Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (N1)

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe-1:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe-1
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Dziekanat
Nauczyciel odpowiedzialny Prodziekan SSB <SSB@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Karolina Kurtz <Karolina.Kurtz@zut.edu.pl>, Teresa Rucińska <Teresa.Rucinska@zut.edu.pl>, Agata Stolarska <Agata.Siwinska@zut.edu.pl>, Agata Wygocka-Domagałło <Agata.Wygocka@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 13 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminaria dyplomoweSD9 27 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Brak wymagań wstępnych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przygotowanie studenta do prezentacji problemu zawodowego na forum publicznym i udziału w dyskusji na tematy zawodowe
C-2Nabycie umiejętności korzystania z technik informacyjnych, zachowania praw autorskich i etyki zawodowej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria dyplomowe
T-SD-1Podstawowe wiadomości dotyczące przygotowania pracy dyplomowej, z uwzględnieniem specyfiki prac o charakterze badawczym i projektowym. Omówienie narzędzi informatycznych dostępnych na potrzeby poszczególnych prac.2
T-SD-2Omówienie struktury pracy dyplomowej - podział na główne bloki, rozdziały i podrozdziały. Przedstawienie zasad przygotowania bibliografii, sposobu numeracji tabel, rysunków, wzorów itp. Omówienie zasad dotyczących praw autorskich i źródeł informacji patentowej.4
T-SD-3Omówienie poszczególnych tematów prac dyplomowych, zakresu opracowań i specyficznego, w odniesieniu do każdej pracy, podziału treści. Dyskusja o nowoczesnych rozwiązaniach powiązanych z podjętym tematem pracy.4
T-SD-4Prezentacja przez poszczególnych studentów wybranych tematów poszerzających dotychczasową wiedzę z zakresu budownictwa. Wspólna analiza przedstawionych zagadnień, rozwijanie tematyki prezentowanej w referatach, dyskusja.7
T-SD-5Prezentowanie przez poszczególnych studentów realizowanych prac dyplomowych. Wspólna dyskusja nad przyjętymi założeniami, uzyskanymi wynikami i sformułowanymi wnioskami.7
T-SD-6Przygotowanie do obrony pracy dyplomowej. Przedstawienie zasad przeprowadzenia egzaminu dyplomowego. Omówienie wymogów edytorskich, techniki prezentacji pracy, sposobu podania treści, formułowania wniosków końcowych.3
27

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria dyplomowe
A-SD-1Uczestnictwo w seminarium dyplomowym27
A-SD-2Konsultacje2
A-SD-3Opracowanie planu pracy dyplomowej1
A-SD-4Przygotowanie wstępnego spisu literatury do dyplomu1
A-SD-5Przygotowanie prezentacji na wybrany temat poszerzający wiedzę z zakresu budownictwa10
A-SD-6Wykonanie potrzebnych opracowań związanych z tematem pracy dyplomowej do prezentacji w drugim referacie7
A-SD-7Przygotowanie ostatecznego spisu treści pracy, spisu literatury, rysunków, tabel, załączników2
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład multimedialny
M-2Panel dyskusyjny
M-3Metody praktyczne (prezentacja, referat tematyczny, prezentacja pracy dyplomowej)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena z prezentacji i referatów
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe na podstawie obecności i aktywności na zajęciach oraz ocen cząstkowych z prezentacji i referatów

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_S1/C/32-02_W01
Student posiada wiedzę z zakresu budownictwa, uwzględniającą typowe technologie inżynierskie. Potrafi posługiwać się terminologią w języku obcym. Zna wymagania w stosunku do pracy dyplomowej i zasady przeprowadzenia egzaminu dyplomowego. Potrafi w sposób profesjonalny zestawić źródła informacji i opisać materiały źródłowe służące umiejętności perspektywicznego myślenia o rozwiązaniach technicznych.
B_1A_W05, B_1A_W02, B_1A_W04C-1, C-2T-SD-3, T-SD-6, T-SD-5, T-SD-4, T-SD-1, T-SD-2M-3, M-1, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_S1/C/32-02_U01
Student potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie wykorzystując w tym celu technologie informacyjne, zasoby Internetu oraz inne źródła do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta. Student potrafi przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego. Posiada umiejętność planowania i realizacji obranej ścieżki rozwoju zawodowego.
B_1A_U06, B_1A_U08C-1, C-2T-SD-3, T-SD-6, T-SD-5, T-SD-4, T-SD-1, T-SD-2M-3, M-1, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_S1/C/32-02_K01
Student jest gotowy do profesjonalnego działania i podejmowania etycznych aspektów w swojej działalności zawodowej. Jest przygotowany do analizowania skutków działalności inżynierskiej oraz jej wpływu na środowisko.
B_1A_K02C-1, C-2T-SD-3, T-SD-5, T-SD-4M-3, M-1, M-2S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_S1/C/32-02_W01
Student posiada wiedzę z zakresu budownictwa, uwzględniającą typowe technologie inżynierskie. Potrafi posługiwać się terminologią w języku obcym. Zna wymagania w stosunku do pracy dyplomowej i zasady przeprowadzenia egzaminu dyplomowego. Potrafi w sposób profesjonalny zestawić źródła informacji i opisać materiały źródłowe służące umiejętności perspektywicznego myślenia o rozwiązaniach technicznych.
2,0Student nie wykazuje zaangażowania w zdobycie wiedzy przypisanej do przedmiotu.
3,0Student zna w stopniu podstawowym technologie inżynierskie stosowane w budownictwie oraz ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_S1/C/32-02_U01
Student potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie wykorzystując w tym celu technologie informacyjne, zasoby Internetu oraz inne źródła do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta. Student potrafi przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego. Posiada umiejętność planowania i realizacji obranej ścieżki rozwoju zawodowego.
2,0Student nie wykazuje zaangażowania w zdobycie umiejętności przypisanych do przedmiotu.
3,0Student potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu budownictwa. W stopniu podstawowym korzysta z technologii informacyjnych, zasobów Internetu oraz innych źródeł do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta. Potrafi przygotować i przedstawić prostą prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_S1/C/32-02_K01
Student jest gotowy do profesjonalnego działania i podejmowania etycznych aspektów w swojej działalności zawodowej. Jest przygotowany do analizowania skutków działalności inżynierskiej oraz jej wpływu na środowisko.
2,0Student nie wykazuje zaangażowania w zdobycie kompetencji społecznych przypisanych do przedmiotu.
3,0Student w stopniu podstawowym podejmuje działania w zakresie działalności inżynierskiej. Rozumie potrzebę analizowania skutków tej działalności na środowisko.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Szablon pracy dyplomowej, https://wbiis.zut.edu.pl/strona-dla-studentow/dyplomy.html
  2. Aktualna literatura zgodna ze specyfiką prac dyplomowych

Literatura dodatkowa

  1. aktualne normy, czasopisma techniczne i materiały konferencyjne
  2. H. Garbalińska, Izotermiczne współczynniki transportu wilgoci porowatego materiału budowlanego, Wydawnictwo Uczelniane PS, Szczecin, Prace Naukowe Politechniki Szczecińskiej, 2002, nr 571, ISBN 83-88764-17-9
  3. H. Garbalińska, Desorpcyjne badania nieliniowości dyfuzji wilgoci w zakresie higroskopijnym, Polska Akademia Nauk KILiW Warszawa, STUDIA Z ZAKRESU INŻYNIERII, 2013, nr 80, ISBN 978-83-93412-34-1
  4. H. Garbalińska, J. Strzałkowski, A. Stolarska, Moisture Influence on Compressive Strength of Calcium Silicate Masonry Units–Experimental Assessment and Normative Calculations, Materials, 2020, Tom: 13, Zeszyt: 17, 10.3390/ma13173817

Treści programowe - seminaria dyplomowe

KODTreść programowaGodziny
T-SD-1Podstawowe wiadomości dotyczące przygotowania pracy dyplomowej, z uwzględnieniem specyfiki prac o charakterze badawczym i projektowym. Omówienie narzędzi informatycznych dostępnych na potrzeby poszczególnych prac.2
T-SD-2Omówienie struktury pracy dyplomowej - podział na główne bloki, rozdziały i podrozdziały. Przedstawienie zasad przygotowania bibliografii, sposobu numeracji tabel, rysunków, wzorów itp. Omówienie zasad dotyczących praw autorskich i źródeł informacji patentowej.4
T-SD-3Omówienie poszczególnych tematów prac dyplomowych, zakresu opracowań i specyficznego, w odniesieniu do każdej pracy, podziału treści. Dyskusja o nowoczesnych rozwiązaniach powiązanych z podjętym tematem pracy.4
T-SD-4Prezentacja przez poszczególnych studentów wybranych tematów poszerzających dotychczasową wiedzę z zakresu budownictwa. Wspólna analiza przedstawionych zagadnień, rozwijanie tematyki prezentowanej w referatach, dyskusja.7
T-SD-5Prezentowanie przez poszczególnych studentów realizowanych prac dyplomowych. Wspólna dyskusja nad przyjętymi założeniami, uzyskanymi wynikami i sformułowanymi wnioskami.7
T-SD-6Przygotowanie do obrony pracy dyplomowej. Przedstawienie zasad przeprowadzenia egzaminu dyplomowego. Omówienie wymogów edytorskich, techniki prezentacji pracy, sposobu podania treści, formułowania wniosków końcowych.3
27

Formy aktywności - seminaria dyplomowe

KODForma aktywnościGodziny
A-SD-1Uczestnictwo w seminarium dyplomowym27
A-SD-2Konsultacje2
A-SD-3Opracowanie planu pracy dyplomowej1
A-SD-4Przygotowanie wstępnego spisu literatury do dyplomu1
A-SD-5Przygotowanie prezentacji na wybrany temat poszerzający wiedzę z zakresu budownictwa10
A-SD-6Wykonanie potrzebnych opracowań związanych z tematem pracy dyplomowej do prezentacji w drugim referacie7
A-SD-7Przygotowanie ostatecznego spisu treści pracy, spisu literatury, rysunków, tabel, załączników2
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_S1/C/32-02_W01Student posiada wiedzę z zakresu budownictwa, uwzględniającą typowe technologie inżynierskie. Potrafi posługiwać się terminologią w języku obcym. Zna wymagania w stosunku do pracy dyplomowej i zasady przeprowadzenia egzaminu dyplomowego. Potrafi w sposób profesjonalny zestawić źródła informacji i opisać materiały źródłowe służące umiejętności perspektywicznego myślenia o rozwiązaniach technicznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W05Ma wiedzę w zakresie podstaw zrównoważonego rozwoju, zna trendy rozwojowe i rozumie wpływ realizacji na środowisko.
B_1A_W02Posiada podstawową wiedzę w zakresie teorii konstrukcji oraz teorii projektowania obiektów budowlanych i inżynieryjnych.
B_1A_W04Posiada podstawową wiedzę na temat kształtowania obiektów budowlanych i inżynieryjnych oraz technologii ich wznoszenia .
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie studenta do prezentacji problemu zawodowego na forum publicznym i udziału w dyskusji na tematy zawodowe
C-2Nabycie umiejętności korzystania z technik informacyjnych, zachowania praw autorskich i etyki zawodowej
Treści programoweT-SD-3Omówienie poszczególnych tematów prac dyplomowych, zakresu opracowań i specyficznego, w odniesieniu do każdej pracy, podziału treści. Dyskusja o nowoczesnych rozwiązaniach powiązanych z podjętym tematem pracy.
T-SD-6Przygotowanie do obrony pracy dyplomowej. Przedstawienie zasad przeprowadzenia egzaminu dyplomowego. Omówienie wymogów edytorskich, techniki prezentacji pracy, sposobu podania treści, formułowania wniosków końcowych.
T-SD-5Prezentowanie przez poszczególnych studentów realizowanych prac dyplomowych. Wspólna dyskusja nad przyjętymi założeniami, uzyskanymi wynikami i sformułowanymi wnioskami.
T-SD-4Prezentacja przez poszczególnych studentów wybranych tematów poszerzających dotychczasową wiedzę z zakresu budownictwa. Wspólna analiza przedstawionych zagadnień, rozwijanie tematyki prezentowanej w referatach, dyskusja.
T-SD-1Podstawowe wiadomości dotyczące przygotowania pracy dyplomowej, z uwzględnieniem specyfiki prac o charakterze badawczym i projektowym. Omówienie narzędzi informatycznych dostępnych na potrzeby poszczególnych prac.
T-SD-2Omówienie struktury pracy dyplomowej - podział na główne bloki, rozdziały i podrozdziały. Przedstawienie zasad przygotowania bibliografii, sposobu numeracji tabel, rysunków, wzorów itp. Omówienie zasad dotyczących praw autorskich i źródeł informacji patentowej.
Metody nauczaniaM-3Metody praktyczne (prezentacja, referat tematyczny, prezentacja pracy dyplomowej)
M-1Wykład multimedialny
M-2Panel dyskusyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe na podstawie obecności i aktywności na zajęciach oraz ocen cząstkowych z prezentacji i referatów
S-1Ocena formująca: Ocena z prezentacji i referatów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje zaangażowania w zdobycie wiedzy przypisanej do przedmiotu.
3,0Student zna w stopniu podstawowym technologie inżynierskie stosowane w budownictwie oraz ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_S1/C/32-02_U01Student potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie wykorzystując w tym celu technologie informacyjne, zasoby Internetu oraz inne źródła do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta. Student potrafi przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego. Posiada umiejętność planowania i realizacji obranej ścieżki rozwoju zawodowego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U06Potrafi czytać oraz przygotowywać dokumentację techniczną w środowisku wybranych programów komputerowych.
B_1A_U08Potrafi rozwiązywać zadania i problemy techniczne z wykorzystaniem metod i narzędzi inżynierskich, w szczególności stosując techniki analityczne lub symulacyjne.
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie studenta do prezentacji problemu zawodowego na forum publicznym i udziału w dyskusji na tematy zawodowe
C-2Nabycie umiejętności korzystania z technik informacyjnych, zachowania praw autorskich i etyki zawodowej
Treści programoweT-SD-3Omówienie poszczególnych tematów prac dyplomowych, zakresu opracowań i specyficznego, w odniesieniu do każdej pracy, podziału treści. Dyskusja o nowoczesnych rozwiązaniach powiązanych z podjętym tematem pracy.
T-SD-6Przygotowanie do obrony pracy dyplomowej. Przedstawienie zasad przeprowadzenia egzaminu dyplomowego. Omówienie wymogów edytorskich, techniki prezentacji pracy, sposobu podania treści, formułowania wniosków końcowych.
T-SD-5Prezentowanie przez poszczególnych studentów realizowanych prac dyplomowych. Wspólna dyskusja nad przyjętymi założeniami, uzyskanymi wynikami i sformułowanymi wnioskami.
T-SD-4Prezentacja przez poszczególnych studentów wybranych tematów poszerzających dotychczasową wiedzę z zakresu budownictwa. Wspólna analiza przedstawionych zagadnień, rozwijanie tematyki prezentowanej w referatach, dyskusja.
T-SD-1Podstawowe wiadomości dotyczące przygotowania pracy dyplomowej, z uwzględnieniem specyfiki prac o charakterze badawczym i projektowym. Omówienie narzędzi informatycznych dostępnych na potrzeby poszczególnych prac.
T-SD-2Omówienie struktury pracy dyplomowej - podział na główne bloki, rozdziały i podrozdziały. Przedstawienie zasad przygotowania bibliografii, sposobu numeracji tabel, rysunków, wzorów itp. Omówienie zasad dotyczących praw autorskich i źródeł informacji patentowej.
Metody nauczaniaM-3Metody praktyczne (prezentacja, referat tematyczny, prezentacja pracy dyplomowej)
M-1Wykład multimedialny
M-2Panel dyskusyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe na podstawie obecności i aktywności na zajęciach oraz ocen cząstkowych z prezentacji i referatów
S-1Ocena formująca: Ocena z prezentacji i referatów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje zaangażowania w zdobycie umiejętności przypisanych do przedmiotu.
3,0Student potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu budownictwa. W stopniu podstawowym korzysta z technologii informacyjnych, zasobów Internetu oraz innych źródeł do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta. Potrafi przygotować i przedstawić prostą prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_S1/C/32-02_K01Student jest gotowy do profesjonalnego działania i podejmowania etycznych aspektów w swojej działalności zawodowej. Jest przygotowany do analizowania skutków działalności inżynierskiej oraz jej wpływu na środowisko.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_K02Jest gotów do kształtowania i stosowania postaw prospołecznych oraz efektywnego komunikowania się, inicjowania działań i uczestnictwa w działalności na rzecz środowiska społecznego, a także do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy.
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie studenta do prezentacji problemu zawodowego na forum publicznym i udziału w dyskusji na tematy zawodowe
C-2Nabycie umiejętności korzystania z technik informacyjnych, zachowania praw autorskich i etyki zawodowej
Treści programoweT-SD-3Omówienie poszczególnych tematów prac dyplomowych, zakresu opracowań i specyficznego, w odniesieniu do każdej pracy, podziału treści. Dyskusja o nowoczesnych rozwiązaniach powiązanych z podjętym tematem pracy.
T-SD-5Prezentowanie przez poszczególnych studentów realizowanych prac dyplomowych. Wspólna dyskusja nad przyjętymi założeniami, uzyskanymi wynikami i sformułowanymi wnioskami.
T-SD-4Prezentacja przez poszczególnych studentów wybranych tematów poszerzających dotychczasową wiedzę z zakresu budownictwa. Wspólna analiza przedstawionych zagadnień, rozwijanie tematyki prezentowanej w referatach, dyskusja.
Metody nauczaniaM-3Metody praktyczne (prezentacja, referat tematyczny, prezentacja pracy dyplomowej)
M-1Wykład multimedialny
M-2Panel dyskusyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe na podstawie obecności i aktywności na zajęciach oraz ocen cząstkowych z prezentacji i referatów
S-1Ocena formująca: Ocena z prezentacji i referatów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje zaangażowania w zdobycie kompetencji społecznych przypisanych do przedmiotu.
3,0Student w stopniu podstawowym podejmuje działania w zakresie działalności inżynierskiej. Rozumie potrzebę analizowania skutków tej działalności na środowisko.
3,5
4,0
4,5
5,0