Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (N1)

Sylabus przedmiotu Matematyka-3:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Matematyka-3
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Matematyki
Nauczyciel odpowiedzialny Monika Perl <Monika.Perl@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 18 2,00,40zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 18 1,00,60zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczenie kursu Matematyka-1.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studenta z podstawowymi zastosowaniami całki oznaczonej i równań różniczkowych omawianych typów.
C-2Wykszałcenie u studenta umiejętności posługiwania się technikami obliczeniowymi.
C-3Ukszałtowanie świadomości konieczności uczenia się przez całe życie oraz umiejętności organizowania pracy własnej i zespołowej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Rozwiązywanie zadań i problemów matematycznych niezbędnych do utrwalenia wiedzy z zakresu wykładów.18
18
wykłady
T-W-1Niektóre równania różniczkowe zwyczajne pierwszego i wyższych rzędów.6
T-W-2Funkcje wielu zmiennych. Pochodne cząstkowe.4
T-W-3Macierze i wyznaczniki. Układy równań liniowych.4
T-W-4Elementy statystyki.2
T-W-5Zaliczenie wykładów2
18

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach.18
A-A-2Przygotowanie do ćwiczeń i rozwiązywanie zadań domowych.5
A-A-3Konsultacje.2
25
wykłady
A-W-1Obecność na wykładach.18
A-W-2Samodzielne analizowanie treści wykładów, studiowanie literatury.30
A-W-3Konsultacje.2
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład zawierający definicje, twierdzenia i przykłady.
M-2Ćwiczenia przedmiotowe polegające na rozwiązywaniu różnorodnych zadań.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Sprawdziany pisemne z poszczególnych partii materiału.
S-2Ocena formująca: Ocena aktywności i postępów studenta w czasie ćwiczeń.
S-3Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_N1/B/06A_W01
Zna podstawowe definicje, twierdzenia i metody rachunkowe omawiane w ramach przedmiotu.
B_1A_W01C-1, C-2, C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_N1/B/06A_U01
Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę oraz znalezione w literaturze fakty do rozwiązywania zadań i problemów matematycznych i inżynierskich.
B_1A_U05C-1, C-2, C-3T-A-1M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_N1/B/06A_K01
Jest gotowy do dalszego kształcenia oraz systematycznej i uczciwej pracy.
B_1A_K01C-1, C-2, C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-A-1M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_N1/B/06A_W01
Zna podstawowe definicje, twierdzenia i metody rachunkowe omawiane w ramach przedmiotu.
2,0
3,0Zna wybrane podstawowe definicje i twierdzenia.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_N1/B/06A_U01
Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę oraz znalezione w literaturze fakty do rozwiązywania zadań i problemów matematycznych i inżynierskich.
2,0
3,0Potrafi rozwiązać wybrane zadania z zakresu treści programowych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_N1/B/06A_K01
Jest gotowy do dalszego kształcenia oraz systematycznej i uczciwej pracy.
2,0
3,0Systematycznie przygotowuje się do zajęć.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. M. Gewert, Z. Skoczylas, Równania różniczkowe zwyczajne. Teoria, przykłady, zadania, Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław
  2. M. Gewert, Z. Skoczylas, Analiza matematyczna 2. Definicje, twierdzenia, wzory, Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław
  3. M. Gewert, Z. Skoczylas, Analiza matematyczna 2. Przykłady i zadania, Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław
  4. T. Jurlewicz, Z. Skoczylas, Algebra liniowa 1. Definicje, twierdzenia, wzory, Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław
  5. T. Jurlewicz, Z. Skoczyla, Algebra liniowa 1. Przykłady i zadania, Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław
  6. T. Trajdos, Matematyka, cz. 3, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa
  7. J. Kurkiewicz, M. Stonawski, Podstawy statystyki, Oficyna Wydawnicza AFM, Kraków

Literatura dodatkowa

  1. W. Krysicki, L. Włodarski, Analiza matematyczna w zadaniach cz. II, PWN, Warszawa
  2. T. Jurlewicz, Z. Skoczylas, Algebra liniowa 2. Definicje, twierdzenia, wzory, Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław
  3. T. Jurlewicz, Z. Skoczylas, Algebra liniowa 2. Przykłady i zadania, Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Rozwiązywanie zadań i problemów matematycznych niezbędnych do utrwalenia wiedzy z zakresu wykładów.18
18

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Niektóre równania różniczkowe zwyczajne pierwszego i wyższych rzędów.6
T-W-2Funkcje wielu zmiennych. Pochodne cząstkowe.4
T-W-3Macierze i wyznaczniki. Układy równań liniowych.4
T-W-4Elementy statystyki.2
T-W-5Zaliczenie wykładów2
18

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach.18
A-A-2Przygotowanie do ćwiczeń i rozwiązywanie zadań domowych.5
A-A-3Konsultacje.2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Obecność na wykładach.18
A-W-2Samodzielne analizowanie treści wykładów, studiowanie literatury.30
A-W-3Konsultacje.2
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_N1/B/06A_W01Zna podstawowe definicje, twierdzenia i metody rachunkowe omawiane w ramach przedmiotu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W01Ma wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań z zakresu budownictwa i zagadnień inżynieryjnych.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z podstawowymi zastosowaniami całki oznaczonej i równań różniczkowych omawianych typów.
C-2Wykszałcenie u studenta umiejętności posługiwania się technikami obliczeniowymi.
C-3Ukszałtowanie świadomości konieczności uczenia się przez całe życie oraz umiejętności organizowania pracy własnej i zespołowej.
Treści programoweT-W-1Niektóre równania różniczkowe zwyczajne pierwszego i wyższych rzędów.
T-W-2Funkcje wielu zmiennych. Pochodne cząstkowe.
T-W-3Macierze i wyznaczniki. Układy równań liniowych.
Metody nauczaniaM-1Wykład zawierający definicje, twierdzenia i przykłady.
M-2Ćwiczenia przedmiotowe polegające na rozwiązywaniu różnorodnych zadań.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdziany pisemne z poszczególnych partii materiału.
S-2Ocena formująca: Ocena aktywności i postępów studenta w czasie ćwiczeń.
S-3Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Zna wybrane podstawowe definicje i twierdzenia.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_N1/B/06A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę oraz znalezione w literaturze fakty do rozwiązywania zadań i problemów matematycznych i inżynierskich.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U05Potrafi planować i przeprowadzać obliczenia, analizy i eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane rezultaty, krytycznie ocenić otrzymane wyniki oraz wyciągać wnioski .
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z podstawowymi zastosowaniami całki oznaczonej i równań różniczkowych omawianych typów.
C-2Wykszałcenie u studenta umiejętności posługiwania się technikami obliczeniowymi.
C-3Ukszałtowanie świadomości konieczności uczenia się przez całe życie oraz umiejętności organizowania pracy własnej i zespołowej.
Treści programoweT-A-1Rozwiązywanie zadań i problemów matematycznych niezbędnych do utrwalenia wiedzy z zakresu wykładów.
Metody nauczaniaM-1Wykład zawierający definicje, twierdzenia i przykłady.
M-2Ćwiczenia przedmiotowe polegające na rozwiązywaniu różnorodnych zadań.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdziany pisemne z poszczególnych partii materiału.
S-2Ocena formująca: Ocena aktywności i postępów studenta w czasie ćwiczeń.
S-3Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi rozwiązać wybrane zadania z zakresu treści programowych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_N1/B/06A_K01Jest gotowy do dalszego kształcenia oraz systematycznej i uczciwej pracy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_K01Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy oraz ma świadomość jej znaczenia w procesie rozwiązywania szeregu problemów inżynierskich i technicznych.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z podstawowymi zastosowaniami całki oznaczonej i równań różniczkowych omawianych typów.
C-2Wykszałcenie u studenta umiejętności posługiwania się technikami obliczeniowymi.
C-3Ukszałtowanie świadomości konieczności uczenia się przez całe życie oraz umiejętności organizowania pracy własnej i zespołowej.
Treści programoweT-W-1Niektóre równania różniczkowe zwyczajne pierwszego i wyższych rzędów.
T-W-2Funkcje wielu zmiennych. Pochodne cząstkowe.
T-W-3Macierze i wyznaczniki. Układy równań liniowych.
T-A-1Rozwiązywanie zadań i problemów matematycznych niezbędnych do utrwalenia wiedzy z zakresu wykładów.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia przedmiotowe polegające na rozwiązywaniu różnorodnych zadań.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena aktywności i postępów studenta w czasie ćwiczeń.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Systematycznie przygotowuje się do zajęć.
3,5
4,0
4,5
5,0