Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)

Sylabus przedmiotu Computer Animation, Augmented and Virtual Reality:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Computer Animation, Augmented and Virtual Reality
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Przetwarzania Sygnałów i Inżynierii Multimedialnej
Nauczyciel odpowiedzialny Przemysław Mazurek <Przemyslaw.Mazurek@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 7,0 ECTS (formy) 7,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 30 3,00,56zaliczenie
projektyP1 45 4,00,44zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Computer Graphics

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Basic knowledge related to augmented reality

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Project related to selected AR topic45
45
wykłady
T-W-12D and 3D modelling8
T-W-2Techniques for tracking objects6
T-W-3Techniques for tracking camera5
T-W-4Keying techniques5
T-W-5Image and video compositing techniques5
T-W-6Test of knowledge1
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Implementation of AR55
A-P-2Reading of specific documentation45
100
wykłady
A-W-1Reading of books and watching videotutorials45
A-W-2Lectures30
75

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Instructional method/informative lecture
M-2Practical method/project

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Passing the project
S-2Ocena podsumowująca: Pass/fail test

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WE_2-_null_W01
Knowledge related to augmented reality
C-1T-W-4, T-W-2, T-W-1, T-W-5, T-W-3M-1S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WE_2-_null_U01
Basic skills related to AR
C-1T-P-1M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WE_2-_null_W01
Knowledge related to augmented reality
2,0
3,0Basic knowledge related to selected AR techniques
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WE_2-_null_U01
Basic skills related to AR
2,0
3,0Basic skills related to selected AR techniques
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Blender Videotutorials
  2. K. Babilinski, J. Linowes, Augmented Reality for Developers, Packt Publishing, 2017
  3. D.Schmalstieg, T.Hollerer, Augmented Reality: Principles and Practice, Addison-Wesley Professional, 2016
  4. Photoshop Videotutorials

Literatura dodatkowa

  1. 3DS MAX Videotutorials
  2. Maya Videotutorials

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Project related to selected AR topic45
45

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-12D and 3D modelling8
T-W-2Techniques for tracking objects6
T-W-3Techniques for tracking camera5
T-W-4Keying techniques5
T-W-5Image and video compositing techniques5
T-W-6Test of knowledge1
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Implementation of AR55
A-P-2Reading of specific documentation45
100
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Reading of books and watching videotutorials45
A-W-2Lectures30
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WE_2-_null_W01Knowledge related to augmented reality
Cel przedmiotuC-1Basic knowledge related to augmented reality
Treści programoweT-W-4Keying techniques
T-W-2Techniques for tracking objects
T-W-12D and 3D modelling
T-W-5Image and video compositing techniques
T-W-3Techniques for tracking camera
Metody nauczaniaM-1Instructional method/informative lecture
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Pass/fail test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Basic knowledge related to selected AR techniques
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WE_2-_null_U01Basic skills related to AR
Cel przedmiotuC-1Basic knowledge related to augmented reality
Treści programoweT-P-1Project related to selected AR topic
Metody nauczaniaM-2Practical method/project
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Passing the project
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Basic skills related to selected AR techniques
3,5
4,0
4,5
5,0