Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Biotechnologia (N2)
specjalność: Bioinżynieria

Sylabus przedmiotu Język angielski:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Biotechnologia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Język angielski
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Języków Obcych
Nauczyciel odpowiedzialny Andrzej Obstawski <Andrzej.Obstawski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Ewa Sobczak <Ewa.Sobczak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język angielski
Blok obieralny 2 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
lektoratLK2 20 3,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
C-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
lektorat
T-LK-1Organizmy żywe (Living organisms) Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure)2
T-LK-2Rozmnażanie roślin (Reproduction in plants) Budowa zdań w tekstach fachowych. Strona bierna i formy pokrewne. (Sentece structure in professional texts. Passive and related forms)2
T-LK-3Dziedziczenie (Heredity) Zdania złożone, spójniki i łączniki międzyzdaniowe. (Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs.)2
T-LK-4Fotosynteza (Photosynthesis) Zdania względne (Relative sentences)1
T-LK-5Odżywianie (Nutrition)1
T-LK-6Zdrowie i choroby; system odpornościowy (Health and disease) Związki frazeologiczne w publikacjach naukowych (Collocations and idioms in scientific papers)2
T-LK-7Układ krążenia (The circulatory system)1
T-LK-8Układ trawienny (Digestion in humans)1
T-LK-9Układ oddechowy (Respiration)1
T-LK-10Układ wydalniczy (The excretory system)1
T-LK-11Układ kostny (Locomotion)1
T-LK-12Procesy termoregulacyjne (Temperature and heat transfer) Prezentacja i ewaluacja w formie pytań, dyskusji i uzasadniania swojego stanowiska. Rozważanie zalet i wad przedstawionego rozwiązania. (Presentation and evaluation of one’s viewpoint conducted in the form of questions and discussion. Speculation on the advantages and disadvantages of the demonstrated solution.)2
T-LK-13Układ nerwowy i układ hormonalny (Coordination in humans)1
T-LK-14Komórki macierzyste (Stem cells)2
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
lektorat
A-LK-1Uczestnictwo w zajęciach20
A-LK-2Przygotowanie się do zajęć51
A-LK-3Udział w konsultacjach2
A-LK-4Egzamin2
75

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-5praca z tekstem
M-6słuchanie ze zrozumieniem

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
S-2Ocena formująca: kartkówka (F)
S-3Ocena formująca: prezentacja (F)

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BT_2A_BT-N2-O2.1_W01
posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
BTinz_2A_W01C-1T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-10, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-11, T-LK-6, T-LK-9, T-LK-12, T-LK-13, T-LK-1, T-LK-14M-3, M-1, M-2, M-5S-3, S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BT_2A_BT-N2-O2.1_U01
potrafi wypowiadać się na tematy związane ze swoją specjalnością
BTinz_2A_U03C-1T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-10, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-11, T-LK-6, T-LK-9, T-LK-12, T-LK-13, T-LK-1, T-LK-14M-3, M-1, M-2, M-4, M-6S-3
BT_2A_BT-N2-O2.1_U02
posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
BTinz_2A_U03C-2T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-10, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-11, T-LK-6, T-LK-9, T-LK-12, T-LK-13, T-LK-1, T-LK-14M-1, M-5S-3, S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BT_2A_BT-N2-O2.1_K01
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
BTinz_2A_K07, BTinz_2A_K01C-2T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-10, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-11, T-LK-6, T-LK-9, T-LK-12, T-LK-13, T-LK-1, T-LK-14M-3, M-1S-3, S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BT_2A_BT-N2-O2.1_W01
posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BT_2A_BT-N2-O2.1_U01
potrafi wypowiadać się na tematy związane ze swoją specjalnością
2,0
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
BT_2A_BT-N2-O2.1_U02
posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
2,0
3,0Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BT_2A_BT-N2-O2.1_K01
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
2,0
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. N. Brieger, A. Pohl, TECHNICAL ENGLISH. VOCABULARY AND GRAMMAR, Summertown Publishing, 2002
  2. K. Kelly, SCIENCE, Macmillan, 2004
  3. John H. Postlethwait, Janet L. Hopson, Ruth C. Veres, Biology! BRINGING SCIENCE TO LIFE, McGraw-Hill, 1991
  4. Brenda Walpole, Ashby Merson-Davies, Leighton Dann, BIOLOGY FOR THE IB DIPLOMA, Cambridge, 2011
  5. Miracles locked in a living cell., The Sunday Times

Literatura dodatkowa

  1. M. Moo-Young, COMPREHENSIVE BIOTECHNOLOGY VOL. 1-6, ELSEVIER, 2011

Treści programowe - lektorat

KODTreść programowaGodziny
T-LK-1Organizmy żywe (Living organisms) Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure)2
T-LK-2Rozmnażanie roślin (Reproduction in plants) Budowa zdań w tekstach fachowych. Strona bierna i formy pokrewne. (Sentece structure in professional texts. Passive and related forms)2
T-LK-3Dziedziczenie (Heredity) Zdania złożone, spójniki i łączniki międzyzdaniowe. (Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs.)2
T-LK-4Fotosynteza (Photosynthesis) Zdania względne (Relative sentences)1
T-LK-5Odżywianie (Nutrition)1
T-LK-6Zdrowie i choroby; system odpornościowy (Health and disease) Związki frazeologiczne w publikacjach naukowych (Collocations and idioms in scientific papers)2
T-LK-7Układ krążenia (The circulatory system)1
T-LK-8Układ trawienny (Digestion in humans)1
T-LK-9Układ oddechowy (Respiration)1
T-LK-10Układ wydalniczy (The excretory system)1
T-LK-11Układ kostny (Locomotion)1
T-LK-12Procesy termoregulacyjne (Temperature and heat transfer) Prezentacja i ewaluacja w formie pytań, dyskusji i uzasadniania swojego stanowiska. Rozważanie zalet i wad przedstawionego rozwiązania. (Presentation and evaluation of one’s viewpoint conducted in the form of questions and discussion. Speculation on the advantages and disadvantages of the demonstrated solution.)2
T-LK-13Układ nerwowy i układ hormonalny (Coordination in humans)1
T-LK-14Komórki macierzyste (Stem cells)2
20

Formy aktywności - lektorat

KODForma aktywnościGodziny
A-LK-1Uczestnictwo w zajęciach20
A-LK-2Przygotowanie się do zajęć51
A-LK-3Udział w konsultacjach2
A-LK-4Egzamin2
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBT_2A_BT-N2-O2.1_W01posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBTinz_2A_W01ma poszerzoną wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki oraz nauk pokrewnych dostosowaną do kierunku biotechnologia
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-LK-2Rozmnażanie roślin (Reproduction in plants) Budowa zdań w tekstach fachowych. Strona bierna i formy pokrewne. (Sentece structure in professional texts. Passive and related forms)
T-LK-3Dziedziczenie (Heredity) Zdania złożone, spójniki i łączniki międzyzdaniowe. (Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs.)
T-LK-4Fotosynteza (Photosynthesis) Zdania względne (Relative sentences)
T-LK-5Odżywianie (Nutrition)
T-LK-10Układ wydalniczy (The excretory system)
T-LK-7Układ krążenia (The circulatory system)
T-LK-8Układ trawienny (Digestion in humans)
T-LK-11Układ kostny (Locomotion)
T-LK-6Zdrowie i choroby; system odpornościowy (Health and disease) Związki frazeologiczne w publikacjach naukowych (Collocations and idioms in scientific papers)
T-LK-9Układ oddechowy (Respiration)
T-LK-12Procesy termoregulacyjne (Temperature and heat transfer) Prezentacja i ewaluacja w formie pytań, dyskusji i uzasadniania swojego stanowiska. Rozważanie zalet i wad przedstawionego rozwiązania. (Presentation and evaluation of one’s viewpoint conducted in the form of questions and discussion. Speculation on the advantages and disadvantages of the demonstrated solution.)
T-LK-13Układ nerwowy i układ hormonalny (Coordination in humans)
T-LK-1Organizmy żywe (Living organisms) Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure)
T-LK-14Komórki macierzyste (Stem cells)
Metody nauczaniaM-3prezentacja
M-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-5praca z tekstem
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: prezentacja (F)
S-2Ocena formująca: kartkówka (F)
S-1Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBT_2A_BT-N2-O2.1_U01potrafi wypowiadać się na tematy związane ze swoją specjalnością
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBTinz_2A_U03zna język obcy na poziomie biegłości B2+, komunikuje się w sytuacjach codziennych i zawodowych, potrafi napisać sprawozdanie i proste wypracowanie na znany mu temat; posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w zakresie słownictwa biotechnologicznego
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-LK-2Rozmnażanie roślin (Reproduction in plants) Budowa zdań w tekstach fachowych. Strona bierna i formy pokrewne. (Sentece structure in professional texts. Passive and related forms)
T-LK-3Dziedziczenie (Heredity) Zdania złożone, spójniki i łączniki międzyzdaniowe. (Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs.)
T-LK-4Fotosynteza (Photosynthesis) Zdania względne (Relative sentences)
T-LK-5Odżywianie (Nutrition)
T-LK-10Układ wydalniczy (The excretory system)
T-LK-7Układ krążenia (The circulatory system)
T-LK-8Układ trawienny (Digestion in humans)
T-LK-11Układ kostny (Locomotion)
T-LK-6Zdrowie i choroby; system odpornościowy (Health and disease) Związki frazeologiczne w publikacjach naukowych (Collocations and idioms in scientific papers)
T-LK-9Układ oddechowy (Respiration)
T-LK-12Procesy termoregulacyjne (Temperature and heat transfer) Prezentacja i ewaluacja w formie pytań, dyskusji i uzasadniania swojego stanowiska. Rozważanie zalet i wad przedstawionego rozwiązania. (Presentation and evaluation of one’s viewpoint conducted in the form of questions and discussion. Speculation on the advantages and disadvantages of the demonstrated solution.)
T-LK-13Układ nerwowy i układ hormonalny (Coordination in humans)
T-LK-1Organizmy żywe (Living organisms) Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure)
T-LK-14Komórki macierzyste (Stem cells)
Metody nauczaniaM-3prezentacja
M-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-4dyskusja
M-6słuchanie ze zrozumieniem
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBT_2A_BT-N2-O2.1_U02posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBTinz_2A_U03zna język obcy na poziomie biegłości B2+, komunikuje się w sytuacjach codziennych i zawodowych, potrafi napisać sprawozdanie i proste wypracowanie na znany mu temat; posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych w zakresie słownictwa biotechnologicznego
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością.
Treści programoweT-LK-2Rozmnażanie roślin (Reproduction in plants) Budowa zdań w tekstach fachowych. Strona bierna i formy pokrewne. (Sentece structure in professional texts. Passive and related forms)
T-LK-3Dziedziczenie (Heredity) Zdania złożone, spójniki i łączniki międzyzdaniowe. (Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs.)
T-LK-4Fotosynteza (Photosynthesis) Zdania względne (Relative sentences)
T-LK-5Odżywianie (Nutrition)
T-LK-10Układ wydalniczy (The excretory system)
T-LK-7Układ krążenia (The circulatory system)
T-LK-8Układ trawienny (Digestion in humans)
T-LK-11Układ kostny (Locomotion)
T-LK-6Zdrowie i choroby; system odpornościowy (Health and disease) Związki frazeologiczne w publikacjach naukowych (Collocations and idioms in scientific papers)
T-LK-9Układ oddechowy (Respiration)
T-LK-12Procesy termoregulacyjne (Temperature and heat transfer) Prezentacja i ewaluacja w formie pytań, dyskusji i uzasadniania swojego stanowiska. Rozważanie zalet i wad przedstawionego rozwiązania. (Presentation and evaluation of one’s viewpoint conducted in the form of questions and discussion. Speculation on the advantages and disadvantages of the demonstrated solution.)
T-LK-13Układ nerwowy i układ hormonalny (Coordination in humans)
T-LK-1Organizmy żywe (Living organisms) Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure)
T-LK-14Komórki macierzyste (Stem cells)
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-5praca z tekstem
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: prezentacja (F)
S-2Ocena formująca: kartkówka (F)
S-1Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBT_2A_BT-N2-O2.1_K01ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBTinz_2A_K07rozumie celowość pobudzania indywidualnej aktywności poznawczej oraz podnoszenia kompetencji zawodowych; wykazuje samodzielność w zdobywaniu informacji naukowych z różnych źródeł
BTinz_2A_K01wykazuje potrzebę ciągłego podnoszenia wiedzy ogólnej i kierunkowej; ma świadomość celowości podnoszenia zdobytej wiedzy zarówno w działaniach zawodowych, jak i rozwoju osobistym
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością.
Treści programoweT-LK-2Rozmnażanie roślin (Reproduction in plants) Budowa zdań w tekstach fachowych. Strona bierna i formy pokrewne. (Sentece structure in professional texts. Passive and related forms)
T-LK-3Dziedziczenie (Heredity) Zdania złożone, spójniki i łączniki międzyzdaniowe. (Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs.)
T-LK-4Fotosynteza (Photosynthesis) Zdania względne (Relative sentences)
T-LK-5Odżywianie (Nutrition)
T-LK-10Układ wydalniczy (The excretory system)
T-LK-7Układ krążenia (The circulatory system)
T-LK-8Układ trawienny (Digestion in humans)
T-LK-11Układ kostny (Locomotion)
T-LK-6Zdrowie i choroby; system odpornościowy (Health and disease) Związki frazeologiczne w publikacjach naukowych (Collocations and idioms in scientific papers)
T-LK-9Układ oddechowy (Respiration)
T-LK-12Procesy termoregulacyjne (Temperature and heat transfer) Prezentacja i ewaluacja w formie pytań, dyskusji i uzasadniania swojego stanowiska. Rozważanie zalet i wad przedstawionego rozwiązania. (Presentation and evaluation of one’s viewpoint conducted in the form of questions and discussion. Speculation on the advantages and disadvantages of the demonstrated solution.)
T-LK-13Układ nerwowy i układ hormonalny (Coordination in humans)
T-LK-1Organizmy żywe (Living organisms) Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure)
T-LK-14Komórki macierzyste (Stem cells)
Metody nauczaniaM-3prezentacja
M-1zajęcia praktyczne
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: prezentacja (F)
S-2Ocena formująca: kartkówka (F)
S-1Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych.
3,5
4,0
4,5
5,0