Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Szkoła Doktorska - ZUT Doctoral School

Sylabus przedmiotu The most important and latest discoveries and achievements in disciplines:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów ZUT Doctoral School
Forma studiów studia stacjonarne Poziom
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil
Moduł
Przedmiot The most important and latest discoveries and achievements in disciplines
Specjalność CHEMICAL ENGINEERING BLOCK
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Materiałów Katalitycznych i Sorpcyjnych
Nauczyciel odpowiedzialny Beata Michalkiewicz <Beata.Michalkiewicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 0,5 ECTS (formy) 0,5
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny 6 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
konwersatoriaK3 8 0,51,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1none

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Introduce doctoral students to the biggest discoveries in the disciplines
C-2Familiarize doctoral students with the latest developments in the disciplines

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
konwersatoria
T-K-1Key discoveries in disciplines2
T-K-2Latest achievements in chemistry2
T-K-3Latest achievements in chemical engineering2
T-K-4Latest achievements in materials engineering2
8

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
konwersatoria
A-K-1conversation classes8
A-K-2preparation for classes8
16

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1conversation classes

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: evaluation of work in class
S-2Ocena podsumowująca: presentation evaluation

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ISDE_4-_ICH04.2_W01
PhD students have extended knowledge relating to chemcial engineering, material science and chemistry.
ISDE_4-_W02, ISDE_4-_W03C-1, C-2T-K-1, T-K-2, T-K-3, T-K-4M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ISDE_4-_ICH04.2_K01
PhD students undestand the importance of knowing the latest discoveries and can find the latest breaking science news.
ISDE_4-_K01, ISDE_4-_K02C-1, C-2T-K-1, T-K-2, T-K-3, T-K-4M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ISDE_4-_ICH04.2_W01
PhD students have extended knowledge relating to chemcial engineering, material science and chemistry.
2,0
3,0Can sufficiently present the latest developments in the discipline Takes part in discussions to a sufficient degree
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ISDE_4-_ICH04.2_K01
PhD students undestand the importance of knowing the latest discoveries and can find the latest breaking science news.
2,0
3,0Can sufficiently present the latest developments in the discipline Takes part in discussions to a sufficient degree
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Recent scientific publications

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Key discoveries in disciplines2
T-K-2Latest achievements in chemistry2
T-K-3Latest achievements in chemical engineering2
T-K-4Latest achievements in materials engineering2
8

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1conversation classes8
A-K-2preparation for classes8
16
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięISDE_4-_ICH04.2_W01PhD students have extended knowledge relating to chemcial engineering, material science and chemistry.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISDE_4-_W02They have extended, theory-based knowledge relating to the represented field and discipline and detailed knowledge at an advanced level in the area of scientific research ,methodology of scientific work, preparation of publications and presentations of research results and the principle of dissemination of the results of scientific work, including open access mode.
ISDE_4-_W03They know and understand fundamental dilemmas of modern civilisation, also in relation to the recent scientific developments in the represented field and discipline.
Cel przedmiotuC-1Introduce doctoral students to the biggest discoveries in the disciplines
C-2Familiarize doctoral students with the latest developments in the disciplines
Treści programoweT-K-1Key discoveries in disciplines
T-K-2Latest achievements in chemistry
T-K-3Latest achievements in chemical engineering
T-K-4Latest achievements in materials engineering
Metody nauczaniaM-1conversation classes
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: evaluation of work in class
S-2Ocena podsumowująca: presentation evaluation
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Can sufficiently present the latest developments in the discipline Takes part in discussions to a sufficient degree
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięISDE_4-_ICH04.2_K01PhD students undestand the importance of knowing the latest discoveries and can find the latest breaking science news.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISDE_4-_K01They understand the necessity and are prepared to critically analyse the achieved scientific output and the contribution of the results of their own research activity to the development of the represented field and discipline.
ISDE_4-_K02They understand the obligation to seek creative solutions to the challenges of civilisation, in particular to social, research and creative commitments, are aware of the need to initiate actions in the public interest, to think in the entrepreneurial manner and the need for scientific development for new phenomena and problems in the represented field and discipline.
Cel przedmiotuC-1Introduce doctoral students to the biggest discoveries in the disciplines
C-2Familiarize doctoral students with the latest developments in the disciplines
Treści programoweT-K-1Key discoveries in disciplines
T-K-2Latest achievements in chemistry
T-K-3Latest achievements in chemical engineering
T-K-4Latest achievements in materials engineering
Metody nauczaniaM-1conversation classes
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: evaluation of work in class
S-2Ocena podsumowująca: presentation evaluation
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Can sufficiently present the latest developments in the discipline Takes part in discussions to a sufficient degree
3,5
4,0
4,5
5,0