Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Szkoła Doktorska - ZUT Doctoral School

Sylabus przedmiotu First aid in the sudden illness and acute injuries of animals:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów ZUT Doctoral School
Forma studiów studia stacjonarne Poziom
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil
Moduł
Przedmiot First aid in the sudden illness and acute injuries of animals
Specjalność ENGINEERING AND NATURAL SCIENCES BLOCK
Jednostka prowadząca Katedra Biotechnologii Rozrodu Zwierząt i Higieny Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Bogumiła Pilarczyk <Bogumila.Pilarczyk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 0,5 ECTS (formy) 0,5
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny 6 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 8 0,51,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Basis of animal anatomy and physiology

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1The aim of the course is to acquaint students with the principles of the first aid in the sudden illness and acute injuries

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1First aid in the sudden injuries (choking, flatulence, poisoning, nailing, laminitis, mastitis etc.)2
T-W-2First aid in case of the poisoning with a substances commonly used in the farm practice2
T-W-3General rules of the preprartion of wound dressing in animals2
T-W-4Animals resuscitation2
8

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Attendance in the lectures8
A-W-2First-aid-kit. How to approach to the animals.2
A-W-3Most frequent causes of poisoming in animals. Principles of animals first aid.2
A-W-4classification of the wounds by its depth and localization.2
A-W-5Principles and rules of the resuscitation in animals.2
16

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny
M-2wykład problemowy

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: zaliczenie pisemne

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ISDE_4-_IP04.2_W01
Students have knowledge regarding the principles of first aid in the sudden illnes and acute injuries
ISDE_4-_W02, ISDE_4-_W03C-1T-W-1, T-W-4, T-W-2, T-W-3M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ISDE_4-_IP04.2_K01
Students show sensitivity to needs of fast reaction in case of the life-threatening situation
ISDE_4-_K01, ISDE_4-_K02C-1T-W-1, T-W-4, T-W-2, T-W-3M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ISDE_4-_IP04.2_W01
Students have knowledge regarding the principles of first aid in the sudden illnes and acute injuries
2,0
3,0Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje srednie zainteresowanie, - w zakresie wyrazania wiedzy popełnia wiele błedów
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ISDE_4-_IP04.2_K01
Students show sensitivity to needs of fast reaction in case of the life-threatening situation
2,0
3,0Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje srednie zainteresowanie, - w zakresie wyrazania wiedzy popełnia wiele błedów
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Gupta R, Veterinary toxicology – basic and clinical principles., Missouri, New York, 2012

Literatura dodatkowa

  1. A manual for the primary animal health care worker, Food and Agriculture Organization of the United Nations, Viale delle Terme di Caracalla, Rome, 1994

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1First aid in the sudden injuries (choking, flatulence, poisoning, nailing, laminitis, mastitis etc.)2
T-W-2First aid in case of the poisoning with a substances commonly used in the farm practice2
T-W-3General rules of the preprartion of wound dressing in animals2
T-W-4Animals resuscitation2
8

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Attendance in the lectures8
A-W-2First-aid-kit. How to approach to the animals.2
A-W-3Most frequent causes of poisoming in animals. Principles of animals first aid.2
A-W-4classification of the wounds by its depth and localization.2
A-W-5Principles and rules of the resuscitation in animals.2
16
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięISDE_4-_IP04.2_W01Students have knowledge regarding the principles of first aid in the sudden illnes and acute injuries
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISDE_4-_W02They have extended, theory-based knowledge relating to the represented field and discipline and detailed knowledge at an advanced level in the area of scientific research ,methodology of scientific work, preparation of publications and presentations of research results and the principle of dissemination of the results of scientific work, including open access mode.
ISDE_4-_W03They know and understand fundamental dilemmas of modern civilisation, also in relation to the recent scientific developments in the represented field and discipline.
Cel przedmiotuC-1The aim of the course is to acquaint students with the principles of the first aid in the sudden illness and acute injuries
Treści programoweT-W-1First aid in the sudden injuries (choking, flatulence, poisoning, nailing, laminitis, mastitis etc.)
T-W-4Animals resuscitation
T-W-2First aid in case of the poisoning with a substances commonly used in the farm practice
T-W-3General rules of the preprartion of wound dressing in animals
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje srednie zainteresowanie, - w zakresie wyrazania wiedzy popełnia wiele błedów
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięISDE_4-_IP04.2_K01Students show sensitivity to needs of fast reaction in case of the life-threatening situation
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyISDE_4-_K01They understand the necessity and are prepared to critically analyse the achieved scientific output and the contribution of the results of their own research activity to the development of the represented field and discipline.
ISDE_4-_K02They understand the obligation to seek creative solutions to the challenges of civilisation, in particular to social, research and creative commitments, are aware of the need to initiate actions in the public interest, to think in the entrepreneurial manner and the need for scientific development for new phenomena and problems in the represented field and discipline.
Cel przedmiotuC-1The aim of the course is to acquaint students with the principles of the first aid in the sudden illness and acute injuries
Treści programoweT-W-1First aid in the sudden injuries (choking, flatulence, poisoning, nailing, laminitis, mastitis etc.)
T-W-4Animals resuscitation
T-W-2First aid in case of the poisoning with a substances commonly used in the farm practice
T-W-3General rules of the preprartion of wound dressing in animals
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje srednie zainteresowanie, - w zakresie wyrazania wiedzy popełnia wiele błedów
3,5
4,0
4,5
5,0