Cycle - examples of different discyplines,
T-W-5Planning of Project strategy - main objectives and Project priorities,
Metody nauczaniaM-1lecture
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: written exam
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Knowledge of the basic stages of the project life cycle and the main objectives of the project.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM_1-_null_U01Dobiera modele zarządzania projektem na podstawie kryteriów i wymogów zamawiającego,analizuje ryzyko inwestycji i wykonalność techniczną i finansową.
Cel przedmiotuC-1Student to be familiar with methodologies and principles of decision making by Employer
Treści programoweT-A-1Identification and analysis of different projects stakeholders,
T-A-4Project brief and objectives,
T-A-3Project selection by the Owner - SWOT and PEST analysis
T-A-2Initial phase - technical and financial analysis of Project,
T-A-6Milestone schedulling,
T-A-7Work Breakdown Structure (WBS) of the whole project life cycle,
T-W-4Basic conditions and constraints in Management of the Project,
T-W-5Planning of Project strategy - main objectives and Project priorities,
T-W-7Various models of Project Management - optimization of methodology
T-W-9Project scope management by PMI standards,
Metody nauczaniaM-1lecture
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: case study
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0The student is able to assess the proposed project management model.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM_1-_null_K01Jest świadomy zachowań zgodnych z etyką zawodową oraz jest zorientowanyw działaniach dotyczących przedsiębiorczości.
Cel przedmiotuC-1Student to be familiar with methodologies and principles of decision making by Employer
Treści programoweT-A-1Identification and analysis of different projects stakeholders,
T-A-4Project brief and objectives,
T-A-3Project selection by the Owner - SWOT and PEST analysis
T-A-2Initial phase - technical and financial analysis of Project,
T-A-7Work Breakdown Structure (WBS) of the whole project life cycle,
T-W-1Basic pronciples and definitions of Project Management,
Metody nauczaniaM-1lecture
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: case study
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0The student is aware of his knowledge but does not use it sufficiently.
3,5
4,0
4,5
5,0