Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Bezpieczeństwo i higiena pracy

Sylabus przedmiotu Szkolenie i popularyzacja zagadnień BHP:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Bezpieczeństwo i higiena pracy
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom podyplomowe
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil
Moduł
Przedmiot Szkolenie i popularyzacja zagadnień BHP
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Budownictwa Ogólnego
Nauczyciel odpowiedzialny Tomisław Cieślewicz <zdeoiz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Wiesława Cieślewicz <Wieslawa.Cieslewicz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 8 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Brak wymagań

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem wykładów jest popularyzacja zagadnien BHP

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Cele edukacji w zakresie BHP w zakładach pracy1
T-W-2Szkolenia w zakresie BHP w przedsiębiorstwie2
T-W-3Programy i formy szkolenia2
T-W-4Dokumentacja szkolenia BHP1
T-W-5Popularyzacja zagadnień BHP2
8

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach8
A-W-2Przegląd literatury fachowej7
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia9
A-W-4Zaliczenie wykładów1
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Zaliczenie pisemne - pytania otwarte

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BHP_10A_16/BHP_W01
Zna programy i formy szkoleń w zakresie BHP
BHP_10-_W09C-1T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-2M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BHP_10A_16/BHP_U01
Potrafi popularyzować zagadnienia BHP
BHP_10-_U09C-1T-W-5M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BHP_10A_16/BHP_K01
Jest gotów uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
BHP_10-_K01C-1T-W-3, T-W-4, T-W-2M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BHP_10A_16/BHP_W01
Zna programy i formy szkoleń w zakresie BHP
2,0
3,0Słuchacz zna wybrane programy i formy szkoleń w obszarze BHP
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BHP_10A_16/BHP_U01
Potrafi popularyzować zagadnienia BHP
2,0
3,0Słuchacz w ograniczonym stopniu nabył umiejętność popularyzacji zagadnień BHP
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
BHP_10A_16/BHP_K01
Jest gotów uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
2,0
3,0Słuchacz słabo angażuje się w doskonalenie nabytej wiedzy i umiejętności
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Francuz W., Sokołowski R., Szkolenie i doskonalenie świadomości pracowników w zakresie BHP, Politechnika Krakowska, Kraków, 2015

Literatura dodatkowa

  1. Kwiatkowski S.M., Kształcenie zawodowe. Rynek pracy. Pracodawcy, ODDK, Gdańsk, 2016

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Cele edukacji w zakresie BHP w zakładach pracy1
T-W-2Szkolenia w zakresie BHP w przedsiębiorstwie2
T-W-3Programy i formy szkolenia2
T-W-4Dokumentacja szkolenia BHP1
T-W-5Popularyzacja zagadnień BHP2
8

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach8
A-W-2Przegląd literatury fachowej7
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia9
A-W-4Zaliczenie wykładów1
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBHP_10A_16/BHP_W01Zna programy i formy szkoleń w zakresie BHP
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBHP_10-_W09Rozumie, na czym polega kształcenie dorosłych, szkolenie i popularyzacja zagadnień BHP
Cel przedmiotuC-1Celem wykładów jest popularyzacja zagadnien BHP
Treści programoweT-W-1Cele edukacji w zakresie BHP w zakładach pracy
T-W-3Programy i formy szkolenia
T-W-4Dokumentacja szkolenia BHP
T-W-2Szkolenia w zakresie BHP w przedsiębiorstwie
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie pisemne - pytania otwarte
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Słuchacz zna wybrane programy i formy szkoleń w obszarze BHP
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBHP_10A_16/BHP_U01Potrafi popularyzować zagadnienia BHP
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBHP_10-_U09Potrafi przygotować i przeprowadzić szkolenie w zakresie BHP oraz popularyzować zagadnienia dotyczące bezpieczeństwa pracy
Cel przedmiotuC-1Celem wykładów jest popularyzacja zagadnien BHP
Treści programoweT-W-5Popularyzacja zagadnień BHP
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie pisemne - pytania otwarte
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Słuchacz w ograniczonym stopniu nabył umiejętność popularyzacji zagadnień BHP
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięBHP_10A_16/BHP_K01Jest gotów uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBHP_10-_K01Jest gotów uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
Cel przedmiotuC-1Celem wykładów jest popularyzacja zagadnien BHP
Treści programoweT-W-3Programy i formy szkolenia
T-W-4Dokumentacja szkolenia BHP
T-W-2Szkolenia w zakresie BHP w przedsiębiorstwie
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie pisemne - pytania otwarte
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Słuchacz słabo angażuje się w doskonalenie nabytej wiedzy i umiejętności
3,5
4,0
4,5
5,0