Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (S1)
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe-2:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe-2 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Dziekanat | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Prodziekan SSB <SSB@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Piotr Popiel <Piotr.Popiel@zut.edu.pl>, Tomasz Wróblewski <Tomasz.Wroblewski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 28 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Brak wymagań wstępnych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie z zasadami pisania prac dyplomowych z zakresu budownictwa |
C-2 | Wyrobienie umiejętności korzystania z obcych opracowań technicznych, przy zachowaniu praw autorskich i zasad etyki zawodowej. |
C-3 | Nabycie umiejętności w przygotowaniu prezentacji ogónych zagadnień technicznych i samej pracy dyplomowej. |
C-4 | Opanowanie umiejętnosci przygotowania koncepcji projektowych i wyników z prowadzonych badań technicznych. |
C-5 | Nabycie umiejętności opracowania analizy zbiorczej i formułowania wniosków końcowych z przygotowanej pracy dyplomowej. |
C-6 | Wyrobienie w studentach zrozumienia głównego celu studiów, jakim jest przygotowanie do wydajnej pracy zawodowej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
T-SD-1 | Podstawowe wiadomości o pracy dyplomowej i o jej obronie. Charakterystyka zakresu prac dyplomowych dotyczących projektowania, technologii i eksploatacji obiektów budowlanych. Ogólne zasady tworzenia planu pracy dyplomowej. Warunki obrony pracy dyplomowej, sposób prezentacji pracy, egzamin dyplomowy, ocena z obrony pracy dyplomowej i ocena końcowa ze studiów | 2 |
T-SD-2 | Zakres i treść pracy dyplomowej, podział na rozdziały, forma zewnętrzna pracy dyplomowej, załączniki do pracy dyplomowej, obliczenia i rysunki. Omówienie szablonu pracy dyplomowej z wydziałowej strony internetowej. Strona tytułowa i oświadczenie zgodne z Zarządzeniem Rektora ZUT w Szczecinie, karta dyplomanta obowiązująca na WBiIŚ. Omówienie zasad edytorskich i struktury pracy dyplomowej | 2 |
T-SD-3 | Wybranie metod laboratoryjnych, badawczych itd. związanych z rozwiązaniem problemu poruszanego w pracy dyplomowej. Sposoby katalogowe porządkowania zebranych materiałów do pracy dyplomowej, dobór źródeł, tworzenie notatek, spis literatury. Przykłady różnych źródeł literatury, przykłady korzystania z zasobów Internetu. | 2 |
T-SD-4 | Zasady przygotowania przez każdego studenta wstępnego planu pracy dyplomowej. Zasady przygotowania prezentacji, związanej z przygotowaniem referatu na dowolny temat | 2 |
T-SD-5 | Prezentacje referatów na dowolny temat. Inspirowanie do dyskusji i rozwijanie tematyki poruszonej w referatach | 10 |
T-SD-6 | Prezentacja przygotowanej pracy dyplomowej. Próbne obrony. Prowadzenie dyskusji związanej z tematyką prezentowanych prac dyplomowych | 12 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
A-SD-1 | Udział w seminarium | 30 |
A-SD-2 | Praca studenta związana z przygotowaniem planu pracy i referatów | 9 |
A-SD-3 | Przygotowanie prezentacji związanej z pracą dyplomową | 9 |
A-SD-4 | Konsultacje | 2 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Opis zadania, jakim jest wykonanie pracy dyplomowej |
M-2 | Dyskusja dydaktyczna |
M-3 | Metody praktyczne (prezentacja, referat tematyczny, prezentacja pracy dyplomowej) |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Dyskusja nad prezentowanymi fragmentami lub całością pracy dyplomowej |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe na podstawie obecności i aktywności na zajęciach oraz ocen cząstkowych z prezentacji i referatów |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/C/32-07_W01 Student posiada wiedzę z zakresu budownictwa, uwzględniającą typowe technologie inżynierskie. Potrafi posługiwać się terminologią w języku obcym. Zna wymagania w stosunku do pracy dyplomowej i zasady przeprowadzenia egzaminu dyplomowego. Potrafi w sposób profesjonalny zestawić źródła informacji i opisać materiały źródłowe służące umiejętności perspektywicznego myślenia o rozwiązaniach technicznych. | B_1A_W05, B_1A_W04, B_1A_W02 | — | — | C-1, C-2, C-3, C-4, C-5, C-6 | T-SD-6, T-SD-1, T-SD-2, T-SD-3, T-SD-4, T-SD-5 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/C/32-07_U01 Student potrafi wybrać odpowiednie narzędzia do rozwiązania problemów zawartych w pracy dyplomowej wykorzystując dostępne technologie informacyjne i inne źródła w celu rozwiązania postawionego zadania inżynierskiego. Ma umiejętność samodzielnego przygotowania dokumentacji związanej z wykonywaną pracą i zreferowania problemów rozwiązywanych w pracy dyplomowej. Samodzielny wysiłek rozwija umiejętność samokształcenia się. | B_1A_U06, B_1A_U08 | — | — | C-1, C-2, C-3, C-4, C-5, C-6 | T-SD-6, T-SD-1, T-SD-2, T-SD-3, T-SD-4, T-SD-5 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/C/32-07_K01 Student wykazuje minimalną gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. Potrafi sformułować podstawowe wnioski wyników prac własnych. | B_1A_K02 | — | — | C-1, C-2, C-3, C-4, C-5, C-6 | T-SD-6, T-SD-1, T-SD-2, T-SD-3, T-SD-4, T-SD-5 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/C/32-07_W01 Student posiada wiedzę z zakresu budownictwa, uwzględniającą typowe technologie inżynierskie. Potrafi posługiwać się terminologią w języku obcym. Zna wymagania w stosunku do pracy dyplomowej i zasady przeprowadzenia egzaminu dyplomowego. Potrafi w sposób profesjonalny zestawić źródła informacji i opisać materiały źródłowe służące umiejętności perspektywicznego myślenia o rozwiązaniach technicznych. | 2,0 | |
3,0 | Student zna podstawowe normy techniczne, słabo umie je wykorzystywać samodzielnie, zna i rozumie podstawowe zasady wykonywania spisu literatury do zadanego problemu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/C/32-07_U01 Student potrafi wybrać odpowiednie narzędzia do rozwiązania problemów zawartych w pracy dyplomowej wykorzystując dostępne technologie informacyjne i inne źródła w celu rozwiązania postawionego zadania inżynierskiego. Ma umiejętność samodzielnego przygotowania dokumentacji związanej z wykonywaną pracą i zreferowania problemów rozwiązywanych w pracy dyplomowej. Samodzielny wysiłek rozwija umiejętność samokształcenia się. | 2,0 | |
3,0 | Student słabo dobiera narzędzia analityczne i numeryczne do rozwiązywania problemu, potrafi zrobić podstawowy spis literatury na zadany temat. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/C/32-07_K01 Student wykazuje minimalną gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. Potrafi sformułować podstawowe wnioski wyników prac własnych. | 2,0 | |
3,0 | Student nie potrafi samodzielnie przygotować planu pracy i rozwiązać problemu zawartego w pracy dyplomowej, nie czuje potrzeby posiadania wiedzy o wpływie działalności inżynierskiej na środowisko, ale rozumie ponoszenie odpowiedzialności za przygotowane wyniki prowadzonych prac. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Szablon pracy dyplomowej z wydziałowej strony internetowej, WBiIS, Szczecin, 2023, https://wbiis.zut.edu.pl/strona-dla-studentow/dyplomy.html
- Dokumenty związane z pracą dyplomową i egzaminem dyplomowym dostępne na stronie wydziałowej, WBiIS, Szczecin, 2023, https://wbiis.zut.edu.pl/strona-dla-studentow/dyplomy.html
- Zendrowski R., Technika pisania prac magisterskich i licencjackich, CeDeWu, 2023
- Wasylczyk P., Prezentacje naukowe, PWN, Warszawa, 2024
Literatura dodatkowa
- Paczkowski W., Skibicki S., Wróblewski T., Skanowanie laserowe stalowej konstrukcji elektrowni węglowej, Builder, Warszawa, 2020, Tom: 273, Zeszyt: 4, s. 22-25