Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Szkoła Doktorska - ZUT Doctoral School

Sylabus przedmiotu Inteligent systems for non-destructive tesing:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów ZUT Doctoral School
Forma studiów studia stacjonarne Poziom
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil
Moduł
Przedmiot Inteligent systems for non-destructive tesing
Specjalność IT, ELECTRICAL ENGINEERING AND MECHANICAL ENGINEERING BLOCK
Jednostka prowadząca Katedra Elektrotechniki Teoretycznej i Informatyki Stosowanej
Nauczyciel odpowiedzialny Tomasz Chady <Tomasz.Chady@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 0,5 ECTS (formy) 0,5
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny 9 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 8 0,51,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1None

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Getting to know modern methods of electromagnetic non-destructive testing
C-2Getting to know methods of automatic defect identification using artificial intelligence

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Electromagnetic methods of non-destructive testing (terahertz method, digital radiography, magnetic methods, multi-frequency eddy current method).4
T-W-2Automatic defect recognition.2
T-W-3Artificial intelligence algorithms in non-destructive testing - case studies.2
8

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Attending lectures8
A-W-2Own studying with literature8
16

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Informative lecture

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Written assessment

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ISDE_4-_IEM07.1_W01
Obtains knowledge about modern methods ensuring the safe use and functioning of systems and devices
ISDE_4-_W02, ISDE_4-_W03C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ISDE_4-_IEM07.1_K01
PhD student undestand that non destructive methods allows for more effective quality management than conventional testing methods
ISDE_4-_K01, ISDE_4-_K02C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ISDE_4-_IEM07.1_W01
Obtains knowledge about modern methods ensuring the safe use and functioning of systems and devices
2,0
3,0Grade 2: The student cannot use basic tools. Grade 3: The student uses only a few tools correctly. Grade 3.5: The student uses all tools correctly. Grade 4: The student not only uses the tools correctly, but is also able to compare them analytically. Grade 4.5: The student is able to use all the tools proposed during classes, is able to compare their effectiveness. Grade 5: The student is able to use all the tools proposed during classes, is able to compare their effectiveness, and independently identify the tools needed to solve a given problem, while justifying the choice.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ISDE_4-_IEM07.1_K01
PhD student undestand that non destructive methods allows for more effective quality management than conventional testing methods
2,0
3,0Na ocenę 2: Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi. Na ocenę 3: Student poprawnie wykorzystuje zaledwie kilka narzędzi... Na ocenę 3,5: Student poprawnie wykorzystuje wszystkie narzędzia... Na ocenę 4: Student nie tylko poprawnie wykorzystuje narzędzia, ale również potrafi w analityczny sposób je porównać. Na ocenę 4,5: Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także przy ich pomocy identyfikować... Na ocenę 5: Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Hellier C. J., Handbook of Nondestructive Evaluation, McGraw Hill, 2020, 3
  2. Udpa S., Moore P., Nondestructive Testing Handbook, American Society for Nondestructive Testing, Incorporate, 2004, 3
  3. Ida N., Meyendorf N., Handbook of Advanced Nondestructive Evaluation, Springer Cham, 2020

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Electromagnetic methods of non-destructive testing (terahertz method, digital radiography, magnetic methods, multi-frequency eddy current method).4
T-W-2Automatic defect recognition.2
T-W-3Artificial intelligence algorithms in non-destructive testing - case studies.2
8

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Attending lectures8
A-W-2Own studying with literature8
16
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięISDE_4-_IEM07.1_W01Obtains knowledge about modern methods ensuring the safe use and functioning of systems and devices
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISDE_4-_W02They have extended, theory-based knowledge relating to the represented field and discipline and detailed knowledge at an advanced level in the area of scientific research ,methodology of scientific work, preparation of publications and presentations of research results and the principle of dissemination of the results of scientific work, including open access mode.
ISDE_4-_W03They know and understand fundamental dilemmas of modern civilisation, also in relation to the recent scientific developments in the represented field and discipline.
Cel przedmiotuC-1Getting to know modern methods of electromagnetic non-destructive testing
C-2Getting to know methods of automatic defect identification using artificial intelligence
Treści programoweT-W-1Electromagnetic methods of non-destructive testing (terahertz method, digital radiography, magnetic methods, multi-frequency eddy current method).
T-W-2Automatic defect recognition.
T-W-3Artificial intelligence algorithms in non-destructive testing - case studies.
Metody nauczaniaM-1Informative lecture
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Written assessment
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Grade 2: The student cannot use basic tools. Grade 3: The student uses only a few tools correctly. Grade 3.5: The student uses all tools correctly. Grade 4: The student not only uses the tools correctly, but is also able to compare them analytically. Grade 4.5: The student is able to use all the tools proposed during classes, is able to compare their effectiveness. Grade 5: The student is able to use all the tools proposed during classes, is able to compare their effectiveness, and independently identify the tools needed to solve a given problem, while justifying the choice.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięISDE_4-_IEM07.1_K01PhD student undestand that non destructive methods allows for more effective quality management than conventional testing methods
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISDE_4-_K01They understand the necessity and are prepared to critically analyse the achieved scientific output and the contribution of the results of their own research activity to the development of the represented field and discipline.
ISDE_4-_K02They understand the obligation to seek creative solutions to the challenges of civilisation, in particular to social, research and creative commitments, are aware of the need to initiate actions in the public interest, to think in the entrepreneurial manner and the need for scientific development for new phenomena and problems in the represented field and discipline.
Cel przedmiotuC-1Getting to know modern methods of electromagnetic non-destructive testing
C-2Getting to know methods of automatic defect identification using artificial intelligence
Treści programoweT-W-1Electromagnetic methods of non-destructive testing (terahertz method, digital radiography, magnetic methods, multi-frequency eddy current method).
T-W-2Automatic defect recognition.
T-W-3Artificial intelligence algorithms in non-destructive testing - case studies.
Metody nauczaniaM-1Informative lecture
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Written assessment
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Na ocenę 2: Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi. Na ocenę 3: Student poprawnie wykorzystuje zaledwie kilka narzędzi... Na ocenę 3,5: Student poprawnie wykorzystuje wszystkie narzędzia... Na ocenę 4: Student nie tylko poprawnie wykorzystuje narzędzia, ale również potrafi w analityczny sposób je porównać. Na ocenę 4,5: Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także przy ich pomocy identyfikować... Na ocenę 5: Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru.
3,5
4,0
4,5
5,0