Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (N1)

Sylabus przedmiotu Projektowanie systemów zarządzania strukturami rzecznymi:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projektowanie systemów zarządzania strukturami rzecznymi
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Ogrzewnictwa, Wentylacji i Ciepłownictwa
Nauczyciel odpowiedzialny Robert Mańko <Robert.Manko@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 7 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW8 9 1,00,50zaliczenie
projektyP8 9 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza z matematyki
W-2Znajomośc obsługi komputera

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Opanowanie umiejętności pracy w oprogramowaniach z zakresu modelowania przepływów

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Projekt struktury rzecznej z wykorzystaniem gotowego oprogramowania symulacyjnego9
9
wykłady
T-W-1Wprowadzenie do modelowania numerycznego w zarządzaniu strukturami rzecznymi1
T-W-2Modelowanie hydrologiczne rzek1
T-W-3Modelowanie hydrauliczne rzek2
T-W-4Modele numeryczne w projektowaniu struktur rzecznych2
T-W-5Modelowanie zarządzania infrastrukturą rzeczną2
T-W-6Zaliczenie pisemne1
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Udział w zajęciach9
A-P-2Samodzielne wykonanie projektu14
A-P-3Konsultacje2
25
wykłady
A-W-1Udział w zajęciach9
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia14
A-W-3Konsultacje2
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-3Dyskusja dydaktyczna
M-4Metoda z użyciem komputera
M-5Metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie testu z wykładów
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie wykonanych projektów

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_S1/C/37-b_W01
Ma podstawową wiedzę z zakresu modelowania matematycznego przepływów
B_1A_W05, B_1A_W01C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_S1/C/37-b_U01
Potrafi zdefiniować warunki brzegowe modeli hydraulicznych. Potrafi poprawnie zdefiniowac poligon badawczy
B_1A_U09, B_1A_U01, B_1A_U05C-1T-W-6, T-P-1M-4, M-5S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_S1/C/37-b_K01
Rozumie potrzebę samokształcenia przez całe życie. potrafi inspirować innych
B_1A_K01C-1T-W-1, T-W-6, T-P-1M-3S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_S1/C/37-b_W01
Ma podstawową wiedzę z zakresu modelowania matematycznego przepływów
2,0
3,0Opracował materiał w podstawowym zakresie. Ma podstwową wiedzę z modelowania przepływów w rzekach i kanałach otwartych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_S1/C/37-b_U01
Potrafi zdefiniować warunki brzegowe modeli hydraulicznych. Potrafi poprawnie zdefiniowac poligon badawczy
2,0
3,0Z małą pomocą potrafi definiować proste poligony badawcze w oprogromowaniu do modelowania przepływów
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_S1/C/37-b_K01
Rozumie potrzebę samokształcenia przez całe życie. potrafi inspirować innych
2,0
3,0Samodzielnei wykonuje prace, bez chęci współpracy.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Szymkiewicz Romuald, Modelowanie matematyczne przepływów w rzekach i kanałach, PWN, Warszawa, 2000
  2. Czetwertyński E., Utrysko B., Hydraulika i hydromechanika, PWN, Warszawa, 1975
  3. Mitosek M., Mechanika płynów w inżynierii środowiska, PWN, Warszawa, 2001
  4. Mańko Robert, Wira Jerzy, Analiza zasięgu krzywej spiętrzenia w ujściowym odcinku Odry, ZESZYTY NAUKOWE INŻYNIERIA LĄDOWA I WODNA W KSZTAŁTOWANIU ŚRODWISKA, 2016, ISSN: 2082-6702
  5. Mańko Robert, Wira Jerzy, Wybrane modele matematyczne w opisie ruchu turbulencyjnego, Zeszyty Naukowe Inżynieria Lądowa i Wodna w Kształtowaniu Środwiska, 2016, ISSN: 2082-6702

Literatura dodatkowa

  1. Witryny i kanały internetowe
  2. Kubrak E., Kubrak J., Hydraulika techniczna. Przykłady obliczeń, SGGW, Warszawa, 2004

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Projekt struktury rzecznej z wykorzystaniem gotowego oprogramowania symulacyjnego9
9

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie do modelowania numerycznego w zarządzaniu strukturami rzecznymi1
T-W-2Modelowanie hydrologiczne rzek1
T-W-3Modelowanie hydrauliczne rzek2
T-W-4Modele numeryczne w projektowaniu struktur rzecznych2
T-W-5Modelowanie zarządzania infrastrukturą rzeczną2
T-W-6Zaliczenie pisemne1
9

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Udział w zajęciach9
A-P-2Samodzielne wykonanie projektu14
A-P-3Konsultacje2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w zajęciach9
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia14
A-W-3Konsultacje2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_S1/C/37-b_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu modelowania matematycznego przepływów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W05Ma wiedzę w zakresie podstaw zrównoważonego rozwoju, zna trendy rozwojowe i rozumie wpływ realizacji na środowisko.
B_1A_W01Ma wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań z zakresu budownictwa i zagadnień inżynieryjnych.
Cel przedmiotuC-1Opanowanie umiejętności pracy w oprogramowaniach z zakresu modelowania przepływów
Treści programoweT-W-1Wprowadzenie do modelowania numerycznego w zarządzaniu strukturami rzecznymi
T-W-2Modelowanie hydrologiczne rzek
T-W-3Modelowanie hydrauliczne rzek
T-W-4Modele numeryczne w projektowaniu struktur rzecznych
T-W-5Modelowanie zarządzania infrastrukturą rzeczną
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie testu z wykładów
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie wykonanych projektów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Opracował materiał w podstawowym zakresie. Ma podstwową wiedzę z modelowania przepływów w rzekach i kanałach otwartych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_S1/C/37-b_U01Potrafi zdefiniować warunki brzegowe modeli hydraulicznych. Potrafi poprawnie zdefiniowac poligon badawczy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U09Potrafi dobrać właściwe metody i narzędzia do rozwiązywania różnych zadań inżynierskich w zakresie kształtowania i technologii wznoszenia obiektów budowlanych i inżynieryjnych w warunkach typowych oraz nie w pełni przewidywalnych.
B_1A_U01Potrafi posługiwać się językiem obcym na poziomie biegłości B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego oraz specjalistyczną terminologią w środowisku branżowym i poza nim, w szczególności wykorzystując nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne. Potrafi w dyskusji wymieniać poglądy, skutecznie przekonywać do własnych pomysłów oraz uwzględniać sugestie współpracowników, również w języku obcym.
B_1A_U05Potrafi planować i przeprowadzać obliczenia, analizy i eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane rezultaty, krytycznie ocenić otrzymane wyniki oraz wyciągać wnioski .
Cel przedmiotuC-1Opanowanie umiejętności pracy w oprogramowaniach z zakresu modelowania przepływów
Treści programoweT-W-6Zaliczenie pisemne
T-P-1Projekt struktury rzecznej z wykorzystaniem gotowego oprogramowania symulacyjnego
Metody nauczaniaM-4Metoda z użyciem komputera
M-5Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie testu z wykładów
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie wykonanych projektów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Z małą pomocą potrafi definiować proste poligony badawcze w oprogromowaniu do modelowania przepływów
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_S1/C/37-b_K01Rozumie potrzebę samokształcenia przez całe życie. potrafi inspirować innych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_K01Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy oraz ma świadomość jej znaczenia w procesie rozwiązywania szeregu problemów inżynierskich i technicznych.
Cel przedmiotuC-1Opanowanie umiejętności pracy w oprogramowaniach z zakresu modelowania przepływów
Treści programoweT-W-1Wprowadzenie do modelowania numerycznego w zarządzaniu strukturami rzecznymi
T-W-6Zaliczenie pisemne
T-P-1Projekt struktury rzecznej z wykorzystaniem gotowego oprogramowania symulacyjnego
Metody nauczaniaM-3Dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie testu z wykładów
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie wykonanych projektów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Samodzielnei wykonuje prace, bez chęci współpracy.
3,5
4,0
4,5
5,0