Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (S1)

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe-2:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe-2
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Dziekanat
Nauczyciel odpowiedzialny Prodziekan SSB <SSB@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Piotr Popiel <Piotr.Popiel@zut.edu.pl>, Tomasz Wróblewski <Tomasz.Wroblewski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 28 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminaria dyplomoweSD8 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Brak wymagań wstępnych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie z zasadami pisania prac dyplomowych z zakresu budownictwa
C-2Wyrobienie umiejętności korzystania z obcych opracowań technicznych, przy zachowaniu praw autorskich i zasad etyki zawodowej.
C-3Nabycie umiejętności w przygotowaniu prezentacji ogónych zagadnień technicznych i samej pracy dyplomowej.
C-4Opanowanie umiejętnosci przygotowania koncepcji projektowych i wyników z prowadzonych badań technicznych.
C-5Nabycie umiejętności opracowania analizy zbiorczej i formułowania wniosków końcowych z przygotowanej pracy dyplomowej.
C-6Wyrobienie w studentach zrozumienia głównego celu studiów, jakim jest przygotowanie do wydajnej pracy zawodowej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria dyplomowe
T-SD-1Podstawowe wiadomości o pracy dyplomowej i o jej obronie. Charakterystyka zakresu prac dyplomowych dotyczących projektowania, technologii i eksploatacji obiektów budowlanych. Ogólne zasady tworzenia planu pracy dyplomowej. Warunki obrony pracy dyplomowej, sposób prezentacji pracy, egzamin dyplomowy, ocena z obrony pracy dyplomowej i ocena końcowa ze studiów2
T-SD-2Zakres i treść pracy dyplomowej, podział na rozdziały, forma zewnętrzna pracy dyplomowej, załączniki do pracy dyplomowej, obliczenia i rysunki. Omówienie szablonu pracy dyplomowej z wydziałowej strony internetowej. Strona tytułowa i oświadczenie zgodne z Zarządzeniem Rektora ZUT w Szczecinie, karta dyplomanta obowiązująca na WBiIŚ. Omówienie zasad edytorskich i struktury pracy dyplomowej2
T-SD-3Wybranie metod laboratoryjnych, badawczych itd. związanych z rozwiązaniem problemu poruszanego w pracy dyplomowej. Sposoby katalogowe porządkowania zebranych materiałów do pracy dyplomowej, dobór źródeł, tworzenie notatek, spis literatury. Przykłady różnych źródeł literatury, przykłady korzystania z zasobów Internetu.2
T-SD-4Zasady przygotowania przez każdego studenta wstępnego planu pracy dyplomowej. Zasady przygotowania prezentacji, związanej z przygotowaniem referatu na dowolny temat2
T-SD-5Prezentacje referatów na dowolny temat. Inspirowanie do dyskusji i rozwijanie tematyki poruszonej w referatach10
T-SD-6Prezentacja przygotowanej pracy dyplomowej. Próbne obrony. Prowadzenie dyskusji związanej z tematyką prezentowanych prac dyplomowych12
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria dyplomowe
A-SD-1Udział w seminarium30
A-SD-2Praca studenta związana z przygotowaniem planu pracy i referatów9
A-SD-3Przygotowanie prezentacji związanej z pracą dyplomową9
A-SD-4Konsultacje2
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Opis zadania, jakim jest wykonanie pracy dyplomowej
M-2Dyskusja dydaktyczna
M-3Metody praktyczne (prezentacja, referat tematyczny, prezentacja pracy dyplomowej)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Dyskusja nad prezentowanymi fragmentami lub całością pracy dyplomowej
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe na podstawie obecności i aktywności na zajęciach oraz ocen cząstkowych z prezentacji i referatów

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_S1/C/32-07_W01
Student posiada wiedzę z zakresu budownictwa, uwzględniającą typowe technologie inżynierskie. Potrafi posługiwać się terminologią w języku obcym. Zna wymagania w stosunku do pracy dyplomowej i zasady przeprowadzenia egzaminu dyplomowego. Potrafi w sposób profesjonalny zestawić źródła informacji i opisać materiały źródłowe służące umiejętności perspektywicznego myślenia o rozwiązaniach technicznych.
B_1A_W05, B_1A_W04, B_1A_W02C-1, C-2, C-3, C-4, C-5, C-6T-SD-6, T-SD-1, T-SD-2, T-SD-3, T-SD-4, T-SD-5M-1, M-2, M-3S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_S1/C/32-07_U01
Student potrafi wybrać odpowiednie narzędzia do rozwiązania problemów zawartych w pracy dyplomowej wykorzystując dostępne technologie informacyjne i inne źródła w celu rozwiązania postawionego zadania inżynierskiego. Ma umiejętność samodzielnego przygotowania dokumentacji związanej z wykonywaną pracą i zreferowania problemów rozwiązywanych w pracy dyplomowej. Samodzielny wysiłek rozwija umiejętność samokształcenia się.
B_1A_U06, B_1A_U08C-1, C-2, C-3, C-4, C-5, C-6T-SD-6, T-SD-1, T-SD-2, T-SD-3, T-SD-4, T-SD-5M-1, M-2, M-3S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_S1/C/32-07_K01
Student wykazuje minimalną gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. Potrafi sformułować podstawowe wnioski wyników prac własnych.
B_1A_K02C-1, C-2, C-3, C-4, C-5, C-6T-SD-6, T-SD-1, T-SD-2, T-SD-3, T-SD-4, T-SD-5M-1, M-2, M-3S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_S1/C/32-07_W01
Student posiada wiedzę z zakresu budownictwa, uwzględniającą typowe technologie inżynierskie. Potrafi posługiwać się terminologią w języku obcym. Zna wymagania w stosunku do pracy dyplomowej i zasady przeprowadzenia egzaminu dyplomowego. Potrafi w sposób profesjonalny zestawić źródła informacji i opisać materiały źródłowe służące umiejętności perspektywicznego myślenia o rozwiązaniach technicznych.
2,0
3,0Student zna podstawowe normy techniczne, słabo umie je wykorzystywać samodzielnie, zna i rozumie podstawowe zasady wykonywania spisu literatury do zadanego problemu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_S1/C/32-07_U01
Student potrafi wybrać odpowiednie narzędzia do rozwiązania problemów zawartych w pracy dyplomowej wykorzystując dostępne technologie informacyjne i inne źródła w celu rozwiązania postawionego zadania inżynierskiego. Ma umiejętność samodzielnego przygotowania dokumentacji związanej z wykonywaną pracą i zreferowania problemów rozwiązywanych w pracy dyplomowej. Samodzielny wysiłek rozwija umiejętność samokształcenia się.
2,0
3,0Student słabo dobiera narzędzia analityczne i numeryczne do rozwiązywania problemu, potrafi zrobić podstawowy spis literatury na zadany temat.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_S1/C/32-07_K01
Student wykazuje minimalną gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. Potrafi sformułować podstawowe wnioski wyników prac własnych.
2,0
3,0Student nie potrafi samodzielnie przygotować planu pracy i rozwiązać problemu zawartego w pracy dyplomowej, nie czuje potrzeby posiadania wiedzy o wpływie działalności inżynierskiej na środowisko, ale rozumie ponoszenie odpowiedzialności za przygotowane wyniki prowadzonych prac.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Szablon pracy dyplomowej z wydziałowej strony internetowej, WBiIS, Szczecin, 2023, https://wbiis.zut.edu.pl/strona-dla-studentow/dyplomy.html
  2. Dokumenty związane z pracą dyplomową i egzaminem dyplomowym dostępne na stronie wydziałowej, WBiIS, Szczecin, 2023, https://wbiis.zut.edu.pl/strona-dla-studentow/dyplomy.html
  3. Zendrowski R., Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, CeDeWu, 2023
  4. Wasylczyk P., Prezentacje naukowe, PWN, Warszawa, 2024

Literatura dodatkowa

  1. Paczkowski W., Skibicki S., Wróblewski T., Skanowanie laserowe stalowej konstrukcji elektrowni węglowej, Builder, Warszawa, 2020, Tom: 273, Zeszyt: 4, s. 22-25

Treści programowe - seminaria dyplomowe

KODTreść programowaGodziny
T-SD-1Podstawowe wiadomości o pracy dyplomowej i o jej obronie. Charakterystyka zakresu prac dyplomowych dotyczących projektowania, technologii i eksploatacji obiektów budowlanych. Ogólne zasady tworzenia planu pracy dyplomowej. Warunki obrony pracy dyplomowej, sposób prezentacji pracy, egzamin dyplomowy, ocena z obrony pracy dyplomowej i ocena końcowa ze studiów2
T-SD-2Zakres i treść pracy dyplomowej, podział na rozdziały, forma zewnętrzna pracy dyplomowej, załączniki do pracy dyplomowej, obliczenia i rysunki. Omówienie szablonu pracy dyplomowej z wydziałowej strony internetowej. Strona tytułowa i oświadczenie zgodne z Zarządzeniem Rektora ZUT w Szczecinie, karta dyplomanta obowiązująca na WBiIŚ. Omówienie zasad edytorskich i struktury pracy dyplomowej2
T-SD-3Wybranie metod laboratoryjnych, badawczych itd. związanych z rozwiązaniem problemu poruszanego w pracy dyplomowej. Sposoby katalogowe porządkowania zebranych materiałów do pracy dyplomowej, dobór źródeł, tworzenie notatek, spis literatury. Przykłady różnych źródeł literatury, przykłady korzystania z zasobów Internetu.2
T-SD-4Zasady przygotowania przez każdego studenta wstępnego planu pracy dyplomowej. Zasady przygotowania prezentacji, związanej z przygotowaniem referatu na dowolny temat2
T-SD-5Prezentacje referatów na dowolny temat. Inspirowanie do dyskusji i rozwijanie tematyki poruszonej w referatach10
T-SD-6Prezentacja przygotowanej pracy dyplomowej. Próbne obrony. Prowadzenie dyskusji związanej z tematyką prezentowanych prac dyplomowych12
30

Formy aktywności - seminaria dyplomowe

KODForma aktywnościGodziny
A-SD-1Udział w seminarium30
A-SD-2Praca studenta związana z przygotowaniem planu pracy i referatów9
A-SD-3Przygotowanie prezentacji związanej z pracą dyplomową9
A-SD-4Konsultacje2
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_S1/C/32-07_W01Student posiada wiedzę z zakresu budownictwa, uwzględniającą typowe technologie inżynierskie. Potrafi posługiwać się terminologią w języku obcym. Zna wymagania w stosunku do pracy dyplomowej i zasady przeprowadzenia egzaminu dyplomowego. Potrafi w sposób profesjonalny zestawić źródła informacji i opisać materiały źródłowe służące umiejętności perspektywicznego myślenia o rozwiązaniach technicznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W05Ma wiedzę w zakresie podstaw zrównoważonego rozwoju, zna trendy rozwojowe i rozumie wpływ realizacji na środowisko.
B_1A_W04Posiada podstawową wiedzę na temat kształtowania obiektów budowlanych i inżynieryjnych oraz technologii ich wznoszenia .
B_1A_W02Posiada podstawową wiedzę w zakresie teorii konstrukcji oraz teorii projektowania obiektów budowlanych i inżynieryjnych.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z zasadami pisania prac dyplomowych z zakresu budownictwa
C-2Wyrobienie umiejętności korzystania z obcych opracowań technicznych, przy zachowaniu praw autorskich i zasad etyki zawodowej.
C-3Nabycie umiejętności w przygotowaniu prezentacji ogónych zagadnień technicznych i samej pracy dyplomowej.
C-4Opanowanie umiejętnosci przygotowania koncepcji projektowych i wyników z prowadzonych badań technicznych.
C-5Nabycie umiejętności opracowania analizy zbiorczej i formułowania wniosków końcowych z przygotowanej pracy dyplomowej.
C-6Wyrobienie w studentach zrozumienia głównego celu studiów, jakim jest przygotowanie do wydajnej pracy zawodowej
Treści programoweT-SD-6Prezentacja przygotowanej pracy dyplomowej. Próbne obrony. Prowadzenie dyskusji związanej z tematyką prezentowanych prac dyplomowych
T-SD-1Podstawowe wiadomości o pracy dyplomowej i o jej obronie. Charakterystyka zakresu prac dyplomowych dotyczących projektowania, technologii i eksploatacji obiektów budowlanych. Ogólne zasady tworzenia planu pracy dyplomowej. Warunki obrony pracy dyplomowej, sposób prezentacji pracy, egzamin dyplomowy, ocena z obrony pracy dyplomowej i ocena końcowa ze studiów
T-SD-2Zakres i treść pracy dyplomowej, podział na rozdziały, forma zewnętrzna pracy dyplomowej, załączniki do pracy dyplomowej, obliczenia i rysunki. Omówienie szablonu pracy dyplomowej z wydziałowej strony internetowej. Strona tytułowa i oświadczenie zgodne z Zarządzeniem Rektora ZUT w Szczecinie, karta dyplomanta obowiązująca na WBiIŚ. Omówienie zasad edytorskich i struktury pracy dyplomowej
T-SD-3Wybranie metod laboratoryjnych, badawczych itd. związanych z rozwiązaniem problemu poruszanego w pracy dyplomowej. Sposoby katalogowe porządkowania zebranych materiałów do pracy dyplomowej, dobór źródeł, tworzenie notatek, spis literatury. Przykłady różnych źródeł literatury, przykłady korzystania z zasobów Internetu.
T-SD-4Zasady przygotowania przez każdego studenta wstępnego planu pracy dyplomowej. Zasady przygotowania prezentacji, związanej z przygotowaniem referatu na dowolny temat
T-SD-5Prezentacje referatów na dowolny temat. Inspirowanie do dyskusji i rozwijanie tematyki poruszonej w referatach
Metody nauczaniaM-1Opis zadania, jakim jest wykonanie pracy dyplomowej
M-2Dyskusja dydaktyczna
M-3Metody praktyczne (prezentacja, referat tematyczny, prezentacja pracy dyplomowej)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Dyskusja nad prezentowanymi fragmentami lub całością pracy dyplomowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna podstawowe normy techniczne, słabo umie je wykorzystywać samodzielnie, zna i rozumie podstawowe zasady wykonywania spisu literatury do zadanego problemu.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_S1/C/32-07_U01Student potrafi wybrać odpowiednie narzędzia do rozwiązania problemów zawartych w pracy dyplomowej wykorzystując dostępne technologie informacyjne i inne źródła w celu rozwiązania postawionego zadania inżynierskiego. Ma umiejętność samodzielnego przygotowania dokumentacji związanej z wykonywaną pracą i zreferowania problemów rozwiązywanych w pracy dyplomowej. Samodzielny wysiłek rozwija umiejętność samokształcenia się.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U06Potrafi czytać oraz przygotowywać dokumentację techniczną w środowisku wybranych programów komputerowych.
B_1A_U08Potrafi rozwiązywać zadania i problemy techniczne z wykorzystaniem metod i narzędzi inżynierskich, w szczególności stosując techniki analityczne lub symulacyjne.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z zasadami pisania prac dyplomowych z zakresu budownictwa
C-2Wyrobienie umiejętności korzystania z obcych opracowań technicznych, przy zachowaniu praw autorskich i zasad etyki zawodowej.
C-3Nabycie umiejętności w przygotowaniu prezentacji ogónych zagadnień technicznych i samej pracy dyplomowej.
C-4Opanowanie umiejętnosci przygotowania koncepcji projektowych i wyników z prowadzonych badań technicznych.
C-5Nabycie umiejętności opracowania analizy zbiorczej i formułowania wniosków końcowych z przygotowanej pracy dyplomowej.
C-6Wyrobienie w studentach zrozumienia głównego celu studiów, jakim jest przygotowanie do wydajnej pracy zawodowej
Treści programoweT-SD-6Prezentacja przygotowanej pracy dyplomowej. Próbne obrony. Prowadzenie dyskusji związanej z tematyką prezentowanych prac dyplomowych
T-SD-1Podstawowe wiadomości o pracy dyplomowej i o jej obronie. Charakterystyka zakresu prac dyplomowych dotyczących projektowania, technologii i eksploatacji obiektów budowlanych. Ogólne zasady tworzenia planu pracy dyplomowej. Warunki obrony pracy dyplomowej, sposób prezentacji pracy, egzamin dyplomowy, ocena z obrony pracy dyplomowej i ocena końcowa ze studiów
T-SD-2Zakres i treść pracy dyplomowej, podział na rozdziały, forma zewnętrzna pracy dyplomowej, załączniki do pracy dyplomowej, obliczenia i rysunki. Omówienie szablonu pracy dyplomowej z wydziałowej strony internetowej. Strona tytułowa i oświadczenie zgodne z Zarządzeniem Rektora ZUT w Szczecinie, karta dyplomanta obowiązująca na WBiIŚ. Omówienie zasad edytorskich i struktury pracy dyplomowej
T-SD-3Wybranie metod laboratoryjnych, badawczych itd. związanych z rozwiązaniem problemu poruszanego w pracy dyplomowej. Sposoby katalogowe porządkowania zebranych materiałów do pracy dyplomowej, dobór źródeł, tworzenie notatek, spis literatury. Przykłady różnych źródeł literatury, przykłady korzystania z zasobów Internetu.
T-SD-4Zasady przygotowania przez każdego studenta wstępnego planu pracy dyplomowej. Zasady przygotowania prezentacji, związanej z przygotowaniem referatu na dowolny temat
T-SD-5Prezentacje referatów na dowolny temat. Inspirowanie do dyskusji i rozwijanie tematyki poruszonej w referatach
Metody nauczaniaM-1Opis zadania, jakim jest wykonanie pracy dyplomowej
M-2Dyskusja dydaktyczna
M-3Metody praktyczne (prezentacja, referat tematyczny, prezentacja pracy dyplomowej)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Dyskusja nad prezentowanymi fragmentami lub całością pracy dyplomowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student słabo dobiera narzędzia analityczne i numeryczne do rozwiązywania problemu, potrafi zrobić podstawowy spis literatury na zadany temat.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_S1/C/32-07_K01Student wykazuje minimalną gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. Potrafi sformułować podstawowe wnioski wyników prac własnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_K02Jest gotów do kształtowania i stosowania postaw prospołecznych oraz efektywnego komunikowania się, inicjowania działań i uczestnictwa w działalności na rzecz środowiska społecznego, a także do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z zasadami pisania prac dyplomowych z zakresu budownictwa
C-2Wyrobienie umiejętności korzystania z obcych opracowań technicznych, przy zachowaniu praw autorskich i zasad etyki zawodowej.
C-3Nabycie umiejętności w przygotowaniu prezentacji ogónych zagadnień technicznych i samej pracy dyplomowej.
C-4Opanowanie umiejętnosci przygotowania koncepcji projektowych i wyników z prowadzonych badań technicznych.
C-5Nabycie umiejętności opracowania analizy zbiorczej i formułowania wniosków końcowych z przygotowanej pracy dyplomowej.
C-6Wyrobienie w studentach zrozumienia głównego celu studiów, jakim jest przygotowanie do wydajnej pracy zawodowej
Treści programoweT-SD-6Prezentacja przygotowanej pracy dyplomowej. Próbne obrony. Prowadzenie dyskusji związanej z tematyką prezentowanych prac dyplomowych
T-SD-1Podstawowe wiadomości o pracy dyplomowej i o jej obronie. Charakterystyka zakresu prac dyplomowych dotyczących projektowania, technologii i eksploatacji obiektów budowlanych. Ogólne zasady tworzenia planu pracy dyplomowej. Warunki obrony pracy dyplomowej, sposób prezentacji pracy, egzamin dyplomowy, ocena z obrony pracy dyplomowej i ocena końcowa ze studiów
T-SD-2Zakres i treść pracy dyplomowej, podział na rozdziały, forma zewnętrzna pracy dyplomowej, załączniki do pracy dyplomowej, obliczenia i rysunki. Omówienie szablonu pracy dyplomowej z wydziałowej strony internetowej. Strona tytułowa i oświadczenie zgodne z Zarządzeniem Rektora ZUT w Szczecinie, karta dyplomanta obowiązująca na WBiIŚ. Omówienie zasad edytorskich i struktury pracy dyplomowej
T-SD-3Wybranie metod laboratoryjnych, badawczych itd. związanych z rozwiązaniem problemu poruszanego w pracy dyplomowej. Sposoby katalogowe porządkowania zebranych materiałów do pracy dyplomowej, dobór źródeł, tworzenie notatek, spis literatury. Przykłady różnych źródeł literatury, przykłady korzystania z zasobów Internetu.
T-SD-4Zasady przygotowania przez każdego studenta wstępnego planu pracy dyplomowej. Zasady przygotowania prezentacji, związanej z przygotowaniem referatu na dowolny temat
T-SD-5Prezentacje referatów na dowolny temat. Inspirowanie do dyskusji i rozwijanie tematyki poruszonej w referatach
Metody nauczaniaM-1Opis zadania, jakim jest wykonanie pracy dyplomowej
M-2Dyskusja dydaktyczna
M-3Metody praktyczne (prezentacja, referat tematyczny, prezentacja pracy dyplomowej)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Dyskusja nad prezentowanymi fragmentami lub całością pracy dyplomowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student nie potrafi samodzielnie przygotować planu pracy i rozwiązać problemu zawartego w pracy dyplomowej, nie czuje potrzeby posiadania wiedzy o wpływie działalności inżynierskiej na środowisko, ale rozumie ponoszenie odpowiedzialności za przygotowane wyniki prowadzonych prac.
3,5
4,0
4,5
5,0