Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Szkoła Doktorska - ZUT Doctoral School

Sylabus przedmiotu Preparing for PhD defence:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów ZUT Doctoral School
Forma studiów studia stacjonarne Poziom
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil
Moduł
Przedmiot Preparing for PhD defence
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej
Nauczyciel odpowiedzialny Agata Markowska-Szczupak <Agata.Markowska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
warsztatyWR8 8 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wymagane jest znajomość aspektów związanych z dyscypliną w której realizowana jest rozprawa doktorska

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1The main learning objectives is discussing of good practices code necessary to prepare to PhD Dissertation Defense

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
warsztaty
T-WR-1Procedure for completion of education and submission of a dissertation thesis at the Doctoral Schools (documents, legislation)2
T-WR-2Guidelines for dissertation defence2
T-WR-3Tips to succeed in PhD dissertation defense4
8

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
warsztaty
A-WR-1participation in classes8
A-WR-2own work of PhD students23
31

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1situational activating method problem method: problem lecture

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Assessment of the presentation prepared by PhD students and presentation skills. Evaluation of question answering from the floor.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ISDE_4-_B05_W01
PhD students know what documents are required before the dissertation defense and can complete them on their own.
ISDE_4-_W01C-1T-WR-2, T-WR-1, T-WR-3M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ISDE_4-_B05_U01
PhD students can participate in scientific discourse
ISDE_4-_U01, ISDE_4-_U02, ISDE_4-_U03, ISDE_4-_U04C-1T-WR-2, T-WR-3M-1S-1
ISDE_4-_B05_U02
PhD students can disseminate own research results to the target audiences and general population
ISDE_4-_U01C-1T-WR-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ISDE_4-_B05_K01
PhD students are ready to critical assesment of own contribution in the development of the PhD studies discipline
ISDE_4-_K01C-1T-WR-2, T-WR-3M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ISDE_4-_B05_W01
PhD students know what documents are required before the dissertation defense and can complete them on their own.
2,0
3,0preparing a presentation concerning PhD thesis
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ISDE_4-_B05_U01
PhD students can participate in scientific discourse
2,0
3,0Doktorant/ka podejmuje próbę odpowiedzi na zadawane pytania.
3,5
4,0
4,5
5,0
ISDE_4-_B05_U02
PhD students can disseminate own research results to the target audiences and general population
2,0
3,0Przygotowanie prezentacji nt rozprawy doktorskiej.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ISDE_4-_B05_K01
PhD students are ready to critical assesment of own contribution in the development of the PhD studies discipline
2,0
3,0preparing a presentation concerning PhD thesis
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Olga Degtyareva, Eva O.L. Lantsoght, Planning and Passing Your PhD Defence A Global Toolbox for Success, Routledge, 2021
  2. Patricia Gosling, Mastering Your PhD: Survival and Success in the Doctoral Years and Beyond, Springer, 2022, 3th Edition

Literatura dodatkowa

  1. Sarah Cuschieri, To Do or Not to Do a PhD?: Insight and Guidance from a Public Health PhD Graduate, Springer, 2021

Treści programowe - warsztaty

KODTreść programowaGodziny
T-WR-1Procedure for completion of education and submission of a dissertation thesis at the Doctoral Schools (documents, legislation)2
T-WR-2Guidelines for dissertation defence2
T-WR-3Tips to succeed in PhD dissertation defense4
8

Formy aktywności - warsztaty

KODForma aktywnościGodziny
A-WR-1participation in classes8
A-WR-2own work of PhD students23
31
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięISDE_4-_B05_W01PhD students know what documents are required before the dissertation defense and can complete them on their own.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISDE_4-_W01The PhD students have extended, theory-based knowledge, enabling the discussion and analysis of existing paradigms with regard to the latest scientific developments, in particular related to the represented field and discipline.
Cel przedmiotuC-1The main learning objectives is discussing of good practices code necessary to prepare to PhD Dissertation Defense
Treści programoweT-WR-2Guidelines for dissertation defence
T-WR-1Procedure for completion of education and submission of a dissertation thesis at the Doctoral Schools (documents, legislation)
T-WR-3Tips to succeed in PhD dissertation defense
Metody nauczaniaM-1situational activating method problem method: problem lecture
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Assessment of the presentation prepared by PhD students and presentation skills. Evaluation of question answering from the floor.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0preparing a presentation concerning PhD thesis
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięISDE_4-_B05_U01PhD students can participate in scientific discourse
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISDE_4-_U01They can communicate in the scientific community,prepare a scientific paper in the form of a publication or presentation in a foreign language, document the results of their research work in the form of scientific papers, present and disseminate the results obtained, in particular to the international research community as well as initiate a debate and lead discussion related to the presentation of scientific concepts and achievements in the represented field and discipline.
ISDE_4-_U02They can organise and plan individual and group scientific or creative projects in research teams, also in an international community.
ISDE_4-_U03They can plan and organise their own and other people’s development and activities with the use of modern methods and tools, especially in the achievements related to the represented field or scientific discipline.
ISDE_4-_U04They can use their knowledge to identify, formulate and solve complex problems in an innovative way in the represented field or discipline by:- defining the purpose and object of research and formulating research hypotheses,- proposing methods, techniques and research tools for solving the research problem, they can infer, critically analyse and evaluate research results and transfer them to the economic and social spheres.
Cel przedmiotuC-1The main learning objectives is discussing of good practices code necessary to prepare to PhD Dissertation Defense
Treści programoweT-WR-2Guidelines for dissertation defence
T-WR-3Tips to succeed in PhD dissertation defense
Metody nauczaniaM-1situational activating method problem method: problem lecture
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Assessment of the presentation prepared by PhD students and presentation skills. Evaluation of question answering from the floor.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Doktorant/ka podejmuje próbę odpowiedzi na zadawane pytania.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięISDE_4-_B05_U02PhD students can disseminate own research results to the target audiences and general population
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISDE_4-_U01They can communicate in the scientific community,prepare a scientific paper in the form of a publication or presentation in a foreign language, document the results of their research work in the form of scientific papers, present and disseminate the results obtained, in particular to the international research community as well as initiate a debate and lead discussion related to the presentation of scientific concepts and achievements in the represented field and discipline.
Cel przedmiotuC-1The main learning objectives is discussing of good practices code necessary to prepare to PhD Dissertation Defense
Treści programoweT-WR-1Procedure for completion of education and submission of a dissertation thesis at the Doctoral Schools (documents, legislation)
Metody nauczaniaM-1situational activating method problem method: problem lecture
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Assessment of the presentation prepared by PhD students and presentation skills. Evaluation of question answering from the floor.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Przygotowanie prezentacji nt rozprawy doktorskiej.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięISDE_4-_B05_K01PhD students are ready to critical assesment of own contribution in the development of the PhD studies discipline
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISDE_4-_K01They understand the necessity and are prepared to critically analyse the achieved scientific output and the contribution of the results of their own research activity to the development of the represented field and discipline.
Cel przedmiotuC-1The main learning objectives is discussing of good practices code necessary to prepare to PhD Dissertation Defense
Treści programoweT-WR-2Guidelines for dissertation defence
T-WR-3Tips to succeed in PhD dissertation defense
Metody nauczaniaM-1situational activating method problem method: problem lecture
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Assessment of the presentation prepared by PhD students and presentation skills. Evaluation of question answering from the floor.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0preparing a presentation concerning PhD thesis
3,5
4,0
4,5
5,0