Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Kynologia (S2)
specjalność: Żywienie psów i profilaktyka zdrowotna

Sylabus przedmiotu Seminarium magisterskie:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Kynologia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium magisterskie
Specjalność Żywienie psów i profilaktyka zdrowotna
Jednostka prowadząca Katedra Anatomii Zwierząt i Zoologii
Nauczyciel odpowiedzialny Katarzyna Kavetska <katarzyna.kavetska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminaria dyplomoweSD3 20 2,01,00zaliczenie
seminaria dyplomoweSD4 20 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wymagania wstępne ustala Promotor

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem seminarium magisterskiego jest zapoznanie studenta z teorią i praktyką pisania pracy magisterskiej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria dyplomowe
T-SD-1Analiza tekstu wzorcowego4
T-SD-2Technika pisania pracy w edytorze tekstu4
T-SD-3Problemy językowe i sposoby radzenia sobie z nimi, terminy obcojęzyczne4
T-SD-4Pierwsze czytanie (merytoryczne) i drugie czytanie (stylistyczne)4
T-SD-5Nanoszenie poprawek i końcowe sprawdzanie tekstu4
20
seminaria dyplomowe
T-SD-1Zapoznanie studenta z zaawansowaną wiedzą w zakresie metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów pozwalających na badanie i wykorzystanie potencjału przyrody4
T-SD-2Co to jest praca magisterska - przepisy ogólne i zawartość pracy magisterskiej4
T-SD-3Co to jest plagiat - konsekwencje prawne plagiatu, zasady cytowania publikacji naukowych, fotografii, książek i stron internetowych.4
T-SD-4Jak zacząć pisać pracę magisterską? Wstęp, zdefiniowanie problemu i celów, zbieranie materiałów do pracy4
T-SD-5Rady dotyczące pisania pierwszej wersji pracy. Organizacja pisania. Struktura i układ pracy. Odsyłacze do piśmiennictwa, bibliografia4
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria dyplomowe
A-SD-1uczestnictwo w zajęciach20
A-SD-2konsultacje2
A-SD-3Korekta "błędów"3
25
seminaria dyplomowe
A-SD-1uczestnictwo w zajęciach20
A-SD-2samodzielne studiowanie piśmiennictwa10
A-SD-3przygotowanie się do zajęć18
A-SD-4konsultacje2
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wyjaśnienie
M-2Dyskusja dydaktyczna
M-3Dyskusja panelowa
M-4Wykład problemowy
M-5Samodzielna praca studenta koordynowana przez promotora podczas godzin konsultacyjnych

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena ciągła postępów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji
S-2Ocena formująca: Sposób oceny okreslony indywidualnie przez Promotora
S-3Ocena podsumowująca: Sposób oceny określony indywidualnie przez Promotora

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_2A_35_W01
Student posiada zaawansowaną wiedzę w zakresie metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów pozwalających na napisanie pracy magisterskiej pod opieką promotora; wie jak samodzielnie napisać pracę dyplomową i przygotować się do egzaminu dyplomowego
Knlic_2A_W02, Knlic_2A_W01, Knlic_2A_W09C-1T-SD-1, T-SD-2, T-SD-3, T-SD-4, T-SD-5, T-SD-1, T-SD-2, T-SD-3, T-SD-4, T-SD-5M-2, M-4, M-1, M-3, M-5S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_2A_35_U01
W zależności od charakteru realizowanej pracy magisterskiej student posiada umiejętność przeprowadzania specjalistycznych eksperymentów badawczych lub zastosować metody diagnostyki laboratoryjnej.
Knlic_2A_U03, Knlic_2A_U04, Knlic_2A_U02C-1T-SD-1, T-SD-2, T-SD-3, T-SD-4, T-SD-5, T-SD-1, T-SD-2, T-SD-3, T-SD-4, T-SD-5M-2, M-4, M-1, M-3, M-5S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_2A_35_K01
Student rozumie znaczenie etycznych i społecznych aspektów związanych z pracą badawczą, zawodową i uczciwością intelektualną; wykazuje przekonanie o empirycznej poznawalności zjawisk przyrodniczych i wykazuje postawę ogólnego i kierunkowego kształtowania i rozwijania własnej aktywności poznawczej w oparciu o różne źródła
Knlic_2A_K01, Knlic_2A_K02, Knlic_2A_K03, Knlic_2A_K04C-1T-SD-1, T-SD-2, T-SD-3, T-SD-4, T-SD-5, T-SD-1, T-SD-2, T-SD-3, T-SD-4, T-SD-5M-2, M-4, M-1, M-3, M-5S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Kn_2A_35_W01
Student posiada zaawansowaną wiedzę w zakresie metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów pozwalających na napisanie pracy magisterskiej pod opieką promotora; wie jak samodzielnie napisać pracę dyplomową i przygotować się do egzaminu dyplomowego
2,0
3,0Student posiada zaawansowaną wiedzę w zakresie metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów pozwalających na napisanie pracy magisterskiej pod opieką promotora
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Kn_2A_35_U01
W zależności od charakteru realizowanej pracy magisterskiej student posiada umiejętność przeprowadzania specjalistycznych eksperymentów badawczych lub zastosować metody diagnostyki laboratoryjnej.
2,0
3,0W zależności od charakteru realizowanej pracy magisterskiej student posiada umiejętność przeprowadzania specjalistycznych eksperymentów badawczych lub zastosować metody diagnostyki laboratoryjnej.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Kn_2A_35_K01
Student rozumie znaczenie etycznych i społecznych aspektów związanych z pracą badawczą, zawodową i uczciwością intelektualną; wykazuje przekonanie o empirycznej poznawalności zjawisk przyrodniczych i wykazuje postawę ogólnego i kierunkowego kształtowania i rozwijania własnej aktywności poznawczej w oparciu o różne źródła
2,0
3,0Student rozumie znaczenie etycznych i społecznych aspektów związanych z pracą badawczą, zawodową i uczciwością intelektualną; wykazuje przekonanie o empirycznej poznawalności zjawisk przyrodniczych i wykazuje postawę ogólnego i kierunkowego kształtowania i rozwijania własnej aktywności poznawczej w oparciu o różne źródła
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Gambarelli G., Łucki Zb., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską, Universitas, Kraków, 1996
  2. Święcicki M., Jak studiować? Jak pisać pracę magisterską?, PWN, Warszawa, 1969
  3. Weiner J., Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych, PWN, Warszawa, 2009
  4. Woyke J., Poradnik pisania przyrodniczych prac magisterskich i doktorskich oraz wygłaszania referatów naukowych, SGGW-AR, Warszawa, 1986

Literatura dodatkowa

  1. Woyke J., Woyke H., Jak nie należy pisać prac naukowych, http://jerzy_woyke.users.sggw.pl/jakniepisac.html, Warszawa, 2011

Treści programowe - seminaria dyplomowe

KODTreść programowaGodziny
T-SD-1Analiza tekstu wzorcowego4
T-SD-2Technika pisania pracy w edytorze tekstu4
T-SD-3Problemy językowe i sposoby radzenia sobie z nimi, terminy obcojęzyczne4
T-SD-4Pierwsze czytanie (merytoryczne) i drugie czytanie (stylistyczne)4
T-SD-5Nanoszenie poprawek i końcowe sprawdzanie tekstu4
20

Treści programowe - seminaria dyplomowe

KODTreść programowaGodziny
T-SD-1Zapoznanie studenta z zaawansowaną wiedzą w zakresie metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów pozwalających na badanie i wykorzystanie potencjału przyrody4
T-SD-2Co to jest praca magisterska - przepisy ogólne i zawartość pracy magisterskiej4
T-SD-3Co to jest plagiat - konsekwencje prawne plagiatu, zasady cytowania publikacji naukowych, fotografii, książek i stron internetowych.4
T-SD-4Jak zacząć pisać pracę magisterską? Wstęp, zdefiniowanie problemu i celów, zbieranie materiałów do pracy4
T-SD-5Rady dotyczące pisania pierwszej wersji pracy. Organizacja pisania. Struktura i układ pracy. Odsyłacze do piśmiennictwa, bibliografia4
20

Formy aktywności - seminaria dyplomowe

KODForma aktywnościGodziny
A-SD-1uczestnictwo w zajęciach20
A-SD-2konsultacje2
A-SD-3Korekta "błędów"3
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria dyplomowe

KODForma aktywnościGodziny
A-SD-1uczestnictwo w zajęciach20
A-SD-2samodzielne studiowanie piśmiennictwa10
A-SD-3przygotowanie się do zajęć18
A-SD-4konsultacje2
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięKn_2A_35_W01Student posiada zaawansowaną wiedzę w zakresie metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów pozwalających na napisanie pracy magisterskiej pod opieką promotora; wie jak samodzielnie napisać pracę dyplomową i przygotować się do egzaminu dyplomowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKnlic_2A_W02Zna zasady bezpiecznej pracy w laboratorium i podczas pracy ze zwierzętami
Knlic_2A_W01Posiada pogłębioną wiedzę w zakresie aspektów ekonomicznych, prawnych, etycznych i humanistycznych w kynologii
Knlic_2A_W09Zna techniki badawcze oraz zasady przygotowania i napisania pracy naukowej
Cel przedmiotuC-1Celem seminarium magisterskiego jest zapoznanie studenta z teorią i praktyką pisania pracy magisterskiej
Treści programoweT-SD-1Analiza tekstu wzorcowego
T-SD-2Technika pisania pracy w edytorze tekstu
T-SD-3Problemy językowe i sposoby radzenia sobie z nimi, terminy obcojęzyczne
T-SD-4Pierwsze czytanie (merytoryczne) i drugie czytanie (stylistyczne)
T-SD-5Nanoszenie poprawek i końcowe sprawdzanie tekstu
T-SD-1Zapoznanie studenta z zaawansowaną wiedzą w zakresie metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów pozwalających na badanie i wykorzystanie potencjału przyrody
T-SD-2Co to jest praca magisterska - przepisy ogólne i zawartość pracy magisterskiej
T-SD-3Co to jest plagiat - konsekwencje prawne plagiatu, zasady cytowania publikacji naukowych, fotografii, książek i stron internetowych.
T-SD-4Jak zacząć pisać pracę magisterską? Wstęp, zdefiniowanie problemu i celów, zbieranie materiałów do pracy
T-SD-5Rady dotyczące pisania pierwszej wersji pracy. Organizacja pisania. Struktura i układ pracy. Odsyłacze do piśmiennictwa, bibliografia
Metody nauczaniaM-2Dyskusja dydaktyczna
M-4Wykład problemowy
M-1Wyjaśnienie
M-3Dyskusja panelowa
M-5Samodzielna praca studenta koordynowana przez promotora podczas godzin konsultacyjnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena ciągła postępów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji
S-2Ocena formująca: Sposób oceny okreslony indywidualnie przez Promotora
S-3Ocena podsumowująca: Sposób oceny określony indywidualnie przez Promotora
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada zaawansowaną wiedzę w zakresie metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów pozwalających na napisanie pracy magisterskiej pod opieką promotora
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięKn_2A_35_U01W zależności od charakteru realizowanej pracy magisterskiej student posiada umiejętność przeprowadzania specjalistycznych eksperymentów badawczych lub zastosować metody diagnostyki laboratoryjnej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKnlic_2A_U03Samodzielnie planuje i przeprowadza eksperymenty/pomiary z zastosowaniem właściwych technik i narzędzi badawczych; interpretuje uzyskane wyniki i wyciąga wnioski
Knlic_2A_U04Samodzielnie analizuje czynniki wpływające na produkcję i jakość pożywienia oraz zdrowotność psów i innych zwierząt
Knlic_2A_U02Wykorzystuje specjalistyczne narzędzia informatyczne, internetowe źródła informacji oraz metody statystyczne do rozwiązywania zadań związanych z pracą kynologa
Cel przedmiotuC-1Celem seminarium magisterskiego jest zapoznanie studenta z teorią i praktyką pisania pracy magisterskiej
Treści programoweT-SD-1Analiza tekstu wzorcowego
T-SD-2Technika pisania pracy w edytorze tekstu
T-SD-3Problemy językowe i sposoby radzenia sobie z nimi, terminy obcojęzyczne
T-SD-4Pierwsze czytanie (merytoryczne) i drugie czytanie (stylistyczne)
T-SD-5Nanoszenie poprawek i końcowe sprawdzanie tekstu
T-SD-1Zapoznanie studenta z zaawansowaną wiedzą w zakresie metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów pozwalających na badanie i wykorzystanie potencjału przyrody
T-SD-2Co to jest praca magisterska - przepisy ogólne i zawartość pracy magisterskiej
T-SD-3Co to jest plagiat - konsekwencje prawne plagiatu, zasady cytowania publikacji naukowych, fotografii, książek i stron internetowych.
T-SD-4Jak zacząć pisać pracę magisterską? Wstęp, zdefiniowanie problemu i celów, zbieranie materiałów do pracy
T-SD-5Rady dotyczące pisania pierwszej wersji pracy. Organizacja pisania. Struktura i układ pracy. Odsyłacze do piśmiennictwa, bibliografia
Metody nauczaniaM-2Dyskusja dydaktyczna
M-4Wykład problemowy
M-1Wyjaśnienie
M-3Dyskusja panelowa
M-5Samodzielna praca studenta koordynowana przez promotora podczas godzin konsultacyjnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena ciągła postępów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji
S-2Ocena formująca: Sposób oceny okreslony indywidualnie przez Promotora
S-3Ocena podsumowująca: Sposób oceny określony indywidualnie przez Promotora
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0W zależności od charakteru realizowanej pracy magisterskiej student posiada umiejętność przeprowadzania specjalistycznych eksperymentów badawczych lub zastosować metody diagnostyki laboratoryjnej.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięKn_2A_35_K01Student rozumie znaczenie etycznych i społecznych aspektów związanych z pracą badawczą, zawodową i uczciwością intelektualną; wykazuje przekonanie o empirycznej poznawalności zjawisk przyrodniczych i wykazuje postawę ogólnego i kierunkowego kształtowania i rozwijania własnej aktywności poznawczej w oparciu o różne źródła
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKnlic_2A_K01Jest świadomy problemów prawnych i etycznych na poszczególnych etapach eksperymentu na zwierzętach i w pracy ze zwierzętami
Knlic_2A_K02Rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia w zakresie wiedzy ogólnej i kierunkowej w celu rozwijania dorobku zawodowego
Knlic_2A_K03Rozumie znaczenie wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych
Knlic_2A_K04Jest gotowy do wypełniania zobowiązań społecznych i działania na rzecz środowiska społecznego
Cel przedmiotuC-1Celem seminarium magisterskiego jest zapoznanie studenta z teorią i praktyką pisania pracy magisterskiej
Treści programoweT-SD-1Analiza tekstu wzorcowego
T-SD-2Technika pisania pracy w edytorze tekstu
T-SD-3Problemy językowe i sposoby radzenia sobie z nimi, terminy obcojęzyczne
T-SD-4Pierwsze czytanie (merytoryczne) i drugie czytanie (stylistyczne)
T-SD-5Nanoszenie poprawek i końcowe sprawdzanie tekstu
T-SD-1Zapoznanie studenta z zaawansowaną wiedzą w zakresie metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów pozwalających na badanie i wykorzystanie potencjału przyrody
T-SD-2Co to jest praca magisterska - przepisy ogólne i zawartość pracy magisterskiej
T-SD-3Co to jest plagiat - konsekwencje prawne plagiatu, zasady cytowania publikacji naukowych, fotografii, książek i stron internetowych.
T-SD-4Jak zacząć pisać pracę magisterską? Wstęp, zdefiniowanie problemu i celów, zbieranie materiałów do pracy
T-SD-5Rady dotyczące pisania pierwszej wersji pracy. Organizacja pisania. Struktura i układ pracy. Odsyłacze do piśmiennictwa, bibliografia
Metody nauczaniaM-2Dyskusja dydaktyczna
M-4Wykład problemowy
M-1Wyjaśnienie
M-3Dyskusja panelowa
M-5Samodzielna praca studenta koordynowana przez promotora podczas godzin konsultacyjnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena ciągła postępów pracy studenta prowadzona w czasie konsultacji
S-2Ocena formująca: Sposób oceny okreslony indywidualnie przez Promotora
S-3Ocena podsumowująca: Sposób oceny określony indywidualnie przez Promotora
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student rozumie znaczenie etycznych i społecznych aspektów związanych z pracą badawczą, zawodową i uczciwością intelektualną; wykazuje przekonanie o empirycznej poznawalności zjawisk przyrodniczych i wykazuje postawę ogólnego i kierunkowego kształtowania i rozwijania własnej aktywności poznawczej w oparciu o różne źródła
3,5
4,0
4,5
5,0