Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)

Sylabus przedmiotu Critical thinking:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Critical thinking
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zespół Dydaktyczny
Nauczyciel odpowiedzialny Janusz Typek <Janusz.Typek@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 30 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1No prerequisites required.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1To increase the ability to reason well and to improve the analytical skills.
C-2Students will be able to use elementary methods of building strong arguments.
C-3Student will be able to understand the essential principles involved in the practice of reasoned decision making.
C-4Student will be able to work in agroup and engage in discussion.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Reasoning from evidence: Fallacies and logic; Truth, knowledge and belief; Identifying flaws in the argument10
T-W-2Inductive and deductive reasoning5
T-W-3Evaluating sources of evidence5
T-W-4Scientific method and critical reasoning10
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Lecture attendance30
A-W-2Preparation for oral presentation20
A-W-3Preparation for writing essay.25
75

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Lecture
M-2Discussion
M-3Presentation

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Oral presentation
S-2Ocena podsumowująca: Essay
S-3Ocena formująca: Continuous assessment

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WIMiM_1-_WM11_W01
The student will be able to: recognise the arguments of specialist authors; locate arguments in key texts; recognise the difference between critical analysis and other kinds of writing (e.g. description).
C-3, C-2, C-1T-W-1, T-W-2M-3, M-1S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WIMiM_1-_WM11_U01
The student will be able to: engage with the arguments used by both experts and their peers; produce better critical analytical writing of their own for marked assignments.
C-2T-W-3, T-W-2, T-W-4M-2S-1, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WIMiM_1-_WM11_K01
Student will be able to work in a group and be involved in discussion.
C-4T-W-3, T-W-2M-2S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WIMiM_1-_WM11_W01
The student will be able to: recognise the arguments of specialist authors; locate arguments in key texts; recognise the difference between critical analysis and other kinds of writing (e.g. description).
2,0
3,0An essay will be accepted and graded at least 3.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WIMiM_1-_WM11_U01
The student will be able to: engage with the arguments used by both experts and their peers; produce better critical analytical writing of their own for marked assignments.
2,0
3,0Oral presentation will be accepted and graded at least 3.0
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WIMiM_1-_WM11_K01
Student will be able to work in a group and be involved in discussion.
2,0
3,0Observation of students working in a group and involved in discussions will be graded at least 3.0
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. T. Bowell and G. Kemp, Critical thinking: A concise guide, Routledge, 2005
  2. S. Cottrell, Critical thinking skills, Palgrave Ma cmillan, 2005

Literatura dodatkowa

  1. M. Cohen, Critical thinking skills for dummies, John Wiley and Sons, 2015

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Reasoning from evidence: Fallacies and logic; Truth, knowledge and belief; Identifying flaws in the argument10
T-W-2Inductive and deductive reasoning5
T-W-3Evaluating sources of evidence5
T-W-4Scientific method and critical reasoning10
30

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Lecture attendance30
A-W-2Preparation for oral presentation20
A-W-3Preparation for writing essay.25
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WIMiM_1-_WM11_W01The student will be able to: recognise the arguments of specialist authors; locate arguments in key texts; recognise the difference between critical analysis and other kinds of writing (e.g. description).
Cel przedmiotuC-3Student will be able to understand the essential principles involved in the practice of reasoned decision making.
C-2Students will be able to use elementary methods of building strong arguments.
C-1To increase the ability to reason well and to improve the analytical skills.
Treści programoweT-W-1Reasoning from evidence: Fallacies and logic; Truth, knowledge and belief; Identifying flaws in the argument
T-W-2Inductive and deductive reasoning
Metody nauczaniaM-3Presentation
M-1Lecture
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Essay
S-3Ocena formująca: Continuous assessment
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0An essay will be accepted and graded at least 3.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WIMiM_1-_WM11_U01The student will be able to: engage with the arguments used by both experts and their peers; produce better critical analytical writing of their own for marked assignments.
Cel przedmiotuC-2Students will be able to use elementary methods of building strong arguments.
Treści programoweT-W-3Evaluating sources of evidence
T-W-2Inductive and deductive reasoning
T-W-4Scientific method and critical reasoning
Metody nauczaniaM-2Discussion
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Oral presentation
S-3Ocena formująca: Continuous assessment
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Oral presentation will be accepted and graded at least 3.0
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WIMiM_1-_WM11_K01Student will be able to work in a group and be involved in discussion.
Cel przedmiotuC-4Student will be able to work in agroup and engage in discussion.
Treści programoweT-W-3Evaluating sources of evidence
T-W-2Inductive and deductive reasoning
Metody nauczaniaM-2Discussion
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Continuous assessment
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Observation of students working in a group and involved in discussions will be graded at least 3.0
3,5
4,0
4,5
5,0