Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Szkoła Doktorska - ZUT Doctoral School
specjalność: IT, ELECTRICAL ENGINEERING AND MECHANICAL ENGINEERING BLOCK

Sylabus przedmiotu Social communication and self-presentation:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów ZUT Doctoral School
Forma studiów studia stacjonarne Poziom
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil
Moduł
Przedmiot Social communication and self-presentation
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Zarządzania i Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Joanna Hernik <joanna.hernik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 0,5 ECTS (formy) 0,5
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
warsztatyWR2 6 0,51,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1none

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1The aim of the course is to develop doctoral students' knowledge and communication skills to increase their effectiveness in scientific, academic and professional communication

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
warsztaty
T-WR-1Basics of social communication1
T-WR-2Elements of effective communication2
T-WR-3Self-presentation in an academic context2
T-WR-4Barriers to communication1
6

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
warsztaty
A-WR-1Participation in classes6
A-WR-2Preparation for classes8
14

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Lecture with the use of presentations and multimedia
M-2Discussion

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Activity during classes

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ISDE_4-_E03_W01
The doctoral student knows and understands the principles of public speaking, interpersonal communication and self-presentation
ISDE_4-_W01C-1T-WR-1, T-WR-2, T-WR-3, T-WR-4M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ISDE_4-_E03_U01
The doctoral student is able to communicate in academic and professional environments
ISDE_4-_U01C-1T-WR-1, T-WR-2, T-WR-3, T-WR-4M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ISDE_4-_E03_K01
The doctoral student is ready to communicate ethically and in accordance with social norms
ISDE_4-_K03C-1T-WR-1, T-WR-2, T-WR-3, T-WR-4M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ISDE_4-_E03_W01
The doctoral student knows and understands the principles of public speaking, interpersonal communication and self-presentation
2,0
3,0The doctoral student knows and understands the principles of public speaking, interpersonal communication and self-presentation to a sufficient extenti
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ISDE_4-_E03_U01
The doctoral student is able to communicate in academic and professional environments
2,0
3,0The doctoral student is able to communicate sufficiently in academic and professional environments
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ISDE_4-_E03_K01
The doctoral student is ready to communicate ethically and in accordance with social norms
2,0
3,0The doctoral student is sufficiently ready to communicate ethically and in accordance with social norms
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Mitręga Anna, Komunikacja jako narzędzie (po)rozumienia we wspólnotach społecznych, Wydawnictwo Adam Marszałek, 2012, 978-83-7780-523-7, Czytelnia BG

Literatura dodatkowa

  1. Ralph Tench et al., Communication Excellence, Palgrave Macmillan, Cham, 2017, ISBN: 978-3-319-48859-2, Wirtualna Biblioteka Nauki

Treści programowe - warsztaty

KODTreść programowaGodziny
T-WR-1Basics of social communication1
T-WR-2Elements of effective communication2
T-WR-3Self-presentation in an academic context2
T-WR-4Barriers to communication1
6

Formy aktywności - warsztaty

KODForma aktywnościGodziny
A-WR-1Participation in classes6
A-WR-2Preparation for classes8
14
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięISDE_4-_E03_W01The doctoral student knows and understands the principles of public speaking, interpersonal communication and self-presentation
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISDE_4-_W01The PhD students have extended, theory-based knowledge, enabling the discussion and analysis of existing paradigms with regard to the latest scientific developments, in particular related to the represented field and discipline.
Cel przedmiotuC-1The aim of the course is to develop doctoral students' knowledge and communication skills to increase their effectiveness in scientific, academic and professional communication
Treści programoweT-WR-1Basics of social communication
T-WR-2Elements of effective communication
T-WR-3Self-presentation in an academic context
T-WR-4Barriers to communication
Metody nauczaniaM-1Lecture with the use of presentations and multimedia
M-2Discussion
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Activity during classes
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0The doctoral student knows and understands the principles of public speaking, interpersonal communication and self-presentation to a sufficient extenti
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięISDE_4-_E03_U01The doctoral student is able to communicate in academic and professional environments
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISDE_4-_U01They can communicate in the scientific community,prepare a scientific paper in the form of a publication or presentation in a foreign language, document the results of their research work in the form of scientific papers, present and disseminate the results obtained, in particular to the international research community as well as initiate a debate and lead discussion related to the presentation of scientific concepts and achievements in the represented field and discipline.
Cel przedmiotuC-1The aim of the course is to develop doctoral students' knowledge and communication skills to increase their effectiveness in scientific, academic and professional communication
Treści programoweT-WR-1Basics of social communication
T-WR-2Elements of effective communication
T-WR-3Self-presentation in an academic context
T-WR-4Barriers to communication
Metody nauczaniaM-1Lecture with the use of presentations and multimedia
M-2Discussion
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Activity during classes
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0The doctoral student is able to communicate sufficiently in academic and professional environments
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięISDE_4-_E03_K01The doctoral student is ready to communicate ethically and in accordance with social norms
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISDE_4-_K03They understand the need to respect ethical and legal standards in research work, with particular emphasis on conducting research in an independent manner and respecting the principle of public ownership of the results of scientific activity including intellectual property rights.
Cel przedmiotuC-1The aim of the course is to develop doctoral students' knowledge and communication skills to increase their effectiveness in scientific, academic and professional communication
Treści programoweT-WR-1Basics of social communication
T-WR-2Elements of effective communication
T-WR-3Self-presentation in an academic context
T-WR-4Barriers to communication
Metody nauczaniaM-1Lecture with the use of presentations and multimedia
M-2Discussion
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Activity during classes
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0The doctoral student is sufficiently ready to communicate ethically and in accordance with social norms
3,5
4,0
4,5
5,0