Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Zootechnika (N2)
specjalność: Hodowla zwierząt gospodarskich

Sylabus przedmiotu Profilaktyka i patologia rozrodu zwierząt:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zootechnika
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Profilaktyka i patologia rozrodu zwierząt
Specjalność Hodowla zwierząt gospodarskich
Jednostka prowadząca Katedra Biotechnologii Rozrodu Zwierząt i Higieny Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Jan Udała <Jan.Udala@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Barbara Błaszczyk <Barbara.Blaszczyk@zut.edu.pl>, Dariusz Gączarzewicz <dariusz.gaczarzewicz@zut.edu.pl>, Bogdan Lasota <Bogdan.Lasota@zut.edu.pl>, Beata Seremak <Beata.Seremak@zut.edu.pl>, Tomasz Stankiewicz <Tomasz.Stankiewicz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 8 1,00,41zaliczenie
wykładyW3 10 1,00,59zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza w zakresie rozrodu zwierząt

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem przedmiotu jest przekazanie wiedzy i umiejętności pozwalających zapobiegać występowaniu chorób związanych z rozrodem zwierząt, rozpoznawać najważniejsze objawy chorobowe i znać efekty ich leczenia oraz stosować odpowiednie procedury w celu sanacji stada..

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Profilaktyka w rozrodzie zwierząt.1
T-A-2Profilaktyka i higiena obrotu materiałem biologicznym1
T-A-3Diagnoza stanów patologicznych gonad męskich i dróg wyprowadzających oraz dodatkowych gruczołów płciowych1
T-A-4Diagnoza wybranych schorzeń gonad żeńskich i dróg rodnych oraz ich zwalczanie.1
T-A-5Ocena stanu higienicznego nasienia - możliwości wykorzystania wybranych testów w praktyce.1
T-A-6Wykrywanie i zapobieganie schorzeniom ciąży i okresu poporodowego.2
T-A-7Diagnoza najczęstszych schorzeń narządów rozrodzcych zwierząt domowych1
8
wykłady
T-W-1Rola i znaczenie profilaktyki weterynaryjnej w rozrodzie zwierząt.1
T-W-2Zaburzenia płodności samców na tle czynników nieinfekcyjnych i infekcyjnych. Najczęstsze przyczyny zaburzeń płodności u samic spowodowane nieprzestrzeganiem zasad higieny.2
T-W-3Wpływ drobnoustrojów warunkowo-chorobotwórczych na płodność samców i samic ze szczególnym uwzględnieniem jakości nasienia.1
T-W-4Wymogi sanitarne w obrocie międzynarodowym nasieniem i zarodkami1
T-W-5Profilaktyka i higiena przy sztucznym unasienianiu i kryciu naturalnym, ciąży i porodzie oraz okresie poporodowym.1
T-W-6Higieniczne aspekty regulacji cyklu rujowego i indukcji porodu u poszczególnych gatunków samic zwierząt gospodarskich1
T-W-7Wymogi sanitarne obowiązujące w wychowalniach buhajów, zakładach unasieniania zwierząt i punktach kopulacyjnych1
T-W-8Współpraca służby zootechnicznej i weterynaryjnej w zwalczaniu niepłodności.1
T-W-9Najczęściej występujące zaburzenia płodności zwierząt domowych spowodowane nieprzestrzeganiem zasad higieny1
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach8
A-A-2Studiowanie fachowej literatury6
A-A-3Konsultacje2
A-A-4Przygotowanie się do zajęć i zaliczenia końcowego9
25
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Konsultacje2
A-W-3Studiowanie fachowej literatury5
A-W-4Przygotowanie się do zaliczenia końcowego8
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykad informaczjny
M-2Wykład problemowy
M-3Metoda sytuacyjna
M-4Symulacja

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena formująca na podstawie uczestnictwa w zajęciach sytuacyjnych i symulacyjnych
S-2Ocena formująca: Ocena podsumowująca- pisemne odpowiedzi na pytania z zakresu przedmiotu

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_2A_HZG-C5_W01
Student zna zasady profilaktyki w rozrodzie zwierząt, wskazuje zagrożenia dla reprodukcji wynikajce z niezachowania zasad higieny. Potrafi scharakteryzować najważniejsze objawy schorzeń i chorób zwierząt związanych z rozrodem i wskazać odpowiednią metodę postępowania.
ZO_2A_W01, ZO_2A_W11C-1T-A-2, T-A-4, T-A-3, T-A-7, T-A-5, T-A-1, T-A-6, T-W-1, T-W-2M-4, M-2, M-1, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_2A_HZG-C5_U01
Student potrafi wybrać odpowiednie procedury profilaktyczne zapobiegajace rozprzestrenianiu się chorób związanych z rozrodem zwierząt.
ZO_2A_U01, ZO_2A_U14C-1T-A-2, T-A-4, T-A-3, T-A-5, T-A-1, T-A-6, T-W-6, T-W-7, T-W-5, T-W-4, T-W-8, T-W-3, T-W-1, T-W-2M-4, M-2, M-1, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_2A_HZG-C5_K01
Student ma świadomość znaczenia profilaktyki rozrodu w prawidłowej organizacji hodowli zwierzat i potrafi przekonać współpracowników do zachowania wymaganych procedur zapobiegających stanom patologicznym pojedynczych zwierząd i całego stada.
ZO_2A_K08C-1T-A-2, T-A-4, T-A-3, T-A-5, T-A-1, T-A-6, T-W-6, T-W-7, T-W-5, T-W-4, T-W-8, T-W-3, T-W-1, T-W-2M-4, M-2, M-1, M-3S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ZO_2A_HZG-C5_W01
Student zna zasady profilaktyki w rozrodzie zwierząt, wskazuje zagrożenia dla reprodukcji wynikajce z niezachowania zasad higieny. Potrafi scharakteryzować najważniejsze objawy schorzeń i chorób zwierząt związanych z rozrodem i wskazać odpowiednią metodę postępowania.
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę z zakresu profilaktyki rozrodu oraz zaburzeń w reprodukcji zwierzat. Potrafi wskazać najważniejsze objawy wybranych chorób związanych z rozrodem. Zna przepisy sanitarno-weterynaryjne oraz zasady obowiązujace przy obrocie materiałem biologicznym. W zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ZO_2A_HZG-C5_U01
Student potrafi wybrać odpowiednie procedury profilaktyczne zapobiegajace rozprzestrenianiu się chorób związanych z rozrodem zwierząt.
2,0
3,0Student wyjaśnia znaczenie profilaktyki w rozrodzie, interpretuje główne akty prawne obowiązujące w hodowli i rozrodzie zwierząt. Wyjaśnia zależności między stanem zdrowotnym a wydajnością zwierząt i ich płodnością oraz wskazuje na potrzebę stosowania zasad profilaktyki w praktyce. Przy pomocy prowadzącego dobiera odpowiednie programy profilaktyczne oraz sposoby zwalczania niepłodności. Na podstawie objawów diagnozuje wybrane choroby narządów rozrodczych i przy pomocy prowadzącego próbuje określić ich przyczynę oraz sposób zwalczenia.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
ZO_2A_HZG-C5_K01
Student ma świadomość znaczenia profilaktyki rozrodu w prawidłowej organizacji hodowli zwierzat i potrafi przekonać współpracowników do zachowania wymaganych procedur zapobiegających stanom patologicznym pojedynczych zwierząd i całego stada.
2,0
3,0Student zdaje sobie sprawę ze znaczenia profilaktyki rozrodu w prawidłowej organizacji hodowli zwierząt, potrafi przekonać współpracowników do przestrzegania przepisów sanitarno-weterynaryjnych, ma świadomość znaczenia pracy kolektywnej.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Bielański Wł, Rozród zwierząt, PWRiL, Warszawa, 1997
  2. Wierzbowski S/, Andrologia, Platan-Kryspinów, Kraków, 1996
  3. Kust D.. Schaetz F., Zaburzenia rozrodu zwierząt gospodarskich, PWRiL, Warszawa, 1972
  4. Baumgarther W., Diagnostyka kliniczna zwierząt, Elsevier Urban&Partner, Wrocław, 2011, Red. wyd. pol. J. Twardoń

Literatura dodatkowa

  1. Głód Wł., Rozród i unasienianie bydła, PWRiL, 1976
  2. Gamcik P., Sakala, Zaburzenia płodności u bydła, PWRiL, Warszawa, 1976
  3. Kovar V., Charvat J., Sarudy L., Położnictwo i unasienianie zwierząt, PWRiL, Warszawa, 1985
  4. Jaczewski S., Rozród i sztuczne unasienianie zwierząt gospodarskich, Skrypt AR we Wrocławiu, Wrocław, 1986
  5. -Bielański A., Tischner M., Biotechnologia Rozrodu Zwierząt Udomowionych, Wyd. Drukol s.c., Kraków, 2001

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Profilaktyka w rozrodzie zwierząt.1
T-A-2Profilaktyka i higiena obrotu materiałem biologicznym1
T-A-3Diagnoza stanów patologicznych gonad męskich i dróg wyprowadzających oraz dodatkowych gruczołów płciowych1
T-A-4Diagnoza wybranych schorzeń gonad żeńskich i dróg rodnych oraz ich zwalczanie.1
T-A-5Ocena stanu higienicznego nasienia - możliwości wykorzystania wybranych testów w praktyce.1
T-A-6Wykrywanie i zapobieganie schorzeniom ciąży i okresu poporodowego.2
T-A-7Diagnoza najczęstszych schorzeń narządów rozrodzcych zwierząt domowych1
8

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Rola i znaczenie profilaktyki weterynaryjnej w rozrodzie zwierząt.1
T-W-2Zaburzenia płodności samców na tle czynników nieinfekcyjnych i infekcyjnych. Najczęstsze przyczyny zaburzeń płodności u samic spowodowane nieprzestrzeganiem zasad higieny.2
T-W-3Wpływ drobnoustrojów warunkowo-chorobotwórczych na płodność samców i samic ze szczególnym uwzględnieniem jakości nasienia.1
T-W-4Wymogi sanitarne w obrocie międzynarodowym nasieniem i zarodkami1
T-W-5Profilaktyka i higiena przy sztucznym unasienianiu i kryciu naturalnym, ciąży i porodzie oraz okresie poporodowym.1
T-W-6Higieniczne aspekty regulacji cyklu rujowego i indukcji porodu u poszczególnych gatunków samic zwierząt gospodarskich1
T-W-7Wymogi sanitarne obowiązujące w wychowalniach buhajów, zakładach unasieniania zwierząt i punktach kopulacyjnych1
T-W-8Współpraca służby zootechnicznej i weterynaryjnej w zwalczaniu niepłodności.1
T-W-9Najczęściej występujące zaburzenia płodności zwierząt domowych spowodowane nieprzestrzeganiem zasad higieny1
10

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach8
A-A-2Studiowanie fachowej literatury6
A-A-3Konsultacje2
A-A-4Przygotowanie się do zajęć i zaliczenia końcowego9
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Konsultacje2
A-W-3Studiowanie fachowej literatury5
A-W-4Przygotowanie się do zaliczenia końcowego8
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZO_2A_HZG-C5_W01Student zna zasady profilaktyki w rozrodzie zwierząt, wskazuje zagrożenia dla reprodukcji wynikajce z niezachowania zasad higieny. Potrafi scharakteryzować najważniejsze objawy schorzeń i chorób zwierząt związanych z rozrodem i wskazać odpowiednią metodę postępowania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_2A_W01w pogłębionym stopniu zna rodzaje doświadczeń oraz metody i techniki realizacji prac badawczych, a także zna podstawowe teorie w zakresie nauk przyrodniczych znajdujących zastosowanie w zootechnice
ZO_2A_W11ma pogłębioną wiedzę z zakresu przebiegu procesów rozrodczych, najczęściej występujących zaburzeń oraz biotechnik stosowanych w rozrodzie zwierząt
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest przekazanie wiedzy i umiejętności pozwalających zapobiegać występowaniu chorób związanych z rozrodem zwierząt, rozpoznawać najważniejsze objawy chorobowe i znać efekty ich leczenia oraz stosować odpowiednie procedury w celu sanacji stada..
Treści programoweT-A-2Profilaktyka i higiena obrotu materiałem biologicznym
T-A-4Diagnoza wybranych schorzeń gonad żeńskich i dróg rodnych oraz ich zwalczanie.
T-A-3Diagnoza stanów patologicznych gonad męskich i dróg wyprowadzających oraz dodatkowych gruczołów płciowych
T-A-7Diagnoza najczęstszych schorzeń narządów rozrodzcych zwierząt domowych
T-A-5Ocena stanu higienicznego nasienia - możliwości wykorzystania wybranych testów w praktyce.
T-A-1Profilaktyka w rozrodzie zwierząt.
T-A-6Wykrywanie i zapobieganie schorzeniom ciąży i okresu poporodowego.
T-W-1Rola i znaczenie profilaktyki weterynaryjnej w rozrodzie zwierząt.
T-W-2Zaburzenia płodności samców na tle czynników nieinfekcyjnych i infekcyjnych. Najczęstsze przyczyny zaburzeń płodności u samic spowodowane nieprzestrzeganiem zasad higieny.
Metody nauczaniaM-4Symulacja
M-2Wykład problemowy
M-1Wykad informaczjny
M-3Metoda sytuacyjna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca na podstawie uczestnictwa w zajęciach sytuacyjnych i symulacyjnych
S-2Ocena formująca: Ocena podsumowująca- pisemne odpowiedzi na pytania z zakresu przedmiotu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę z zakresu profilaktyki rozrodu oraz zaburzeń w reprodukcji zwierzat. Potrafi wskazać najważniejsze objawy wybranych chorób związanych z rozrodem. Zna przepisy sanitarno-weterynaryjne oraz zasady obowiązujace przy obrocie materiałem biologicznym. W zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZO_2A_HZG-C5_U01Student potrafi wybrać odpowiednie procedury profilaktyczne zapobiegajace rozprzestrenianiu się chorób związanych z rozrodem zwierząt.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_2A_U01Wykazuje pogłębioną umiejętność znajdowania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach w zakresie zootechniki.
ZO_2A_U14Potrafi wybrać, opracować i zastosować odpowiednią metodykę działania w celu optymalizacji procesów rozrodczych u zwierząt
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest przekazanie wiedzy i umiejętności pozwalających zapobiegać występowaniu chorób związanych z rozrodem zwierząt, rozpoznawać najważniejsze objawy chorobowe i znać efekty ich leczenia oraz stosować odpowiednie procedury w celu sanacji stada..
Treści programoweT-A-2Profilaktyka i higiena obrotu materiałem biologicznym
T-A-4Diagnoza wybranych schorzeń gonad żeńskich i dróg rodnych oraz ich zwalczanie.
T-A-3Diagnoza stanów patologicznych gonad męskich i dróg wyprowadzających oraz dodatkowych gruczołów płciowych
T-A-5Ocena stanu higienicznego nasienia - możliwości wykorzystania wybranych testów w praktyce.
T-A-1Profilaktyka w rozrodzie zwierząt.
T-A-6Wykrywanie i zapobieganie schorzeniom ciąży i okresu poporodowego.
T-W-6Higieniczne aspekty regulacji cyklu rujowego i indukcji porodu u poszczególnych gatunków samic zwierząt gospodarskich
T-W-7Wymogi sanitarne obowiązujące w wychowalniach buhajów, zakładach unasieniania zwierząt i punktach kopulacyjnych
T-W-5Profilaktyka i higiena przy sztucznym unasienianiu i kryciu naturalnym, ciąży i porodzie oraz okresie poporodowym.
T-W-4Wymogi sanitarne w obrocie międzynarodowym nasieniem i zarodkami
T-W-8Współpraca służby zootechnicznej i weterynaryjnej w zwalczaniu niepłodności.
T-W-3Wpływ drobnoustrojów warunkowo-chorobotwórczych na płodność samców i samic ze szczególnym uwzględnieniem jakości nasienia.
T-W-1Rola i znaczenie profilaktyki weterynaryjnej w rozrodzie zwierząt.
T-W-2Zaburzenia płodności samców na tle czynników nieinfekcyjnych i infekcyjnych. Najczęstsze przyczyny zaburzeń płodności u samic spowodowane nieprzestrzeganiem zasad higieny.
Metody nauczaniaM-4Symulacja
M-2Wykład problemowy
M-1Wykad informaczjny
M-3Metoda sytuacyjna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca na podstawie uczestnictwa w zajęciach sytuacyjnych i symulacyjnych
S-2Ocena formująca: Ocena podsumowująca- pisemne odpowiedzi na pytania z zakresu przedmiotu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student wyjaśnia znaczenie profilaktyki w rozrodzie, interpretuje główne akty prawne obowiązujące w hodowli i rozrodzie zwierząt. Wyjaśnia zależności między stanem zdrowotnym a wydajnością zwierząt i ich płodnością oraz wskazuje na potrzebę stosowania zasad profilaktyki w praktyce. Przy pomocy prowadzącego dobiera odpowiednie programy profilaktyczne oraz sposoby zwalczania niepłodności. Na podstawie objawów diagnozuje wybrane choroby narządów rozrodczych i przy pomocy prowadzącego próbuje określić ich przyczynę oraz sposób zwalczenia.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZO_2A_HZG-C5_K01Student ma świadomość znaczenia profilaktyki rozrodu w prawidłowej organizacji hodowli zwierzat i potrafi przekonać współpracowników do zachowania wymaganych procedur zapobiegających stanom patologicznym pojedynczych zwierząd i całego stada.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_2A_K08Świadomie ocenia czynniki środowiska stanowiące zagrożenia zdrowia ludzi i zwierząt
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest przekazanie wiedzy i umiejętności pozwalających zapobiegać występowaniu chorób związanych z rozrodem zwierząt, rozpoznawać najważniejsze objawy chorobowe i znać efekty ich leczenia oraz stosować odpowiednie procedury w celu sanacji stada..
Treści programoweT-A-2Profilaktyka i higiena obrotu materiałem biologicznym
T-A-4Diagnoza wybranych schorzeń gonad żeńskich i dróg rodnych oraz ich zwalczanie.
T-A-3Diagnoza stanów patologicznych gonad męskich i dróg wyprowadzających oraz dodatkowych gruczołów płciowych
T-A-5Ocena stanu higienicznego nasienia - możliwości wykorzystania wybranych testów w praktyce.
T-A-1Profilaktyka w rozrodzie zwierząt.
T-A-6Wykrywanie i zapobieganie schorzeniom ciąży i okresu poporodowego.
T-W-6Higieniczne aspekty regulacji cyklu rujowego i indukcji porodu u poszczególnych gatunków samic zwierząt gospodarskich
T-W-7Wymogi sanitarne obowiązujące w wychowalniach buhajów, zakładach unasieniania zwierząt i punktach kopulacyjnych
T-W-5Profilaktyka i higiena przy sztucznym unasienianiu i kryciu naturalnym, ciąży i porodzie oraz okresie poporodowym.
T-W-4Wymogi sanitarne w obrocie międzynarodowym nasieniem i zarodkami
T-W-8Współpraca służby zootechnicznej i weterynaryjnej w zwalczaniu niepłodności.
T-W-3Wpływ drobnoustrojów warunkowo-chorobotwórczych na płodność samców i samic ze szczególnym uwzględnieniem jakości nasienia.
T-W-1Rola i znaczenie profilaktyki weterynaryjnej w rozrodzie zwierząt.
T-W-2Zaburzenia płodności samców na tle czynników nieinfekcyjnych i infekcyjnych. Najczęstsze przyczyny zaburzeń płodności u samic spowodowane nieprzestrzeganiem zasad higieny.
Metody nauczaniaM-4Symulacja
M-2Wykład problemowy
M-1Wykad informaczjny
M-3Metoda sytuacyjna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca na podstawie uczestnictwa w zajęciach sytuacyjnych i symulacyjnych
S-2Ocena formująca: Ocena podsumowująca- pisemne odpowiedzi na pytania z zakresu przedmiotu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zdaje sobie sprawę ze znaczenia profilaktyki rozrodu w prawidłowej organizacji hodowli zwierząt, potrafi przekonać współpracowników do przestrzegania przepisów sanitarno-weterynaryjnych, ma świadomość znaczenia pracy kolektywnej.
3,5
4,0
4,5
5,0