Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S2)

Sylabus przedmiotu ADVANCED PROCESS DESIGN:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot ADVANCED PROCESS DESIGN
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej
Nauczyciel odpowiedzialny Halina Murasiewicz <Halina.Murasiewicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Bogdan Ambrożek <Bogdan.Ambrozek@zut.edu.pl>, Halina Murasiewicz <Halina.Murasiewicz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 7,0 ECTS (formy) 7,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 30 2,00,40zaliczenie
projektyP1 45 5,00,60zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Fundamentals of chemical engineering

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1The student will be able to: 1.Apply knowledge of chemical engineering fundamentals to identify and solve chemical engineering design problems. 2.Perform step-by-step design of chemical engineering processes. 3.Use of Aspen Plus for chemical engineering design.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Project of the selected equipment or process instalation in ASPEN Plus software supplemented by appriopate calculaton.45
45
wykłady
T-W-1Introduction to design. Design information.2
T-W-2Physical properties of chemical compounds.2
T-W-3Materials of Construction.2
T-W-4Costing.2
T-W-5Mechanical design of process equipment.3
T-W-6Flow-sheeting. Material and energy balances.3
T-W-7Energy utilization.2
T-W-8Piping and instrumentation.2
T-W-9Equipment selection, specification and design: separation columns, heat-transfer equipment.3
T-W-10Aspen simulation.6
T-W-11Plant location and site selection.1
T-W-12Environmental considerations.1
T-W-13Safety and loss prevention.1
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Class participation45
A-P-2Project task80
125
wykłady
A-W-1Class participation30
A-W-2Tutorial5
A-W-3Individual work15
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Lecture illustrated by Power Point presentation and computer simulation
M-2Project

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Periodic assessment of student achievement
S-2Ocena podsumowująca: Lecture: exam at the end of the semester Project: assessment of project

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WTiICh_1-_??_W01
The student will be able to demonstrate basic knowledge of chemical engineering design problems.
C-1T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10M-1, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WTiICh_1-_??_U01
The student will be able to apply knowledge of chemical engineering fundamentals to identify and solve chemical engineering design problems.
C-1T-W-12, T-W-13, T-W-6, T-W-7, T-W-9, T-W-10, T-P-1M-1, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WTiICh_1-_??_K01
The student will be able to use of Aspen Plus for chemical engineering design.
C-1T-W-10, T-P-1M-2S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WTiICh_1-_??_W01
The student will be able to demonstrate basic knowledge of chemical engineering design problems.
2,0
3,0The student is able to solve chemical engineering design problems.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WTiICh_1-_??_U01
The student will be able to apply knowledge of chemical engineering fundamentals to identify and solve chemical engineering design problems.
2,0
3,0The student is able to apply knowledge of chemical engineering fundamentals to solve chemical engineering design problems.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
WM-WTiICh_1-_??_K01
The student will be able to use of Aspen Plus for chemical engineering design.
2,0
3,0The student is able to use of Aspen Plus for chemical engineering design.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Sinnott R.K., Coulson & Richardson’s Chemical Engineering, Vol. 6: Chemical Engineering Design, Butterworth-Heinemann, Oxford, 2003
  2. Luyben W.L., Distillation design and control using Aspen simulation, Wiley, New York, 2006

Literatura dodatkowa

  1. Seider W.D., Seader J.D., Lewin D.R., Widagdo S., Product and Process Design Principles. Synthesis, Analysis, and Evaluation, Wiley, New York, 2009

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Project of the selected equipment or process instalation in ASPEN Plus software supplemented by appriopate calculaton.45
45

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Introduction to design. Design information.2
T-W-2Physical properties of chemical compounds.2
T-W-3Materials of Construction.2
T-W-4Costing.2
T-W-5Mechanical design of process equipment.3
T-W-6Flow-sheeting. Material and energy balances.3
T-W-7Energy utilization.2
T-W-8Piping and instrumentation.2
T-W-9Equipment selection, specification and design: separation columns, heat-transfer equipment.3
T-W-10Aspen simulation.6
T-W-11Plant location and site selection.1
T-W-12Environmental considerations.1
T-W-13Safety and loss prevention.1
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Class participation45
A-P-2Project task80
125
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Class participation30
A-W-2Tutorial5
A-W-3Individual work15
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WTiICh_1-_??_W01The student will be able to demonstrate basic knowledge of chemical engineering design problems.
Cel przedmiotuC-1The student will be able to: 1.Apply knowledge of chemical engineering fundamentals to identify and solve chemical engineering design problems. 2.Perform step-by-step design of chemical engineering processes. 3.Use of Aspen Plus for chemical engineering design.
Treści programoweT-W-11Plant location and site selection.
T-W-12Environmental considerations.
T-W-13Safety and loss prevention.
T-W-1Introduction to design. Design information.
T-W-2Physical properties of chemical compounds.
T-W-3Materials of Construction.
T-W-4Costing.
T-W-5Mechanical design of process equipment.
T-W-6Flow-sheeting. Material and energy balances.
T-W-7Energy utilization.
T-W-8Piping and instrumentation.
T-W-9Equipment selection, specification and design: separation columns, heat-transfer equipment.
T-W-10Aspen simulation.
Metody nauczaniaM-1Lecture illustrated by Power Point presentation and computer simulation
M-2Project
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Lecture: exam at the end of the semester Project: assessment of project
S-1Ocena formująca: Periodic assessment of student achievement
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0The student is able to solve chemical engineering design problems.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WTiICh_1-_??_U01The student will be able to apply knowledge of chemical engineering fundamentals to identify and solve chemical engineering design problems.
Cel przedmiotuC-1The student will be able to: 1.Apply knowledge of chemical engineering fundamentals to identify and solve chemical engineering design problems. 2.Perform step-by-step design of chemical engineering processes. 3.Use of Aspen Plus for chemical engineering design.
Treści programoweT-W-12Environmental considerations.
T-W-13Safety and loss prevention.
T-W-6Flow-sheeting. Material and energy balances.
T-W-7Energy utilization.
T-W-9Equipment selection, specification and design: separation columns, heat-transfer equipment.
T-W-10Aspen simulation.
T-P-1Project of the selected equipment or process instalation in ASPEN Plus software supplemented by appriopate calculaton.
Metody nauczaniaM-1Lecture illustrated by Power Point presentation and computer simulation
M-2Project
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Lecture: exam at the end of the semester Project: assessment of project
S-1Ocena formująca: Periodic assessment of student achievement
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0The student is able to apply knowledge of chemical engineering fundamentals to solve chemical engineering design problems.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięWM-WTiICh_1-_??_K01The student will be able to use of Aspen Plus for chemical engineering design.
Cel przedmiotuC-1The student will be able to: 1.Apply knowledge of chemical engineering fundamentals to identify and solve chemical engineering design problems. 2.Perform step-by-step design of chemical engineering processes. 3.Use of Aspen Plus for chemical engineering design.
Treści programoweT-W-10Aspen simulation.
T-P-1Project of the selected equipment or process instalation in ASPEN Plus software supplemented by appriopate calculaton.
Metody nauczaniaM-2Project
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Lecture: exam at the end of the semester Project: assessment of project
S-1Ocena formująca: Periodic assessment of student achievement
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0The student is able to use of Aspen Plus for chemical engineering design.
3,5
4,0
4,5
5,0